Frontálisan ütközött egy személygépkocsi és egy menetrend szerint közlekedő autóbusz az 51-es főút 32-es kilométerénél, Kiskunlacháza térségében. Az ütközésben egy kamion a busz oldalának csapódott.
Menetrend szerinti Volánbusz, személyautó és kamion ütközött. Több súlyos és könnyű sérült van a helyszínen közölte a ráckevei önkormányzat tűzoltósága.
A műszaki mentést a szigetszentmiklósi hivatásos, a ráckevei önkormányzati és a délegyházi önkéntes egység végzi; a személyautót áramtalanították.
A helyszínre a mentők is kiérkeztek, az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták.
Szabóné Berki Bianka, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője lapunk megkeresésére elmondta, a buszon öten, a személyautóban pedig négyen utaztak. A baleset körülményeiről elmondta:
Egy férfi által vezetett busz valószínűleg nem tartott kellő követési távolságot egy előtte balra kanyarodó tehergépkocsi mögött, ezért a vele való ütközést, hogy elkerülje, áttért a menetiránya szerinti baloldali forgalmi sávba, ahol összeütközött egy személyautóval.
Lézer úr arra gondolt, hogy az ingyenes utazás biztosítása mellett megszüntetnek járatokat, vonalakat. Az ingyenes utazás +5%-ot hoz a választásokon, a járat megszüntetések pedig kevesebb kiadással járnak és egyszerűbb lesz kirúgni újabb több száz embert a máv-volán csoporttól.
Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformját készíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a MÁV-Volán Csoporttal - jelentette be csütörtökön Lázár János. Az MTI beszámolója szerint az építési és közlekedési miniszter kijelentette:
azt szeretné elérni, hogy 65 év felett és 14 év alatt mindenki ingyen utazhasson Magyarországon. Ezzel minden magyar család a közösségi közlekedés nyertese lenne.
Emellett Lázár ingyenessé tenné a közlekedést a legsérülékenyebb társadalmi csoportok, például a fogyatékkal élők számára is, továbbá több segítséget adna a közalkalmazottak, többek között a pedagógusok és az egészségügyben dolgozók utazásához.
Többet adni, kevesebbért és sokkal egyszerűbben, mint a Kádár-rendszerből örökölt bonyolult, legalább 65-féle jogcímre épülő, elavult tarifarendszerrel. Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is
- írta a miniszter. Az előterjesztést december 19-én tárgyalja újra a kormány.
Még volt pici vita, hogy az utasok kb. fele a kórháthoz jött és kérlelték a sofőrt, hogy igaz, hogy nincs ott megállója a vonatpótlónak, tegye le őket, ne kelljen már a vasút állomásról visszasétálniuk a kórházhoz.
Ez milyen jól jellemzi, hogy mi a baj az ilyen vonatpótlásokkal. Az utas integethet a célpontjának, miközben elhúznak mellette, mert tilos bárhol is megállni, inkább másszon vissza az isten háta mögötti vasútállomásról.
és még mindig semmi, pedig már csak 5 és fél nap van hátra...
(a mi esetünkben még járati útvonal-módosítás is lesz, még jó, hogy más csatornákon már értesülhetett a környékbeli lakosság, csak épp a "leghivatalosabb" oldal nem hozza le a hírekben)
Már visszafelé jövünk egy középkorú de nagyon csicsás és Neoplán Cityliner típusúbusszal, mely egy vállalkozóé.
Vigyáz rá nagyon.
Nagyon udvarias, a busz kívül-belül tipp - topp.
Elértünk ŐRHALOM községig.
A községben nincs vonatpótló megálló, hanem a község nyugati végén, a temető után van egy föld út ami a helyi vasútállomáshoz vezet ki.
Annak találkozási pontja lett kijelölve vonatpótló megállónak.
Utastájékoztatás van. A4-es papír kicellugozva.
Sofőrünk meg áll, néz,néz.
Se le le, se fel szálló utasunk nincs.
Gondolkodik.
És gondolata támada.
Az utas biztos a vasút állomásra ment, nem jött ide ki, talán csomagja van. ?
Mi bemegyünk be érte.
Hiba volt.
Bementünk.
A pár utas morog, hogy ne, én érdeklődbe figyelem hogy ezzel a Luxus busszal a föld úton a soghasem nyírt fák között hogyan fogunk besunnyogni az állomása.
Megcsinálta.
Bekanyarodunk.
Ezeket a buszokat autópályára tervezték. Alig szabad magasság, síma futás.
Hát itt az nem volt.
Vmax 10 km/h és a 200 méteren számtalanszor kiszállt, ellenőrizte, mi ér le a földes út kátyújába, milyen kárt okoz.
Gyenge 20 perc alatt beértünk.
Utas nem volt.
De elő kellett keríteni egy traktorost aki az egynyomú mezőgazdasági úton a traktorját csak eldobta mint paraszt a kapát a vetésben és miatta nem tudtunk megfordulni.
Előkerült a traktoros 10 perc múlva.
