Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2023.10.24 0 0 274820

Nem. Ha átereszt, akkor az elején folyik túl (be a forgattyúsházba). A torpanás oka az lehet, ha nem nyit rendesen. De alapvetően itt ez nem valószínű, viszont az áteresztő csapot is meg kell csinálni, utána lehet tovább keresgélni.

Előzmény: Mesztic1988 (274819)
Mesztic1988 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 274819

Meg is néztem, tényleg csepeg, ha lehúzom a benzincsövet. Lassan, de csepeg. Akkor ez lehet a torpanás oka, hogy megszívja magát a karbi? De gondolom az alapjárati problémámhoz semmi köze... 

Előzmény: peppino (274813)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 274818

A karbiban lévő benzin mennyiségét nem a csap szabályozza. Az a csap egy biztonsági dolog, hogy ha a tűszelep valamiért átengedne, ne engedjen több benzint a karbiba amikor a motor "áll a garázsban". Ha sokat kap a motor, akkor vagy tűszelep probléma, vagy a beragadt szívató.

Előzmény: peppino (274813)
CH-Croix Creative Commons License 2023.10.24 0 0 274817

Köszönöm a részletes válaszod! Nagyon örülök, hogy ilyen "természetes" oka van.

A gumicsövek tényleg rettentő kémények voltak. Rájuk nézek, a bilincsekkek együtt.

Köszi mégegyszer!

Előzmény: Csufi15 (274816)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.23 0 1 274816

Illetve karbi tisztítás után lehet hogy nem sikerült rendesen a légszűrőről menő gumicsövet rendesen a karburátorra rögzíteni. Vagy elfelejtetted meghúzni a bilincsét. Ilyen előfordul, ha a gumicső nem rugalmas, hanem elöregedett és kemény. Átmenetileg hőfúvó pisztollyal simán rugalmasra  föl lehet melegíteni és akkor újra pár percig/amíg a helyére illeszted/könnyen kezelhető. Csak a karburátor közelében ne használd a hőfúvó pisztolyt mert berobbanhat a benzin.

Előzmény: CH-Croix (274814)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.23 0 1 274815

Igen. A légszűró csere.

Előzmény: CH-Croix (274814)
CH-Croix Creative Commons License 2023.10.23 0 0 274814

Sziasztok! Nem vagyok gyakorlott robogó szerelő. Igyekszem pontosan fogalmazni, remélem sikerült:

Piaggio Zip 50/4T. Egyszer csak leállt (ritkán használom. 100-as, de 2 éves benzin volt benne) . Hazatoltam (4km), elszakadt a variátor szíj. Ha már nekiálltam javítani, akkor több mindent megcsináltam:

- Karbi tisztítás.

- Variátor szíj csere (nem kicsi szívás volt). Variátor ház tisztítás: féktisztítóval kihagyva a csapágyakat. Sűrített levegő mindenhol. Tengelyvégek zsírzása).

- Légszűrő csere (Sajnos nem néztem meg, amikor vettem a motort. Botrányos volt).

- Szelepfedélbe menő szellőzőcső "ragasztása" (erről pár hónapja beszéltünk itt a fórumban, köszönöm az akkori segítségeteket! Leszedtem a szelepfedelet, mert nem fértem hozzá rendesen. De nem nyúltam semmihez, főleg nem forgattam meg a láncot).

- Benzinszűrő tisztítás.

Most beindul. Még csak alapjáraton, illetve olyan pici gázzal pörgettem, hogy a hátsó kerék éppen csak elfordult. Viszont feltűnt, hogy jól észrevehetően mélyebb a hangja, mint korábban. Okozhatja ezt az én fenti javításom? Próbaképpen leszedtem az első tárcsáról a variátor szíjat, de így is mélyebb volt a hangja.

Minden segítséget előre is köszönök!

peppino Creative Commons License 2023.10.23 0 0 274813

Bár Csufi15-nek címezted, válaszolok erre. Ha lejjebb görgetsz ott az én esetem.

 

"Csufi15: Benzincsap átengedése esetén a karbiba folyamatosan ömlik a benzin? Vagyis érezni lehetne a benzin szagot keményen, nem? De meg fogom nézni amit mondtál és lehúzom. Torpanásnál olyan, mintha olajból több lenne mint benzinből...  Vagy lehet csak sok anyagot kap és fullad tőle --> szivató?"

 

Ezzel kezdj. Sok időt spórolsz vele. A jelenség kísértetiesen hasonlít, bár nem ugyanaz. Húzd le a karbiról álló motornál a benzincsövet - elvileg ez kissé nagyobb keresztmetszetű. Ha folyik belőle a benzin, ne is menj tovább, vegyél egy benzincsapot.

Előzmény: Mesztic1988 (274811)
tcaoe Creative Commons License 2023.10.22 0 0 274812

Nem elég, vedd ki a tolattyút a tűvel, az úszót és a tűszelepet is. Ezeket is meg kell persze tisztítani, de ne legyenek a helyükön. Meg vedd ki a fúvókákat is és fújd át levegővel mosás után.

Ha benne van a fojtás, nem megy 55 fölé, de inkább 50 fölé. Az persze lehet, hogy nem sikerült teljesen eltávolítani.

De az, hogy nem megy gyorsan, lehet a variátor hibája, vagy lehet, hogy rövid végáttétele van.

A szívató okozhat túlfogyasztást, ha egyáltalán nem működik.

Előzmény: Mesztic1988 (274811)
Mesztic1988 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 274811

Most derült ki, munkahelyemen van egy nagy ipari ultrahangos tisztító, abba bele tudom tenni. Kérdés, hogy mennyire szedjem szét a karbit, elég csak az úszóházat leszedni? Tud kár keletkezni benne, vagy nyugodtan hagyjam benne órákra? Utána sűrített levegővel még át fújjam?

Fogyasztásra visszatérve, nem húzom neki, gyári folytás még benne lehet, nem megy 60-nál többel. 10km-t szoktam menni vele, ilyen körülmények között fogyaszt 5,5l-t. Van egy másik robogóm, az 3l-el ugyanezt megteszi... Régebben volt egy Piaggio Typhoon ugyancsak 50/2T robogóm, az 4,5l-t evett, azt is sokaltam. Hát még ezt! :) Lehet a szivató hibája ez is?

 

Csufi15: Benzincsap átengedése esetén a karbiba folyamatosan ömlik a benzin? Vagyis érezni lehetne a benzin szagot keményen, nem? De meg fogom nézni amit mondtál és lehúzom. Torpanásnál olyan, mintha olajból több lenne mint benzinből...  Vagy lehet csak sok anyagot kap és fullad tőle --> szivató?

