Keresés

Részletes keresés

Spenót Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188464

Ja, hogy banán. Edzésnapokon azt is eszem. A munkahelyemen ingyen van a gyümölcs. Főként banán. Ma egy narancsot és két mandarint zsákmányoltam.

Előzmény: Mr Long (188460)
arra79bona Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188463

Nekem sikerült 5 hónap alatt 23 kilótól éhezés nélkül megszabadulni,heti 35-40 km futás mellett.

Szénhidrátra,zsírokra kell figyelni cukrot szinte kiiktattam bár abból előtte sem ettem sokat.

Nem nehéz kis odafigyelés és megvan az eredménye! Heti 1 kg ment le kb elején gyorsabban még a salak anyag és víz távozik.Azóta gyorsultam egy percet kilinként  ami szerintem nem rossz és most már nyaldosom a heti 50 km alját :)

Előzmény: Spenót (188457)
Spenót Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188462

Megjött a legújabb Hoka :) 

"Sajnos" az akciók miatt egy 0 km-es és egy olyen van még előtte a sorban, amiben kb. 3x futottam. 

Idén már nem kell cipőt vennem. Max. elő... :) 

Tompus999 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188461

:-))

Előzmény: O/O (188447)
Mr Long Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188460

Tejben 100g-ban kb 5g. Szóval ha felütöm egy banánnal a 4 deci tejet+fehérjét, akkor viszek be gyors felszívódásút.

Előzmény: Spenót (188459)
Spenót Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188459

Cukor? Ha hazaérek, megnézem, hogy mennyi...

Előzmény: Mr Long (188458)
Mr Long Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188458

ja, te reggel futsz. Na jó, akkor este marad a tejjel készített fehérje, abban elég cukor van.

Előzmény: Spenót (188457)
Spenót Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188457

Nem kimondottan, csak kb. egy normális reggelit fogyasztok el utána, mivel általában most reggel futok. Tegnap a résztávos edzés után egy kis adag rántottát ettem puffasztott búzával, mert baromi éhes voltam. Ebben se volt sok CH.

Ha úgy érzem, hogy gyengülök, majd rátöltök, de egyelőre rendben vagyok. Hosszú futás előtt egyébként rendesen reggelizem.

Előzmény: Mr Long (188454)
Mr Long Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188456

Azt tudom.

Előzmény: Csempa (188455)
Csempa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188455

Érdemes, segíti a regenerálódást.

Előzmény: Mr Long (188454)
Mr Long Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188454

Spenót,

te így a nagy diétázás közepette edzés után töltesz vissza szénhidrátot?

Előzmény: Spenót (188453)
Spenót Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188453

Csak azért kötekedtem, hogy lássam, hogy figyeltek-e. - hazudta Spenót.

 

 

Benéztem, na... :) 

Előzmény: O/O (188444)
Ati_66 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188452

Ha idén elmegyek teljesítménydiagnosztikára, az csak azért lesz, hogy lássam  sikerült-e a zsír szénhidrát felhasználásban ezen a grafikonon kimutatható változást elérnem.

 

Előzmény: Ati_66 (188451)
Ati_66 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188451

Ahogy már írták a piros vonal a zsír a fekete a szénhidrát  felhasználás számított kcal/h  értéke. Azaz adott pulzushoz konkrét zsír és szénhidrát mennyiség rendelhető és a kettő összege adja ki az összes kalóriát. Az órám által számolt összkalória adat nagyon közel van az edzés átlag pulzusához a grafikonról a két görbe alapján leolvasható össz kalc értékhez.

   

Ez én grafikonom idő alapú, de itt van ugyan ez egy honlapról látványosabban pulzus alapon.

A két hasonló fizikai paraméterű alany nagyon eltérő zsírfelhasználása:

 

 

Innét származik  http://jupiterhealth.com.au/metabolism-weight-loss/exercise-metabolism-tests-weight-loss/

 

 

  

Előzmény: Spenót (188443)
Csempa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188450

Köszönöm!

Előzmény: Ati_66 (188449)
Ati_66 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188449

A teszt alapján meghatározott, úgy mondanám elméleti max pulzusom % értékeiről írtam, mert a dokumentáció is ehhez adta meg a zóna határaimat.

A gyakorlati azaz mostanában elért max pulzussomból kiindulva úgy 4% ponttal magasabb értéken vannak a zóna határok.

Előzmény: Csempa (188448)
Csempa Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188448

Minek a 70%-a és 80%-a? Max HR, reserved?

