Nem tudsz különbséget tenni versenyzői és technikai domi között. M4X olyat csinál, amire senki más nem volt képes (a látensed egy Botasz mellett sem) azt a pluszt a versenyző teszi hozzá, ezt látod, amikor megnézed M4X rekordjait.
A technikai domi, amikor csak az autóra számítasz és a tekidomi nélkül jön egy két éves nyeretlenség.
Aham. Még jó, hogy a Forma1-et kérdeztem. :D Tájékozatlan vagyok, de annyira nem, hogy azt hittem, semmilyen köze nincs az autósportokhoz a németeknek...
Legközelebb, ha a hegyek és a Forma1 kapcsolatát kérdezem, írd be, hogy a cipész is síelt...
Á, semmi, az ezüstnyíl elnevezést csak a kisujukból szopta valami marketinges a múlt évtizedben, a DTM az valami hobbiautózgatókör, a Porsche meg az Audi (és amúgy a Mercedes) meg csak lézengeni jártak a 24 órásra.
Fölöttébb különös ez a dilettáns szentbeszéd, aminek megint a Hatmilton mosdatása és szentté avatása a cél. Na de vajon hihetünk e annak, aki 2021 tudatában képes azt mondani, hogy egyenlő autó, egyenlő bánásmód. Vagy higgyünk Bottasnak, aki azt mondta 2021 végén, hogy nem ugyanolyan az autója, mint a csapattársé. Vagy higgyünk a szemünknek, hogy csak az egyik merci ment úgy, mint a rakéta. Nagy dilemma ez, de nem nekem.
2022 Imola, miközben Russell parádésan versenyez az élmezőnyben, addig Hatmilton a mezőny végén a kiállásról fantáziál, és ezt az óriási versenyzőt úgy kell győzködni, hogy maradjon, versenyezzen. Mindeközben Farkasch az élmezőnyben versenyző csapattárssal mit sem törődve, Hatmi elméjének pátyolgatásával foglalatoskodott, és a pocsék teljesítményt magára és a csapatra hárította át. Hogy tud valaki egyenlőség jelet tenni a két versenyzőhöz való hozzáállás közé?
Van erre egy elméletem.
Atya, fiú és a szentlélek. Van az atya, van a fiú (anya nincs) és van egy megmagyarázhatatlan lélek, aki szentté lett avatva, mint Bellarmin Szent Róbert főinkvizitor elvtárs, akinek nevéhez sok-sok vér tapadt. Nem Róbertünk az egyetlen véreskezű szent, a szentek többsége kegyetlen volt, kivéve az apácának állt hölgyeket, akik csak magukkal kegyetlenkedtek. Ugorjunk vissza 66 millió évet az időben, amikor az első dinoszaurusz szekta megalakult, és amit megváltónk apukája egy kődarab földhözvágásával törölt el az élők sorából. E hősies dínókat senki nem avatta szentté, pedig küzdöttek, mint az oroszlánok. Nincs olyan, hogy I. Szent T-Rex, ahogy lovaggá ütött Stegosaurus sincs. De olyanról sem tudunk, hogy egy T-Rex vegánná vált volt volna a végóráiban, pedig az legalább akkora hír lenne, mint egy vegán bulldog. Itt is volt valaki, aki elmondta, miért jó, ha egy húsevő állat vegánná válik, és hogy gyakorlatilag a kutyatáp csak elméletben kutyatáp. Képes volt hosszú oldakon át bizonygatni, hogy miért jó annak a kutyának, ha zöldségeket zabál. Tudom, ez így szomorúan hangzik, de ha a dolgok mögé nézünk, akkor látjuk, hogy nem a vegánságról és nem is a kutyáról van szó, hanem a gazdáról. Ebben az esetben nem a kutya lefetyelt a gazdinak.
18' és 20' volt talán az a két év, ahol Hamiltonnak nem nagyon volt ellenfele. de Steppen szerintem epekedve szeretne idén legalább egy olyan futamot, mint akár 14'-15'-19' vagy akár 20' volt Hamiltonnak, amikor a csapattársa 4-6-4 futamgyőzelmet is tudott mellette szerezni, mert olyan képességei voltak és mert mert megtehette. ez jelen pillanatban egy álom neki is, nekünk is. már azzal is megelégednének sokan, ha legalább házon belül lennének ilyen lehetőségek és ki lenne hívva a holland, lenne valami minimális meccs, de tudjuk ilyen nincs és nem is lesz egyelőre.
egyszóval ez a 8ból kettő, hát izé, nem az, aminek te láttatod és megállná az elmúlt évek légüres tereivel való összevetésedet. ráadásul itt már a harmadik 'sohanemvolt még ilyen légürestér'-ben járkálunk!
Mercedes = a németek Renault-ja, csak tovább bírták
Egyébként van bármi hagyománya a német autóiparnak a Forma1-ben? Zsinórban 7 konstruktőri, aztán annyi. Kb. nyom nélkül fognak eltűnni, vagy legalábbis beleszürkülni a közegbe. És akkor az Auditól se lehet majd sokat várni.
