Keresés

Részletes keresés

cirokseprű2 Creative Commons License 2015.05.26 -1 0 170698

Sziasztok!

Ha van valakinek a vasárnapi bécsi női futásra nevezése és nem tud elmenni, szívesen átveszem!

Pinyo Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170697

Ez szép idő, nekem 3:26 volt az első, és bizony van még fejlődési lehetőség. Előtte szerintem nekem csak 30 km volt a főpróba. Nem muszáj a távon próbálni, bár lelkileg megnyugtató az első előtt. Ha okosan edzel mindössze másfél két órákat, és rendesen frissítesz a verseny közben, akkor automatikusan javulni fogsz. Főleg ahogy egyre több maraton lesz majd a hátad mögött.

Előzmény: lallaj (170681)
Pinyo Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170696

Azért voltam elégedetlen, mert pulzusra futottam és nem sikerült a tervezett intenzitás. Nem tudtam felpörögni, kizárólag a sárban, meg a nagyon meredek dolgozós-sétálós emelkedőkön. Amikor síkon kellett volna tempót futni, akkor belassultam. Pedig a Citadella körül milyen jól ment a 3x800m, 160-as sőt felette lévő pulzussal. Mint ahogy júliusban már nem gond tartani ezt, ősszel a maratonon meg pláne nem probléma. Úgy látszik, ez még nagyon idény eleji verseny nekem.

Hármason akkor nem voltam, ez verseny volt?

Előzmény: Tompus999 (170692)
lallaj Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170695

Köszönöm.

 

Én is arra jutottam, a verseny után, hogy többször kell belefutnom a 42-be, meg kell ismernem magam. Sokat gyorsultam mostanában, de az csak félmaratoni távra jön még jól ki. Nem beszélve a frissítésről, amit megint csak ki kell tapasztalnom, mert valószínű azt is elrontottam. A verseny előtt csak egyszer futottam 42 km-t, ami arra volt jó, hogy tudjam, kibírom a távot. A következő biztosan jobb lesz.  

Arra jól ráéreztél, hogy az elejét kicsit elfutottam. Beálltam a 3:30-as lufi mögé, de néhol annyira szűk volt a pálya, hogy toporogni kellett, így arra gondoltam, hogy okosan eléjük állok, szagoljanak ők engem, ne én őket. Jó kondiban is voltam, élveztem is a futást. 23 km-ig simán mentek az 5p. alatti km-ek, utána 32. km-ig kicsivel 5 felett, majd 32-től már 5:10 es km-ek és néha nagyon felette. Volt olyan pillanat, mikor megkérdőjeleztem, hogy kell-e ez nekem, de ez előfordult már félmaraton alatt is. Akkor rájövök, hogy persze, hogy kell és futok tovább. Gondolkoztam, hogy belesétálok, de nem abban egyeztem meg magammal. 1-2 frissítési pontnál a vége felé azért végigsétáltam miközben ittam. Az eleje felé a frissítőpontokon vagy átrobogtam, vagy kocogás közben ittam.

Mindegy is, jó volt ez így, majd korrigálok legközelebb.

 

A hosszú futásaid alatt milyen távokat értesz? 

Előzmény: viktor a takarító (170688)
lallaj Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170694

Köszönöm.

Igen ez a koppenhágai marathom volt. Tényleg gyors pálya, kevés emelkedővel. Az idő is remek volt, 13-15 fok, minimális széllel, bár ez relatív. A táv elején kerestem a napot, a vége felé már inkább az árnyékot.

Előzmény: Zsazsi (170684)
lallaj Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170693

Köszönöm.

Előzmény: Spenót (170682)
Tompus999 Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170692

Végigolvastam. Miért vagy elégedtelen félig? Amúgy nem voltál a múlthéten Café Mélangon A Hármashatár hegyen?

Előzmény: Pinyo (170691)
Pinyo Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170691

Hát tényleg nem volt elég. Hétvégi terep 52 beszámolóm a terepfutás topikban.