Előzmény: tcaoe (274810)
tcaoe Creative Commons License 2023.10.22 0 0 274810

Alább szerepel, hogy az utángyártott szívatók jó része nem igazán jó, simán csinálhatja ugyanazt új korában, vagy rosszabb is lehet.

A légszűrőt be is kell olajozni, szárazon nem sokat tud szűrni.

Az egész karbit célszerű kitisztítani, egy olcsó ultrahangos is kiszed belőle mindent 20 perc alatt, ez egy elég kicsi karburátor.

Újakat ennyinél nem kell venned, de amúgy nem drágák. Csak ha amúgy jól működik, akkor nézd meg mi van benne.

 

Előzmény: Mesztic1988 (274809)
Mesztic1988 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 274809

Köszönöm srácok, nagyon rendesek vagytok! Elvileg a robogóba 5000km van (ha nem tekerték vissza) és sokat állt.

Torpanás csak pár óra állás után van. Ha beszaladok egy boltba és indítok, nincs semmi baj. De egy éjszaka állás után már torpan. 

A kereskedőtöl, akitől vettem kapok egy új elektromos szivatót, azzal kipróbálom és ha nem lesz jó, akkor a leírtak alapján járok el. Légszűrőt már vettem újat, azt be is teszem. 

Még egy kérdés, a fúvókákat könnyen ki fogom tudni tisztítani? Vagy egyszerűbb cserélni? 

Előzmény: tcaoe (274808)
tcaoe Creative Commons License 2023.10.22 0 0 274808

Egy kétüteműnél, bár itt is voltak, akiknek két litert evett, egyáltalán nem feltétlenül sok az 5,5. Ha sokat jár hidegen nagy gázokkal, többet is tud enni.

Ugyanakkor nem csutkán járva jó időben, ha hosszabb távokat megy, 4 alatt kellene ennie.

Előzmény: Mesztic1988 (274805)
tcaoe Creative Commons License 2023.10.22 0 0 274807

Alapvetően mindegy, hogy hogyan mozog a szívató, mert ha a csak az egyik véghelyzete nem stimmel, már gondot okoz.

 

"De a leírásod alapján hidegen könnyen indul és emelt fordulatszámon megy egy ideig /amíg a szivató le nem zár/, majd ezt követően leesik a fordulat. Tehát úgy néz ki a szívató jól üzemel, csak az alapjárat nem jó. azt kell beállítani."

 

A leírása alapján melegen van alapjárat, csak van egy köztes állapot, amikor nincs. Tehát egyáltalán nem biztos, hogy a szívató jól üzemel.

Ugyanis egyáltalán nem olyan egyszerű az, hogy mikor működik jól. A legalapabb hibája, hogy kint marad, mert elöregszik, kristályos lesz a gyanta. Ha csak kicsit marad még kint, akkor egy adott hőmérsékletig jól indul a motor, de könnyen előfordulhat, hogy túl hamar zár le, és így nem dúsít addig, ameddig kellene. Ilyenkor van az, hogy leáll.

A másik, amikor nem zár le teljesen, mert rossz a tű vagy az ülék, annak ugyanaz a vége, csak túldúsulás miatt.

 

Ha az ember megemeli az alapjáratot ilyen hibánál, akkor melegen magas lesz.

 

"Az a helyzet, hogy a karburátorban a csatornák és a beállító csavarok/alapjárati és az üresjárati/ és fúvókák nem tudnak elromlani, főleg ha nem piszkálják, csak az üzemanyagban levő kosztól vagy adalékanyagoktól elkoszolódnak és az átjárhatóságuk csökken, vagy teljesen elzáródnak."

 

Egyetlen ilyen korú motornál sem valószínű, hogy soha nem nyúltak egyik csavarhoz sem. A PHV-k üresjárati keverékcsavarját egyetlen óvatlan túlhúzással tönkre lehet tenni, az alapjárat állítócsavarja meg magától is meglazul egy idő után a menetben és falsol. A fúvókák is kopnak, 20-30 ezer után a 68-as főfúvókába jellemzően bemegy a 70-es idomszer.

 

Ugyan ez egy elég jó leírás, de egyrészt a Piaggionál 2,5 fordulatról indulunk, másrészt meg:

 

Ha a szívató kavar, ezzel csak elállítgatod. És ez nem egy teljesen egzakt beállítás, mert csak az üresjáratot állítja, márpedig ez a csatorna nem csak azt szabályozza egyik PHV karbinál sem.

Ha ez a beállítás nem jó, akkor melegen eleve fullad a motor óvatos gáznál, mert kb. 1/3 terhelésig ez a csavar határozza meg, hogy hogy reagál a gázra. Ha ez előfordul, márpedig sűrűn előfordul, akkor találni kell egy optimumot, amit egyébként a fordulatszám és a CO mérésével lehet a legegyszerűbben.

A vége az szokott lenni, hogy jó az a kétezres alapjárat, mert akkor jól működik. Pedig nem.

Előzmény: Csufi15 (274806)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 274806

A "szivató" az pont fordítva működik, mint ahogy te gondolod. A szivató alapból nyitva van és engedi beszívni a plusz üzemanyagot. Amikor indulást követően áramot  kap, akkor kezd el 12v feszültség hatására melegedni és a melegedés hatására lassan kinyúló tüske fokozatosan elzárja a plusz üzemanyag bejutását. Tehát végig amíg megy a motor feszültség alatt van a szivató . Ha leveszed a gyújtást akkor már az áram nem fűti a szivató tekercsét és lassan visszahúzódik a tüske alaphelyzetébe vagyis kinyitja a plusz üzemanyag bejutását lehetővé tevő csatornákat. A szivató tekercse  nem az akkuról kapja a feszültséget, (tehát hiába adsz rá gyújtást, ha nem indítod el a motort, akkor a szivató nem fog melegedni és lezárni), hanem az alaplap tekercséről, ami csak akkor termel áramot, ha megy a motor.

Ha pl. lehúzod a szivató elektromos csatlakozóját, akkor sosem fogja elzárni a plusz üzemanyag bejutását és folyamatosan sokat fogyaszt legfeljebb melegen alig lehet elindítani vagy nehezen indul mert túl dús benzinben a keverék.

 

De a leírásod alapján hidegen könnyen indul és emelt fordulatszámon megy egy ideig /amíg a szivató le nem zár/, majd ezt követően leesik a fordulat. Tehát úgy néz ki a szivató jól üzemel, csak az alapjárat nem jó. azt kell beállítani.

