Keresés

Részletes keresés

rrroka Creative Commons License 2015.11.25 0 0 171848

futoterkep.hu

Előzmény: pom-pom57 (171847)
pom-pom57 Creative Commons License 2015.11.25 0 0 171847

Sziasztok!

 

Nem hagytam abba a futást.4 hónapos kihagyás után újra kezdtem futni májusban ,miután a Merényi kórház egyik prominens dokija azt mondta,hogy magának már 24 évvel ezelőtt sem lett volna szabad futnia a második achilles műtétet követően,nemhogy még teniszezni.Sőt az is közölték velem,hogy kialakult egy sipoly amiből állandó jelleggel folyik majd savó.Jelentem nincs sipoly és minden másnap futok 5 km 26-28 perc között 150-160 közötti pulzussal május óta.Érzésre az anaerob zóna alja,komfortzóna teteje. Néha van futótársam akivel 8 km-t futunk végig beszélgetve.

 

Kérdésem,ki tudná megmondani,hogy mi annak a linknek a neve  ami  megmutatja hány kilométert futok. podometer de  már nem tudom a  pontos linket.Vagy olyan link is jó amin bejelölöm a távot és pontos km-t számol

 

Köszi

rrroka Creative Commons License 2015.11.21 0 0 171846

hogy a francba lehet az, hogy Siófokon félmaraton simán ment 4:28-as tempóval 170-es pulzuson, ma meg enyhe terepen (erdő, földút, köves talaj, kanyargós ösvény, 50-60 m szint fel és le) 5 kilométeren 172-vel ment 4:25 és készen voltam?
sosem gondoltam volna, h ennyit kivesz belőlem a terep, ennyivel nehezebb.

krilin Creative Commons License 2015.11.20 0 0 171845

Ha valaki pont mostanság szeretett volna Ambit 3 RUN-t venni, akkor ajánlom a mai Hervis akciót.

Az eleve akciós 76 ezres árából lejön még 25% a mai akcióban (be kell írni valami kupon kódot, ami a kezdőlapon fent van). Így 57 körül a vége.

rrroka Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171844

az lehet, én itt a magyar weboldalakra gondoltam. az újságot is mindig megveszem, de utána a cikkekre 80/20% arányban azt mondom: minek.

Előzmény: Bozótkutya (171843)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171843

A runnersworldnek vannak normális szerzői és szerkesztői is, hogy a magyar újság mit és hogyan vesz át, az más kérdés.....

(pl. most láttam, hogy egy eredetiben sem hosszú cikket, egyenként pár soros, folytatásos formában hoznak le a magyar lap weboldalán....)

 

 

Előzmény: rrroka (171842)
rrroka Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171842

minden menshealth és runnersworld cikk ilyen. :(

Előzmény: Bozótkutya (171839)
Pinyo Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171841

Ismerősnek a neten kapott maraton edzésterve is tartomány leírással kezdődött.

 

Elég szubjektív, de nagyjából jó lehet.

 

Ott hat tartomány volt. A laza oldalon: easy vagy recovery run/long run, steady. Aztán három tartomány pedig az intenzívebb végén: marathon, threshold és speedwork.

Az utolsónál a beszédteszt alapján csak 2-3 szót tudsz összefüggően kinyögni, de azért még érzed, hogy nem a maximum. Ezt 10k tempónak is említi.

Pl. a maraton tempónál rövid mondatokban vagy képest beszélni, de ettől még nem fulladsz ki.

A két legkönnyebbnél pedig simán végigbeszélgeted a futást.

 

Szóval épp nem a max pulzus meghatározására való, hanem az érzésre való edzések behatárolására. Ha lesz pulzusmérőd, azokkal már össze is passzinthatod az ottlátott értékeket a beszélgetős teszt tapasztalataival.

Előzmény: siroki2 (171834)
Pinyo Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171840

(igen, az :), de rámutat, hogy milyen irányban érdemes tapogatózni)

Előzmény: Bozótkutya (171839)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171839

Azért ez egy fájdalmasan gagyi cikk :)

Előzmény: Pinyo (171830)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171838

Olyan jól hangzik ez a csonthártya-gyulladás, hogy folyton így hívják magyarul, de a shin splints egy összefoglaló név a jellemzően sportterhelésre megjelenő sípcsont környéki fájdalomra, külső és belső oldalon egyaránt. Másik neve MTSS - medial tibial stress syndrome.  Az okosok se értenek egyet, mert ritkán vizsgálják komolyabban, de sok esetben nincs szó gyulladásról, csak pl. a rossz tartás vagy egyszerű túlterhelés miatt a szalag tapadási pontján "cibálja" a túlterhelt és ezáltal feszes/megrövidült/duzzadt izom (persze be is gyulladhat ettől). A tipikus túl sokat/túl hamar/túl gyorsan/túl meredeken probléma mellett az izomaránytalanság is lehet kiváltó ok. Meg még sok más is :)  

 

 

 

Előzmény: krilin (171832)
budai10 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171837

Megfelelő a  futócipőd ha vettél normális cipőt előtte voltál lábvizsgálaton?(elkezdett iszonyatosan fájni)ezt szerintem eltúloztad.

