Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2018.08.01 0 0 126275
Előzmény: Ádám Várkonyi (126274)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.08.01 0 0 126274

Tényleg! Az milyen gyakran jár?

Előzmény: Enzo (126273)
Enzo Creative Commons License 2018.08.01 0 2 126273

Van még egy, a HULLÁM II. Tokajban.

Előzmény: Ádám Várkonyi (126272)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.08.01 0 1 126272

"maradék háromból egy van már csak, ami rendszeresen közlekedik, de a sorsa annak is bizonytalan."

 

Bizony, és az az egyszem Ederics is már csak 2 hónapig fog közlekedni várhatóan...

 

Rajta kívül még egy panorámaablakos van: A Jégmadár Barcson, de az se közlekedik hónapok óta...

 

Reméljük a legjobbakat.

 

Előzmény: Enzo (126268)
v_peti Creative Commons License 2018.08.01 -1 0 126271

Velencében, ahol a szemetet is hajón viszik, meg sok sziget csak gyalogosan meg hajón közelíthető meg, szerintem ilyen is lehet...

 

 

Előzmény: trizs77 (126270)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.01 -2 3 126270

Vízi halottas kocsi ?

 

 

Előzmény: PJ69 (126254)
v_peti Creative Commons License 2018.07.31 -1 0 126269

Hú, tényleg az tavalyelőtt felújítás alatt volt, és tavaly járt először. Mentem is vele. :)

Előzmény: zjakabfi (126266)
Enzo Creative Commons License 2018.07.31 -1 5 126268

Körülbelül nem írtál rosszat. A Ráckeve akkoriban épült át amikor a vízibuszokat gyártották, úgy tűnik a lekerekített élek, sarkok, és a bogárhátú kormányállás "menő" lehetett akkoriban, mert pl. a Mohács-130-asokat is ilyenre építették akkoriban.

 

Korábbi véleményemet fenntartom.

 

A 301-es vízibusz a nevét az Ikarusnál gyártott panoráma ablaküvegei és a lekerekített felépítmény formák miatt kapta, sokban emlékeztetett az IK-55 típusú autóbuszra.

Utána jött a többi 301-es változat, ami már nem panoráma ablakos volt, de még ezeket is vízibusznak hívták, hisz ugyanannak az alaptípusnak az alváltozata, majd jöttek a Moszkvák, meg a többi mindenféle hajó, közben a panoráma ablakos vízibuszok mára szinte teljesen eltűntek az országból, a maradék háromból egy van már csak, ami rendszeresen közlekedik, de a sorsa annak is bizonytalan. Ezzel a hajóval lassan kihal az eredete is annak, hogy mi magyarok mit és miért hívtunk vízibusznak évtizedekig, már nem lesz jelentősége. Bármi lehet vízibusz, ahogy angol nyelvterületen sem a 301-est hívják "waterbus"-nak.

(Egyébként a magyar vízibusz idegen nyelvű megfelelője a hydrobus vagy Csehországban a "madarka")

 

Magyar Értelmező Kéziszótár 1975-ös kiadás szócikke a vízibuszról (elég egyértelmű az ábra):

Előzmény: f.domino_ (126259)
gumidani Creative Commons License 2018.07.31 0 0 126267

Köszönöm.

Előzmény: csecsaba2 (126264)
zjakabfi Creative Commons License 2018.07.31 0 0 126266

Abban az  évben átépítés miatt a Siófok nem járt.

Előzmény: v_peti (126263)
gigabursch Creative Commons License 2018.07.31 -2 1 126265

Rosszul gondolod.

 

Az első képen jön a hajó a hídhoz és még nincs lehajtva a jobb oldali ablaksora a kerékállásnak, a második képen meg már a géphajó átment a híd alatt és a jobb oldali ablaksor már fel van hajtva.

Előzmény: csecsaba2 (126264)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.07.31 -2 0 126264

Szia!

 

Volt korábban 3 kép (126208), ebből két kép a Kecskemét volt, valszeg egy hídról fényképezve, az másikon jól látszik a neve és a kerékállás jobb ablakai még ott sincsenek lehajtva.

