Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

malactarja Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170128

Hosszabb résztávokról egyelőre nem találtam, de itt http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24129784 azt írják, hogy még a sprint is növeli, ha csekély mértékben is, az aerob kapacitást.

Levus55 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170127

"Hát ezek nagyon nem néznek ki spotra alkalmasnak"

De jó hogy én ezt korábban nem tudtam :) :)

 

2013. augusztustól 2014 júniusig csak ilyen Decathlon-os New-Feel Many (2.500,- Ft) cipőben és egy Deichmann-os (490,- Ft) talpbetéttel futottam. Az első félmaratont is ebben futottam. 

 

Azután elkezdtem "menőzni" ;) és direkt futásra gyártott cipőben is futottam, azután csak abban, aztán saruban, aztán megint futócipőben és most meg nem is futok.

Előzmény: rrroka (170122)
Pinyo Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170126

Ez a Környezetman azért durva volt, vagdalkozol, látom nem fogtad fel az iróniát mögötte (vagy azt gondoltad, tényleg elhittem, hogy a patakba akarod dobatni?)

Gondolhatsz amit akarsz, csak mindig ugyanoda jutsz, jön egy technikai kérdés, jön a válaszod hogy fussál inkább, hagyd a technikát magad mögött. Talán nem mondok újdonságot, de van aki szeret mérni IS, statisztikázgatni IS és futni IS. Hadd döntsünk már el mit akarunk. Az utolsó kérdésedet meg nem is értem, amúgy az X jó dolog, de azért még nem érted el a tűrésküszöbömet :-)

Előzmény: barefootBushman (170114)
Csempa Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170125

Ennyi pénzért még menő is legyen? Az még plusz 10K lenne minimum.

Előzmény: rrroka (170122)
malactarja Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170124

Nem te írtad, hogy káros, ellenben arra a posztomra válaszoltál, ahol azt kérdeztem, mi a bizonyíték az edzéstípus ártó voltára.

Előzmény: 6600GT (170119)
malactarja Creative Commons License 2015.03.27 0 1 170123

Nem a Maff könyvben kerestem, hanem a neten, az ezzel kapcsolatos írásokat. Én régebben, valamelyik sportanatómiával foglalkozó könyvben azt olvastam, hogy csak minimális mértékben tudnak átalakulni az izomrostok egymásba, ellenben az intervallumos edzés a legjobb módszer a ventilation threshold fejlesztésére.

Előzmény: Csempa (170116)
rrroka Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170122

Hát ezek nagyon nem néznek ki spotra alkalmasnak, még minimalistának sem... Persze ezt azért gondolom, mert működik az agymosáó gépezet. :)

Előzmény: Csempa (170113)
lallaj Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170121

Az 1:38-as félmaratonomra én is magamtól (egyedül) készültem fel, de már nem is emlékszem hogyan, futkároztam sokat és minden klappolt, mikor a versenyen voltam. 

Előzmény: 6600GT (170103)
lallaj Creative Commons License 2015.03.27 0 0 170120

Köszi a véleményeket. Nem fogok beleszólni a haverom edzésébe, mert gondolom az edzője azért edző, mert már vannak eredményei innen onnan. Vagy mit tudom én. Majd, ha van valami érdekes fejlemény az ügyben megírom, ha lesz érdeklődő.

 

6600GT Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170119

Nem értettél meg. Nem azt írtam, hogy káros. Mire is válaszoltam? Arra, hogy kezdő futó, egyből résztávos edzést csinál, mikor még nincs aerob állóképessége. Mint írtam, én is futok résztávos edzést, 2 hetente egyszer, de ezt csak akkor kezdtem el, mikor a heti 50-60 kilóméteres  egyenletes futásommal nem gyorsultam már. ekkor mondta futóismerősöm, hogy kell a résztáv, esetleg dombfutás. 1-2 hónap alatt gyorsultam több mint fél percet. Azonban hozzáértők szerint a résztávozás ugyan növeli a sebességet, de ugyanakkor rontja az aerob állóképességet. Akinek már van aerob állóképessége, az áldozhat belőle a sebesség javára. Talán így érthetőbb voltam, de a link alatt ezt leírják részletesen, de had ne keressem ki idő hiányában. Sok hasznos tanács van egyébként a leírtakban.

