Keresés

Részletes keresés

parajesus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 920
Szia!

Szerintem próbáld meg inkább a ww.eje.hu fórumon arra felé többet mászkálnak katonások.
Amúgy polgári kluboknál ilyen jellegű felszerelést ritkán találsz.
Az eje.hu-n is érdemesebb valami pörős topikba írni.

Üdv
para
Előzmény: WooDoo (919)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.01 0 0 919

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem, elkoptak a csörlőkötél végére kötött fékernyőink. Még az MHSZ-es időkben kaptunk néhány zöld szinű nyitóernyőt, amit talán a leselejtezett RS8-ból szedtek ki. Ezek a fékernyők nagyon jól beváltak, a csörlőkötél alig ért le a földre, de már nincs több a klubban. Nem tudjuk hogy anno ki szerezte és honnan.

Gondolom az ernyőket most is leselejtezik egy bizonyos idő után, tehát valahonnan biztosan lehet szerezni nyitóernyőket. Ha tudtok segíteni, nagyon hálásak lennénk.

phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 918
2001ben voltam Slavnica-ban. Igen jol szervezett a hely.
Előzmény: englishman (917)
englishman Creative Commons License 2005.04.01 0 0 917

  "A gépfenntartás és üzemelteteés messze olcsóbb mint euópában bárhol máshol.... "

 

Hát ezzel azért vitatkoznék... Akkor nem érné meg átjárni a szomszéd országokba ugrani, meg a szomszéd országból hozni gépet (meg kerozint) itthoni üzemhez.

 

  "Magyarország ... túl kicsi aaz amerikai típusú professzinális DZ-hez."

 

Szlovákia és Csehország annyival nagyobb? Slavnica meg Prostejov sem a klubból él, hanem az odajáró német/osztrák/magyar/stb ugrókból.

Előzmény: BZoltan (914)
phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 916
Kimaradt, Bp 100km korzeteben....
Előzmény: phoenix (915)
phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 915
Ezt a "dal"t mar parszor hallottam. Vannak dolgok, amikben igazad van, vannak, amikben nincs.

Egy klubban senki sem megelhetesert ejtoernyozik.....
Viszont, ha a tandem sajat zsebre megy, akkor ebbol nem a klubbok gyarapodnak.

Vajon miert van kb 100km korzeteben N+1 klubb?

Előzmény: BZoltan (914)
BZoltan Creative Commons License 2005.04.01 0 0 914
"DropZone != Klubb"

Tévedsz, a piac mérete határozza meg a dolgot. Magyarország elég nagy piac ahogy egy fantasztikusan működő klubrendszert hozzanak létre és túl kicsi aaz amerikai típusú professzinális DZ-hez.

Úgy tűnik nem érted (ne aggódj nem vagy egyedül) azt mit aziménti nemrövid hozzászólásban próbáltam megvilágítni... Hogy _nincs_ ejtőernyős sport csak úgy, hogy ugyanazon rendszeren belül az oktatás és a tandem ynereségével dotáljuk a többi ejtőernyős ugrását... Ez még a kereskedelmi DZnál is így van. A DZ és a klubb közöt a különbség ott van, hogy a keresedelmi tevékenység szükségszerűbben drágább és ezt az árkülönbséget nem biztos, hogy a piac tudja tolerálni.
Meg amúgy is... ha lehet akkor miért ne legyen olcsóbb klubbrendszer?

"Te sem venned szivesen, ha vki elvenni a tandem papirodat es azt mondana, hogy marpedig csak igy vihetsz utast es foleg ha a draga felszereles is a tied lenne."

Nem érted, de nem baj.

Ami miat Finnországban nincs magántandem az azért van, mert központilag szabályozva vagyon, hogy ejtőernyős oktatást csak olyan szervezeten belül lehet végezni ahol van a légügyi törvényben előírt oktatási rendszer.
A tandem pedig eje oktatás... vagyis csak akkor ugorhatsz tandemet, ha az oktatási tananyagod elfogadott és rögzített és van főoktató meg szakmai vzető. Ez fontos része az okatási minőségnek és következetességnek.

