Keresés

Részletes keresés

Mr Long Creative Commons License 2018.06.02 -13 0 192615

Jo, neked hosszabb a             tavod.  :P

Előzmény: rrroka (192614)
rrroka Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192614

3:30 maratonra pláne! :)

Előzmény: Mr Long (192613)
Mr Long Creative Commons License 2018.06.02 -13 0 192613

Nekem mondtak olyat, ha megy 1:40 fm, akkor arra lehet mar tavot epiteni. 

 

Kosz Vendel!

Előzmény: rrroka (192611)
rrroka Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192612

20 perccel jobb

Előzmény: rrroka (192611)
rrroka Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192611

Én 4 órás maratont, és 1:50-es félmaratont tippeltem neki. szerintem itt is pontosan látni, hogy az ultrákon előny lenne egy gyorsabb félmaraton, meg maraton. én nyilván nem tudok UB egyénit megcsinálni, de az 1:35-ös 21 és 3:25-ös 42-ből csináltam 10:08-as 100 kirit, ami 40 perccel jobb az övénél... és én nem vagyok ultrás, havi 200 km-t futok kb.

Előzmény: Vendel789456123 (192607)
gurtnis Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192610

Vissza kellett néznem, hogy mire is reagáltál. a második rövidke mondatom poén lett volna.  Elnézést, ha ezzel megzavartalak!  Dehogy rontottam el, tökéletesen csinálok mindent! :D    Az általad írt tartomány valószínűleg nálam a félmaratoni versenytempónál jellemző. Így ha sok fm versenyen futok nem fejlődöm, kidobott idő! :)  Szóval menjünk újra tókörözni, beszélgetni! 

Előzmény: Ati_66 (192595)
Spenót Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192609

A mai futás azzal kezdődött, hogy rommá áztam... azzal folytatódott, hogy a hűvösben, enyhe lejtőn 7:09-es km-t futottam 115(!)-ös pulzussal.

Ekkor arra gondoltam, hogy ez most már mindig így lesz.

Egy óra múlva, amikor 9657% lett a páratartalom és tűzött a nap, már ugyanezen a pulzuson sétáltam. Akkor már nem gondoltam inkább semmit.

Úgy jönnek ki jól a %-ok, hogy holnap 10 perc bemelegítés után futnom kell 1 órát éppen laktátküszöb fölött. Na, erre ki leszek váncsi...

 

O/O Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192608

Eszembe jutott tavaly augusztus, akkor volt nekem a legtöbb havi 473 km benne 2 hét egymás után 210 km körül. Nem is volt normális:) Sajnos holnapra nem tudtam készülni, pihentettem a lábamat, ma reggel futottam  pár gyors 500 métert, ezzel kell gazdálkodnom.

Vendel789456123 Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192607

Itt vannak eredmények is: https://wojtek63.webnode.hu/

Előzmény: Mr Long (192606)
Mr Long Creative Commons License 2018.06.02 -13 0 192606

En Balazs filmjeben szereplo egyedul nekiallo faszi fm es maraton eedmenyere lennek kivancs. Nem tunik egy 4:30-ban futonak, viszont a filmben szivosnak van beallitva, illetve parszor mar kvalifikalta magat goroghonba. 

Előzmény: rrroka (192602)
Mr Long Creative Commons License 2018.06.02 -13 0 192605

Kicsit OFF, mivel mar nem tema a fogyiverseny.

Szoval az van, hogy az elmult napokban rendre 20-20 dekaval konnyebbedek, kivancsi vagyok meddig fog tartani. 

Csempa Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192604

Le akarom tudni ezt az aszfaltos, síkban futos, maratonos dolgot még az idén, hogy ne nyomasszon többet :)

Előzmény: rrroka (192603)
rrroka Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192603

Spar maraton Vadlán helyett? Tuti? :)

 

Előzmény: Csempa (192601)
rrroka Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192602

Igen, ez a tartomány a fekete lyuk a táblázatomban. :)

Szerintem az ultrázàz két módon közelíthető meg, az egyik a soksok lassú hosszú futás, a másik - szerintem jobb módszer - amikor a rövidebb távú eredmények javítàsàra megyünk (Simonyi Balázs maraton és félmaraton eredményei), aminek az ultratávokra is van hatása, hiszen ha megy félmaraton 4 percesben, és.mellette van hosszù futás is, akkor megy majd az ultratáv szépen az iszonyu lassu tempo miatt.

Előzmény: Ati_66 (192595)
Csempa Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192601

Börzsöny után 2-3 hét pihenő, emiatt minden csúszik egy kicsit:

- október elején Spar Maraton, 

- december elején Budai Trail 

Előzmény: Pinyo (192599)
Csempa Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192600

Ez így is van, de nyilván nem vonatkozik azokra, akik ajándékba kapták, vagy tombolán nyerték :)

Előzmény: Spenót (192597)
Pinyo Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192599

És szeptemberre mi lesz?

Előzmény: Csempa (192592)
Ati_66 Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192598

Én azt figyeltem meg az internet annyira ellustít sok embert, hogy megkérdez olyat is, amire a kérdés beírása alatt a választ is megtalálná a neten. Vagy tényleg csak ennyire terjed ki a kreativitásuk és az internet használati képességük?

Előzmény: Spenót (192597)
Spenót Creative Commons License 2018.06.02 0 0 192597

Néha megáll az eszem...

Garmin Support csoportban mai bejegyzés:

"Sziasztok, mi is az a weboldal, ahol az edzéseimet tudom visszanézni? Sosem tudom megjegyezni... :("

Egyel korábbi bejegyzés egyébként pont a Connect oldalt emlegeti.