Előzmény: malactarja (170115)
Spenót Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170118

Királyul nézhetsz ki az állatbőr rucidban. Remélem, magvas gondolataidat sem te vered be a gépbe, hanem valakinek diktálod. A google keresőt se használd! Hihetetlen géppark van mögötte...

Előzmény: barefootBushman (170114)
Spenót Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170117

Sokáig hordtam utcai cipőnek egy ehhez hasonló NewFeel cipőt. Lyukasra koptattam a talpát, de futni AKKOR MÉG nem akartam benne. Benézek én is oda. Ennyi pénzért egy próbát megér. Max utcai cipő lesz belőle...

Előzmény: Csempa (170113)
Csempa Creative Commons License 2015.03.26 0 1 170116

Épp csak belekerestem a szövegbe és Maff azt írja az egyik helyen, hogy 

 

"anaerobic training can decrease the number of aerobic muscle fibers, sometimes significantly. This can happen in just a few short weeks."

 

meg ugyanitt ezt:

 

"excessive amounts of lactic acid produced during anaerobic training may impair aerobic muscle enzymes, reducing aerobic function."

 

Arra már nem emlékszem, hogy ennek mechanizmusát részletesen kifejti-e valahol, de úgy rémlik, hogy nem. 

Előzmény: malactarja (170115)
malactarja Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170115

Köszi, de ebből nem derül ki számomra, hogy miért káros a résztávozás. Amit Csempa írt, annak még megpróbálok utánaolvasni, de csak kemény angol szakszövegeket találtam az izomrostok és edzéstípusok közötti összefüggésről. Nem tudom, érintik-e a degradációt.

Előzmény: 6600GT (170106)
barefootBushman Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170114

Ott van jobbra az a piros-kis X. Tilts le, mert úgysem értenél meg soha, Környezetman! (Kérdés: szerinted egy Li-akkut, a lítiumtól a kész akkumulátorig -ami ezekben a szarokban van, amiket kétévente kidobtok, mert jön a következő, de közben nyelsz egy csomó ideget, mire mondjuk fél év alatt beáll egy hamis pontosságú rendszered,- szóval ezeket mennyit utaztatják és vajon mivel, körbe a világban?) Gondolom elektromosautó párti is e- vagy..

Előzmény: Pinyo (170109)
Csempa Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170113

Ma találtam olcsó minimálcipőket a Deca-ban (gyaloglós cipőknél voltak):

 

http://www.decathlon.co.hu/stepwalk-100-ferfi-cipo-mindennapi-gyaloglasra-nyarra-kek-id_8326927.html

 

http://www.decathlon.co.hu/many-mesh-cipo-mindennapi-gyaloglashoz-kek-sarga-fekete-id_8327526.html#/272-47

(Ebbe még venni kellett egy talpbetétet, legócsób 690Ft/pár)

 

Azt nem állítom, hogy strapabírók, de gyalogláshoz is akartam ilyet, meg majd futni is megpróbálok bennük. Aztán meg majd lesz ami lesz.

Előzmény: Bozótkutya (170017)
Mr Long Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170112

Ezt az oldalt ismeritek (gondolom paran igen)? https://my.asics.com/gb/en-gb

Mi a velemenyetek ilyen "automata" edzestervekrol?

 

regulator Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170111

Hm, ezen én is elgondolkoztam. Szórakoztató ugyan egy konkrét technikai kérdésre kapott poénos?, filozofikus?, márka-fanatikus? válasz , de sajna sokat nem segít.

 

Mindenesetre ,ha van még valaki , aki ilyen órával gátolja a saját fejlődését és szeretné a visszafejlődést vizualizálni, bemásolom a Polar szupport pár órán belül, magyarul megküldött válaszát:

 

Kedves *******!

 

A polarpersonaltrainer.com-on igen, a Flow webes felületen majd később egy frissítés után lehetőség lesz rá, de egyelőre nem tudjuk mikor.