Továbbá az is elő van írva, hogy oktatni csak olyan felszereléssel lehet amit a a légügyi szabályozás által elfogadott karbantartó rendszer üzemeltet.
A tandem pedig oktató ugrás, vagyis a tandemhez jogosítvánnyal rendelkező karbantartó szakember gárda kell.
Az is elő vagyon írva, hogy a tanulóugrásokra _rendes_ biztosításnak kell lennie...nem párszázforintos átverésnek, hanem a valódi kockázatokat fedő baleset biztosításnak és az oktatót védő felelőségbiztosításnak.
Nálunk többtízezer eurós baleseti biztosítás jár minden tandemhez és a tanuló ha akarja sem tudja beperelni a tandempilótát.


Namost kiváncsi vagyok, hogy ezen feltételek mikor és hogyan teljesülnek Magyarországon.

Az meg hogy Magyarország elindultva a kerskedelmi eje felé az egy baromság...A magyar eje toporog a 80-as évek vége fele és az anarchia meg a fejetlenség indult be. Miközben a korrekt klubbok szenvednek mint a kutya.

"3 magyar osszejon - civodik."

Szerintem ez csak akkor igaz, ha az a 3 magyar az 3 hülye magyar...

z
Előzmény: phoenix (913)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 913
DropZone != Klubb

Nem tom Malmit vagy Hankot miert akarjatok annak becezni.

Magyarorszagon elindult a vonal a dropzone es a profi eje fele. PONT.
Azt hiszem, hogy nincs visszaut.

Te sem venned szivesen, ha vki elvenni a tandem papirodat es azt mondana, hogy marpedig csak igy vihetsz utast es foleg ha a draga felszereles is a tied lenne.

A magyar egyenletbol kihagytal vmit: az embert.
Nezz mar korul: 3 finn osszejon - sorozik
3 magyar osszejon - civodik.
Előzmény: BZoltan (912)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 912
Az a baj, hogy ez még nem elég... ugrani ott lehet ahol van ugrás. Ugrás meg ott van ahol hatékony oktatás van. Olyat meg csakakkor lehet csinálni, ha korrekt és rendes oktatási rendszer van.
Minden az oktatáson múlik... és ezzel bizony problémák vannak Magyarországon, nem is kicsik.

Én már évek óta mondom magyar eje cimboráimnak, hogy röhely és szégyen, hogy Magyarországon ahol Bécs, Belgrád, Prága, Budapest és Pozsony egy olyan néhányszáz kilométeres körön belül van aminek a közepe Magyarországon van... 15-20 milliós potenciáilis ejtőernyős piac van egy olyan helyen aminek a klímája _tökéletes_ az ejtőernyős sporthoz. Az ország jogi környezete a legteljesebb mértékben kivállóak az ejtőernyős sporthoz. Túristák milliószámra járnak Magyarországon, szóval tandemparadicsom is lehet az ország... A gépfenntartás és üzemelteteés messze olcsóbb mint euópában bárhol máshol.... Erre megy a tehetetlenség és az amatőrség.

Egyetlen dolga lenne a magyar ejtőernyős társadalomnak... összefogni, leülni egyszer közösen. Alapítani egy demokratikus és működő ejtőernyős szövetséget és koncentrálni a huszonmilliárd jelentéktelen klubbot egy nagy klubba és lehetetlenné tenni a kereskedelmi, klubbon kívüli oktatást és tandemezést és a klubbosított rendszerben évente garantáltan magas áron kiképzett sokszáz tanuló és sokezer tandem nyereségéből fenntartani egy világszinvonalú klubbrendszerű DropZone-t és biztosítani a vidéki klubbok megélhetését is.