Megfordultunk.
Következő 10 percben vissza billegtünk a 22-es útra. Jobbra kanyarodtunk és irány Balassagyarmat.
40 perc múlva ott voltunk mint ahol 40 perccel korábban elindultunk.
Még volt pici vita, hogy az utasok kb. fele a kórháthoz jött és kérlelték a sofőrt, hogy igaz, hogy nincs ott megállója a vonatpótlónak, tegye le őket, ne kelljen már a vasút állomásról visszasétálniuk a kórházhoz.
Rám nézett. Bólintottam. Letette.
Csak egy pici a sofőrnak adandó, elmaradt, eligazítási hiba miatt, annak hiánya miatt mentünk le egy oda nagyon nem Neoplán Citylíner való busszal a főúton az elhagyott ŐRHALOM asúti megállóig,
Nem nagyon értem mit keresett itt bent a busz. Kint az 1-es úton van a vasúti megállóhoz tartozó buszmegálló, az utasokat is könnyedén át lehet terelni oda a Tatabányáról távkezelt hangosbemondón.
230 perc késéssel ért a vonat Budapestről Sopronba december 1-jén. A Telex egy olvasója írt a kalandos utazásról. Beszámolója alapján Tatabányára még gond nélkül beérkeztek a vonatpótló buszok, ahol az utasok felszálltak a vonatra, ami Sopronig vitte volna őket. Nem sokkal később a MÁV jelezte az utasainak, hogy Tatán meghibásodott a biztosítóberendezés, ezért mégsem tudnak elindulni a vonattal.
Miután Tatabányán újabb pótlóbuszra szálltak, az az alig 7 km-re lévő Vértesszőlősön, az állomás közelében megsérült.
Nemsokára érkezett a helyszínre, egy "vonatpótló autóbuszt pótló vonatpótló autóbusz", de a sofőr nem tudta a megállókat, így a menetidő igen jelentősen megnőtt. Almásfüzitőre ugyan megérkeztek, de a Győr felé menő InterCity már elment. Maradt a hideg váróterem, majd egy óra után megjött a G10-es gyorsított személyvonat. Ezzel jutottak el Győrbe, majd Sopronba."
Igen, most lesz az éves menetrendváltás. A jogszabály szerint régen ki kellett volna már hirdetni, a megrendelő minisztériumnál azonban mostanában ezzel nem divat foglalkozni, a vasútit is késve adták ki. Nagy eséllyel a mostanihoz képest komoly változás az adott útvonalon nem várható.
Sziasztok! Bárhogy keresgetek a neten, nem találok infót arról, hogy a Volán menetrendje is változna december 10-én. Legfeljebb abból gondolom, hogy a menetrendek.hu oldal nem ad ki találatot december 9-e utáni időpontokra, esetmeben Bodajk és Fehérvárcsurgó közé. Ezek alapján hogyan tervezzek, ha én a december 16-17-i hétvégén szeretnék utazni a két település között. Köszönök előre is bármi érdemi reakciót!
De a klasszikus távolsági buszos tengelyek szinte ismeretlenek... szórványos, napi-heti néhány járatok vannak, a sűrű és gyors vasúti szolgaltatással párhuzamosan, érdemi halózati szerep nélkül (valószínűleg az árérzékeny, de időben rugalmas réteg használja őket).
Kivétel Szicília (jellegében távolsági üzem, de még ez is tartományon belüli), meg nehány reptéri vonal, pl. Bergamo-Milano (hosszuk miatt országos utaskilométerben jelentéktelenek).
Busitaliába van beintegrálva, meg annak ezerféle cége... létezik a helyközi szegmens, épp most folynak beszerzések a helyreállítási alapból. Ezres nagyságrendben.
Amikor Salerno alatt úgy kb. 40 km-re bérelt a cég egy tengerparti kempinget májustól-szeptemberig, akkor az olasz Volán = SITA*** még azokból a kis falvakból is közlekedtetett napi 6-8 járatpárt Salernoba és napi 2 járatpárt Nápolyba.
Nem beszélve a számtalan kis magán vállalkozó, kicsike 10-20 személyes buszáról akik össze-vissza jártak minden felé.
Az igaz, hogy magyar ember számára alig kiismerhető rendszer szerint.
Már ha egyáltalán volt benne rendszer ?
A menetrendjük jó esetben egy A4-es papír volt a kemping bejárata előtt a villanyoszlopra kifüggesztve.
Az viszont tény, tanúsítom, hogy a kempinggel szemben lévő étterem pincérei fejből megmondták, hogy mikor, hová mennek ezek a kisbuszok.
És déli lazaság, pongyolaság ide vagy oda ezek kicsi buszok ha nem is percre pontosan, de mindíg jöttek +/- 10 perc, és igen olcsón elvittek 3-4 faluval arrébb vagy a közeli városba.
Jó-jó, hogy szezonban, de ilyen kicsi helyekről reggeltől késő estig óránként jártak, kivéve a szieszta idejét mert akkor még a légy se repült.