Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LUCAS Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685773

Még meggondolom... :-)

Előzmény: Jam Clerk (685770)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685772

Miért R2D2-n van eladó reklámfelület? :D 

Előzmény: Jam Clerk (685770)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685771

Pedig komolyan mondtam :) De tényleg. Én 25 éve vagyok az iparban. 15 éves korom óta dolgozom pénzkereső módon fejlesztőként. Orvosi műszerek, telkó hálozatok, okostelefon platformok, PC operációs rendszerek, beágyazoptt rendszerek és egy ideje konkrétan az automotiv iparban dolgozom mint fejlesztőmérnök. Nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy milyen mérnöki háttere van egy F1 autó klaiberű rendszernek.

De valóban a mérnökökmotivációját mint faktort tényleg nem számoltam bele. Ez tényleg jelentős.

Előzmény: Jam Clerk (685769)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685770

Az utolsó mondattal szerintem Lucas nem ért egyet :)

Előzmény: BZoltan (685768)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685769

Csöppnyi iróniát érzékelek a soraid mögött :)

Előzmény: BZoltan (685766)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685768

Ez egy kicsit olyan "értem én, hogy gőzmozdony, de mi hajcsa" érvnek tűnik :)

A gyors körnek bizony telemetrikus adatai vannak. Az F1-et időre játszák. Az idő pedig egy mérhető valami. Pontosan tudják, hogy milyen leszorítóerő és milyen tapadás van milyen motorállapotban és teljesítménynél.

Mondom, naívak vagyunk... cak azért ül ember és nem R2D2 az F1 autókban mert az emberrel jobban el lehet adni reklámfelületet.

Előzmény: Aki mer az (685767)
Aki mer az Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685767

"A pilóta egy nagyon fontos szenzor, az emberi test és érzékszerek sok szempontból komplexebb és jobb visszajelzést tudnak adni mint akár többszáz mikrokontroller ezer szenzorral."

 

kétlem, inkább arról van szó hogy hiába gyűjtesz 5csillárd adatot, akkor is csak egy versenyző fogja tudni megmondani hogyan fogja tudni gyorsabban körbetekerni az autót, mire van szüksége.

Előzmény: BZoltan (685766)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685766

"A csapat "arcaként" is funkcionáló pilóta emberi hozzáállása, esetleges rokonszenvessége nem jelent egy pici katalaizátorszerepet sd. Sem szervezeti szinten? "

De, ebben egészen biztosan igazad van. A fejlesztő mérnököknek egészen biztosan motiváló faktor az, hogy a csapat versenyzője egy jó arc aki néha bemegy a laborba pacsizni és megveregetni a mérnökök vállát, esetleg meghívja az egész gárdát egy jó vacsorára. Ez egyértelmű.

"Ha szenzornak tartod a versenyző visszajelzéseit, abból az a rakás mérnök nem tud következtetni arra, .ilyen irányba módosítsanamk az adott hardverkonfiguráció egyes részein?"

De, egyértelműen hasznos forrás a versenyző visszajelzése. A pilóta egy nagyon fontos szenzor, az emberi test és érzékszerek sok szempontból komplexebb és jobb visszajelzést tudnak adni mint akár többszáz mikrokontroller ezer szenzorral.

Előzmény: Jam Clerk (685728)
BZoltan Creative Commons License 2017.07.20 -2 0 685765

"A pilotanak nem is kell fejlesztomernoknek lenni, neki egyszeruen meg kell tudni mondani hogy melyik valtoztatas mit eredmenyezett az auton. "

Ezt az iparba field testingnek hívják és a minőségbiztosítási területhez tartozik. Ez is lehet mérnök munka, de messze nem egy kaliber a fejlesztéssel. Persze manapság már a fejlesztésnek szerves része a QA (quality assurance), de ez nem tesztelést jelent, hanem az egyes fejlesztés alatt álló modulok unit és automatikis funkcionalitás tesztjeinek a fejlesztését. A fejlesztés területén mindenhol és mindig szakképzett mérnökemberek dolgoznak.