 

Előzmény: Pinyo (170675)
Elm Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170690

Meglatom hogy smint megy. Egyelore a 4-5km-ek mennek - viszont en az erdoben nyomom, amit meg Te nem lajkolsz annyira. Szoval az idopont nem gond, a helyszin az... :o)

Előzmény: amatőr (170655)
viktor a takarító Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170689

Múlt héten még az volt a kérdés, hogy a szétvert sarokcsontom tudom-e kímélni egy 3 órás bicajos felkészüléssel vagy az nem ér sokat maraton előtt. Nos, egy gyomorfertőzés segített a dilemma feloldásában, mert pénteken ugyan nagyjából már tudtam járni a sarokcsontomon, de szombaton mégis a rövid sprintekre kellett szorítkoznom, és vasárnap is csak egy 10 km-es maratoni tempós futásra telt az erőmből (öröm az ürömben, hogy nagyon gyorsan fogytam egy kg-t...), és gond nélkül össze is jött 3 egyenletes kör 5 perces ezrekkel, 162-163-as alig maratoni pulzussal. 

Hétfőn délután aztán nekivágtam egy 30+-as hosszúnak, ami 9*3,4km (szumma 200m emelkedés) leosztásban jött volna össze. 3-as felosztásban gondolkodtam, az első 3 rendben volt, aztán 5 körig még ok, majd egy lassabb 6. kör következett, amivel 1:48:xx félmaratonnál tartottam. Utána még egy lassú kört tudtam összehozni, de a combom már nem emelkedett, csoszogás volt, így aztán összesen 7 kört tudtam futni. Ma megpróbálok még rálapátolni 10-15 km-t, hogy legalább 3 napra vetítve összejöjjön valami értékelhető távolság, aztán a hét vége felé bepróbálkozom 3 nap/3 félmaraton sorozattal, hátha dob még valamennyit az állóképességemen. Utána pihenés, foci (sérülés nélkül!!!!!), résztávok, tempófutások, majd pihenés, néhány könnyű repülő, és 13-án maraton. 

 

Ami a sarkam illeti: fáj a g*ci (simicskai magasságokba emelkedvén) futás közben. Az első 10 perc tartásjavításról szól (kevésbé érintkezzen a talajjal), utána megnő annyira az adrenalin szintem, hogy már nem érzek fájdalmat, csak lejtőn lefelé, azt nem tudom megúszni. 

viktor a takarító Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170688

Gratula! A 4 perc miatt ne aggódj, ha lassabban kezdesz, és tartalékolsz az utolsó harmadra, 2 perc már meg is van belőle :-). De való igaz, az utolsó 12 km a nehéz. Pont mostanában olvastam, hogy a 30-34 km körüli hosszúfutások pont az utolsó, legnehezebb szakaszra nem készítenek fel, ezért érdemes a teljes távot lefutni akárhogy edzésen, hogy tudjuk, mi vár ránk, és tényleg csak a tempóra kelljen figyelnünk. Magam ugyanerre jöttem rá korábban. A félmaratonnal, 30 km-rel csináltam is, és sokat segít a tervezésben, hogy tudom, a távolság megy, a tempóra/pulzusra kell "csak" ügyelnem. 

Maratonnal is ezt akartam idén, de pár sérülés és betegség elvitte a hosszúfutásaim felét, így majd jövőre bővítem a felkészülést, de szerintem érdemes. 

Előzmény: lallaj (170681)
amatőr Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170687

A heti két futás szerintem kevés egy értelmes és nem meghalós félmaratonhoz.

Spenót, ha ezt előbb mondod... :)

Tompus999 Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170686

Hát, ezt érezned kell. Nekem is vannak apróbb fádalmak itt-ott, néha futás közben, de inkább a hosszabb futást követő nap. Aztán estér el is múlik. És azt is éreztem, amikor le kellett állnom. 2 hétre, 4 hétre. 

Előzmény: Law-T (170680)
Spenót Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170685

Teljesen normális, hogy emelkedik a pulzus. Lehet lassabban is kezdeni, de kellenek a hosszabb futások is. A heti két futás szerintem kevés egy értelmes és nem meghalós félmaratonhoz.

