Keresés

Részletes keresés

bp01 Creative Commons License 2018.01.25 0 1 38668

"a tranzit arra megy, ahol olcsóbb, rövidebb..."

 

Hihetetlen, hogy ezt jól látni és a számok is alátámasztják, mégsem képesek még mindig sokan elfogadni. Csak akkor terelődik számottevően a tranzit más útra, ha az időben és költségben megéri nekik.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (38664)
troglodita Creative Commons License 2018.01.25 0 0 38667

A tranzitot nem látom át annyira, de én már vagy öt éve nem jártam Kenderesen ;-)

Előzmény: Mash_bakter (38664)
Jared- Creative Commons License 2018.01.25 -1 1 38666

Persze, van gond, igen. Soha senki nem állitotta hogy nincs baj a prioritásokkal. Valóban az M4-nek réges rég el kellett volna készülnie.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (38663)
Jared- Creative Commons License 2018.01.25 0 0 38665

Pl. Békéscsabára lehet menni a 4-esen is. Az M44 minden bizonnyal le fog venni innen némi forgalmat.

Előzmény: Mash_bakter (38664)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.25 0 2 38664

miért szippantaná el, mert hosszabb 75km-el???

a tranzit arra megy, ahol olcsóbb, rövidebb...

ennyi

Előzmény: troglodita (38660)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.25 0 2 38663

A prioritással vana  gond. Először oda építek, ahol a forgalom van, ahol hetente 3-4 család apa hal meg, nem megy haza soha többet, nem látja a fia, felesége, gyereke, stb...

Majd ha ezek meg vannak, akkor kellenek ezek a "szellem pályák", amik a kényelmet szolgálják.

Ezért gáz, hogy az M6 épült meg, meg M3 folytatás, meg kitudja mi az M4 helyett!!!

Lehet látni, hogy a forgalom a nyugat felé megy és nem a keleti országok között...

Előzmény: Jared- (38659)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.25 0 0 38662

Majd ha elkészül Szegedtől-Debrecenig az M47-es 2x2 sávon, akkor lesz nagyobb forgalom rajta.

Na meg ha a határ túl oldalán rákötnek a románok a mi autópályánkra...

 

Amúgy szerinted most frissen számoltak egy napot, hogy mekkora a forgalom?

Akkor már számolhattak volna egyet a környező utakon is az átadás előtt és után.

 

Mondjuk kiválasztva egy keddi napot novemberben (4-es út, 354-es út, meglévő M35-ös)

Majd ugyan ezt megtenni mondjuk januárban, februárban egy keddi napon.

 

Előzmény: dimelo (38658)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.25 0 0 38661
troglodita Creative Commons License 2018.01.25 0 1 38660

Hát igen, kár ezen ennyit keseregni. Eléggé kaotikusan épülgetnek az utak, az igaz, de végül is ha az M35 és M44 csak egy kis részét is elszippantja a 4-es út forgalmának, akkor azért azon sem lesz olyan nagyon reménytelen közlekedni... A többit meg úgysem lehet már visszacsinálni, szóval nézzünk inkább előre. Az M35 meg persze, hogy béna, a jelenlegi sehova se kapcsolódó végével, na de lesz ez még máshogy is.

Előzmény: Jared- (38659)
Jared- Creative Commons License 2018.01.25 -3 1 38659

Nálad csipödött be valami.

 

Az ég világon semmi probléma nincs azzal ha Kassát, Miskolcot, Debrecent és Nagyváradot autópályával kötik össze. Lehet ma kisebb a forgalom, de legalább nem fognak a miskolci vagy debreceni Dimelók sirni, amikor már kéne hogy legyen autópálya. Nyugaton sem találsz ilyen méretü városokat legalább 1 autópályakapcsolat nélkül. Viszont kis forgalmu autópályák mégis vannak ott is dögivel. Egyszerüen a szolgáltatás oldalát is kell nézni, nem csak a kapacitásét.