De ettől még lehet, hogy a szivató alatti  üzemanyag járat van leszűkülve és amikor ráhúzod az elején a gázt, elszegényedik a keverék és azért torpan

 

Az a helyzet, hogy a karburátorban a csatornák és a beállító csavarok/alapjárati és az üresjárati/ és fúvókák nem tudnak elromlani, főleg ha nem piszkálják, csak az üzemanyagban levő kosztól vagy adalékanyagoktól elkoszolódnak és az átjárhatóságuk csökken, vagy teljesen elzáródnak. Az üresjárati csavar mögött  van kis gumitömítés, ami elöregedhet de ez nem jellemző. Ezért kell ilyenkor vagy meghatározott km után kitisztítani az összes járatot, fúvókákat, a  főfúvóka mögött levő keverőcsövet, amin 8 v 10 apró lyukacska van.  

 

Mielőtt bármit állítasz a karburátoron, azzal kezdd, hogy a légszűrőt kitisztítod.

Amikor meleg a motor 8-10p járás után állítsd sztenderdre  és az üresjárati levegőcsavarral állítsd be a legnagyobb fordulatszámra.

Először azzal kezdd a beállítást, hogy teljesen becsvarod a levegőcsavart a mostani helyzetéből és közben megszámolod, hány fordulatot csavartál rajta. Ezt jegyezd meg, hogy tudd honnan indultál.  Csavard ki 3 teljes fordulattal (1080 fok)  és onnan kezdd el 1/4 fordulatonként befelé csavarni. Minden 1/4 fordulat után hagyd a motort 10-15 mpercig járni. Addig a pontig kell csavarni amíg a legmagasabb fordulatot  el nem éri.  Ha befelé nem emelkedik a fordulatszám, akkor kifelé kell elindulni 1/4 fordulatonként. Mivel az alapjárati fúvóka fix ezért az optimális benzin/levegő arányt a levegőjárat csavarjával tudjuk állítani. Ha befelé hajtod a csavart elzárod a levegőt, ha kifelé akkor egyre több levegőt adsz az alapjárati fúvóka üzemanyagmennyiségéhez.

Amikor ez a pont megvan, akkor 1/8 max 1/4 fordulatot még hajtsd be (óramutató járásával megegyező irány) a csavart, majd  az alapjárati csavarral /ami a súbert emeli) álltsd be a kívánt 1500-2000 fordulatra az alapjáratot. Vagy addig amíg a kerék éppen el nem kezd forogni.

 

Ha teljesen becsavarod és közben nem emelkedik a fordulatszám, akkor túl kicsi az a alapjárati fúvóka, vagy értelemszerűen el van koszolódva.

 

Ezt a videót nézd meg. Kapcsold be rajt a feliratot és a beállítások menüben a fordításnál válaszd a magyar nyelvet. Mindent meg fogsz érteni.

https://www.youtube.com/watch?v=A1vRMERs4RQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jlg2BS0c4eA 

 

Ha így nem megy, akkor  karburátor szétszedést, teljes tisztítást és beállítást javasolnék.

 

Ha lehúzod az üzemanyag csövet a karburátorról, vagy a benzinszűrőről,, akkor folyamatosan folyik-e az üzemanyag, vagy kis idő után eláll?  Vagyis zár-e a vákumos benzincsap? Ha folyik, akkor lehet, hogy megszívja magát állásában és ezért füstöl és torpan az elején. 

 

Az általad leírt torpanás mindig, minden indulás után van, vagy csak hidegen pár óra állás után?

 

Előzmény: Mesztic1988 (274805)
Mesztic1988 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 274805

Köszönöm a segítséget! Adalék a témához, hogy pont ma tankoltam és 5,5l-re jött ki a fogyasztás. Tegnap este raktam le, reggel megint torpant, alig bírt elindulni. Aztán 200m és megint megjött az ereje. Esetleg az elektromos szivató nem lehet még gond? Nyomja bele az anyagot? 

Előzmény: Csufi15 (274804)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 274804

Én ezeket javasolnám: 

  1. Légszőrót kitisztítani.
  2. Karburátoron az alapjárati csavaron állítani,
  3. melegen a levegő csavarral beállítani az alapjáratot. 
  4. Ha nem  javul, lehet, hogy alapjárati fúvóka részleges dugulása okozza. Karburátor szét, minden járat,  összes fúvóka átfújása, benzinnel átmosása.
  5. Végső esetben a kipufogót kitisztítani, az egy sokat használt kétüteműnél csodákra képes.

Gyertyakép milyen?

Lehet, hogy az olajozó rendszere átenged és állásában befolyik az olaj. 

Amúgy természetes jelenség, hogy hidegen kicsit füstöl, mert a forgattyúsházban levő benzinben levő olaj kicsapódik a blokk még hideg belső falára és induláskor a még kapott új keverékkel együtt először olajban dús így a benya, amit természetesen az első métereken eléget.  

 

Előzmény: Mesztic1988 (274801)
Biriboyka Creative Commons License 2023.10.20 0 0 274803

Köszönöm, de ez nem az. Más motorral szerelt az enyém.

Előzmény: Csufi15 (274802)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 274802
Előzmény: Biriboyka (274800)
Mesztic1988 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 274801

Sziasztok!

Segítsetek kérlek! Nemrég vettem egy Piaggio Fly 50 (2T) robogót és az alábbi hibát produkálja:

Hidegen beindul rögtön, de mikor a szivató vissza veszi a naftát, az alapjárat úgy leesik hogy lefullad. Ha megyek vele néhány km-t, akkor alapjáraton már nem fullad le. Illetve nem tudom van-e köze hozzá, de ha egy pár napig nincs használva habár könnyen indul de eléggé füstöl és ha indulni akarok vele, akkor nem megy, nem húz. Mintha sok olaj kevés benzin miatt nem lenne ereje a motornak. Aztán 200m és megjön az erő, elkezd húzni. Mi lehet a baj? Sokáig Ben volt használva előző tulajnál... 

Köszönöm előre is választ!

 

Biriboyka Creative Commons License 2023.10.19 0 0 274800

Sziasztok!

Ha valaki tudna segíteni, azt megköszönném. Alapok:

Piaggio X9 500-as 2002-es évjárat.