Két rövidebb és hétvégén egy hosszabb, de lassabb futással már rendben lehet. Látni fogod a pulzusodon is, hogy fejlődsz.

Előzmény: zjuhasz (170683)
Zsazsi Creative Commons License 2015.05.26 0 0 170684

Ez a Copenhagen marathon volt?! 

Gratula, ugyes vagy. Gyors palya, ha nincs szel. En ott futottam az egyeni csucsomat, igy kedves emlek nekem is. Gyors regeneralodast!

Előzmény: lallaj (170681)
zjuhasz Creative Commons License 2015.05.25 0 0 170683

sziasztok,

3 hónapja kezdtem futni, 2x hetente: felváltva 3,5 és 7km. a számított max pulzus 187-re jött ki.

a pulzusomat kezdtem most méregetni. Ha 5 perces ezreket futok végig egyenletesen az elejétől a végéig, a pulzusom 145ről indul és a táv felétől elkezd felfele kúszni és a végére 155-160-ig is felmegy. Azt gondoltam, hogy jövőre félmaratonig kéne eljutni, de ha így nő a pulzusom, 21km után már 200felett lenne :). Ennyire edzetlen vagyok még?  Próbáltam 4:30-as ezrekkel, akkor is ugyanez megy, csak akkor 155 körül van az induló- és 170körül a célban, úgy, hogy nem nő a  sebesség, nem hajrázok...

Spenót Creative Commons License 2015.05.25 0 0 170682

Gratulálok! Ez egy baromi jó idő, főleg elsőre.

Előzmény: lallaj (170681)
lallaj Creative Commons License 2015.05.25 0 0 170681

Sziasztok.

 

Vasárnap lefutottam életem első maratoni távját. Nem tudtam hozni a tervezett időt, de azért nagyon csalódott sem vagyok. Az utolsó 10-12 km keményebb volt, mint gondoltam, de kitaláltam, hogy mostantól csak azt a bizonyos utolsó 12 km-t fogom gyakorolni és akkor nem lehet baj.   

Az eredményem 3:34:29 lett (a tervezett 3:30 volt, vagy alatta). 

 

Többet kell futnom, nincs mese. Főleg 30km felett.

Law-T Creative Commons License 2015.05.25 0 0 170680

Sziasztok!

 

Mostanra elértem hobby futóként 8-10km-es távot.Viszont ilyenkor másnap néha fáj a jobb bokám belső oldala.A bal bokám egy régebbi szalagszakadás miatt valószínűleg kötöttebb,az abszolút nem fáj semmi probléma nincs vele.A kérdés h meg fog annyira erősödni a bokám ill. belső szalag h később ez elmúlik vagy kezdjek el megoldást találni a problémára?

amatőr Creative Commons License 2015.05.23 0 0 170679

Bozót, no igen, a tavalyi év nekem unikum volt, olyan sosem volt-sosem lesz típusú. :)

Tudatos, tervszerű edzés, rendszeresség, és kiegyeztem az 1867 km-rel.

De nyáron, kora ősszel megroppant valami, elveszítettem tán a célt. Nekem nem az út a motiváló, bár elismerem "az út maga a cél" eszmeiség erejét. De nálam a cél az érdekes, az mozgat. Ezért születtek anno a spéci személyes edzésterveim, amikor hirtelen szembejött egy félmaraton, maraton, de a lábban még nem volt elég edzéskilométer... :)

Idén semmilyen cél nincs. És hát futás sincs.

Bár: ezen a héten összejött 3 darab futás: 4, 4, 8 km, kb. 6:20-as tempóban. A 8 km már komoly gondot okozott. :)

Előzmény: Bozótkutya (170657)
Tompus999 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 170678

Abszolult így van! Kedden a hétfői hosszú után gondoltam fartlekezek egyet, mocskos meleg volt, ilyet még úgysem csináltam, kutya kemény 9 km volt, pedig ebből 2 bemelegítő 1 meg levezető volt. De majd 30 fokban. Tegnap meg a szakadó esőben szárnyaltam. 