Aki nem hiszi az nézze meg, hogy hogyan működik Gryttjom-ban a svéd klubb vagy hogyan működik a mi klubbunk 40 éve Helsinkiben...és még sorolhatnám...


z
Előzmény: phoenix (911)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 911
Nem tom mi lesz otthon. Egyet tudok: hagyjanak bekes es ugrani is. A tobbi az O dolguk.
Előzmény: BZoltan (910)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 910
Amikor én kezdtem akkor még nem volt ugrásszámhoz kötve a szárnyterhelés. Persze volt egy íratlan szbály amit ha nem tartott be az ember akkor a főoktató egyszerűen bevonta a jogosítványt és szerbusz :)
Annyi volt, hogy tanulóknak 1.1 lbs/sqft kellett hogy legyen maximum...de a szabadeső tanulóknak (cirka 30 ugrás) a főoktató engedélyezhette a saját felszerelés használatát amiben nem lehetett elliptikus nagy terhelésű kupola és kötelező volt az automata is.
Namost akkoriban látták a klubbtérsk és az oktatók is, hogy 170-es Sabréval simán le tudok szállni és miután ugrottam a klubb 150-esével néhányat és az oktatók látták, hogy nem trappolva és nem eltaknyolva szállok le, így minden különösebb akadékoskodás nélkül engedélyt kaptam a 150-es ernyőre amivel akkor 50-80 ugrással volt a cirka 1.3-as terhelésem.
Azóta már szigorult nálunk is a rendszer, de a lényeg megmaradt...vagyis nem szabályzatban és rendeletben van szabályozva a dolog központilag és márványba faragva, hanem a klubb főoktatóján múlik leginkább a dolog.

Olyat még nem láttam, hogy valakit mérlegre állítottak volna... :)

Az viszont nagyon-nagyon érthetetlen számomra, hogy Magyarországon miért így csinálják ahogy...

Van egy oktatói képzés ami során az ember megkapja a szakszolgálati engedélyét, komoly vizsgával és alkalmasságival... erre az ugorható ejtőernyő méretét a FAI jogosítványoktól teszik függővé... amiket viszont szakszóval rendelkező oktató nem adhat ki, csak úgynevezett FAI oktató, akiket viszont minden különösebb rendszer nélkül Totya nevez ki.

Hogy ebben mi a logika, én nagyon nem értem. Ebben a struktúrában mi értelme van a hagyományos szakszónak és milyen rögzített oktatási rendszer alapján kapja meg valaki a FAI oktatói státuszt???

Nem lenne ésszerűbb a FAI A/B/C jogosítványok kiadását a klubbok és a klubbok oktatóinak és szakmai vezetőinek hatáskörébe utalni? Hamár úgyis le van írva, hogy mik a követelményei az egyes jogosítványoknak akkor egy pécsi/szegedi/debreceni tanulónak miért kell elmennie Börgöndre, Gödöllőre vagy Szlovákiába, hogy egy felkent FAI oktató (nyilván nem ingyen) megnézze, hogy tud-e jobspirál-balspirál manővert csinálni?
Miért nem adhat a szakosztályvezető vagy a szakmai vezető FAI C jogosítványt olyan ejtőernyősnek akinek mondjuk 500 feletti ugrásszáma van és rojtosra relózta a kamásliját? Miért kell egy országot átbumliznia pusztán azért, hogy egy kis seggnyalás után megkapja a C papírját, hogy ugorhasson azzal a történetesen elliptikus kupolával amivel sok éve ugrik???

Szóval nem értem... A 2/2005-ös rendelet nekem szimpatikus és a szándék kimondottan jó...de azért át lehetett volna gondolni a feltételeket és a jogosítványok remdszerét egy kicsit jobban, ha már attól tesszük függővé a dolgot.

