Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 35473
Előzmény: trizs77 (35404)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 35472

http://magyarepitok.hu/utepites/2016/10/indulhat-a-hodmezovasarhelyi-elkerulo-ut-epitese

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2016/11/47-es-ut-rajtol-a-munka-a-hodmezovasarhelyi-elkerulon

 

Körhíd épül a végponton

Az új nyomvonalon két körforgalmi csomópont, egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró épül. A végcsomópont egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhídként valósul meg.

 

 

hogy lesz ebből majd 2*2 sávos elkerülő?

Ha mindenhol a körforgalom van betervezve az indulásnál vagy ha Szeged a végpont akkor végénél körhíd lesz?

 

http://static.regon.hu/ma/2016/11/tn4-47-eshodi.jpg

Előzmény: mash.69 (35471)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.21 0 0 35471

köszi. akkor talán már értem is. :)

nem egy létező út az a kiágazás a körforgalomból, hanem egy most épülő elkerülő.

köszi.

Előzmény: gyoparOHs (35469)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.03.20 0 0 35470

Segítség

 

Előzmény: gyoparOHs (35469)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.03.20 0 0 35469

Az első kép számodra a jelenlegi helyzetet - a tényt- sugallja... Vásárhely felől jőve itt lehet befordulni balra a vízi sport telepre a tavakhoz.

A  látvány terven a körforgalom vasút feletti, kiágazó ága a most épülő elkerülő  út.

A körforgalom megépülte után a tavakhoz feljebb- Vásárhely felé - jobbra  lesz  kijárat / lejárat

Előzmény: mash.69 (35468)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.20 0 0 35468

bénán tettem fel a kérdést.

A körforgalomból merre megy az út?

az első kép azt sugallja, hogy balra a tavak felé

a másik kép mellette, hogy pont a másik irányba a vasút felett

az a csoda út honnan hova visz?

 

Előzmény: Pompiere (35467)
Pompiere Creative Commons License 2017.03.20 0 0 35467

Az első képen balra vannak a tavak. A második kép pedig Vásárhely felé néz.

 

Előzmény: mash.69 (35465)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.20 0 0 35466
Előzmény: mash.69 (35465)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.20 -1 0 35465

most mutattam egy szegedi kollégának, hogy nézd már mi épül..

és nem értem, hogy akkor merre is megy az az út???

az első balos képen a tavak közé megy jobbra a vasút

a mellette meg a vasút felett megy.. vagy ez csak egy bullshit látvány terv?

sajnos itt nem látszik, hogy merre is vannak a tavak....

Előzmény: gyoparOHs (35395)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.20 0 0 35464

Ha egyedül belemegy az árokba az nem baleset az hülyeség. :-)

Előzmény: trizs77 (35463)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 35463

Ha egyedül belemegy az árokba az nem baleset az hülyeség.

 

--------------

 

Európában (és a világon ) a balesetekkel hivatalból foglalkozók, ezt máshogy tanulták, máshogy tudják.

 

 

Előzmény: klimakiraly (35461)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.19 0 0 35462

Igen belém is jöttek 3x is, nagyon régen, kb. 3-5 éves jogsival. (mikor k.rva sok autó lett hirtelen) Azóta nem, lehet csak egyszerű szerencse 35 év alatt. :-(

Előzmény: mash.69 (35456)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.19 -1 0 35461

Ja ... ha egyedül belemegy az árokba az nem baleset az hülyeség.

 

Az a baleset ha gyalogos lelép, de Én épp nem arra nézek és nem számítok rá.

 

Sajnos Én többet nézem az utat meg a tükröt mint mások, és Én már rég megijedtem, míg a másik még gyorsított is, majd padlón megálltunk. persze mind ezt autópálya tempóval. Vagy Budapesti tempóval ... hidakon 100-al de minimum 90-el.

Előzmény: Fradista Utazó (35458)
mzdude Creative Commons License 2017.03.19 0 0 35460

Azért döbbent meg ez a dolog, mert... magamból indulok ki. :)

 

Nekem nem fáj, ha fél napig nem látom a telefonomat. (Le is b...tak miatta a melóhelyemen, mert hétvégén nem voltam elérhető.)

 

De ha jobban átgondolom, gyakorlatilag az összes ismerős, munkatárs, főleg a fiatalabbak, durván rá vannak cuppanva a telefonjukra. Folyamatosan chat, facebook. Ha nem az, akkor a waze nyomkodása: vajon merre lesz fél perccel rövidebb az út? merre visz? miért arra? Arra hiába van szabály, hogy nem tarthatod kézben a telefont, mert a tartóban is lehet azt folyamatosan nyomkodni.

 

Nem baj, majd az önvezető autók. :)

mash.69 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 35459

Szerencsétlen kajakos is vetlent volt...

Előzmény: Fradista Utazó (35458)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.19 0 0 35458

>Ha ketten nem figyelnek akkor van baleset

A balesetek egy jelentős részében csak egyetlen résztvevő van, közel s távol nincs más. Az ember vezetés közben facebookozik, eközben lesodródik az útról, nekimegy egy fának, belehajt egy árokba. 

Egy másik jelentős részében a vétlen félnek esélye sincs: a telefonját nyomogató gyalogos lelép eléd az úttestre, mert nem veszi észre, hogy neki piros a lámpa. 