Előzmény: malactarja (170673)
Spenót Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170677

Max pulzust nem tudom, mert a fülzúgásom miatt nem nagyon megyek 160 fölé, csak pillanatokra.

Én is sokallom a 167-et, de vérvételes laktátküszöbmérés adta ki ezt az értéket. Nyáron majd megismétlem...

Amúgy a tegnapi melegben volt ez a lassú tempó. Tapasztalatom szerint 2-3 hét Maffetoneozás után már gyorsabb leszek azonos pulzuson.

Előzmény: malactarja (170673)
Spenót Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170676

Én sem magamtól teszem. Nem bírják az alkatrészeim. Inkább sok lassú km-t gyűjtök, minthogy lesérüljek és csak olvassak a futásról. Aztán, ha lefogyok egy 10-est, úgyis gyorsulok azonos pulzuson is.

Előzmény: Tompus999 (170671)
Pinyo Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170675

Nemsokára kiderül, mire volt elég a bringa, idén eddig 123 óra kerékpár vs. 53 óra futás. Szerintem állóképességet ad, de a gyorsaságot (=maraton tempó és felette) külön kell fejleszteni a futásnál.

Előzmény: krilin (170674)
krilin Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170674

Én a bicajra szavazok, mert így legalább egy összevető a sok közül lassabban épül le a kényszerpihenő alatt.

Csodákat nem okoz majd, nem elég futás specifikus szerintem, még nyeregből kiállva sem.

A legjobb állítólag ilyenkor a vízben futás (függőlegesen 'lebegve', nem a medence alján). De attól szerintem 1 óra alatt kifingik az átlagember.

Előzmény: viktor a takarító (170670)
malactarja Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170673

Mennyi a max pulzusod?

Ha jól emlékszem, elmúltál 40. Így kicsit sokallom a 167-et aerobra.

 

Úgy tűnik, nem (csak) a kevesebb edzés miatt lassultam, hanem az időjárás is főszerepet játszik benne. Ma 15 fokban esőben a márciusi idejeimet futottam. Tegnapelőtt 30°C + napsütésben 30 másodperccel voltam lassabb kilométerenként - ugyanazon a pulzuson.  Télre kiderül az igazság, de most azt gyanítom, nálam 1 fok plusz kb 1 másodpercet jelent.

Előzmény: Spenót (170669)
Pinyo Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170672

Sokat kell kiállva tekerni az Adorján utcán pl. :), az legalább beépül, hegyre fel biztos segít futásnál is.

Előzmény: Butch Cassidy (170668)
Tompus999 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170671

Gondoltam. Akkor nagyjából ugyanaz, mint én. Nem tudom, hogy hogy bírnám így lelassítani magam. 

Előzmény: Spenót (170669)
viktor a takarító Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170670

SZükségem van a június 13-i maratonom előtt még egy 36-40 km-es futásra. Ennek most kéne megtörténnie, hogy hatása is legyen az állóképességemre, na meg, hogy utána időben regenerálódjak, tudjak még gyorsítani is résztávokkal. De a sarkam kicseszett velem. Vagy rendbe jön két nap alatt, vagy átállok chi futásra, hogy a sarkam ne érje a földet, vagy valami más, 3-3,5 órán át űzhető állóképességi sportot választok, ami nem úszás. 

Innen jött a bicaj ötlete...

Előzmény: Butch Cassidy (170668)
Spenót Creative Commons License 2015.05.21 0 0 170669

Mafla most 7:30 és fölötte. Főleg, ha emelkedik.

Magamtól jelenleg 6 percesek körül futok, de itt is ügyeltem, hogy ne nagyon menjek 160 fölé. A diagnosztika szerint 134-167 nálam az aerob zóna, de 160 körül nem esik jól a csülkömnek és egyéb részeimnek.

Előzmény: Tompus999 (170666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!