Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ohne lader Creative Commons License 2017.05.27 0 0 221288

Én egy éve papíroztam 1.6-os motor helyére 2.5-öset. Először próbáltam magam végigszopni az egészet, de elvesztem a bürokrácia és hozzá nem értés útvesztőjében, ezért megbíztam ezzel egy hozzáértőt. Kb. 2 hét alatt mindent le lehetett zavarni, és azóta hivatalos az átépítés.

Előzmény: Tzl (221287)
Tzl Creative Commons License 2017.05.26 0 0 221287

Mert ott könnyebben megy az ilyen?

Bár azt én sem gondolnám, hogy egy millió környéki kocsinál ez megérné.

Előzmény: soldi3r (221285)
Tzl Creative Commons License 2017.05.26 0 0 221286

Köszi, ez eddig nem jó hír. De várjuk meg a többieket is...

Előzmény: rrt062 (221284)
soldi3r Creative Commons License 2017.05.26 0 0 221285

Nem ritka az olyan rendor, aki meg tudja kulonboztetni az E30 motorokat.

Ki kell vinni Angliaba, ott lepapirozni es utana hazavinni ujra. De ez sok $.

Előzmény: Tzl (221283)
rrt062 Creative Commons License 2017.05.26 0 1 221284

Hello,

Én csak a legalizálásról tudok beszámolni, a Pest megyei Közlekedési Hatósághoz mentem be a minap.

Alapból átalakítási engedélyt kell kérni, kivéve ha ugyanolyan motorkódot akarsz betenni, de hát itt nem ez a helyzet.

Egyből azt kérdezik, hogy szerelték-e a típust a legalizálandó motorral. Ha a válasz nem, már az ügyintézőig sem jutsz el.

Tehát e30-nál a max az M20B25, gondolom M50-es és attól felfele motorok -legálisan- már szóba sem jöhetnek.

Ha a forgalmiban 4 hengeres van és hathengert akarsz, az is problem, mivel a hajtáslánc sem ugyanaz, ilyenkor mindenféle kiegészítő  tervdokumentációt kell benyújtani.

Az én esetem 16i-ről 18is-re, ezt engedélyezték, de ez tképpen plug and play. Most megyek majd műszaki vizsgára (ez csak hatósági helyen lehet), majd beszámolok mi volt.

Gondolom a 16i-ről 25i re már bonyolultabb lenne, erről nem tudok nyilatkozni. Szóval függ attól is, hogy a kocsinak milyenek az eredeti paírjai. Az eredetinél nem lehet az új motor károsanyag kibocsátása sem rosszabb, bár 91-92-ben még nem igazán voltak Euro szabványok. Akkor is gáz ha pl. az eredeti német tulaj felspécizte a kocsit Euro 2-re, forgalmiban bent van és te olyan mortort akarsz, ami ezt nem tudja.

Sógorodnak igaza van, hallottam olyanról, hogy az ország egyes részeibben a kpm-esek utaznak az e30-ra, de a többiek majd megerősítenek vagy megcáfolnak.

Üdv, Gábor

Előzmény: Tzl (221283)
Tzl Creative Commons License 2017.05.25 0 0 221283

Sziasztok,

egy kérdéssel fordulnék a topiktagokhoz:

Hobbiautónak keresgetek nagymotoros E30-at, de rendre belefutok olyan példányokba, amikben valami típusidegen motor van. ( vagy nagyobb mint a gyári, vagy jóval újabb, vagy akár mindkettő ) A kérdésem az lenne, hogy mennyire gázos egy ilyen példány. Mert a tulaj persze esküdözik, hogy az átírásban segít, a műszaki meg nem akadály, viszont rendőr sógorom szerint nagyot lehet vele szopni, ha lebukok bármi ellenőrzésen vagy akár egy balesetben, ugyanakkor a fórumot átfutva láttam, hogy többeteknek is van típusidegen motorja.

Szóval mekkora kockázat egy ilyen kocsi, illetve mekkora szopóroller megpróbálni utólag egy ilyet legalizálni?

