3. 3 db ugyanazon irányba mutató feszültség, mindegyik fázistekercsben egy
A melegedés főleg a 2. ponttal hozható kapcsolatba
A matematikai módszer neve szimmetrikus összetevők módszere, a fizikai kép, hát, az a fentebbi 3 pont. Újabban egyetemen tanítják, de például a régi technikumok (1972-vel bezárólag) villamosságtan tankönyvében, a Lányi-Magyari: Elektrotechnika című műben benne volt. Hogy tanították-e, azt a tököm tudja, én is ilyenbe jártam, de nem emlékszem. :D
A névleges teljesítményhez szüksége van minden vezetékre. Ha egyet elveszünk zokon veszi...
De ha csillagban járatják akkor is kisebb a teljesítménye.
Ha ilyenkor terheljük a hálózatból sokkal nagyobb áramot fog felvenni ami melegedésel jár. Ezt a hőt nem tudja leadni így a tekercs szigetelése romlik,rendszerint menetzárlat, testzárlat lesz a vége. (a tekercs fej hőmérséklete jóval magasabb mint a készülékháznak)
A fehér dobozban kellene lennie motorvédőnek. Lehet ez volt?: "valami ampert is lehetett a belsejében lévő tekerentyűvel állítani."
Én is gondoltam ilyesmire, de mi lenne a pontos magyarázat? Illetve ilyenkor a teljesítmény is csökken? Lehet, hogy az egyik fázis hiánya miatt elmászik a nulla pont vagy mi miatt lehetne túlmelegedés?
Bevallom, annak idején középiskolában tanultam a szinkron, aszinkron meg mindenféle motorokról de az már sajnos nagyon régen volt.
Azt tapasztaltuk ma egy betonmarógéppel, hogy ment egy ideig, aztán leverte az ÁVK-t, majd kicsit később az egyik fázist is. Lehet, hogy összeégett a tekercselése, mert nagyon de nagyon forró volt a külseje. A gép nem az enyém, nekem dolgoztak volna vele, csak így félbeszakadt a munka, mert később már el sem indult a motor. A fehér dobozt felnyitva látszódott egyértelműen, hogy a csillag-delta kapcsolónál ki volt csúszva az egyik vezeték de sajnos azt a belsejét nem fényképeztem le pedig valami ampert is lehetett a belsejében lévő tekerentyűvel állítani.
Minden tanácsot szívesen fogadok és előre is köszönöm!
Elvileg lehetne bővitenünk az 1x32A-ről 3x32-re. A kérdésem az, hogy ez érintheti-e bármennyiben az 1fázisú inverterrel már 3 éve működő napelemrendszeres rendszert illetve az ehhez tartozó szerződésemet?
(A közel 7 évben amig a jelenlegi elszámolásban vagyok addig maradna ez az inverter, de ha lejár a 10 év úgyis módosítanom kell majd vszleg akkupakkos rendszerre.)
A tiéd nem ugyanez a típus (vagy klón), de nem tudhattad, mert elírtam a típust, ami valójában "ZW 23-1 KE".
Én egyszer találtam egy gázszerelő szakit, aki egy álom volt. Tényleg értett hozzá, alapos és igényes volt, stb. De már évek óta nem érem el telefonon, a nevére meg nem emlékszem pontosan (úgy mentettem el a telefonomban, hogy “szuper gázos, csak ezt hívd” :) ). De az is lehet, hogy csak nekem nem veszi fel, mert nem adtam borravalót, nem tudom. Így évek óta én tartom karban a kazánt (ami nagyjából azt jelenti, hogy szétszedem, kitakarítom, “megcsiszolgatom” az elektródákat, elmosom az égősort, tágulási tartályban ellenőrzöm a nyomást, ilyesmi). Azért fogtam magam hozzá, mert hiába hívtam ki embert, alig csinált valamit. Szinte csak ránézett, járatta kicsit a porszívót, aztán ennyi volt a karbantartás. Hát ennél én alaposabban készülök fel egy télre.
Panelcsere már itt is volt (2019-ben), és valóban 100 ezer fölött volt a dolog, így most van egy tartalék panelem (ezt én is ki tudom cserélni), amin “csak” a reset gombot kéne kicserélni. Ehhez mondjuk nincs felszerelésem és tudásom, keresnem kell majd valakit, aki ért hozzá.
A panel egyébként egy műanyag házban van, annak a tetejére tettem egy több rétegű alufólia “hőtükröt”, így reményeim szerint a kazán felől érkező hő kevésbé jut el a panelhez. Egy picit talán jobban védi a panelt, de ha nem is használ, ártani biztos nem árt.