 

Szóval nem értek egyet azzal hogy csak és kizárólag a forgalmom nagysága indokolhat útfejlesztést. Miért ne autózhatnának mondjuk a békéscsabaiak 2x2 sávon? Föleg ha még fizetnek is érte? Amit pl. Vásárosnamény pusztán a földrajzi elhelyezkedése miatt megkapott az EU-tól, az miért nem oké a 6x akkora Békéscsaba esetében, egy lebutitott gyorsforglami út formájában?

 

Nagyon nem helyes ez az irigykedö magatartás.

Előzmény: dimelo (38658)
dimelo Creative Commons License 2018.01.25 -2 2 38658

Kellett egy provokatív fogalmazás, hogy ismét ne a lényegről beszéljünk?

 

Autópályát építettek, erre a csalódást keltő forgalomra. (Nem én csalódtam, ezt mondtam már évtizede)

 

A 11 évi "várakozás" alatt Debrecen minden lehetséges befektetést magának tartott meg.

Most, hogy túlzott kapacitás épült (a távoli jövőnek), már lekötött újabb ipartelepítések ismerhetők.

 

Nekik immár mindegy, hogy milyen a folytatás, de azért legyen a " lúd kövér.".

Ez a Via Karpatia ilyen csekély forgalmat jelent, a 354. elkerülőút forgalma pontosan a duplája 2x1 sávon.

 

És tovább építik a becsípődött ideát az M30-cal.

 

Nem fogalmazhatom másként, röhögnek rajtunk a lengyelek, szlovákok és a románok is....

Előzmény: puntooo (38655)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.25 -1 0 38657

Amíg tanítottam de imádtam az ilyen felvetéseket...........................:-)))

 

Isteni röpdolgozat téma (tanár se tudna jobbat kitalálni) közlekedésmérnök jelölt hallgatók részére.

 

Feladat:

Számolják ki, hogy mennyi nyeresége származik a személyautó vezetőjének, ha egy 15 km hosszú úton az engedélyezett 50 km/h-val megy, de az út egy szakaszán - 1500 méter hosszan - vagy 90 km/h, vagy 110 km/h sebességgel haladhat ?

 

A helyes válasz = kettő szám.

 

Tudom szemétség volt, de nem tudtam megállni anno, hogy az ilyet fel ne adjam.

Előzmény: T-boy01 (38656)
T-boy01 Creative Commons License 2018.01.25 -1 1 38656

Debrecen-Józsán nincs munkahely az alap szolgáltatásokban résztvevőkön kívűl.

 

A Debrecenből kivezető 2x2 végétől a Józsa tábláig 1500 méter hiányzik a 2x2 ből! Az ingázó teljes lakosság eseténként felemlegeti a politikusok édesanyját amikor lépésben megy a sor a helyi járatú busz után! (Üzemanyag megtakarítás a sofőrnek).

Előzmény: puntooo (38655)
puntooo Creative Commons License 2018.01.24 0 1 38655

Debrecen vezetői röhögnek a markukba....

??? Már lassan az ország minden kis városa körül elkerülő gyűrű épült, Hazánk legnagyobb vidéki városa meg csak most kapott egy (túl messzi, így korlátozott felhasználhatóságú) elkerülőt, hogy ne rajta keresztül menjen a Via Kárpátia tranzitforgalma. Nyilván ennek voltak egyéb okai (pld. derecskei gazdák tiltakozása), de komolyan gondolod ezt a megfogalmazást???? Aki meg már sietett volna úgy, hogy Derecskétől Debrecenig alig van előzésre alkalmas hely, az álmaiban legalább egy 2x2 sávos főutat látott. Ami még Debrecen külvárosai, ill. agglomerációja (Józsa, Mikepércs) felé sem épült meg. Bezzeg van egy kackiás, 0 forgalmú bicikliút. (Persze, tudom, más EU-s forrás; de mégis...)

Előzmény: dimelo (38654)
dimelo Creative Commons License 2018.01.24 -2 2 38654

Nem, ez azt jelzi (bár egy adat nem adat), hogy a 47. úton haladó teherjárművek fele Debrecenbe megy.

Következésképpen az úgynevezett lengyel tranzit ennyi (sem), mint amennyi most az elkerülőn halad.