Előzmény: klimakiraly (35455)
trizs77 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 35457

A bekövetkezett balesetek kicsi százalékában van részes másik jármű is.

 

mash.69 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 35456

nem értem amit írsz

megyek szabályosan, lassítok mert kanyarodni szeretnék

a mögöttem lévő sms-t ír/olvas, nem veszi észre a szándékomat

hiába fék lámpa, hiába index és belém rongyol hátulról

akkor miért 2 ember kell hozzá?

nem tudom az ilyet kivédeni

és még számtalan ilyen példát lehetne írni....

Előzmény: klimakiraly (35455)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.18 0 0 35455

Ha ketten nem figyelnek akkor van baleset, ha egyik figyel és tartja a távolságot, akkor autópályán jó eséllyel nem kerül bajba. Elválasztás nélkül már csak szép lehetsz okos nem. AZ utóbbi években jórészt utas vagyok, és csak lesek miket csinálnak mások. Mikor a friss jogsisok vezettek akkor inkább nyomtam a telefon mint az utat nézzem ... sok mindent másképp csináltam volna, ha szóltam akkor Én voltam a bunkó. :-) Kitől is tanulnának szegények mint saját kárukon ... a fiatalok, másképpen nem, ment nekünk se. :-)

Előzmény: mash.69 (35454)
mash.69 Creative Commons License 2017.03.18 0 0 35454

Igen. Pont a hülyék miatt vannak a balesetek...

Előzmény: mzdude (35453)
mzdude Creative Commons License 2017.03.18 0 0 35453

Na neee... Oké, sok a hülye, de hogy ennek statisztikailag is kimutatható hatása lenne?

Előzmény: Fradista Utazó (35452)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.18 0 0 35452

A járművezetők, kerékpárosok, gyalogosok közlekedés közben a telefonjukat nyomogatják, Facebookoznak, chatelnek, rosszabb esetben selfie-t csinálnak, és közben nem figyelnek arra, amire közlekedés közben alapvetően kellene. 

Előzmény: mzdude (35451)
mzdude Creative Commons License 2017.03.18 0 0 35451

Éspedig?

Előzmény: Fradista Utazó (35450)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.18 0 1 35450

Nem én, hanem a nálam okosabbak. 

Előzmény: mzdude (35449)
mzdude Creative Commons License 2017.03.18 0 0 35449

az okostelefonok elterjedésével

 

Ezt azért írod így, mert összefüggést vélsz találni?

Előzmény: Fradista Utazó (35448)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.18 0 2 35448

Nagyjából 1990 óta minden európai országban folyamatosan javultak a közúti baleseti statisztikák, egészen úgy kb. 2013-ig. Általában ezalatt a bő húsz év alatt a közúti halálesetek száma megfeleződött, Kelet-Európában akár ennél radikálisabbban is csökkent. (A különbség abból fakad, hogy Kelet-Európában ebben az időszakban több új autópálya épült, ami kivezette a hosszú úton lévő türelmetlen autósokat a lakott területekről, ill. a 80-as években a kelet-európai járműállomány lényegesen rosszabb műszaki jellemzőkkel bírt, mint a nyugati). 

A javulás három fő faktora az úthálózat fejlődése (ez ontopic), a gépjárművek műszaki fejlődése, biztonságosabbá válása, ill. a rendőrségi ellenőrzések gyakoribbá és szigorúbbá válásából fakadó javuló szabálykövető magatartás. 

Az utóbbi pár évben, az okostelefonok elterjedésével a trend szinte mindenütt megfordult, és a balesetek száma ismét növekedésnek indult. 

v_peti Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 35447

Régi oktatófilmeket látva a 60-as és a 70-es években, amikor a sofőrök többsége még hivatásos volt (teherautó, taxi, állami és vállalati gépkocsik), akkor is sok durva baleset volt, pedig nem kihaénnem ficsúrok voltak a többségben ezek a sofőrök.

De Ausztriában is jelentős csökkenés volt, pedig ott nem ugrásszerűen, hanem fokozatosan nőtt az autók száma.

A légzsák, a biztonsági öv, és a törészóna is nagyon sokat segített, na meg a csigalassú, sok helyet elfoglaló, és meglehetősen beláthatatlan szénásszekerek eltűnése, és a legelőről gyalog hazavezetett állatok alapos megritkulása is sokat javított a baleseti statisztikákon.

Előzmény: bp01 (35443)
NAR Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35446

Igen, egy ilyen érzésem nekem is van. Meg a forgalmat is figyelembe kellene venni.

Előzmény: bp01 (35443)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35445

Ó hát nem így gondoltam. A belső 5-ben a minimum (129) -es tábla, a külső ötben meg a maximum (30) hogy mindenkinek legyen aszfaltja, aki haladni is akar meg aki cammogni. Hiszen dübörög a gazdasáság, dübörögjenek az aszfaltkeverők is. :-)

 

BOCSI az OFF -ért.

Előzmény: Fradista Utazó (35442)
klimakiraly Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35444

Ja. Ja. akkor szakadt ránk a nagy gazdagság olyan is autóba ülhetett aki elötte még lovas kocsit se vezetett. Én élve maradtam, de korombeliből igen sokan nem. Sajnos egyszer sem az út volt a hibás. És nem a körforgalom hiánya.

 

Az emberi butaság. Ne szóljak sokat Én is csak megúsztam az első 5 évet. :-(

Előzmény: bp01 (35443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!