Keresés

Részletes keresés

Ermak Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173815

Én egyrészt nem szomjazok meg ilyen hirtelen, másrészt úgy döntöttem, hogy az edzés nem csak a futást jelenti, hanem edzek arra is, hogy jobban viseljem a szomjúságot és az éhséget is. Futás előtt iszom egy nagy bögre gyógynövényteát cukorral vagy mézzel, futás után zuhany, aztán reggeli, általában egy újabb nagy bögre teával. 10°C alatt a leghosszabb futásom eddig bő két óra volt, és jól működött a dolog (ugyan másfél óra után már éhes voltam, de nem éheztem el, szomjúság semmi). Nyáron 15-20°C mellett is kibírtam volna ivás nélkül az egész utat (2:45 lett az edzés vége), de azért nagyon örültem, hogy 2 óra futás után Nagykovácsiban a templom előtt találtam egy ivókutat...

 

HA versenyen lennék ÉS lenne mondjuk 10 km-enként frissítés, akkor persze ennék-innék, az edzésnek viszont pont az az értelme, hogy megedzzen. (Anno olipapát kérdeztem, és ő is azt írta, hogy lehet 'éhezésre' edzeni.)

Előzmény: Mr Long (173804)
Ermak Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173814

Mondjuk, ha én pulzusmérőket gyártanék, a használati utasításban felhívnám erre a figyelmet...

Előzmény: Ermak (173813)
Ermak Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173813

Nekem akár 220-ig is felugrik a mért pulzus. Meg is túrtam a netet, hogy mi lehet az oka: a 'szerelmes számítógép' jelenség - ezt a sztorit viszont még az internet előtti korban hallottam:

 

Hol volt, hol nem volt, a nagy Szovjetunióban, volt egyszer egy kutatóintézet. A kutatóintézetben pedig volt egy számítógép, amolyan csöves (több) szobányi méretű. A kutatók azt figyelték meg, hogy ha a férfi kollégák használják, akkor jól működik, a nőktől viszont összezavarodik. Egy idő után aztán rájöttek a megoldásra: a férfiak vászoköpenyt viseltek, a nők nejlont.

 

Ugyanez történik a futásnál: a technikai ruházat feltöltődik sztatikus elektromossággal, és amíg az izzadság nem nedvesíti át eléggé a pántot, addig a jeladónak ez csúnyán bezavar. Hidegben kevesebbet/később izzadunk, úgyhogy a probléma erősebben jelentkezik, mint nyáron.

A megoldás (ma reggel próbáltam, működik): ne csak a kontaktfelületen nedvesítsd be a pántot, hanem egy kicsit a külső oldalát is.

Előzmény: Tompus999 (173809)
insane666 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173812

Sajnos nekem is ez a gyanúm. Férfi felnőtt 41-42nél kezdődik. Most is egy női New Balance-om van, de a női MizunoWR19-ek eléggé femininek... :/ :)

Előzmény: Tompus999 (173808)
bouquetk Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173811

Én már évek óta egy 3,3 decis Teodora ásványvizes palackkal futok, ha csak vizet akarok vinni. Valahogy nem zavar. Van több, kisebb nagyobb hasonló, de ez vált be a legjobban. 

Előzmény: Mr Long (173804)
Roger Preed Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173810

Mostanában nekem is hasonló tüneteim vannak. Egy dologra tippelek: kilépek a 20 fok környékéről a 0 fokba, elkezd a testem dolgozni, hogy felmelegedjen, plusz rá is dobok egy lapáttal azzal hogy futok.

Egy idő után már normalizálódik a helyzet.

Előzmény: Tompus999 (173809)
Tompus999 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173809

Már figyelem egy ideje, és ma is így volt. Elindulás után kb. 1-1,5 kilométerig összevissza ugrál a pulzusum. Illetve nem ugrál, hanem fölmegy 150-re majd 160-ra akár 170-re is. Közben ez még bemelegítés nálam, épp csak futómozgást végzek, olyan 7.30 perc/kilométerrel. Meg érzem is, hogy nem magas a pulzusom. Pontosan tudom, milyen az amikor 160-as vagy 170-es pulzussal futok... Aztán kb. másfél kilométer után lemegy annyira, ahogy amúgy érzem is. Ez mitől lehet? Az óra/pulzusmérőnek kell ennyi idő? Pedig nem is futással kezdek, hanem 5-10 perc bemelegítés mindig van, és akkor úgy látom normálisan mutatja a pulzust. 