Előzmény: Ati_66 (188441)
O/O Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188447

Ez kizárt dolog, mert nem tudom..... :)

sequelguru Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188446

Ja, és természetesen időre vonatkoztatva. Mert ha azonos távokat mész, akkor értelemszerűen lassú tempónál a zsírfelhasználás minden értelemben (abszolút és százalékos) is magasabb lesz.

Előzmény: sequelguru (188445)
sequelguru Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188445

Szteam a grafikon az abszolút felhasználást mutatja (kcal/h). Látszik is, hogy a szénhidrát elszáll a tempóval durván. Tehát a grafikon alapján a tempótól gyakorlatilag független, hogy _edzés alatt_ mennyi zsír fogy. Az energiafelhasználás természetesen nem.

Előzmény: Spenót (188443)
O/O Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188444

Ha jól látom, a piros vonal a zsír és akkor te nem látod jól :) vagy én tévedek?

Előzmény: Spenót (188443)
Spenót Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188443

"Azaz mindegy, hogy 8 percesben tempósan sétálok vagy 5:30-ban futok, az óránkénti zsír felhasználásom kb ugyan annyi.... "

 

%-ban kb. ugyanannyi, de abszolút értékben nem. Ha így lenne, akkor a zsírfelhasználást mutató vonal csökkenne és a magasabb tempót kizálólag szénhidrátból fedeznéd.

Tévedek?

Előzmény: Ati_66 (188441)
Levus55 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188442

Igen, bármikor lehet tesztfutást csinálni (ingyen is). Kapok zónákat, de abból még edzéstervet is kellene kreálnom.

A MAF módszert azért használom, mert elég egyszerű még számomra is és biztosan nem fogom magam vele leamortizálni.

 

- megj. Lusta vagyok kísérletezni, már az is nagy eredmény, hogy rendszeresen futok :) 

Előzmény: rrroka (188440)
Ati_66 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188441

Az a baj, hogy olyan hogy zsírégető zóna abszolút értelemben nincs. Az aerob-anaerob küszöb alatt mindig használ a szervezet szénhidrátot is.

Azt, hogy milyen arányban csak egy terhelés élettani vizsgálattal lehet meghatározni amelyen un indirekt Calometriya grafikont is felvesznek a légzés gázcsere adatok alapján.

 

 

Tehát a zsír fogyasztáshoz nekem nyugodtan lehet az anaerob átmenetig edzeni :-)

 

Nálam kb 70% intenzitásnál kezd emelkedni a szénhidrát felhasználás. Az aerob küszöbnél kb 80%-on (aerob-anaerob átmenet kezdetén) kezd csökkenni a zsír felhasználásom. Azaz mindegy, hogy 8 percesben tempósan sétálok vagy 5:30-ban futok, az óránkénti zsír felhasználásom kb ugyan annyi.... Az alapozó zónám teteje a 80%.

 

A rossz hír hogy ez a grafikon teljesen egyéni. Edzetlen egyéneknél akár 50% intenzitásnál is lehet a zsír felhasználás 0-ra csökkenése.

Előzmény: sequelguru (188435)
rrroka Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188440

tesztfutásból szerintem bármikor tudsz zónát meghatározni, van egy csomó módszer, csak el kell döntened melyikkel (melyik ingyenessel)  méred ki.

Előzmény: Levus55 (188429)
Jozsef Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188439

pl. Hadd-teszt, Conconi-teszt, a fórum keresőjében, szerintem, megtalálod, jó pár éve elég "hot topic" volt a topikon.

Vagy elmehetsz egy  Garmin Fenix 5 tesztelésre is ... :)

Előzmény: sequelguru (188435)
sequelguru Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188438

Deal :)

Előzmény: Levus55 (188436)
sequelguru Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188437

Kösz!

Előzmény: Csempa (188432)
Levus55 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188436

OK :)

 

Viszont én tényleg azt gondolom, hogy az összevetés (telj.diag. vs. Fuss Te is) kétféle almát hasonlít össze. A Hoka a körte :)

Előzmény: sequelguru (188434)
sequelguru Creative Commons License 2018.01.10 0 0 188435

Ha már zónák - nem tudjátok, a zsírégető zóna meghatározására (laktátmérés nélkül!) van valamiféle teszt? A beszédteszt eléggé szubjektív szerintem, valami másra gondolnék. Mert a fél vagy 1 órás futás teszt ugye az aerob-anaerob átmenetet határozza meg, az jóval magasabban van. Kezdőknek meg ez a zóna is elég fontos lenne...

 

Kösz!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!