 

Előzmény: gumidani (126260)
v_peti Creative Commons License 2018.07.31 -2 0 126263

Na ja. Akkor hol volt a 3. komp?

 

Na meg, az az érzésem, hogy a Balaton mix kinyírása nem tett jót a menetrendi hajózásnak! :( Ami most van helyette, annak gyakorlatilag semmi köze hozzá. Pedig nem ártana a menetrendi hajózást fejleszteni, mert a tóparti településeknek is jót tenne, ha nem autókonvojok mennének keresztül rajtuk, mint az említett Lelle-Badacsony esetben. Persze, ehhez Bahart+önkormányzatok+állam közös összefogás kéne. Na és jobban járna mindenki, ha közszolgáltatás lenne a menetrendi hajózás. Rugalmasabb árakkal , több menetrendi hajóval. Pár sétajárat kihullana, de a komolyabbak (többek között Keszthely, Siófok, Füred) az odaillő hajókkal megmaradna, ahogyan a programhajók is.  A kieső bevételt részben az állam pótolná, na meg a gyereknek is könnyebben vennének jégkrémet, a hajóbüfében, ha a jegyen spórolnának.  Na meg Badacsonyban is több bor fogyna, ha hajóval is jobban el lehetne oda jutni! Keszthelyről pl. erre délután nincs lehetőség. :(

 

Előzmény: zjakabfi (126257)
FOMA Creative Commons License 2018.07.31 -1 2 126262

"Létezik-e pontos definíció, hogy mi vízibusz és mi nem az?"

1982-es Magyar Értelmező Kéziszótár: "Kisebb, zárt fedélzetű személyszállító motoros hajó."

Előzmény: f.domino_ (126259)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.07.31 -2 0 126261

A vizibusz kifejezés eléggé nehezen határolható be.

 

A váci alumínium hajók (301,3011,303, egyéb tipúsok) mind annak nevezhetők szerintem. Még a 70-es években készült Rákos-Keve  "mikro-vizibuszok" is vizibusznak vannak nevezve, pedig annak aztán tényleg semmi köze a 301-3011 vizibuszokhoz...

 

Az a bizonyos sárga kétéltű ipari hulladék, szintén vizibusznak van propagálva, végül is az is...vizben megy és busz.

 

Ilyen analógián akár a csavargőzösből vizibusz-félére fabrikált Ráckeve is annak nevezhető...holott köze tényleg nincs a fenti tipúsokhoz.

 

Pontos definíció tehát nincs. 

 

Emelem a tétet: Pár napja a Balatonon hallottam egy olyan jegyrtékesítőt aki a Siófok katamaránt vizibusznak nevezte.....:-)))

Előzmény: f.domino_ (126259)
gumidani Creative Commons License 2018.07.31 0 0 126260

https://img.index.hu/imgfrm/0/4/6/5/IMG_0015170465.jpg

 

Meg tudja valaki nevezni ezt a hajót?

f.domino_ Creative Commons License 2018.07.31 0 0 126259

Sziasztok!
A "Budapest régi képeken" facebook csoportban előkerült egy kép, amelyen a (Regiszter szerint) a Ráckeve látható a budai vár előtt. A feltöltő vízibuszként nevezte meg. Erre valaki berakta a kétéltű buszt, mondván hogy szerinte ez a vízibusz, nem ami a képen van. Egy másik kommentelő megpróbálta helyre tenni a dolgot, és belinkelte a Regiszterből a Héviz lapját, mondván, hogy ez a vízibusz. Amikor szóvá  tettem, azt írta, hogy ezek egy családhoz tartoznak. (Nem volt világos, hogy a Ráckevét is beleértette-e)

Én erre a következőt írtam:
"Jó kérdés, mi egy család, és mi nem. (Végülis mindegyik vízijármű   ) Közelebbről nézve azonban:

- Vízibusznak a 301-es, és az abból továbbfejlesztett 3011-es típusú 105 személyes, két csavaros, alumínium szerkezetű hajókat nevezik.