Mert ez az egész FAI dolog eröltetése Magyarországon egy szép és jó szándék...de ha egy kicsit körülnéznek a magyar ejtőernyőzés vezetői a nagyvilágban akkor látnák, hogy a FAI dokumentumok _NEM_ kötelező szabályok és az egyes FAI tagországok a saját viszonyaikhoz igazítva a FAI ajánlások szellemét követik. Szóval nem kellene _törvénynek_ venni a FAI dokumentumait.

Nálunk Finnországban sem veszik annak... Mondjuk nálunk úgy rendelet nem születik, hogy előtte arról az ország összes klubbelnöke és főoktatója meg eje-biztonsági főnöke nem tartanak megbeszélést és nem hoznak úgy rendeletet, hogy meg sem kérdezik a vidéki klubbokat, hogy ők hogyan látják a dolgokat.

z
Előzmény: phoenix (907)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 909
"Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))"

inkább azt mondom, hogy manapság vizet iszom, mert a bor elfogyott :) és ehez igazítva manapság vizet is prédikálok... :)

z
Előzmény: englishman (906)
englishman Creative Commons License 2005.03.31 0 0 908

Álljunk csak meg egy szóra:

 

Amit idéztem BZ kollégától:

 

   "Szóval igen... egy ilyen szabályzat engem is érzékenyen érintett volna"

 

Amit írtam:

 

  "Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))"

 

Amit Te írtál:

 

  "Azt hiszem tevedesben vagy."
  "...ra a magyar szabalyok aztan nem tartoznak/vonatkoznak."

 

Hol is említettem, hogy nem így van?


BZ írja, hogy ez a rendelkezés őt is bántotta volna, meg az is (nagyjából), hogy helyesli.

 

Szóvalakkor hogyisvanez virágelvtárs?

 

 

 

Most már, engem sem igazán érint, de azért eléggé zavar...

 

 

Előzmény: phoenix (907)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 907
"Szóval igen... egy ilyen szabályzat engem is érzékenyen érintett volna"



Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))


Azt hiszem tevedesben vagy.

BZnek nincs magyar eje papirja. Igy ra a magyar szabalyok aztan nem tartoznak/vonatkoznak.

Ra a finn szabalyok vonatkoztak mar akkor is. Ha jol emlexem a C vizsgasnak WL1.3 vagy 1.35 a max 250 vagy 500 ugras alatt.
Előzmény: englishman (906)
englishman Creative Commons License 2005.03.31 0 0 906

Kolléga úr....

 

  "...nem azért nem ugranak Magyarországon az ejtőernyősök, mert a csúnyabácsik midnenféle szabállyal lehetetlenné teszik, hanem azért, mert Szlovákiában _olcsóbb_."

 

Amíg "csak" olcsóbb volt, addig azért valahogy többen ugrottak itthon.

De aztán a "szabályozás", meg néhány prominens személy hathatós közreműködése eléggé elvette sokunk kedvét az itthon ugrálástól.

 

    "Szóval igen... egy ilyen szabályzat engem is érzékenyen érintett volna"

 

Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))

 

 

  "...és az első veszélyes manőver után csont nélkül tiltotják le a kolbászt aki barmul.
"

 

Egen, ennek pl. van értelme. Egy kisebb kupolával is lehet ésszel (biztonságosan), ugrani, meg egy nagyobbal is baromnak lenni.

 

  "Jópár évvel ezelőtt a hajnalig tartó ivászat után 2-3 óra ájulással kipihenve mentünk reggel ugrani. Manapság bizony szondázás van nálunk a nagyobb bulik utáni reggeleken."

 

Hát igen, ennek is több értelme van, mint a kupolaterhelést adatokat szabályzaba vésni....

Előzmény: BZoltan (884)
englishman Creative Commons License 2005.03.31 0 0 905

  "Eddig is ugrottak magyarok kulfoldon, ez utan is fognak."

 

Igen. 6 éve 90% ugrott itthon, most meg 90% külföldön...