Múltkor elmentem futni 10km-ig nekem is valamiért megfájdult jobb lábamnál a sípcsont vádli résznél ezért belesétálgattam majd a következő 6km már gond nélkül tettem meg.

Előzmény: Kapcsi05 (171831)
rrroka Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171836

Ebben a könyvben a beszédteszt nem mér max pulzust, hanem két "küszöbpulzust" határoznak meg, az egyik alatt kell a hosszúkat és a regenerálókat futni, a másik fölött a kemény, résztávos, dombos edzéseket (kicsit elnagyolva...), a kettő között lévő kb 5 ütéses zónában pedig (szerintük) nem szabad edzeni (vagy legalábbis nem annyita hatékony).

Max pulzust még sosem mértem, beszédteszttel 150 körül jött ki a küszöb, bár valójában ez számodra teljesen mindegy, mert mindenkinek egyéni, és nem jelenti azt, hogy valaki jobb futó, ha ez magasabb vagy alacsonyabb.

 

 

Előzmény: siroki2 (171834)
siroki2 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171835

beszédteszt, nem beszélgetős, bocs:)

Előzmény: siroki2 (171834)
siroki2 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171834

Kösz, tényleg írtad a címet.

A 'beszélgetős teszt' alapján milyen max. pulzust állapítottál meg magadnak?

 

 

Előzmény: rrroka (171818)
rrroka Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171833

A sípcsonti csonthártyagyulladás pl tipikusan túlerőltetés/sarokra érkezés miatt alakul ki, nekem korábban mindig akkor jött elő, ha kopott már a cipősarkam.

Nem kezdem el, hogy "de mióta középtalpra érkezem...", mert úgy is tudjátok. :)

Előzmény: krilin (171832)
krilin Creative Commons License 2015.11.18 0 0 171832

Szia!

 

Nekem is volt hasonló gyulladásom, én ugyan 'csonthártya gyulladás' néven találtam róla anyagokat (angolul 'shin splints' ). Nem tudom ez ugyanez-e, mint a cikkben szereplő állapot. Valószínűleg igen.

 

Mindenesetre a cikkel ellentétben az enyém a sípcsont nyomogatására is (elég nagy területen) és futás közben is fájt. Sőt, pár gyors lépés után is amikor az érkező buszhoz siettem.

 

És a cikkel ellentétben az enyém nem gyógyult meg 2 nap alatt, ezt tehát nem venném készpénznek.

Ki kellett hagyni pár hetet, és újrakezdéskor is még hetekig éreztem a tüneteket , igaz már csak sokkal enyhébben.

 

Sajnos az elején tele van ilyen aknákkal az út. Nem könnyű elkerülni őket. Egy idő után hozzá erősödik a futáshoz a test, és akkor csökken az előfordulásuk, a megfelelő óvintézkedések betartása mellett.

 

Jobbulást!

Előzmény: Kapcsi05 (171831)
Kapcsi05 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 171831

Köszönöm!

Nagyon hasznos volt a cikk!

 

Minden stimmel.

Tényleg ez van.

 

Üdv.

Kapcsi

 

 

Előzmény: Pinyo (171830)
Pinyo Creative Commons License 2015.11.17 0 0 171830
Előzmény: Kapcsi05 (171829)
Kapcsi05 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 171829

Köszönöm a hozzászólásokat.

 

A bemelegítés általában a végtagok átmozgatását, nyújtás illetve lassabb futást jelent. 

Krémekkel kenegetem, mintha jobb lenne. 

 

Nem izomláz, hanem mintha a csont fájna. Furcsa érzés nagyon.

 

Az úszást korábban próbáltam, biztos nagyon egészséges, de roppant unalmas dolog. Egyszerűen nem bírom idegekkel. Nagyon egyhangú nekem.

 

A futást nem szeretném abbahagyni. Végre találtan valami sportot.

 

Talán majd a fokozatosság lesz a kulcsa mindennek.

 

Üdv.

Kapcsi

 

Előzmény: Pinyo (171826)
Pinyo Creative Commons License 2015.11.17 0 0 171828

Végülis kétféle edzésem van: ami lassabb maraton tempónál és ami nem.

A legalább maratoni tempós edzéseknek természetesen nem esek neki nulláról, de ezt általában hegyen vagy a Margit-szigeten végzem. tehát mire kiérek 140-145-ös pulzussal, megvan a bemelegítés.

Aztán jöhet a munka, a 160 (maraton) vagy gyorsabb intervallok, emelkedők, stb.