Szóval én sem vagyok egy nagy gázszaki, de tudok műszaki- és kapcsolási rajzokat olvasni, egy-egy alkatrészt ki tudok cserélni úgy, hogy a tömítést nem felejtem ki. Amikor megakadok, akkor utánajárok, kérdezek, olvasok.
Én is egy beretta ciao vagy mifenével kezdtem pár év alatt szarráment benne minden. A jelenlegi laing vezuv kazánt magam javitom. Kellene cserélni de csak lomok vannak a piacon.Folyamatosan elaludt az örlángja mert a láng-levegő keverőre ponthegesztett es szétégett a hegesztés. Kivettem van 2 trafóm nem inverteres és kisárammal megpöttyintettem mindenhol. Azóza 1000%-os lett ...
De hogy legyen egy kis villanyszerelés is!
Kolléga összerakott sonoff-okból utókeringetést a c24-esébe! :)
most kazán2-vel állok úgy, hogy megpróbálom életben tartani: 98-as tisztán csak fűtésre használt beretta, kb minden eredeti benne, 1x volt hőcserélő csere 10 éves korában, alapvetően rossz beállítás miatt (legalábbis ezt gondolom).
A tágulási tartály ennek is kakukk, de ezt egy 5e Ft-s, külső tartállyal simán ki lehetett váltani.
A hőszig miatt is 1200-1400 m3-re csökkent az éves gázfogyasztás a korábbi évekhez képest, ez remélhetőleg +éveket is jelenthet működés szempontjából (volt év, amikor bőven 3000 m3 felett volt a fogyasztás).
Hőcserélő ára felment 140-re (ezt még télen néztem), és elvileg van egy ismi, aki ért hozzá, szét tudja szedni, megnézi, hogy mi a necces még benne, stb.
Nem látom értelmét még lecserélni a komplett kazánt, pinyóban megy, kitört bukóablak és érzékelő mellett (nincs benne váltószelep, panel ilyesmi, 1-2 alkatrészre rákerestem, simán elérhetőek még, új állapotban is).
A FÉG nek volt egy ECON névre hallgató kombi kazánja, sajnos gondolom a nyugali lomok kicsinaltak. Abban nem volt váltókapcsoló tudott mindent csak gondolom a szerelők nem voltak erdekeltek benne.
Kép alapján nekem kb uez a Junkers kazán volt, vagy nagyon hasonló (ZW20KD23), akkor még Novathermnek is hívták (30 nm-s lakásban használtuk).
2000 körüli üzembe helyezés, bő 15 év után ment tönkre a nyomáskiegyenlítőt tartály, újat már nem lehetett kapni, majd tönkrement a hőcserélő is, aminek a vége érdekes is lehetett volna (fejfájás, ilyesmi, de a kazánon alapból nem látszott semmi).
A FégTherm szervizelte a kazánt, lehúztak másodjára is a hőcserélővel (kb 1 éves volt, az új is egy 100-s) ráadásul azt a szerelő el akarta vinni magával.
Ekkor már meredeken csökkent a cég színvonala vagy nekem nem volt szerencsém a kiküldött szerelőkkel.
Kbtt mérges voltam, mert természetesen a szerelőt nem a kazán érdekelte annyira - mármint, hogy működjön - csak az, hogy neki legyen egy új hőcserélője.
(sikerült eladni később csont nélkül)
250+ ezer ráköltés után (talán) máshonnan jött valaki, mert tönkrement a váltószelep (is).
Ez a szaki normálisabb volt, mondta, hogy 90-110e-ről indulunk (ez a szelep ára önmagában, ráadásul rendelni és várni kell heteket) és rögtön megkérdezte, hogy panelt cseréltem-e már.
Mondom még nem, akkor tényleg gondoljam át mondta, mert a következő mutatvány az lesz, és azt még nehezebb szerezni, mert újat már x éve senki sem gyárt, csak bontott lesz, kétséges élettartammal.
Ezek után feladtam.
Ekkor (2020 ősz) 240e Ft volt az egyik TOP5 kondenzációs Ariston 5 év garival + kémény 3 emeleten keresztül, szumma 900 körül állt meg.
Van a családban vízgázfűtés szerelő x 100 km-rel arrébb, azt mondta, hogy
- ne csak a kazán árát nézzem és
- lehetőleg a TOPX-ből válasszak mindenképp, mert ha szerencsém lesz, akkor azokhoz jó eséllyel 10-15 évig még lesz alkatrész.
(Aristonra volt 5 év gari, többire csak 3)
A ház pont ekkor szavazta meg a kéményjárdák építését - anélkül társasházi mutatvány biztosan nem megy a kéményesek miatt - és mivel jó volt a ház anyagi helyzete, az full közös költségből ment.