Tompus999 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173808

Szerintem van különbség. A gyerek cipőben kevesebb csillapítás van, mivel kisebb a súlyuk. Szóval nem vagoyk abban biztos hgoy neked ez jó lenne. Felnőttből nincs 38-as? Illetve ha 38-as a lábad, akkor inkább 39-es cipő kéne.

Előzmény: insane666 (173806)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173807

A Spartathlon topicban volt ezekről szó valamikor. Én egyszerűen kézbe veszek egy palackot szerelés nélkül, és olykor átrakom egyik kezemből a másikba, tökéletesen bevált normál távokra.

Egyéb lehetőségek:

  • kulacsöv megfelelő mennyiségű kis kulaccsal (nem kell telepakolni)
  • övtáska ivótasakkal
  • hátizsák ivótasakkal
  • futás kúttal ellátott útvonalon

A szomjúság egyértelműen jó jel: a szervezeted tudja, hogy folyadékpótlásra van szüksége, és jelzi is. Ha nem jelezné, akkor is szükséged lenne rá. Főleg hidegben hajlamos az átlagember kevesebbet inni a kelleténél.

Előzmény: Mr Long (173804)
insane666 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173806

Sziasztok,

Egy hitelt érdemlő véleményre van szükségem a következővel kapcsolatban.

Kinéztem egy Mizuno Wave Rider 19 cipőt.

Mivel 41 éves létemre kemény 38-as lábbal vagyok megáldva, ezért csak gyerek méret (nem röhög) jöhet szóba. :)

Viszont én úgy látom, nem teljesen úgy néz ki a felnőtt és gyerek verzió.

Lehet hülye a kérdés, dekialakításában van különbség a kettő között? Felül a férfi, alul a gyerek cipő látható.

Csak azért kérdem, mivel már nem vagyok gyerek, más állapotban vannak a csontjaim, ízületeim stb, nincs-e arról szó, hogy a gyerekváltozatot más szempontok szerint csinálják, ami az én felnőtt kondíciómhoz nem igazán passzol.

5-20 km-es távokra használnám.

Csempa Creative Commons License 2016.11.15 0 0 173805

A szomj nálam is jelentkezik, mióta hidegebbre fordult az idő. Egy 1.5 decis kis műanyag "kulacsot" viszek a zsebemben és az elég szokott lenni a 70 - 80 perces futásokhoz. Ha egy kus iso-t is teszek bele, akkor még jobb. Arányaiban kevesebb mint fele iso-t használok ilyenkor a használati útmutató által javasolthoz képest.

 

Kézre szerelhető kulacsot még nem használtam.

Előzmény: Mr Long (173804)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.14 0 0 173804

Ket kerdesem lenne

 

Van valakinek tapasztalata kezi kulacsokkal? Mostanaban brutal szomjas leszek 20 perc kocogas utan, jo lenne ilyenkor egy par korty valami, plusz tavasszal jo lenne taska nelkul futni turakon. Sokat iszok alapban nem tudom mitol lehet.

 

Mitol van az, hogy delutan futas kozben lenyegesen alacsonyabb a pulzusom? Mas tapasztalt ilyet?

 

Ha valakit erdekel a napi ket edzes bevezetese, annak itt egy link par tanaccsal

https://www.marathonnation.us/long-run/two-a-day-running-for-beginners/

Nekem a kocogas/futas foleg kozlekedesi forma, legalabbis az lesz, ha hosszabb tavot birok majd igy ez jol jon. Nem tudom van-e meg ilyen bolond itt :)

Csempa Creative Commons License 2016.11.14 0 0 173803

Köszönöm!

Előzmény: rrroka (173802)
rrroka Creative Commons License 2016.11.14 0 0 173802

saras cipőt szerintem hiba kintről befelé mosni, mert csak egyre mélyebbre paszírozzuk a vele a dzsuvát. Én mosógépbe sem tenném, nem jó az se a gépnek, se a csukának. Én így mostam legutóbb és most is így fogom a Mecsek trail után:

 

Futócipő mosása - igazi cipő, igazi sár, igazi mosás

Talán említettem már, hogy a Szelidi-tó futáson volt némi sár, ugyanis a verseny napján majdnem a rajtig zuhogott felhőszakadás erősséggel, a pálya fele homokos dűlő ÉS valaki előző héten feltárcsázta az egészet, ezzel olyan frankó húsz centis laza talajt alakított ki[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.14 0 1 173801
Spenót Creative Commons License 2016.11.14 0 0 173800

Sötétben én a Szabadság út mellett futok, aztán a kertészetnél a HÉV alagútba be. Onnan tovább Kistarcsára az Auchanig és onnan vissza. Jobbat még nem találtam sötétben.