- Ennek van néhány speciális, általában 1-2 példányban készült változata. Ilyen a 303-as típusú Keszthely és Héviz. Végülis vízibusz, de nem jellemző.

- Néhány régebbi hajó átépítésekor alkalmaztak vízibuszoknál megismert dizájn elemeket. Igazából nem tudom, definiálta-e valaha valaki, hogy mitől és meddig vízibusz valami, de én a Ráckevét egész biztosan nem nevezném annak, a Héviz-t pedig csak "lábjegyzettel"

 

Kérdés:
- Szerintetek jól írtam-e?
- Létezik-e pontos definíció, hogy mi vízibusz és mi nem az?

zjakabfi Creative Commons License 2018.07.30 0 1 126258

2009-ben is 4...

Közben volt 1-2 év amikor az egyik csak Boglárról indult vagy a másik átment az északi partra.

Előzmény: zjakabfi (126255)
zjakabfi Creative Commons License 2018.07.30 0 0 126257

Valóban 2015ben a Szigliget csinálta, és akkor volt még a napközbeni betét.

Előzmény: M63 010 (126252)
zjakabfi Creative Commons License 2018.07.30 0 0 126256

Őszre kész is lesz, de akkor már minek.

Előzmény: PJ69 (126254)
zjakabfi Creative Commons License 2018.07.30 0 0 126255

1999ben biztos, hogy napi 4 hajó volt. G,N,R, és napközben egy dél körül nem tudom nilyen kóddal.  De szerintem még később is volt 4.

Előzmény: viking star (126247)
PJ69 Creative Commons License 2018.07.30 0 1 126254

VID felújítás következő szakasz:

(elfogyott a piros festék)

Előzmény: PJ69 (126137)
M63 010 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 126253

Fonyódról szinte csak Badacsonyba megy hajó, régen ment egy járat máshová is, de jelenleg csak séta is Badacsonyi járat van. Ezért nem értem, hogy valaki mit okoskodott. Persze külön rendeletre lehetséges rendkívüli megállás, na de ez egyedi eset!

Előzmény: v_peti (126251)
M63 010 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 126252

Bár lehet, hogy korábban, 2015-ben mentem arra, de a lényeg az, hogy a Szigligettel akartam utazni, és kiderült, hogy napközben  csak vízibusz megy, ezért a késő délutáni járatot választottam Badacsonyból Boglárra.

Előzmény: v_peti (126248)
v_peti Creative Commons License 2018.07.30 -2 0 126251

Én is úgy tudom, ezért nem értem azt, hogy miket irkáltak erről mások.

 

Előzmény: zjakabfi (126243)
v_peti Creative Commons License 2018.07.30 -2 0 126250

Mi a gond velük? Motorcsónakból ezernyit készítenek a nagy gyárak, akkor miért nem képesek ezek rendesen működni? :(

Előzmény: Ádám Várkonyi (126244)
v_peti Creative Commons License 2018.07.30 -1 0 126249

Ne már, hogy ennyire nincs ember! Ha csak a menetdíjbevételt számoljuk, akkor is legalább a nyári hónapokra vastag nyereség jön össze, így lehetne megfelelő fizetést adni az embereknek! A magáncégeknek bezzeg jól megy!

Előzmény: Ádám Várkonyi (126244)
v_peti Creative Commons License 2018.07.30 -1 0 126248

Nekem 4 rémlik tavalyelőttről, mindjárt rákeresek valahol!

 

Előzmény: viking star (126247)
viking star Creative Commons License 2018.07.30 0 0 126247

1994 volt az utolsó év, amikor 4 ment, onnantól 3. 2012 óta 2, 2017 óta 1. Utóbbit már nekem is puskáznom kellett az itthoni állományból.

 

Előzmény: v_peti (126236)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.07.29 0 0 126246

Tegnap 3 járt. Egy BH, 2 maszek.

Előzmény: zjakabfi (126241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!