Úgy adod elő mintha ez a Lajos fanokról szólna, pedig ez valójában rólatok szól, arról, hogyan tudjátok minnél jobban ledöngölni a szarba. Bosszúból amiért a domi éveit végig kellett szopnotok :)
Nem erre gondolok a DRSnél. Odaér, oké. Rápróbál, nem jön össze. De az elsőnek szinte semmi esélye lerázni a seggéből 1 secen kívülre, mert minden egyes körben kap 3-5 tizedet a követő. Maradjon le, hűtsőn, vissza 1 secen belülre és próbáljon rá megint. De hogy minden körben kapjon egy csomó ajándék tizedet, ez teljesen kiöli nekem az egészből az élvezetet.
Ráadásul a DRS vonatok se tudnának kialakulni ilyen csúnyán.
Bárkinek, aki pl a Senna-Prost érát is értékelte. Tetszik vagy nem, a többségnek egy sportban két dolog igazán érdekes, a személyes kedvencének a teljesítménye, és az első hely sorsa. Igen szűk az a réteg aki a késre menő csatát élvezi a vert mezőny közepén kibontakozva.
Az hogy Vettel évvégére teljesen eldobta a szezont, nem feledteti azt, hogy igenis volt esélyük az év nagy részében, csak elFerrarizták. Persze ha olyan felületesen akarod nézni, hogy mennyi pont volt köztük a legvégén, lelked rajta...
Ettől függetlenül Vettel saját hibáin IS ment el az év vége. De egyébként pont ezt írtam: a Ferrari elbalfaszkodta (pilóta és csapatszinten is), az autójuk megvolt hozzá.
„Tavaly nulla rugalmassággal rendelkeztünk, képtelenek voltunk bármit is csinálni. Szóval sokszor úgy tűnt, hogy nem jól taktikáztunk.
/.../
„Ha viszont egy olyan autónk van, mely jobban bánik a gumikkal, a két versenyző gyakrabban tudja vele a határokat feszegetni, megvan az extra rugalmasság, és a stratégiák is jobbnak tűnnek.Egyszerűen csak javítottunk az autón. Az emberek azt is gondolhatják, jobban vezetek, meg ilyesmi, de a realitás a Forma-1-ben az, hogy az autó nagyon fontos. /.../ Jobban lehet csillogni vele, ezért is fontos egy versenyző számára, hogy karrierje során jó autóban üljön."
a drs-nél értem azt a kritikád, hogy sokszor a hátsó jobban tud benzint spórolni - de cserébe a gumijai is jobban kopik, nem érzem azt, hogy ezekből extrém előny származni, de igen, ezt lehetne finomhangolni.
viszont, drs-hez is kell egy tempókülönbség, csak nem 2 mp, mint pl itt kellett régebben, hanem elég lehet 7-8 tized is - és igenis lehet védekezni kurva sokáig egy gyengébb autóval egy erősebb ellen.
Az esetek többségében nem teszi. Virsli: "Eső péntek-szombat. Több káosz. De ha száraz, akkor több lehetősége van a Ferrarinak, hogy elcsessze a stratégiát." Volt is egy jelenet, hogy 2 éve Mogyoródon a futam után röhögött Russell-lel és Nyuggerrapperrel, hogy keményen nem volt tapadásuk.
M. Schumacher, 2002 Spanyol GP, 167. hétvége/165. rajt, 33 évesen (2012-ig versenyzett, kihagyva 2007-től 2009-ig, 308 hétvégén/306 rajttal, 91 futamgyőzelemmel és hétszeres világbajnokként vonult vissza)
Hamilton, 2017 Brit GP, 198. nagydíj, 32 évesen (aktív, 336 nagydíjjal, 103 futamgyőzelemmel, hétszeres világbajnok)
Verstappen, 2024 Japán GP, 189. nagydíj, 26 évesen (aktív, háromszoros világbajnok)
Nem az a baj, ha valaki drukkol valakinek. A gond inkább azzal van, ha az idol sikertelensége miatti keserűség miatt idejönnek behányni a topicba a múlt hamisítását.
"Két fajta F1 néző van: az egyik unatkozik az ilyen futamokon, a másik nem."
A hamosoknakmpicit nehéz most. Azt még le tudták nyelni, h Rózi elvett egy vb-t Hamtól. Kínkeservesen magyarázható, h a történelem legsikeresebb pilótájának az orrát kifújta egy Rózi kaliberű pilóta. Azt mér nehezebb volt, h néha napján meg egy Boti is feltörölte a padlót Hammal, de ott még segített Toto és Boti rossz parkolása.
Most viszont egy noname Rus veri menetrendszerűen Hamot, aki inkább eligazolt.
Ezek után még jön Ver, aki simán megmutatja, h egy ugyanolyan domival ugyanannyira vagy még jobban tudja verni a mezőnyt és az idoluk még annyit sem tud tenni, mint tett mondjuk Senna 92-ben vagy 93-ban, cask egyszerűen vergődik a középmezőnyben.
Sőt, ma eljutottunk odáig, h felajánlotta a gyorsabbnak, h lehúzódjon-e? :-D