Keresés

Részletes keresés

qwertz77 Creative Commons License 6 napja 0 0 183711

Izé, lépsz Te eleget?

főleg a 600as szakaszon 156lépés/perc 4:43as tempóhoz

de a 400-on 164 lépés/perc (4:15ös átlag tempóval) is nagyon elmarad a nagykönyv szerint ajánlott 180 lépéstől. Itt a maxod is épp csak a 170et érte el.

Kíváncsi lennék a rutinosabb szakik véleményére lépésszám ügyben (nekem ez itt mindenképpen fejlesztendőnek tűnik)

Előzmény: Mr Long (183693)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 183710

Nem. Nem kell vízezni és nem nyomja össze a mellkasomat.

 A pontossága pedig nekem teljesen megfelel.

Előzmény: Ati_66 (183709)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 183709

Ezt remélem csak viccnek szántad. Ennél értelmetlenebb szerkezetet még nem láttam a fitness cuccok között. Olyanoknak szánják akik optikai mérést akarnak mert az most a menő. Ha már nem az óra mér inkább a pontosabb öv legyen mint ez a vacak a karodon.

Előzmény: Spenót (183706)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 183708

Azért megyek, hogy végig egy csapatban menjünk. Ha nagy gond lenne a tervezett tempó, akkor nem is mennék. Csak az első 1- 1.5 óra lesz szokatlan. Utána már rövidülni szokott a lépéshosszam és komfortos a 7 perces tempó is.

Előzmény: Spenót (183704)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 183707

Vacsirára biztos... :) 

Egyébként anyám vár (csirke)nyaklevessel, úgyhogy ez motivál, hogy ne aludjak bele. :) 

Előzmény: Mr Long (183705)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 183706
Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 183705

Akkor te csak ebedre ersz vissza? :)

Előzmény: Spenót (183704)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 183704

Én igyexem tartani az alacsony pulzust és tempót, de bőven megoldható, hogy pár bemelegítő km után két csapatra bomoljunk. A gyorsabbakra meg rám. :) 

Előzmény: Ati_66 (183695)
rrroka Creative Commons License 6 napja 0 0 183703

A negatív split az a nagyon jó érzéssel és remek idővel teljesített maraton szent grálja, de szerintem is jobb időeredményt lehet elérni azzal, ha gyorsabb az első fele és minimálisan lassabb a második, abból adódóan, hogy már csak annyi megy. :) ha percekkel gyorsabb amásodik, akkor az szerintem el lett óvatoskodva.

Előzmény: amatőr (183701)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 183702

Ne legyél ilyen kishitű. 

Én a 2005-ös PB-k alkalmával a szeptemberi felest 1:38-ra futottam októberben a maraton az első felét 1:46-ra a másodikat 1:56-ra.

Idén ilyen gyors én sem leszek egészen biztos, de egyszer még szeretném megismételni. Majd ha nyugdíjasként több időm lesz edzeni :-)

Előzmény: amatőr (183701)
amatőr Creative Commons License 6 napja 0 0 183701

Oh, negatív split, a maratonfutás szent grálja! :)
Egyszer voltam a közelében, 2008-ban, ma is PB, 1:55:46-os felesre végül 1:56:18-as második fél jött.
Lassan 10 éve, na, ez nem lesz már sohasem. :) 

Előzmény: Ati_66 (183697)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 183700

Ezt a szót kerestem én is. :) 

Előzmény: Csempa (183691)
Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 183699

Halkan mondom, hogy a karmelegito letolhato csuklora :)

Előzmény: gurtnis (183698)
gurtnis Creative Commons License 6 napja 0 0 183698

Futás végén, nyűjtás előtt vettem le, abban futottam. A Polar V800 alá én mindig teszek valamit, hogy ne csúszkáljon, ne zavarjon, így igen macerás lett volna már levenni közvetlenül futás előtt. Meg ha elbaltáztam, hát megoldjuk a dolgokat,  "szenvedj marha, ha nem figyelsz" mottóval!  :)

Előzmény: Mr Long (183692)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 183697

Soha nem tudhatja az ember hogy mire bukkan a küszöb alatt. Lehet még egy küszöb pulzusra is  :-)

 

Én 2005-ben úgy terveztem a maratonra a pulzusom, hogy az előtte futott szeptemberi Nike feles pulzus adatait hozzam a maraton második felén.