 

Az üzemanyagrendszerem nem éppen ideális, mivel a motorom az alábbi hibajelenségeket produkálja:

- alapjáraton puffog

- nehezen indul

- full gázon lehörög, lefullad

-

Korábban is csinált ilyeneket, de amikor szétszedtem a rendszert, elmúlt egy időre. Közlekedtem vele és ment mint az álom, de nem tankoltam csak amikor már csak pár liter volt benne. Ekkor elkezdte ismét a puffogást és a többit. Rátankoltam, de semmi sem változott. Ismételten szétszedtem, az AC pumpa szűrőjét vissza tettem ( mert le volt esve ) de megint nem javult. Az biztos, hogy valami dugulás lehet, de nem tudom, hogy hol. Az injektor és a benzintank közötti csöveket nem tudom leszedni a tankba süllyedő műanyagról, illetve az AC pumpa és a műanyag közötti csövet sem tudom leszedni. Van valamilyen fém bilincs rajta, azokkal nem boldogulok. Ha valaki elmodaná, hogy hogyan kellene a benzincsöveket és az AC pumpa csövét leszedni, azt megköszönném.

Az biztos, hogy a tank tele van kosszal, mert bevilágítottam és az alján rengeteg a szmötyi. Hogyan tudnám kitakarítani? Le lehet azt szedni?

 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

Csufi15 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 274799

Örülök, hogy sikerrel jártál. A hibajelenség megoldásából én is tanultam. 

Előzmény: peppino (274794)
peppino Creative Commons License 2023.10.17 0 0 274798

Dehogy nyafogok, félreértesz. :-) Egy percig sem állítottam, hogy bármihez értek, csak lelkes amatőr vagyok. Azt jól látod viszont, hogy a robogóról sem sokat tudok, csak annyit, hogy ezt egyszer totálkárosra törtem és a kevés használható dologból ami megmaradt, pl a motor, kerekek, építettem egy ugyanilyet, mert hozzájutottam egy új vázhoz és idomokhoz majdnem ingyen. Egyúttal felújítottam a teljes blokkot, minden csapágyat kicseréltem, és restauráltam teljesen stb. Tehát valamit tudok róla, ha nem is sokat. Gyerekkorom óta modellezek kétütemű motorokkal, és hajózom is, ennyi a tudásom a kétüteműekről. Ez nem sok, tudom. De nem is ez a szakmám.


Amit leírtál ide és azt a fáradtságot amit vettél ehhez, köszönöm.  Ebből tanultam. És akkor a reagálásaim:

 

 

Valamit csináltál vele sok éve. A fentieket.

Tettél bele egy új dugót kompressziómérésre alapozva. Igen, hiba volt, a buta internetes javaslatokat vettem alapul, ide kellett volna jönnöm először. :-)

Nem működik a különolajozása, de 1:20-as keveréket öntöttél bele. Működik, le volt húzva, mert véletlenül kitéptem a csövet és nem akartam azonnal levenni a deklit. Azóta visszakerült.

Nem tudod, hogy pontosan milyen, de tudtál bele gyári szívatót venni. Ennyire nem vagyok béna. Elővettem egy sublert és megmértem. de van itthon két utángyártott is. Tökjó mindegyik.

Nem tudod, hogy pontosan milyen, de be tudtad állítani a gyertyahézagot. Ilyet nem állítottam, nem tudom honnan veszed. Kivettem a régit, levettem a polcról az újat és beleraktam. Egyébként a régi is tökjó még, hiszen nem sokat ment. Épek az elektródák.

Nem tudod, hogy kell beállítani egy valószínűleg Hi-Per2 Piaggio karburátorát (ez olyan szempontból mindegy, hogy a régebbiekét is ugyanúgy kell, csak fél fordulattal több az alapbeállítás), amin összesen két dolgot lehet állítani. Igen, nem tudom, szétszedtem már 50x és összerakom becsukott szemmel, de sajnos az alapbeállításairól nincs dokumentációm. Nem is tartottam fontosnak, mert tudom hogy triviális a beállítása, csak kétségbeesésemben kérdeztem, mert már 5letem sem volt. És mint tudjuk a karbi is lehet szar, ha elkopik eg súber vagy valami más.

Egyedül a membrán az, aminél legalább az alap hibakeresés stimmelhet, mert ott csak egyféle van, de...Itt nem tudom mire gondolsz, reed-re?

A benzincsapja ereszt. Már nem. Benne van az új. És most már biztos, hogy ez volt a baja.

Ha beindult, jó, de hogy mi a jó, azt elég nehéz megítélni. Ezt nem értem. Az, hogy az önindító tizedmásodperces működtetése beindítja és szépen jár, a karbi gyári beállítása mellett (már ha az tényleg 1,5 fordulat a levegő csavaron) nekem elég. Nem versenygép kell, hanem egy megbízható robogó, amivel rohangálhatok, anélkül, hogy az olajzabáló autót beindítanám.

 

Ebből nekem nem annyira az jön le, hogy valójában tudnád, hogy mit csinálsz. Van valami alap tapasztalatod, ha szerencséd van, jó, amit csinálsz, node éppen ez szokott oda vezetni, hogy nem lesz mégsem jó a cucc. Mivel egy elég alapvető problémát nem sikerült önállóan megoldanod, szerintem nem akkora tévedés azt feltételezni, hogy nem vagy minden tudás birtokában. Ezt nem kommentálom, szerintem csak rosszindulatból mondtad. Megoldódott a probléma egy fórumtárs javaslata alapján. Ezért jöttem ide. Részemről a probléma elhárult, csak te lovagolsz továbbra is rajta.

 

Nézzük akkor, hogy mit kellene tudnod:

 

A Diesis a kétszemélyes Zip, ennek megfelelően ugyanazokkal a cuccokkal és beállításokkal megy.

Alapvetően három változata van, a 25 km/h-s, a 45 km/h-s nyugat-európai, és a 45 km/h-s olasz/egyéb elborult piacok.

A 25 km/h-s változatnál más a henger alsó része és a forgattyúsház is. Ezt nem lehet komolyabb reszelés nélkül nyitni, ergo ha ilyen volt, akkor láttad ennek a nyomait, amikor levetted a hengert. Ezen végig 12-es karburátor volt, a szívócsonkja is szűkebb, mint a többié. A karburátor minden lényegi eleme más, mint a többié.

A 45 km/h-s nyugat-európainál csak a henger más. Ezt egyszerűen lehet a gyári hengerrel nyitni, de ha simán csak minden fojtást kiszed az ember, akkor megy 60 körül, ami az óráján már 70 lesz. Volt 12-es és 17,5-ös karburátorral is. Ez lehet nekem, kb 55-60-at megy az 50-es hengerrel. A kipuffogó nem gyári, de nem is rezó, abból kiszedtem a fojtást, máshol nem volt fojtás, csak a légszűrő gumicsöve amin beszívja a levegőt hátul.