 

Kivétel ez alól az idei Spar, ami még verseny is volt ráadásul :), szóval olyan randa idő volt, hogy nem volt melegítés.

Előzmény: Tompus999 (171827)
Tompus999 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 171827

Ha már itt tartunk. Bemelegítés. Ti szoktatok valamit csinálni bemelegítés gyanánt, vagy az első 10-15 perc futást tartjátok bemelegítésnek? Én kicsit gimnasztikázok, pár perc futósikola, és az első két kilométert megpróbálom lassan megtenni. Elég ez?

Előzmény: Pinyo (171826)
Pinyo Creative Commons License 2015.11.17 0 0 171826

Pihenj.

Viszont az, hogy "előtte igyekszem bemelegíteni", az mit jelent?

Mert szerintem jelen fázisban nincs külön bemelegítésnek értelme, az egész futást bemelegítő tempóban kellene még csinálnod.

Előzmény: Kapcsi05 (171821)
rrroka Creative Commons License 2015.11.16 0 0 171825

nekem 5 éve volt, és májusban a 2030 perces futáson (21 + 21 + 10 + 18  km3-4 óra szünetekkel + 26 km alvás után) és UB-n (25 + 29 + 12 km  3-4 óra szünetekkel) is előjött, de nagyon. azóta nem, kopp-kopp. :)

Előzmény: Bozótkutya (171824)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.11.16 0 1 171824

(nekem túlerőltetéstől volt és aztán sose tért vissza)

Előzmény: rrroka (171823)
rrroka Creative Commons License 2015.11.15 0 0 171823

IT szalag: türelem, pihentetés, óvatos futás után kifejezetten IT nyújtás. nagyon sok idő, mire teljesen helyrejön, és akkor is vissza fog térni időnként, pl sok lejtőnél, vagy akkor amikor hamar futsz újra egy másik futás után (pl Ultrabalaton).

Előzmény: futóbálna (171820)
Bikk Pubi Creative Commons License 2015.11.15 0 1 171822

Jól gondolod, be van gyulladva. Semmi gond, ez majdhogynem normális. Pihentesd (ne fuss) míg már nem fáj, aztán még egyszer annyi időt. Kenegesd valami gyógykenőccsel amiben hiszel (pl. feketenadálytő, Voltaren). Ha már nem fáj, de még a futás előtt, érdemes más terhelést kipróbálnod, mondjuk ússzál!

Előzmény: Kapcsi05 (171821)
Kapcsi05 Creative Commons License 2015.11.15 0 1 171821

Sziasztok, 

a tanácsotokra lenne szükségem.

 

Kb. 2 hónapja futok rendszeresen, 3 km-el kezdtem, mostanában 4-5 km-t futok heti 3 alkalommal.

90%-ban földúton, erdőben.

 

 

Kb. 2 hete iszonyatosan elkezdett fájni a vádlim illetve a sípcsontom. Olyan mintha be lenne gyulladva,  nem valami kellemes érzés.

Ma például 2x meg is kellett állnom a fájdalom miatt. 

 

Amúgy semmilyen egyéb bajom nincs. Nem szokott fájni semmim.

182 cm magas és 77 kg vagyok.

Átlagos 1 km időm kb. 6 perc.

 

Futás után minden alkalommal nyújtok, illetve előtte igyekszem bemelegíteni.

 

Mi lehet a probléma?

 

Előre is köszönöm mindenkinek.

 

Kapcsi

 

 

futóbálna Creative Commons License 2015.11.14 0 0 171820

Sziasztok, eddig nem voltam túl aktív ezen a fórumon, csak néha olvasgattam.
IT Band szindróma tünetek miatt egy több hónap kihagyás után próbálok ismét belejönni a futásba, de egyelőre csak nagyon rövid távokat merek futni. Legutóbb, miután 3 km-t futottam, mintha kezdtem volna megint érezni azon a ponton a fájdalmat. Egy nappal később már egyáltalán nem éreztem.
Akinek van tapasztalata, hogy hogyan jött helyre ITBS-ből, azt szívesen olvasnám. Ill. milyen orvoshoz lehet ezzel fordulni?

 

Egy másik kérésem is lenne. Van egy iskolai feladatom, akinek van néhány perce, kérlek töltsétek ki ezt a kérdőívet. GPS órákról és aktivitásmérőkről szól. Kizárólag tanulmányi célokat szolgál. Nagyon hálás lennék minden kitöltésért. Köszi.
http://goo.gl/forms/62FyVEY5H4

Bozótkutya Creative Commons License 2015.11.13 0 0 171819

Az ám :) Van már Futásról nőknek is, amin ugyan páran feminista zöngét véltek felfedezni, de amúgy egy nagyon szerethető és használható könyvecske :)

Előzmény: siroki2 (171817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!