(azóta a házban már 2-3 kazánt biztosan cseréltek, mármint akik tőlem kérték el a szerelők elérhetőségeit).
Nem tudom, hogy mik a lehetőségeid, illetve milyen távra tervezel ott, ezeket csak azért írtam le, mert hátha van benne olyasmi, amit tudnál használni vmikor.
(a kazánok nagy része természetesen fűtési szezon kezdetén, vagy alatt megy tönkre, ahogy kell)
Félnótás a faszi félinformációkkal próbál ékeskedni.
Megkerestem neked illetve 2 ember fel is hivtam akiknek ipari mennyiségben van SonOff otthon.
Ami neked jó leghet az a SonOff POW R3 szeria
- 20
- 20D
- 16
-16D
Eszköz.
Ezek tudnak áramot mérni, az egyik 20A max a masik 16A. A "D" jelzés a display létére vonatkozik.
A masik azaz a páraelszivó oldalán van a SonOff Basic R2 mert az csak egy buta kapcsoló semmi más.
Ezeket kell öszzekonfugurálni telefonról, és kell hozzászerver akár a netről kinai de vehetsz otthonra is de az 40K forint.
Be kell regiztrálni a neved alá a két eszközt es összeprogramozni hogy ha valami akció van az R3-asnon akkor mit tegyen az R2. Igy fogják egymást látni, sehogy máshol. Tehát kell wifi feltétlenül hozzá sehogy máshogy nem megoldható.
Áramszünet esetén minden elszáll belőle elveszti az órát datumot . Azt meg lehet adni neki hogy milyen állapottal jüjjön vissza. ON vagy OFF legyen a kimeneten.
Van még egy nagyob "B" verzió nevezetesen hogy lehet Rf-es Az S3 is talán R2 biztosan. Ez annyit tesz hogy van egy nyomkodós távirányitó amivel a csatolt SonOff-ot kézzel tudod vezérelni de ez szerintem most nem opció.
A POW R3-ba be kell állítani mennyi legyen a billenési szint igy jól le kell tesztelni a kazánt hogy mi a nyugalmi áramfelvétel mennyi fűtéskor es mennyi átfolyós működés alatt. Minél nagyobbnak kell lenni a hiszerézisnek.
Ezeket a beállításokat az App-ban találom meg? Mert nézegettem a használati utasítását, abban nem volt szó arról, hogy ilyet is tudna, vagy hogy kell ezt beállítani.
Mivel, Tudja a rajta átfolyó áramot érzékelni. Ami nagyobb HA >> megy a kazán+keringető >> meg is van a JEL Ennyi.
--- NEEEEM kell hozzá kínai szerver, ha nem akarod távolról is kezelni/nézni. Sőt router és internet sem kell, ha látják egymást >> ami egy falon át valószínű.
Nekem 20-25 éve igy megy es semmi bajunk. Van CO érzékelő is es még soha nem szólalt meg. Még tesztelni is szoktuk.
Tehát ne riogassunk feleslegesen .
Igaz a WC-ben es a fürdőben - mert itt an a 2 db eszköz azaz a kazán es az átfolyós vizmelegitó egymás mellett egy kéményben - a régi gerébtokos fa ablakokat nem csertem ki ott azert van tömitatlenség es tud bejönni levegő.
Sokan itt sikitani fognak de ha mas nincs akkor a meglévő villany csőrendszerbe én belehuznék egy plusz mondjuk 2*0,75 vagy 2*1mm2 vezetéket ami esetleg belefér. Ez olyan eszközön van mint mondjuk az éjjeli vagy asztali kis lámpa. Kölső fehér vagy fekete szigetelés és benne a 2 ér.
No ezután kellene elgodolkozni - de a radiós esetében is - hogy miként lesz kivéve a jel a kazánból. Aa a SonOff jo cucc de erre ordas faszság semmi más erre. Aki beötletelte annak fingja nincs hogy pont erre jó-e vagy nem. Erre teljesen nem jó. Mit csinal?
Bejelentkezik wifin keresztül egy kinak szerverre és a server vezérli és programozza a telefonos aplikációdon keresztül. Telefonról bekapcsolod, kikapcsolod, ugyanezt beidőzited pontos időre vagy napnyugta napkelte is lehet. Nyilván ezt a regisztrációdkor megadott településből tödja majd. De hogy megy bele az info a kazánból még mindig ott tartunk.
Csőtermosztát? De az addig nem fog kikapcsolni amig meleg a cső!
Nincs a kazaán elektronikájából egy dedikált output jel "kontakt" amit ez esetben fel lehetne hasznalni?