 

Köszönöm a segítségeteket előre is.

Tzl

diessel Creative Commons License 2017.05.25 0 0 221282

El kellene bírnia.

Előzmény: hornyaz (221281)
hornyaz Creative Commons License 2017.05.25 0 0 221281

Sziasztok,
Első tárcsára az oemparts 260/12 -t hoz de amit most nézek itt, az 13 vastag. Baj?

petrolhead Creative Commons License 2017.05.19 0 3 221280

  

_c_ Creative Commons License 2017.05.12 0 0 221279

3 autó+1 motor

A végén a környék "kulákja" leszek.  :)

 

Egy ideje agyalok rajta mi lenne a jó megoldás. Eladást megbánnám, ha véglegesen betolom egy garázsba akkor meg minek van? Néha meg is kéne járatni...

Szóval egyelőre használom, a döntést meg "tologatom".

Előzmény: petrolhead (221278)
petrolhead Creative Commons License 2017.05.10 0 0 221278

mindkettotoknek nagyon ajanlom a B autot! masfel eve van meg, az utobbi 2 telen mar nem kellett elo vennem az E30-at, legalabbis sozos-latyakos idoben. 2 auto fenntartasa nem duplaja 1 auto fenntartasanak! sot bovult a felhasznalasi kor, mert olyanokra hasznalom az igaslovat, amit az E30al sosem tettem volna es szivesen adom kolcson barmire, barkinek.
ok, strapabiro es jol hasznalhato auto az E30 a mindennapokban, ez 2017-ben is igy van, de latjatok, erzitek minnyajan: az ido telik, az aruk felfele megy, az epkezlab peldanyok egyre fogynak, az alkatreszek fogynak.

@_c_: olyan autot vegyel 3iknak, amit nem sajnalsz a szabad eg alatt tartani! nalunk sincs tobb hely, eleinte nekem is szokatlan volt, mert sosem volt ez a szokas, a csaladban sem, de at lehet ra allni hamar.

ger86 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 221277

Azon vagyok meglepődve, hogy egy 30 éves autóhoz ennyi gyári alkatrészt lehet még rendelni :) Utángyártottból is van elég sok minden. Jó én meg az a felhasználó vagyok, aki nem tud minden alkatrészt gyáriba megvenni, nem is ez a célom, csak meglepődtem kicsit. Ez az egy autóm van, leginkább hétvégente van elővéve. Napi ingázásra én is vennék egy másik, "kommerszebb" autót. Egy előnye van, ha fogynak az alkatrészek, meg a normális állapotban lévő E30-ak...legalább az értékük nő :) 

Előzmény: petrolhead (221275)
_c_ Creative Commons License 2017.05.09 0 0 221276

Na ez az én legnagyobb bajom!

Én napi szinten használom az E30-at. Bárhova mentem az elmúlt 16 évben (pl. Bárdi, Unix) alkatrészért, listából választhattam hogy melyik gyártóét kérem.

Most már a második alkatrésznél szembesültem azzal, hogy nincs és már a rendszerükben sem szerepel (nem is lesz).

 

Logikus lépés lenne egy szaladgálós autó vétele, de 3 autót meg mégsem akarok fenntartani, a garázsomba is csak 2 fér be.

 

Szóval a vége az lesz hogy eladom, vagy kivonom a forgalomból és elrakom az utókornak (fiamnak) egy garázsba.

Előzmény: petrolhead (221275)
petrolhead Creative Commons License 2017.05.09 0 1 221275

"A BMW-nél hogy megy az alkatrészek árazása?" hat pontosan igy, ahogy te is tapasztaltad!
amikor majd legkozelebb megnezed ennek az arat, jo esellyel mar nem lesz kaphato semennyiert!  „ENDED” „nicht mehr verfügbar!” …ezekkel talaljuk magunkat szemben.
ez igy megy mar egy jo ideje E30-nal, honaprol-honapra tunnek el cikkszamok. egy autogyarnak nem erdeke raktarkeszletet fenntartani ilyen idos autohoz, elenyeszo bevetelt hoz.

de had rangassalak le a foldre: egy 34 evvel ezelott piacra kerult tipusrol beszelunk, ilyen koru autonal mar annak is orulhet a tulaj, ha fektarcsa vagy lengescsillapito van a kereskedelemben. vagy bele kell asni egy kicsit mas markak alkatreszkinalataba! csak egy pelda: negy eves alfahoz bizonyos alkatreszek mar nincsenek ujban! mi lesz 10-15 evesen?
az E30 es az egyeb regi BMW-k helyzete az egyik legjobb ebbol a szempontbol!