Célforgalmat nem lehet kitiltani, Józsán is közlekedik 400-500 tgk.

 

Izgalmasabb az az 5-6000 személykocsi, amely továbbra is a 47. úton közlekedik.

Akik ingáznak, azoknak még megyematricával sem buli az M35-re felmenni, mert 10 km-rel hosszabb lesz

Újfaluból, Derecskéről  ott menni Debrecenbe.

 

Örülnek, hogy a kamionok fele eltűnik a 47-ről, kicsit csökken a szgk. volumen is, így továbbra is maradnak a rövidebb és immár gyorsabb 47-en.

 

Elgondolkodtató szám: 887 db személygépkocsi.... ennyi az észak-déli forgalom

Tanulság: Aki autópályát épít oda, ahol egy 2x1-es elkerülő is elég, az ne csodálkozzon, hogy kihasználatlan lesz évtizedekig.

 

Főleg aljas dolog előrehozni a fontosabb utak elé...

Debrecen vezetői röhögnek a markukba....

 

Előzmény: lübra19jtd (38653)
lübra19jtd Creative Commons License 2018.01.24 0 1 38653

Abban az egy esetben lesz nagyobb forgalom az M35ön, ha Józsa mintájára kitiltja a nehéz teherforgalmat Mikepércs, Sáránd...

Előzmény: dimelo (38652)
dimelo Creative Commons License 2018.01.24 -3 1 38652

A hír izgatja a fantáziámat, látom a Közút-ét is...

 

De vajon mennyi az annyi?

 

A hivatkozás az OKA 2016 adataira vonatkozik:

déli elkerülő új szakaszának átadása előtt átlagosan 18729 gépjármű haladt el egy nap a 47-es főúton Debrecen és Mikepércs között,

Megtalálható a 3459 db  tehergépjármű, de járműkategória szétbontásban: 1721 tehergépkocsi és 1738 db kistehergépkocsi.

Ennek jelentősége van, mert a kisteherkocsik érzékelése és pontos definiálása nem egyértelmű.

Korábban a szgk-kal együtt számlálták, több fajtájuk azonban összetéveszthető a középnehéz tgk-kal is.

 

De fogadjuk el a közlést, ezesetben az új szakaszon haladó tehergépjárművek fele kistehergépkocsi lehet...

Ezek alapján a 2588 db gépjárműből 887 szgk (és busz), 851 db kistehergépkocsi és 850 db tehergépkocsi.

 

Kár, hogy a 18729 gépjárműből 16141 db most is a Mikepércsi úton közlekedik.

Az igaz, hogy a teherkocsi mennyiség feleződött, de megszámlálhatták volna a 354 elkerülőn történő változást is.

Vajon kikerülik a Nyíregyháza felé haladó teherkocsik is Debrecent?

 

Az egész hír szépséghibája, vagy több, hogy

Mekepárcs és az új 481 elkerülő között nem közlekedik ennyi gépjármű.

A megadott 18729 db az 1674. mérőhely adata (3,353 km-nél)

a 4830 mérőhely 11,088 km-nél méri az elkerülő előtti forgalmat: 10 697 db gépjármű

Ehhez képest dél felől csak 25 % kerüli el Debrecent. (Enyhe januárban, ami azért nem ÉÁNF)

 

Nincs mivel dicsekedni, mindez előrevetíti, hogy amikor elkészül az M35 Újfaluig, azon végig M6-ot alulmúló forgalom lesz.

Előzmény: Aladár46 (38648)
troglodita Creative Commons License 2018.01.24 0 1 38651

Sokat jártam arra, mikor még csak építették, de a koncepciót már akkor sem értettem: elkerülő, vagy a jövendő M4 része? A lényeg, hogy a végén minimum másfélszer annyiba kerüljön, mintha egyszerre épült volna meg.

Előzmény: puntooo (38646)
dimelo Creative Commons License 2018.01.24 -2 0 38650

Ahogy elnézem a többi projekt forráskeretét,

ez nem pénzkérdés!

 

Ahogy már írtam korábban is,

a választás után jön majd újabb Kormányrendelet, de azt is felülírják minimum évente...