Az olasz változat teljesen nyitható, a katalizátor nélküli volt 12-es karburátorral, a katalizátorosok csak 17,5-össel. Ez teljesen nyitva általában elmegy valós 70 fölé. Vagy esetleg ez, de ezen van EG visszavezetés, igaz, sosem volt bekötve. A régi szétrohadt dobon sem volt kimenet erre.

 

Namost az első dolog, hogy ha gyárilag 12-es a karburátora, azon kétféle szívató volt, amik a tű kialakításában különböznek, és nem egyeznek meg a 17,5-ös szívatójával sem. Az, hogy milyen karburátor van a kezedben, meg a fedélből látszik. És ne haragudj meg, de ha nem tudod még az alapbeállítását sem, hogy sikerült hozzá szívatót venned? Ld. feljebb.

Itt már alapvető hiba lehet, ha nem megfelelő a tű, mert a motor dúsan jár. De ez az indulást nem kellene, hogy befolyásolja, hiszen nem kinyit valamit, hanem elzár. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy valamiért mégis befolyásolja. Van, amikor könnyen indul, van amikor nem. Ugyanez igaz az utángyártott szívatókra is, azok mindig lutrik. 4 indításból 4x azonnal és könnyeén indul. Probléma nincs. Szivatót tehát tudok venni. Úgy ahogy egy dugattyút is sikerült vennem, és az üzemanyagcsövek méreteit sem hagyom figyelmen kívül. Amatör vagyok, mint írtam, de nem hülye. :-)

 

A következő probléma az üresjárati keverék csavarja. Ha a szívató biztosan jó, azaz le tudja zárni a csatornát, amit egyszerű vákuumtappanccsal elég jól lehet ellenőrizni, mert van hely ott, ahol kijön a cucc, akkor ez a másik gyanúsított. Ezzel ugye az szokott lenni a baj, hogy a főmesterek betekerik koppra, aztán szét is megy a vége. Mivel ebből meg három féle van, jó esetben vesznek belevalót (ez csak dellorto katalógusból megy, alvázszám alapján a Piaggio nem mindig pontosan hozza az alkatrészeket). Tehát az ember először kiszed, ellenőrzi, aztán kezd állítgatni. Itt ugye nehezíti a gyakorlatot, hogy ezt csak melegen lehet jól belőni, de beleszól az indulásba és a teljesítménybe is. Ezt kizárhatjuk, mert ez a karbi évekig jól ment, semmit sem cseréltem rajta a szívatón kívül. Szóba sem kerülhetett. Főmesterként nem gyökér módra tekerek egy csavart, ismerem a különbséget az alu és az acél között. Na jó, részben.

 

Természetesen indulhat nehezen azért is, mert kopott. Ennek a megállapításához nem kompressziómérő kell, hanem mikrométer. Ha a henger és a dugó játéka nem jó, akkor lehet új a dugó, nem lesz jó. De amikor ezek a motorok kopás miatt nem indulnak, akkor már majdnem ellenállás nélkül teker az önindító, és gyengén is mennek. Tudom. Azt is tudom miként kellene használni. De nincs komplett Mitutoyo portfolióm, csak pár darab sublerem, ezzel nem sokra mentem volna. mivel nem a motorfelújítás a szakmám. Egy dugattyú még nem vert a földhöz, és még jól jöhet később is. 

 

Aztán indulhat nehezen a főtengelyszimmeringek hibája miatt. De itt is az a helyzet, hogy ha itt baj van, akkor menni sem bír. Na igen, és ez 500 km alatt nem kopik szét, mert ezeket is kicseréltem anno, és szakszerűen, nem volt szétgyilkolva a peremük.

 

Indulhat nehezen azért is, mert nem jó a gyertyahézag. Itt ugye alapvető, hogy melyik verzió, mert a jó hézag lehet 0,5 - 0,6, de ha 25 km/h-s változat volt, akkor ebből gondok szoktak lenni, mert a gyújtása is más, és ugyan BR9ES gyertya kell bele, de nagyobb hézaggal. Ez kizárható, jól megy és ez a harmadik ugyanolyan gyertya benne, amióta nálam van. De ha figyeltél írtam, hogy ugyanolyan gyertya került bele és nem az a volt a baja.

 

Aztán a te esetedben alapvető, hogy indulhat nehezen, mert a benzincsap enged. Ilyenkor azonnal túldúsul. Persze indulhat nehezen azért is, mert nem kap eleget, de leírtad, hogy ez elvileg nem ez baj. Ugyanakkor amikor a benzincsap ereszt, akkor egyáltalán nem biztos, hogy teljesen nyitva van, szóval mégiscsak indulhat nehezen ezért is. És igen, ez volt az. Nekem nagy lecke volt, remélem ti is megjegyeztétek.. :-)

 

Aztán nagyon gyakran indulnak nehezen hidegen azért, különösen hűvösben, mert az olajozásuk el van tekergetve. De itt eleve is az a helyzet, hogy amikor egy ilyen motort átnéz az ember, akkor ezt mindenképpen megnézi. Leveszi a fedelet és ellenőrzi a beállítást. Ha szakszerűen felújították már, akkor kb. 1-1,5 mm-rel a jel elé állítják be az olajozást, de ezt kb. 500 km után vissza kell állítani a jelre. Ez gyakran nem történik meg, ezért televeri a kipufogót és persze beköpködi a gyertyát. Na erre speciel odafigyeltem és a felújításkor kiemelt szerepet kapott a beállítása, légtelenítése. Szépen megy.

Ha az ember azt látja, hogy a szivattyú üres, akkor cseréli, mert az gyakorlatilag 5 perc szárazon járástól is meg tud halni. Ez sem ritka, mert a nagy magyar hozzáértők 99 százaléka nem tudja, hogy légteleníteni kell azt a nyomorult szivattyút. Kizárható. 

Ha egy ilyen motor keverékkel jár, annak bármikor lehetnek indítási gondjai, de ez mindenkinek a saját választása. Tudom mit csinálok, hidd el. Tudom, hogy sok az 1:20, de már irtam az indokot. Ettől eltekintve szépen jár, nem köpi be, csak füstöl. 