 

Eddig úgy tudtam, hogy akinek Garmin órája van, az kivételes intelligenciával rendelkezik. ;) 

 

Spenót Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192596

Szerintem Gurtnisnak hiányoznak az olyan brutál lassú tókörök, amiket korábban együtt futottunk. :) 

Előzmény: Ati_66 (192595)
Ati_66 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192595

Nem igazán értem mire gondolsz az elrontott edzéssekkel.

Az UB első 6 órájából 4,5 órát voltál a zöld zóna teteje közelében és majd 1 órát kicsivel felette minimális szénhidrát pótlással.  Biztos vagyok benne nálad a zöld zóna egyértelműen aerob tartomány akár csak nálam. Tehát szerintem nem rontottad el az edzés arányokat egy ultra futónak ez szerintem megfelelő. Más kérdés, hogy a tempónak megfelelő szénhidrát mennyiséget pótolni kell és ez az UB-n nem történt meg. 

 

Én úgy olvastam az aerob-anaerob átmeneti tartományban végzett túlzott edzés munka ami nem eredményez megfelelő fejlődést egy idő után. Viszont ebben a zónában magasabb a savasodás így nem igazán jellemző ebben a zónában a 4 órán felüli időtartam szinte lassulás nélkül. 

Előzmény: gurtnis (192575)
Szajrés Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192594

Ermak!

Szerinted van jelentősége, hogy a lépcsős és székes tesztet mennyire fáradtan csinálja az ember? A mai 11 kilométer ben futottam két darab 300 méter körüli sprintet. Elsőben 177-ig, másodikban 181-ig tudtam felnyomni a pulzusom. Így a plussz 5 ütéssel max pulzus 186. Miután hazaértem megcsináltam először a lépcsős majd a székes tesztet, ahol mindkettőnél a korrekciós számokkal 198-as max pulzus jött ki. Átlagolhatom ezt a három értéket szerinted, vagy csináljam meg inkább a két tesztet futás nélkül is?

Ati_66 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192593

Igazad van. Ha valamilyen terheléses vizsgálaton mért adatok lapján meghatározott zónákkal dolgozik az ember akkor van értelme.

Hirtelen felindulásból én csak a korábban betett statisztikákra reagáltam. Akinek nincs kimért zónája, annál nem lehet tudni, hogy jó tartományban dolgozik vagy sem.

 

 

 

Előzmény: Spenót (192591)
Csempa Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192592

Metronóm pontossággal járok versenyekre :)

  • Január: Téli Mátra
  • Március: VTM
  • Május: Szentendre Trail
  • Július: Börzsöny
Előzmény: Pinyo (192588)
Spenót Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192591

Miért ne lehetne a zónákból következtetést levonni? Ha jól ki van mérve, simán látszik belőle utólag, ha elcseszte az ember (mint, ahogy én is). Edzettségi állapot mérésére természetesen használhatatlan.

Előzmény: Ati_66 (192589)
Ati_66 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192590

Ja és az sem mindegy mi határozza meg az egyes zóna határokat.

 

Én az alapozó zónának a Z3 (Zöld) zónát állítottam be a  tesztem alapján 2017-ben és 30 ütésnyi tartomány volt. Z4 sárga az aerob-anaerob átmeneti zóna és a piros az anaerob küszöb feletti. 

A tavalyi óta a Z3 zöld zóna az aerob küszöbig azaz 81%-ig tartott, elvileg az is alapozó intenzitás nekem. 

 

Ez egy kicsit másabb volt, mint az előző 2006-os IM felkészülési zónái. Jól látható, hogy 2006 januárban átállítottam a zónákat.

183-as max és 48 nyugalmi pulzusból Karvonen formulával állítottam be a zónákat 10% lépcsőkkel ahogy a Polar is számol. A legtöbbet 2006 januártól az augusztus végéi az IM triatlon versenyig a 60-70% zónában edzettem.

  

 

Tavaly ugyan kicsit lassabb voltam, de sokkal kevésbé készültem ki a versenyen.

Előzmény: Ati_66 (192589)
Ati_66 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192589

Akkor azt hiszem én is nagyon rosszul csinálom :-)

 

 

 

(Szerintem egy időszak zóna arányaiból önmagában kb semmi értelmes következtetést nem lehet levonni. Annak már lenne értelme, ha az alapozó időszak, formába hozó időszak és verseny időszak ilyen zóna arányait vizsgálgatja valaki. Nekem ilyen bontást nem igazán lehet csinálni, mert olyan ritkán versenyzem, hogy ilyen módon nem igazán tagolható az éves munkám.) 

Előzmény: gurtnis (192575)
Pinyo Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192588

Most már rendszeresen jó futók járnak a Börzsönybe, megszűnt minden esélyem :)

Viszont kezd versenyhiányom lenni. Találtam a futónaptárban most vasárnapra egy Pilisszentlászlói terepfutást, de ez túl közeli időpont.

Jövő hétvégén lesz egy Crosskovácsi terepfutás, az jó közel is van, de rövid. Két hét múlva egy Pilismarót -> Dobogókő vertical és up/down.

Addig csinálom tovább random az edzéseket. Szeretnék pár jobb időt futni 5 meg 10 km-en is.

 

Előzmény: Csempa (192587)
Csempa Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192587

Ha megvársz a dobogón állva, akkor csinálok rólad topic fotót :)

(De valszeg sokat kell majd ott ácsorognod, mire megjövök.)

Előzmény: Pinyo (192580)
Levus55 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 192586

Lustaságból.

A többit nem használom, így egyszerűbb.  ;)

Előzmény: Spenót (192582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!