Előzmény: puntooo (38649)
puntooo Creative Commons License 2018.01.23 0 1 38649

coki, semmi nem épül Törökszmiklóstól - Berettyóújfaluig.

Igaz, nem is lenne olyan borzasztóan drága befejezni a valamennyire már előkészített szakaszt? 

Előzmény: dimelo (38647)
Aladár46 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38648

Naponta 2600 jármű kerüli el Debrecent az M35-ös új szakaszán, a többségük teherautó

 

http://www.dehir.hu/debrecen/naponta-2600-jarmu-keruli-el-debrecent-az-m35-os-uj-szakaszan-a-tobbseguk-teherauto/2018/01/23/

 

A mérés napján 2588 gépjárművet regisztráltak, ebből 1701 tehergépkocsi volt, 887 pedig személyautó.

dimelo Creative Commons License 2018.01.23 -2 0 38647

A 2016-os kormányhatározat:  coki, semmi nem épül Törökszmiklóstól - Berettyóújfaluig.

Tök bénaság, hogy éppen előtte kapta meg az építési engedélyét  a Tszm-P.ladány M4 szakasz.

Előzmény: puntooo (38646)
puntooo Creative Commons License 2018.01.23 0 1 38646

A Kisújszállási elkerülő 2x2 sávúsításáról mi az utolsó hír? (Ezek az íves, csomópontokkal szabdalt félkész elkerülők addig is kifejezetten baleset veszélyesek.) 

Előzmény: dimelo (38645)
dimelo Creative Commons License 2018.01.23 -2 1 38645

Igen. de ezt megfúrták.

 

 

Majd épül egyszer egy M4 csomópont Kaba volt Cukorgyárnál és a vasútfelújítással hamarosan Kaba 3407 bejárón is.

 

Mennyivel lehet ez fontosabb, mint hogy P.ladánynál befejezzék azt, amit 48 éve elkezdtek...?

Előzmény: puntooo (38642)
dimelo Creative Commons License 2018.01.23 -2 1 38644

A logika hiánya nem tetszik....

Előzmény: puntooo (38638)
puntooo Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38643

Egy út az nem lehet egyben hálózat is.

Amilyen összevisszaság kíséri a nyomvonal kialakulását, arra önmagában sem túlzás a hálózat:-)

Előzmény: hegyaljai3 (38641)
puntooo Creative Commons License 2018.01.23 -2 1 38642

 4-42. utak 2,7 km-es összekötő szakaszának tervét.

Építettek volna még 1 felüljárót Ladánytól keletre?

 

-Elkerülőt csak a Furta-Zsákai, ill. Biharkeresztesi szakaszon sikerült megvalósítani...

De Debrecen is évtizedes lemaradással kapta meg...És kár, hogy 1-2 kilométerrel nem nyugatabbra...   

 

Előzmény: dimelo (38637)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38641

Új kifejezés:

"M4-es gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése"

Egy út az nem lehet egyben hálózat is.

Valaki tudja, hogy az MTI vagy személyesen Kósa használta először ezt a kifejezést?

Persze konkrétumok azok nincsenek.

https://www.vg.hu/gazdasag/elkepeszto-osszegu-fejlesztes-erinti-szolnokot-760821/

adiaboli Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38640

Lehet, hogy valakinek nem teszik, hogy Berettyóújfalu 2 autópályát kap:-)

Mint már most is Görbeháza vagy az Emőd és Csincse közötti Istvánmajor :)

A helyzet ugyanis valójában az, hogy két gyorsforgalmi út éppen Berettyóújfalunál fogja keresztezni egymást. Majd-majd valamikor...

Előzmény: puntooo (38638)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.23 0 0 38639

Az autóklub összesítése alapján a csaknem 13 ezer kilométeres németországi autópálya-hálózaton tavaly nagyjából 723 ezerszer volt dugó, ami hozzávetőleg 4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

 

https://444.hu/2018/01/23/tobb-mint-hetszazezer-dugo-volt-tavaly-a-nemet-autopalyakon

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!