 

Jó, ez nem csak a szabályozás (esetleg szabályozatlanság és kekeckedés) következménye, de az is benne van rendesen.

 

És most nemcsak a 1-2/2005, hanem a tokbiztosítás körüli mizéria és még sok más....

Előzmény: phoenix (883)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 904
Gyarto dolga nem?

De akkor ezek szerint tenyleg nem kell egy ilyen rendelkezesbe(2/2005) belevenni az ernyo anyagat, ugye?
Előzmény: BZoltan (903)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 903
hát ezaz :) pont a PD az aki tök feleslegesen túl alacsonyan húzza meg a súlymaximumot.

z
Előzmény: phoenix (901)
parajesus Creative Commons License 2005.03.31 0 0 902
Szóval a lényeg, szerintem ez az intézkedés fontos és szükséges, de talán lehetne reális és korszerű is.
1 230 nl ernyő tanulóknak, ha arra van kialakítva (Kupolaforma, átesési mutatók) nyugodtan feldható lenne nagyobb emberkékre is.
Fontosabb lenne a hangsúlyt olyan dolgokra is kihelyezne ami már az oktatásban jöhetne elő.
Pl.
110 kg. és 230 kupola, próbálgasd az ernyőt mert különben nem szerzel tapasztalatot de 400 méter alatt nem játszunk hevederes fordulókat kezdőként.
És ezt nem csak oktatni kellene hanem betartatni is.
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 901
Azert a max terheles egy PD-n is max terheleskent van feltuntetve.
Es pont a PD az, ami az F111nel 1.0ban meghuzza a hatart.
Van par ugrasom Fligth Consept Maverick-kel, 200nl es max 220 font a hatar - 1.1.
Előzmény: BZoltan (900)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 900
A gyártó korlátozásait nem érdemes túl komolyan venni, mert egy csomó országban nagyon magasra állítják a korlátokat, hogy jogilag ne lehessen beléjük kötni. Nézd meg például a PD táblázatait :) tök viccesek.

Az F111-es kupolákkal meg azért kell óvatosan bánni, mert vacsiúj korukban kimondottan alacsony a porozitásuk, ugyanakkor 1000 ugrás után szita az egész. Szóval eseti elbírálás alá tartozik egy F111-es kupola terhelhetősége.
Az, hogy maximum 1 lbs/sqft az egy jó megközelítés, de nincsen ez sem kőbe vésve.

z
Előzmény: phoenix (899)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 899
Espedig? Szerintem nem olyan bonyolult ez: ha az ernyonek van alacsonyabb korlatja, akkor az a korlat, nem? F111es foernyot amugyy sem lehet/erdemes/szabad 1.0 fole terhelni......
Előzmény: BZoltan (898)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 898
Jut eszembe, hogy az ernyő anyaga azért módosítja ezeket a képleteket, egy zérós vagy félzérós kupolának egészen más a szárnyterhelés toleranciája mint egy F111-es anyagból valónak... Ezt sem ártott volna a rendelkezésben figyelembe venni.

z
Előzmény: phoenix (896)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 897
240-es ernyőt józan ésszel max 110kg bruttó tömegű embernek szabad a hátára adni. Ezzel 1 lbs/sqft szárnyterhelése van az embernek. Ez cirka 95 kilós nettó embert jelent.

Az ennél szigorúbb szabályozásnak tényleg semmi értelme. Nem tudom, hogy miért lettek a tanulók 20-25 kilóval jobban leszabályozva mint amennyire az szakmailag indokolt. Egy font per négyzetlábas maximális kupola terhelés az elvileg mindenre elegendőnek kell hogy legyen.

z
Előzmény: parajesus (895)
phoenix Creative Commons License 2005.03.30 0 0 896
Nalunk itt 6 tanulo cuccunk van.
PD Navigator mind: 2db 210es, 3db 260es 1db 280as.
A 210est lattam mar elso ugrasoson is, kisebb darab pasin.
Előzmény: parajesus (895)
parajesus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 895
Idén eddig 0 ugrás és a lepedők száma is korlátozódott amiket a fejem fölé nyithatok :D