Mondjuk én nem olyan szépen fokozó tempóval futottam a felest mint Te most. A tervhez képest egy kicsit elfutottam az elejét a felesnek és a maratonnak is, így emelkedő pulzus mellett lassultam mindkettőn.  

Szerintem egy ilyen tervezés nálad is működne.

 

Előzmény: amatőr (183696)
amatőr Creative Commons License 6 napja 0 0 183696

Ati_66, írod: 
"Ha valaki a határait feszegetve fut 1-2 óra időtartományban az biztos megtalálja a saját küszöb pulzusát."

Akkor elkezdem keresni a küszöb pulzusomat, a küszöb alatt megtalálom? :)
De tényleg, ha nagyjából hihetőek a TomTom adatai a WizzAir felesről, abból mit nézzek vajon? 
Vagy inkább futni kell, az a biztos. :) 

Előzmény: Ati_66 (183694)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 183695

Majd most szombaton kiderül, hogyan bírom a 7 perces tempót. Hegyre felfelé nem szokott gondot okozni, de síkon túl hosszúkat lépek hozzá.

 

 

Előzmény: Spenót (183687)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 183694

Ahogy Spenót is írta és Te is írod ez a 80% körüli küszöb jól tapasztalható határ. Ha valaki a határait feszegetve fut 1-2 óra időtartományban az biztos megtalálja a saját küszöb pulzusát. Ami a magasabb anaerob küszöböt illeti, azt nem hiszem, hogy tapasztalati úton hasonló pontossággal meg lehetne határozni. Úgy emlékszem ez a 80% az átlagos érték, de nem is csoda elég átlagos egyéb fizikai paraméterekkel rendelkezem, a max pulzusom is elég közel van fapados 220-életkor képlet eredményéhez.

Ami a Deseda ultrát illeti, írtad, hogy jól elfutottad. Ezért aztán nem is csodálkoztam, amikor láttam, hogy az első 4 kört a sárga zóna határán nyomtad mintha csak egy maratont futnál.

 

Előzmény: gurtnis (183686)
Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 183693

Fuuu, meg este is eleg meleg volt, rendesen leizzadtam.

Megy a hergeles szombatra, fincsi 3000m+(1000m+600m+400m+400m)/1perc volt a mai adag. Hat a vegere rendesen beszaras szelen altam, majdnem kijott a max pulzus. 3 perc mert setaval a vegen, hogy mennyire nyugszom meg. Ahhoz kepest, hogy masfel hete keveset alszom egesz barati a pulzusom, rosszabbra szamitottam. bemelegitesnel van egy hosszabb emelkedo a palyan, azt ketszer is erintettem, kicsit feltolja a pulzusom mindig, a gyorsz szakaszokon azt kikerulom.

Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 183692

De levetted a karmelegitot? Az nekem kb 5 fok kornzeken jon be, folotte csak beleizzadok, igaz hasznos, mert a kezem pl mindig szetmegy telen, mert belul hiaba meleg, a bor legkulsobb resze siman szetfagy.

Előzmény: gurtnis (183689)
Csempa Creative Commons License 6 napja 0 0 183691

Ja, szánalmas :)))

Előzmény: Spenót (183690)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 183690

Részvétem! :) Tragikus lehet ebben a rohadék melegben 135-ös pulzussal futni az 5perceseket. :) 

Előzmény: gurtnis (183689)
gurtnis Creative Commons License 6 napja 0 0 183689

Nem szoktam itt az edzéseimről beszámolni, de kis malőr miatt leírom a mai történetet.  Futásra készülődve, időkép megtekint, mindenhol kb 10 fok van. Az ugye futónyelven 20 fok. Akkor póló + karmelegítő, még talán így nem fogok megfagyni. Pulzusmérőpánt fel, karperec fel, frissítő kulacs kézbe, futócipő már a lábon. Azért még mielőtt bezártam az időképes fület, rápillantottam: hát nem 10 fok van, hanem 20!  Hiába hiányzik a szemüveg így 50 évesen......  Ma kicsit melegem volt futás közben. :)  

Spenót Creative Commons License 2017.09.13 0 0 183688

Én ezt a versenyt úgy terveztem, hogy bekalkuláltam a két hét csökkentett módot miatta. Igazából tervezett haszna nem lett volna, de eddig nagyon szerettem ezt a versenyt.

Utólag viszont baromi hasznosnak bizonyult. Sokat tanultam belőle. Ennyit megért. Legközelebb viszont asszem, kihagyom. Már nekem is túl nagy volt a tömeg.