 

Előzmény: ger86 (221271)
remrendes` Creative Commons License 2017.05.08 0 0 221274

Majd ha mar nagyon utban lesz, adhatok helyette egy rozsdasat. Ezt nem lesz szived kidobni :)

Előzmény: e30nick (221269)
Maty. Creative Commons License 2017.05.08 0 0 221273

Szia! Nagyon tetszik az autó annak ellenére, hogy nem vagyok ez zöld hívő :D, szép az a beltér és ritka az a kurbil-dugó és hangszoró kivágás nélküli ajtókárpit. Konkrétan rosszat ezekről a régi automatákról nem olvastam, azon kívül, hogy elvesz a vezetési élményből és növeli a fogyasztást, tapasztalatom nincs, ha befuccsol még mindig át lehet alakítani manuálra. Ezeket 20-okat könnyen beszerezhető getrag 240 a manuális váltóval szerelték (ha nem így van akkor az okosabbak kijavítanak). Ami rossz érzéseket kelt bennem az a ledes index, és a króm tükörház - aki ilyen gaztettet hajt végre egy e30-on az más galádságra is képes.

Előzmény: Krapulax5000 (221270)
Maty. Creative Commons License 2017.05.08 0 0 221272

A komplett Touring belsőtől szabadulnék 5000,-Ft ellenében, ülések, kárpitok, ajtóbehúzók, csomagtér műanyag burkolatok. Esztergom.

Előzmény: Maty. (221251)
ger86 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 221271

Sziasztok! A BMW-nél hogy megy az alkatrészek árazása? :D Jön a jó idő, itt az idő lassan a komplett lakatolásnak. Egy éve tervezgetem mit-hogy kell megvennem. Vannak karosszéria dolgok amik kaphatóak utángyártottban, pl. küszöb, de vannak olyan dolgok, amit csak gyáriban lehet kapni. Nincs is ezzel semmi gond, mondom a két hátsó sárvédő javítását megpróbálom minél gyáribb kivitelben megcsinálni. Van a következő alkatrész, a sárvédő belső része: 41141972591 na már most az enyémen szét van rohadva a szokásos helyeken. Eddig is húztam a fogam, hogy jaj 30 ezer, de egye fene újabb 30 évre jó lehet kis odafigyeléssel, akkor gyári új és csere. Erre megnéztem, ma már 60 ezer Ft lett...Értem én hogy BMW meg veterán, de ennyire? Egy darab préselt lemez 60 ezer? Meg 2x-es árnövekedés? Mindegy akkor megfoltozom inkább. Lehet 6X annyi idő lesz, de annyit azért nem ér meg szerintem. Kinek milyen tapasztalata van a kérdéses lemez javításával kapcsolatban? Valaki cserélte már kompletten?

Krapulax5000 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 221270

Üdvözlöm a kedves fórumozókat!

A segítségeteket szeretném kérni. Most tervezek venni egy 320-as kabrió BMW-t. Sikerült kissé utánaolvasnom, de néhány kérdésben bizonytalan vagyok. Mit gondoltok az automata váltóról? szabad/nem szabad? Klímát mindenképpen szeretnék bele, lehetőleg gyárit, de vajon mi a helyzet az utólagos klíma beépítéssel? Mire kell odafigyelni a vásárlásnál? vannak a kabriókra jellemző típushibák? Konkrétan ezt a példányt néztem ki, kíváncsi lennék a véleménytekre. 87-es, klímával, autómata, át lett fújva zöldre, illetve a tető cserélve lett rajta. Leírás szerint nincs rajta rozsda.