Namármost ezalatt az értettem:
70 kg felett tanulóknak 240+ernyő kell.
A tanuló ernyők jelentős része ezt nem tudja.
Én eddig egy 230as Balance-al ugrottam meg egy 270es Skymaster-rel.
Namost akkor a klubban minden kezdő ernyővel nem rendelkező csóka majd ugrik a 270-essel. Mert 70 kiló alatt felszerelve, kevés arcot ismerek még a csajok között is :DDD
Sorban állunk majd és várunk.
Nem is tudom hány ekkora tanuló-ernyő van itthon...
De tippelek nem olyan sok...
Nem baj legalább kevesebbet ugrok majd és több pénz marad majd villanszámlára.

Kék eget.
Fekszik-kel rox :D
hardenpont Creative Commons License 2005.03.30 0 0 894
Helló BZoli !!!
Mit értessz azon , hogy voltak kihivásaim a súlyommal kapcsolatban ???
Ahhoz képest még csak két kilóval vagyok több , most 40 . Ez gondot okozna ???
Persze tandemben gondolkodom , legalább is egyenlőre .
Gödöllő azért egy kicsit közelebb lenne . Vagy Budaőrs . De onnan nem tudom , hogy van-e ugrás .
Üdv HARD K.
Előzmény: BZoltan (873)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.30 0 0 893
A szélcsatorna az egyik leghatékonyabb szabadesős "száraz" képzés. A helyes testtartás és a precíziós manőverezés rendkívül intenzív gyakorlását teszi lehetőve.
Egyszemélyes szélcsatornázásban nem sok poén van, igazán annak van értleme, ha egy rutinos (szélcsatornéban jártas) oktatóval párosan gyakorolsz.
Észrevehetően fejlődni 1-2 órás szélcsatornás szessön során lehet. Az első 15-30 perc feltehetőleg a szélcsatornához szokással telik el, hiszen valamellyest azért más mint a valódi szabadesés ahol egyrészt ugye nincsenek falak :) másrészt a relatív szél is sokkal homogénebb.
A szélcsatornás gyakorlás költsége a legritkább esetben kevesebb mint az ejtőernyőzés. Ugyanakkor 15-20 perces folyamatos zuhanást és így ilyen intenzív gyakorlást csak a szélcsatorna éri meg, ezért akinek lehetősége és pénze van az mindenképpen próbálja ki.

Az viszont tény, hogy a szélcsatornában semmi olyat nem lehet elsajátítani amire ne lenne lehetősége a kitartó és türelmes ejtőernyősnek ugrásról-ugrásra, 60 másodperces tételenként. Ezért én személy szerint nem tartom igazán nagy kunsztnak a szélcsatornát, ugyanis én szeretek ejtőernyőzni és szeretek a haverokkal hajtogatás közben poénkodni, szeretem stírölni a tanulólányokat miközveb küzdenek a hatalmas kupolákkal. Szóval szeretek mindent ami a szélscatornában nincsen :)

z
Előzmény: phoenix (892)
phoenix Creative Commons License 2005.03.30 0 0 892
Hasznalt mar vki szelcsatornat?

WindWorld Itt FAI B mellett egyedul repulhetek.
Tud vki meselni, hogy tenylegesen hogy megy egy ilyen helyen egy 1,5 perces lekcio?
phoenix Creative Commons License 2005.03.30 0 0 891
Ja, csak a telen osszeszedtem +5 kilot, amit meg nem koptattam le. Iden meg nem ugrottam, de be leszek sz@rva nem is kicsit....
Eddig 9et ugrottam vele, minden gond nelkul, de meg mindig egy pokol hajtogatni.
Előzmény: BZoltan (890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!