 

A membránoknál gyakori, hogy az utángyártottak háza nem tömít jól a blokkon, de a gyárival is csinos falsot lehet csinálni ha túlhúzzák a két csavart. Aztán ott van, hogy membránházból is kétféle van. Bár a különbség alapvetően inkább a teljesítményt befolyásolja, más apróságokkal együtt simán bele tud szólni az indulásba. Visszaraktam a gyári barnát, a másik RMS volt, tökjó minőségű, igaz nem karbonlap, csak vmi üvegszálas kompozit. De nincs különbség, mindkettő tökéletes. A túlhúzás szvsz itt nem opció, mert a két felületben nicsenek folytonossági hézagok, nem tud elferdülni, a gumicsonk talpa is fém és a közepén gumirecék vannak kialakítva, gyakorlatilag hülyebiztos. Ha azt valaki elkeféli, akkor megérdemli.

 

Szóval: de, azt gondolom, hogy ezeket te nem tudod olyan szinten ellenőrizni, hogy biztosan azt mondhassuk, hogy amit kicseréltél, azt 100 százalékosan kizárhatjuk. Ezt másképp látjuk, de ez a te bajod. A mellékelt ábra azt mutatja, hogy azért valahogy mégis szét és össze tudom rakni, és működik. Valójában ennek még csak nem is teljesen te vagy az oka, hanem az is, hogy az utángyártott alkatrészek, ha bármelyik is az, alapvetően teljesen szarok szoktak lenni. Azt meg csak az előítéleteim meg sok év tapasztalata mondatja velem, hogy Magyarországon igen kevesen vesznek meg egy 120 ezres robogóba egy 60 ezres új szívatót, vagy egy 25 ezres gyári dugót, mikor annyi csábítóbb ajánlat van. Nos, jogos. Bár egy szívató csak 25e és egy Dellorto 17,5-es karbi meg 36e. Ez azért nem teljesen kifizethetetlen és bennem meg sem fordult soha, hogy kínait vegyek a karbiból. Egy piezós, gyantás ékegyszerű szivatóból pedig számszerűen 12-t vehetek a gyári áráért. És ebben van tapasztalatom egy új gyári és három kínai után. A gyári tönkrement, vettem egy kínait, az ment évekig, amíg egy igazítás közben ki nem téptem a kábelét. Vettem egy gyárit, amit azóta sem használtam mert kaptam két kínait ajándékba, és azóta is szépen megy az egyik. Nem minden ördögtől való de ebben egyetértünk, alapvetően csak gyárit érdemes venni.

 

Szóval ha jót akarsz magadnak, akkor megnézed, hogy mikkel van fúvókázva (50-es indítófúvóka, 34 körüli kicsi és 56 körüli fő esetén nem lesz nagy baj), kitekered az üresjárati csavart két és fél fordulattal, persze miután megnézted, hogy nincs-e szétkenve a vége, kicseréled a benzincsapot, aztán gyújtás nélkül teligázon rárúgsz hármat, utána gyújtáson gáz nélkül még egyet. Ha beindul, akkor szívató. 

 

Szóval, a következő a helyzet: Túl van kissé dúsítva, mert az alapjárati fúvóka gyári, és a főfúvóka 72 ha jól emlékszem. De szépen jár, és nem bántottam. Van egy komplett készletem és még játszom vele majd ha összeraktam, mert tesztelni akarom, hogy milyen különbségek vannak végsebesség és fordulatszám tekintetében. Ha egyszer lesz annyi időm. A 72-es volt benne amikor vettem, és egyszer tettem bele nagyobbat, de semmi változást nem éreztem. Sztem a 12-es nem tud többet. ide több levegő is kellene.

 

A dolog megoldódott. Mielőtt ezt megírtam, kitoltam ismét és azonnal indul, az első pöccintésre. Tehát a csap volt a ludas. Nyilván sok mindent lehet követni és végigmenni dolgokon, de van amikor azt gondolod, hogy végignéztél mindent. Ötször. És mégsem érted, majd valaki rávilágít egy dologra és rájössz, hogy szinte biztos az lehet. Ez volt a csap esetében is. Tudtam, hogy nem gyújtás. Akkor nem megy 1 perc reszelés után sem. Nem karbi, mert szétszedtem 8x és 10x elpucoltam. Nem szívató mert 3x cseréltem, és attól csak nehezen indul de megy. Sok mindent ti nem láttatok de nálam összefutottak a szálak a végére és bármennyire alkalmatlannak vélsz diagnosztikára, megoldottam a feladatot. Segítséggel, de megoldottam. Szóval innen is köszi neked is a litániát, tanulságos volt.

Előzmény: tcaoe (274797)
tcaoe Creative Commons License 2023.10.17 0 0 274797

Lehet itt nyafogni, ez engem nem szokott érdekelni. Vagy figyelsz arra, amit írok, vagy nem. De összegzem neked, hátha a fejedhez kapsz.

 

Adott egy motor, ami nem indul, és abból, amit leírtál, a következőket lehet tudni azon kívül, hogy Diesis:

 

Valamit csináltál vele sok éve.

Tettél bele egy új dugót kompressziómérésre alapozva.

Nem működik a különolajozása, de 1:20-as keveréket öntöttél bele.

Nem tudod, hogy pontosan milyen, de tudtál bele gyári szívatót venni.

Nem tudod, hogy pontosan milyen, de be tudtad állítani a gyertyahézagot.

Nem tudod, hogy kell beállítani egy valószínűleg Hi-Per2 Piaggio karburátorát (ez olyan szempontból mindegy, hogy a régebbiekét is ugyanúgy kell, csak fél fordulattal több az alapbeállítás), amin összesen két dolgot lehet állítani.

Egyedül a membrán az, aminél legalább az alap hibakeresés stimmelhet, mert ott csak egyféle van, de...

A benzincsapja ereszt.

Ha beindult, jó, de hogy mi a jó, azt elég nehéz megítélni.

 

Ebből nekem nem annyira az jön le, hogy valójában tudnád, hogy mit csinálsz. Van valami alap tapasztalatod, ha szerencséd van, jó, amit csinálsz, node éppen ez szokott oda vezetni, hogy nem lesz mégsem jó a cucc. Mivel egy elég alapvető problémát nem sikerült önállóan megoldanod, szerintem nem akkora tévedés azt feltételezni, hogy nem vagy minden tudás birtokában.

 

Nézzük akkor, hogy mit kellene tudnod:

 

A Diesis a kétszemélyes Zip, ennek megfelelően ugyanazokkal a cuccokkal és beállításokkal megy.

Alapvetően három változata van, a 25 km/h-s, a 45 km/h-s nyugat-európai, és a 45 km/h-s olasz/egyéb elborult piacok.