Köszönöm a segítséget!

üdv, Tamás

e30nick Creative Commons License 2017.05.04 0 0 221269

Par napja hoztam el a szinterezotol.

 

ger86 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 221268

Jaja az lesz. Már egyszer szedtem ki a szőnyeget, azzal nem lesz gond legalább. 

Előzmény: e30nick (221267)
e30nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 221267

Akkor ennyi. Ki kell fuzni a kabelkoteget. Nem olyan veszes amugy. A muszerfalbol minden a kormanyoszlopon csatlakozik ra, ott szethuzod, kiszeded az oszlopokbol a csatlakozokat meg kihuzod a csomagtervilagitast. Kb ennyi. A szonyeget kell hozza felszedni, de ha lakatolas lesz, az amugy sem art.

Előzmény: ger86 (221266)
ger86 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 221266

Már szétszedtem a biztosító doboz fedelét. Két csavar tartja, ahogy mondod, és "enged" egy darabig. Csak egy vezeték szétégett egy darabon, amit kicseréltem, csak a vége annyira lent van, hogy a zsugorfóliát sem tudom rámelegíteni meg megnézném a vezeték további részeit is. Az sem mellékes, hogy mögötte a tűzfalon ahol ez a vezeték megy ki kellene lakatolni egy részt :D Ideiglenesen megcsináltam, na de mégis csak meg kellene majd egyszer rendesen is...

Előzmény: e30nick (221265)
e30nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 221265

Ja, persze! Kifuzod a kabelkoteget az utasterbol, es a tuzfalon keresztul szepen kihuzod.

A biztositekok kozott van par csavar, amiket meg kell nyitni, hogy maga a biztositekdoboz szetjojjon. Nezd meg, lehet eleg csak kicsit felhajtani, hogy nogyogyaszati modszerekkel celt erjel.

Előzmény: ger86 (221264)
ger86 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 221264

Remek. De valahogy csak beszerelték annó vagy köré építették az autót? :) Majd jobban körbenézek a műszerfal alatt.

Előzmény: e30nick (221261)
e30nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 221263

Az biztos, hogy kontakt hiba. Nem kizart, hogy a motortrben, es az, hogy mosas utan jott elo meginkabb erre utal, de ez a mutato ugralas e30 muszeregyseg betegseg. Megprobalhatod diagnosztizalni a muszeregyseg utlegelesevel (esszel), attol ideiglenesen el szokott mulni.

Előzmény: diessel (221262)
diessel Creative Commons License 2017.04.25 0 0 221262

Megnézem köszönöm a tanácsot :)

Érdekes benne hogy nem volt ilyen és  egy enyhe kis motor tér mosás után jelentkezett ez a hiba

Előzmény: e30nick (221260)
e30nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 221261

Nincs csatlakozo. A biztositektablaban vegzodik a kabelkoteg.

Előzmény: ger86 (221258)
e30nick Creative Commons License 2017.04.25 0 0 221260

Muszeregyseg hiba. Szetszeded, finom polirpapirral megtisztitod a mutatos muszer ket labat es azt a feluletet a nyakon, ahova az anyacsavar felfekszik (ez adja a muszernek a foldet) es remelhetoleg jo lesz.

Előzmény: diessel (221259)
diessel Creative Commons License 2017.04.25 0 0 221259

Sziasztok

Kis tanácsot segitséget kérnék.

Van egy 88 as e30 am m50b25 el 256s1

Hiba jelenség lett hogy ugrál a  vízhőfok mérő mutatója.

ha jol gondolom ez jeladó hiba? Ebbe a duóba valaki tudja-e hogy hol van  ez a jeladó a mociba?

Olvasgattam utána hogy  m20 jeladót szokták bele rakni hogy jo legyen e30 ba na most az enyémbe nem tudom milyen van.

 Termosztátot milyet érdemes beletenni ? Hány fokos van ezekbe?

Előre is köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!