Előzmény: Mr Long (183682)
Spenót Creative Commons License 2017.09.13 0 0 183687

Pedig ez a 7perces körüli tempóban, amivel beszélgetünk, neked egy sima ttúra lenne.

 

Úgy látom, hogy az október 21 felé húz a tömeg. Nekem az is jó.

Előzmény: Ati_66 (183685)
gurtnis Creative Commons License 2017.09.13 0 0 183686

Ez nagyon jól jött számomra kontrollnak. Van ugye egyszer a terheléses EKG-n "kimért" pulzustartományom, és vannak  a Polar által kalkulált pulzuszónáim.  nézzük csak a számokat, a Te leírásod alapján:  max p.= 174 >> 80 és 84 %  >> 139 illetve 146.  az én meglátásom szerint =mérés alapján) a 136-151 közötti pulzustartomány az úgy nevezett "tempó" zóna, amivel jó messzire el lehet, illetve el tudok futni. eddig stimmel. Aztán van a Polar által mutatott sárga (4-es) zónám: 139-156 közötti pulzusértékekkel. Ez is stimmel. Akkor nézzük meg, hogy  az általad említett 92 % mit is mutat: 174 >> 92 % >> 160.    A "mérés" alapján nálam ez a laktátküszöb???    (szerintem igen, én ezt nevezem annak).  A Polar által Piros (5-ös) zónám: 157-  .    Az érdekesség, hogy majdnem minden hónapban szoktam egy közösségi felmérő futáson részt venni, ahol K felmérő van hendikep indításos rendszerrel.  Ott mért pulzusom, ha jól emlékszem 161 körül mozog, picit kell visszaengednem olyan 160-159-158 -ig. Szinte 100 % pontossággal adja vissza a zónák adatait!   (P.S.: Megnéztem a rögzített adatokat: kicsit tévedtem, mert 159 és 165 között mozgott az 5K augusztusi értéke. Kifutottam magam, tehát ezt vehetem a tényleges maxnak! :)  )  Elnézést, hogy néha az érzésre és az emlékekre támaszkodom, de ez így jó nekem!  :D    Jó példa erre, hogy az augusztusi hosszú futásomat  (168 km) most visszanéztem, s azt látom, hogy a Polar flowban tempó tréning plusszosra lett értékelve. Nem csoda, ha teljesen kipurcantam, két zónával felette futottam a tervezettnél.  Eszetlen voltam, s ehhez kell a rögzített adat!  :D   

Előzmény: Ati_66 (183650)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 183685

Én biztos kihagyom.

A maraton után kiveszem jól megérdemelt éves pihenőmet a következő alapozási időszak előtt. 

Novemberben pedig elkezdem ismét a Polar 14 hetes heti 4 edzéses maraton edzéstervét a január végi Téli Mátrára mint cél versenyre. Hátha sikeresebb leszek mint idén voltam.

 

 

Előzmény: Spenót (183671)
Csempa Creative Commons License 2017.09.13 0 0 183684

Ne bonyolítsuk!

Egy versenyre elmenni felkészülési időszakban és versenyként megfutni (ahogy Spenót is tette), mikozben ez nem illeszkedik az aktuális edzéstervedhez. Ez majd' 2 hétre állít meg engem. 

 

Előzmény: Mr Long (183682)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 183683

Valószínű valahol olvastam, hogy egy felkészülési időszakban a cél versenytől rövidebb távú versenyek azért csak felkészülési versenyek, mert nem cél ezeken a versenyeken a legjobb eredmény elérése. Így aztán rápihenés (Tapering időszak ) nélkül kell teljesíteni. Gyakorlatilag a verseny intenzitás edzése a cél. Nyilván a következő edzéseknél figyelembe kell venni a terhelést, de azt egy szimpla hétvégi hosszú után is figyelni kell. Egy hétvégi 30-as után sem megy az ember másnap résztávot futni. Elég azt harmad nap.   

Előzmény: Pinyo (183679)
Mr Long Creative Commons License 2017.09.13 0 0 183682

Ha nem atlagos edzeskent futod, akkor egy celversenyrol beszelunk. Ami viszont nem leves, hanem arra keszultel elotte x hetig. Ha meg felmeroverseny akkor lehet egy kicsike igazsag benne, de a felmeres is az edzes resze, szoval a kicsi igazsag is ervenytelen.

Előzmény: Csempa (183672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!