A 25 km/h-s változatnál más a henger alsó része és a forgattyúsház is. Ezt nem lehet komolyabb reszelés nélkül nyitni, ergo ha ilyen volt, akkor láttad ennek a nyomait, amikor levetted a hengert. Ezen végig 12-es karburátor volt, a szívócsonkja is szűkebb, mint a többié. A karburátor minden lényegi eleme más, mint a többié.

A 45 km/h-s nyugat-európainál csak a henger más. Ezt egyszerűen lehet a gyári hengerrel nyitni, de ha simán csak minden fojtást kiszed az ember, akkor megy 60 körül, ami az óráján már 70 lesz. Volt 12-es és 17,5-ös karburátorral is.

Az olasz változat teljesen nyitható, a katalizátor nélküli volt 12-es karburátorral, a katalizátorosok csak 17,5-össel. Ez teljesen nyitva általában elmegy valós 70 fölé.

 

Namost az első dolog, hogy ha gyárilag 12-es a karburátora, azon kétféle szívató volt, amik a tű kialakításában különböznek, és nem egyeznek meg a 17,5-ös szívatójával sem. Az, hogy milyen karburátor van a kezedben, meg a fedélből látszik. És ne haragudj meg, de ha nem tudod még az alapbeállítását sem, hogy sikerült hozzá szívatót venned?

Itt már alapvető hiba lehet, ha nem megfelelő a tű, mert a motor dúsan jár. De ez az indulást nem kellene, hogy befolyásolja, hiszen nem kinyit valamit, hanem elzár. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy valamiért mégis befolyásolja. Van, amikor könnyen indul, van amikor nem. Ugyanez igaz az utángyártott szívatókra is, azok mindig lutrik.

 

A következő probléma az üresjárati keverék csavarja. Ha a szívató biztosan jó, azaz le tudja zárni a csatornát, amit egyszerű vákuumtappanccsal elég jól lehet ellenőrizni, mert van hely ott, ahol kijön a cucc, akkor ez a másik gyanúsított. Ezzel ugye az szokott lenni a baj, hogy a főmesterek betekerik koppra, aztán szét is megy a vége. Mivel ebből meg három féle van, jó esetben vesznek belevalót (ez csak dellorto katalógusból megy, alvázszám alapján a Piaggio nem mindig pontosan hozza az alkatrészeket). Tehát az ember először kiszed, ellenőrzi, aztán kezd állítgatni. Itt ugye nehezíti a gyakorlatot, hogy ezt csak melegen lehet jól belőni, de beleszól az indulásba és a teljesítménybe is.

 

Természetesen indulhat nehezen azért is, mert kopott. Ennek a megállapításához nem kompressziómérő kell, hanem mikrométer. Ha a henger és a dugó játéka nem jó, akkor lehet új a dugó, nem lesz jó. De amikor ezek a motorok kopás miatt nem indulnak, akkor már majdnem ellenállás nélkül teker az önindító, és gyengén is mennek.

 

Aztán indulhat nehezen a főtengelyszimmeringek hibája miatt. De itt is az a helyzet, hogy ha itt baj van, akkor menni sem bír.

 

Indulhat nehezen azért is, mert nem jó a gyertyahézag. Itt ugye alapvető, hogy melyik verzió, mert a jó hézag lehet 0,5 - 0,6, de ha 25 km/h-s változat volt, akkor ebből gondok szoktak lenni, mert a gyújtása is más, és ugyan BR9ES gyertya kell bele, de nagyobb hézaggal.

 

Aztán a te esetedben alapvető, hogy indulhat nehezen, mert a benzincsap enged. Ilyenkor azonnal túldúsul. Persze indulhat nehezen azért is, mert nem kap eleget, de leírtad, hogy ez elvileg nem ez baj. Ugyanakkor amikor a benzincsap ereszt, akkor egyáltalán nem biztos, hogy teljesen nyitva van, szóval mégiscsak indulhat nehezen ezért is.

 

Aztán nagyon gyakran indulnak nehezen hidegen azért, különösen hűvösben, mert az olajozásuk el van tekergetve. De itt eleve is az a helyzet, hogy amikor egy ilyen motort átnéz az ember, akkor ezt mindenképpen megnézi. Leveszi a fedelet és ellenőrzi a beállítást. Ha szakszerűen felújították már, akkor kb. 1-1,5 mm-rel a jel elé állítják be az olajozást, de ezt kb. 500 km után vissza kell állítani a jelre. Ez gyakran nem történik meg, ezért televeri a kipufogót és persze beköpködi a gyertyát.

Ha az ember azt látja, hogy a szivattyú üres, akkor cseréli, mert az gyakorlatilag 5 perc szárazon járástól is meg tud halni. Ez sem ritka, mert a nagy magyar hozzáértők 99 százaléka nem tudja, hogy légteleníteni kell azt a nyomorult szivattyút.

Ha egy ilyen motor keverékkel jár, annak bármikor lehetnek indítási gondjai, de ez mindenkinek a saját választása.

 

A membránoknál gyakori, hogy az utángyártottak háza nem tömít jól a blokkon, de a gyárival is csinos falsot lehet csinálni ha túlhúzzák a két csavart. Aztán ott van, hogy membránházból is kétféle van. Bár a különbség alapvetően inkább a teljesítményt befolyásolja, más apróságokkal együtt simán bele tud szólni az indulásba.

 

Szóval: de, azt gondolom, hogy ezeket te nem tudod olyan szinten ellenőrizni, hogy biztosan azt mondhassuk, hogy amit kicseréltél, azt 100 százalékosan kizárhatjuk. Valójában ennek még csak nem is teljesen te vagy az oka, hanem az is, hogy az utángyártott alkatrészek, ha bármelyik is az, alapvetően teljesen szarok szoktak lenni. Azt meg csak az előítéleteim meg sok év tapasztalata mondatja velem, hogy Magyarországon igen kevesen vesznek meg egy 120 ezres robogóba egy 60 ezres új szívatót, vagy egy 25 ezres gyári dugót, mikor annyi csábítóbb ajánlat van.

 

Szóval ha jót akarsz magadnak, akkor megnézed, hogy mikkel van fúvókázva (50-es indítófúvóka, 34 körüli kicsi és 56 körüli fő esetén nem lesz nagy baj), kitekered az üresjárati csavart két és fél fordulattal, persze miután megnézted, hogy nincs-e szétkenve a vége, kicseréled a benzincsapot, aztán gyújtás nélkül teligázon rárúgsz hármat, utána gyújtáson gáz nélkül még egyet. Ha beindul, akkor szívató. 