 

Üdvözlettel

 

**********

Szervizvezető

POLAR Központi Szakszerviz

 

 

Előzmény: Pinyo (170109)
Spenót Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170110

Mert okos és segítőkész is. Sokakat akadályozott már a fejlődésben egy ilyen nagy és nehéz pulzusmérő óra.

Előzmény: Pinyo (170109)
Pinyo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170109

Ez egyrészt környezetszennyezés, másrészt miért akarod vele kidobatni a polárját?

Előzmény: barefootBushman (170100)
6600GT Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170108

Köszi, ezaz, nekem bevállt a módszer.

Előzmény: Bozótkutya (170107)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170107

Innen letölthető a teljes régi anyag

Előzmény: 6600GT (170106)
6600GT Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170106

Nekem ő segített felkészülni személyesen első félmaratonomra, aki ezt írta:

 

http://www.futas.net/cikkek/Hadd.pdf

 

Viszont a részletes leírást nem találom, törölték az oldalt:

powerhiker.fw.hu

 

Ezt találtam még:

 

http://www.mozgasvilag.hu/futas/hirek/hadd_megkozelitese_a_hosszutavfuto_edzeshez_vi_befejezo_resz

Előzmény: malactarja (170104)
Csempa Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170105

Pl Maff szerint a felhalmozódó tejsav miatt csökken a hosszútávfutáshoz használt (vörös) izomrostok száma/aránya. (Már régen okvastam, ezért vagyok bizonytalan a pontos kifejezésben, de a lényeg kb az volt a könyvében).

Előzmény: malactarja (170104)
malactarja Creative Commons License 2015.03.26 0 0 170104

"Kezdőnek nem írnék elő intervallt, köztudottan rontja az aerob állóképességet..."

Azt érted ezalatt, hogy a Vo2max edzés csökkenti a laktát küszöböt? Erről hol lehet olvasni?

Előzmény: 6600GT (170103)
6600GT Creative Commons License 2015.03.25 0 1 170103

Hát ez függ az életkortól, jelenlegi állóképességtől, testalkattól, stb. így hirtelen. Én mindig sportolgattam, de a futást 30 évesen kezdtem ha jól emlékszem, és 4 hónap alatt készültem fel RENDESEN a félmaratonra, amit 1:58 alatt futottam, kellemesen, erőlködés nélkül. hangsúlyozom, oda lehet állni 10-12km-es hoszzúfutás után is, de nem mindegy, hogy 3 óra alatt érsz be 4 kézláb a célba, vagy úgy ahogy én, könnyű futásként futva, kellemesen elfáradva, amihez az kell, hogy előtte már fuss 20 km-es távokat. Én mondjuk csak egyenletes futásokkal készültem, pulzusméréssel, semmi fartlek, semmi intervall. Intervallt csak 36 évesen kezdtem el, gyorsultam is ugyanazon hosszúfutások mellett több mint fél percet kilóméterenként, ugyanazon pulzussal.

Kezdőnek nem írnék elő intervallt, köztudottan rontja az aerob állóképességet, ami viszont fontos lenne neki a félmaratonon. Annyit nem nyer ő még tempóban szerintem, de én nem vagyok sem edző, sem profi, csak futkosok össze vissza...:)

Előzmény: lallaj (170096)
malactarja Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170102

Vannak itt nálam tapasztaltabbak, akik ezt meg tudják válaszolni. Nekem egy évbe tellett eljutni a 15 km-ig. De én lassan 48 vagyok és kövér voltam.

Előzmény: lallaj (170096)
lallaj Creative Commons License 2015.03.25 0 1 170101

:D Írok neki. EZ egy nagyszerű tanács. Én is mindig a jó seggű futó lyányokat keresem. 

Előzmény: barefootBushman (170099)
barefootBushman Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170100

Segitek, szervusz! Van ott a közelben csordogáló patak? Na oda, nagyivben dobjad bele az egész miskulanciát! 

Előzmény: regulator (170094)
barefootBushman Creative Commons License 2015.03.25 0 0 170099

Mindenképp ez az elsö, de egyedül még akkor is nagyon nehéz. Legalább egy jóseggü csaj menjen elötte bringával(, az nagy %-ban seggit).

Előzmény: lallaj (170096)