Néha este is elautózom a XVI kerületbe és a patakpart melletti bringaúton futok. Az nagyon jó. 

Előzmény: Vendel789456123 (173798)
rrroka Creative Commons License 2016.11.14 0 0 173799

még nem voltam passzolom 

Előzmény: mszl1976 (173789)
Vendel789456123 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 173798

Én is Kerepesen lakom.

Én általában a Hungaroring mellett/körül szoktam futni. Van valami jó tipped, merre érdemes sötétben futni a környéken?

Előzmény: Spenót (173779)
Csempa Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173797

Bő fél kiló sarat leszedtem a talpáról meg az oldaláról, de mivel jövő héten a Kistarcsa terepfutásra készülök, ahol megint csak esőt jósolnak, ezért nem akarok nagyobb takarításba kezdeni addig. Szóval megfogadom a tanácsod.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (173796)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173796

Én ezt szoktam többnyire tenni, de nem fáradok ideológiai alátámasztással, csak lustaságból. Különben is fogyóeszköz az egész cipő, 1000-1500 km, és vége. Lehet azért, hogy nagyjából lekefélem a sarat. Néha hogyha nagyon megszáll a szentlélek, akkor lemegyek a ház elé egy vödör meleg vízzel, és kefével átmosom. Kisebb munka lemászni a vödörrel, mint takarítani a kádat.

Előzmény: Csempa (173795)
Csempa Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173795

Vagyis addig ne tisztítsam, amíg nem kezd el havazni?

(A lustaságomnak is és a romantikus felemnek is tetszik ilyen lestrapáltan, mert úgy néz ki, mintha nagyon komoly futásokat csinálnék benne :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (173792)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173794

Nem árt neki, hiszen különben nem is futhatnál esőben. Csak sámfázd ki vagy tömd ki, amíg szárad.

Előzmény: Csempa (173793)
Csempa Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173793

Nem vízálló a cipő, akkor is zuhany?

Nem gond, ha közben beázik? Mert a felső része is rendesen kapott a jóból.

Előzmény: Tompus999 (173791)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173792

A legjobb módszer hóban futni vele. :-)

Előzmény: Csempa (173790)
Tompus999 Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173791

Ne hagyd sárosan. Én le szoktam zuhanyozni, addig amig tiszta nem lesz. Sárosan mosógépbe se rakd (van aki szerint sose rakd mosógépbe, én sem szoktam). Szóval zuhany és kefe, de csak finoman. És langyos vízzel, nem forróval. Aztán papírral kitömöd, és száradás (de ne rakd fűtőtestre, semmiképp).

Előzmény: Csempa (173790)
Csempa Creative Commons License 2016.11.13 0 0 173790

Cipő tisztítás.

 

Ma a HHh-n a DNy-i oldalon, Virágos-nyeregtől a 11-es busz végállomásáig szügyig érő sár volt. Az MTB-osok is vállon vitték a bringát, akkora. A cipőm ennek megfelelően egy rémálom, de szerencsére csak a külseje, a belseje gyakorlatilag tiszta maradt.

(A ruhám is megjárta, mert egy arra játszadozó és gazdátlannak tűnő nagydarab német juhász kutya okvetlenül velem akart birkózni, miután megfürdött az összes környékbeli pocsolyában).

 

A kérdésem az a rutinos sárdagasztókhoz, hogy mit szoktak tenni ez után? Hagyjátok, mert legközelebb megint saras lesz, vagy mosógépbe vele minden alkalommal, esetleg fogkefével tisztogatás, vagy van jobb módszer?

mszl1976 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 173789

Szia!

 

A kistarcsai futás útvonaláról tudsz valamit? Merre szokott menni? Esetleg valami régebbi gpx??

Köszi!

Előzmény: rrroka (173781)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.12 0 0 173788

en komazom az inov gyorsfuzojet, meg probaltam salomon cipot szinten gyorsfuzovel ami szinten jo volt.

Előzmény: Csempa (173787)
Csempa Creative Commons License 2016.11.12 0 0 173787

Használ valaki gyors vagy gumis cipőfűzőt?

Érdemes ilyennel kísérletezni?

Ha igen, akkor melyik a jó és miért?

 

(Az szokott zavarni, ha menet közben megérzem, hogy egyértelműen különböző feszességűre kötöttem a két cipőmet. Meg az is, ha egyszer csak rájövök, hogy túl szorosra sikeredett...)

rrroka Creative Commons License 2016.11.12 0 0 173786

Hát vagy a göngyvászon szakad ki, vagy a körmöd hullik le, ez még a jobb verzió szerintem. :)

Előzmény: gurtnis (173784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!