 

 

Előzmény: peppino (274795)
peppino Creative Commons License 2023.10.17 0 0 274796

Volt egy kósza gondolatom, hogy csinálok belőle egy 70es Malossi kittel egy erősebb robogót, de aztán elhessegettem, nem egy ilyen robogó lenne a jó alap arra hanem egy vizhűtéses.

Ellenben nem találok rá magyarázatot, csak, hogy a régi gazdája tette bele a 12-es karbit, mert a gyári adatok szerint még a Derbi Atlantis esetében is azt látom, hogy 17,5-es karburátorral szerelték.
Megy ezzel is, de azt még lehet, hogy megejtem egy téli estén, hogy veszek egy 17,5-est és arra cserélem. Nem lesz jobb, valószínűleg, de ha mégis belevágnék a nagyobb hengerbe, oda kelleni fog.

Előzmény: peppino (274794)
peppino Creative Commons License 2023.10.17 0 0 274795

Induljunk ki abból, hogy nem tökhülyén álltam neki, és el tudok dönteni olyan alapvetést, hogy  a reed-szelep mennyire fog jól működni, vagy, hogy egy új dugattyú az új gyűrűkkel nem lesz szarabb mint az előző. És két gyertya is a legritkább esetben szar helyből, főleg ha az itt felsoroltak mind ugyanazt a végeredményt produkálják, nem megy-nem megy, de beindul és akkor megy. 
Szóval ez nem segítség csak trollkodás. Tudom, hogy van rá ellenpéldád, de nem kell most.

Előzmény: tcaoe (274792)
peppino Creative Commons License 2023.10.17 0 0 274794

Pont azt teszem, követem a tanácsaidat. :-) Anno a prof azt mondta, hogy hibakeresésnél a legfontosabb, hogy mindig csak egy dolgon változtassunk. Amikor rávilágítottál a benzincsapra, szinte biztossá vált, hogy ott keressem a hibát.

Bocs, a gyertyaképet nem mondtam, az azt jelezte, hogy dús a keverék, egyértelműen. Időközben megérkezett a rendelésem is, és beraktam a gyári benzincsapot,, illetve szembemenve az elveimmel, kicseréltem a benzin és vákuumcsövet, bár egyik sem volt még csereérett. kitoltam a garázsból, hogy ne oda füstóljek, és az első pöccintésre indult, mert volt még némi benzin a karbiban. de a lehúzott benzincső és csapon keresztül már nem volt az az ejtőnyomás, ami a valószínúleg szintén csereérett (rendeltem azt is, de még nem raktam be) tűszelepen át beengedett némi benzint a motortérbe eddig, így amíg azt ki nem dolgozta, nem tudott beindulni.

 

Szóval elolvastam minden mondatodat, és megértettem, de mivel nem volt jó benzincsapom nem tudtam eddig mit reagálni. Most még nem tekintem véglegesnek az eredményt, mert holnap dől el, hogy miként indul így új csappal, a mostani indításba a csap nem tudott még beleszólni, de csak vákuumra múködik, tehát jó lesz, érzem.

 

Előzmény: Csufi15 (274791)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.15 0 0 274793

Feltételezve, hogy a hiba jelentkezése után ezeket újra cserélte elméletileg most zárjuk ki ezek egybőli meghibásodását. Természetesen lehet egy új alkatrész is hibás, de ne ebből induljunk ki. 

 

Előzmény: tcaoe (274792)
tcaoe Creative Commons License 2023.10.15 0 0 274792

"rezgőszelepet, szivatót, gyertyát,  dugót, gyűrűt  cseréltél, tehát ezek nem lehetnek a hiba forrásai."

 

De, lehetnek.

Előzmény: Csufi15 (274791)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.15 0 1 274791

A gyertyakép milyen amikor hidegen egy rövidet indítózol?  Száraz, vagy nedves?  Kormos-e a gyertya vagy tiszta őzbarna?  Innen kéne elindulni. Ha száraz, akkor a gyertyanyíláson a hengerbe kellene egy kevés üzemanyagot fecskendezni és úgy indítani. Ha beröffen, akkor egyértelműen üzanyag probléma van.

 

"Ez így most akkor irreleváns, de csapcsere után referálok erről is."

 

Ha segítséget kértél, akkor miért nem próbálod meg követni amit ajánlok? Ez a legegyszerűbb módja hogy megállapítsd mi az alapvető hiba.

 

Nem irreleváns, még akkor sem, ha a benzincsapod nem zár. Innen indulj el!  Állításod szerint szikra van, rezgőszelepet, szivatót, gyertyát,  dugót, gyűrűt  cseréltél, tehát ezek nem lehetnek a hiba forrásai.  Meg kell nézni, hogy benzinnedves -e a gyertya 1 .v 2 rúgás után.

Ha nem, és a gyertyanyíláson kis  benya befecskendése után egyből röffen, vagy akár pár fordulatot megy is, és ha utána megáll, egyértelműen üzemanyaghiány van. Állításod szerint az üzemanyag egyből eljut a karburátorhoz.

Utána, már csak azt kell kilogikázni, hogy miért nem nedves mégsem a gyertya?  

  • dugulás a karbi járataiban, főfúvóka dugulás
  • kiürül az üzemanyag a karburátorból a hosszú állás során. Ez egyértelmű  hideg indítási nehézséget okoz.
  • melegen pöcc-röff. Vagyis ekkor nincs üzemanyagellátási gond, mert már a feltöltődött karburátor, ilyen rövid idő alatt nem nem veszít sok üzemanyagot. 

Ha nedves a gyertya, akkor azt kell kilogikázni, hogy ha szikra is van akkor miért nem robban? Esetleg nem jó időben kap hidegen előgyújtást? CDI csere.

  • Legfőképpen fals levegő lehet, emiatt a benzin levegő keverék arány nem ideális a robbanáshoz. 
  • nincs elég végnyomás: (mivel gyűrűt és dugót cseréltél már) -tömítetlenségi hiba:  hengerfejtömítési, hengertalptömítési, főtengelyszimmering hiba jöhet szóba. 
  • Olyan sok olaj van a keverékben, hogy ez nehézzé teszi a robbanást hidegen.

Én még az eltömődött kipufogó felé is figyelmet fordítanék, ha az üzemanyagellátás megoldása után is fennáll a hibajelenség. 

Mivel szikra van, akkor az  elektromos kontakthibát egyenlőre kizárnám.  Legvégső esetben főtengelyszimmering cserére gondolnék, már csak a szerelés bonyolultsága miatt is .

Előzmény: peppino (274785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!