A versenyzőknek _SEMMI_ köze nincsen a fejlesztéshez. Egyszerűen nem értenek hozzá, nincsen képzettségük, nincsen meg a kellő elméleti tudásuk.

"ha valaki erdeklodik a mernokok munkaja irant, sok idot tolt el a korukben, tisztaban a fejlesztesi iranyokkal es a tervezesi filozofiakkal, akkor sokkal hasznosabb tagja tud lenni a csapatnak, "

 

Nem tudom, hogy mi a te szakmád, de azokban a technológiai fejlesztésekben amik manapság az F1 nagy részét kiteszik... hát szóval, hogy is mondjam... na szóval ott a kompetencia az nem nátha amit el lehet kapni ha sokat szagol az ember egy levegőt a mérnökökkel. Ha valaki nem ért az áramlástanhoz, mikroelektronikához, petrokémiához, finommechanikához akkor dörgölőzhet naphosszat a fejlesztőmérnökökhöz akkor is fűmarad hozzá.

Szóval, nem, nem lehet csak úgy műszaki tudást szerezni, hogy odamegy a fejlesztőkhöz és nézegeti őket. A csúcstechnológa területén 5-8 éves egyetemi képzés után lehet a szakmai tudást megszerezni.

Az autószerelői képzettsének annyi köze van az F1 szintű automotív fejlesztésekhez mint a hűtőszerelőnek a szupravezetéssel működő MRI fejlesztéshez. Végülis hideg-hideg.

Előzmény: shadowbull (685729)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685764

A mclarenes közös évekből mindenesetre ő jött ki jobban.

Előzmény: Aki mer az (685762)
Helter Skelter Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685763

Ahhoz hogy valaki jó tesztpilóta legyen vagy értékes visszajelzéseket adjon és ezáltal segítse a fejlődést nem kell mérnöknek lenni. Sőt! :)

A rommá tesztelős és naggyá tevős vonal sem igaz nyilván, hiszen itt sem a mennyiség számít, hanem a minőség... valahol félúton lehet az igazság a két álláspont között.

Előzmény: BZoltan (685727)
Aki mer az Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685762

előbb eszek kefét minthogy kimi jobb montoyánál, Monti jópárszor rendberakta Schumák ábrázatát. itt meg kimiét rendezi el:

 

https://www.youtube.com/watch?v=9dEJD-GNrFY

Előzmény: F1 Hierro (685755)
Helter Skelter Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685761

Na ez egy jó hír! :)

 

McLarens added to complete line-up of F1 2017 classic cars

By Glenn Freeman

 

 

http://www.autosport.com/news/report.php/id/130857/mclarens-complete-f1-2017-classic-car-list

 

 

FULL F1 2017 CLASSIC CAR LIST
1988 McLaren MP4/4
1991 McLaren MP4/6
1992 Williams FW14B
1995 Ferrari 412 T2
1996 Williams FW18
1998 McLaren MP4-13
2002 Ferrari F2002
2004 Ferrari F2004
2006 Renault R26
2007 Ferrari F2007
2008 McLaren MP4-23
2010 Red Bull RB6

 

Helter Skelter Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685760

Hát nem tudom de én inkább bubi párti vagyok vagyis inkább olyan megoldást támogatnék ami kevésbé tűnik idegennek.

Ez majdnem olyan mintha beburkolnák a kerekeket, az is nagyon furcsa lenne, bár el kellene fogadnunk hogy biztonsági okok miatt szükséges a változás.

Előzmény: Bateman (685722)
Inner Circle Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685759

Vagy úgy lesz Stroll a jövő szupersztárja, ahogy Coulthard volt évekig a jövő év bajnoka.

Előzmény: Cold Heart (685754)
Inner Circle Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685758

Viccelsz, kuzin? A vadászrepülő a levegőben van, ha a fülke fölött 40 centivel lenne egy szalagkorlát, ott se lehetne olyan simán katapultálni :D

Előzmény: Bateman (685757)
Bateman Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685757

a vadászrepülőknél megoldották a fülkeleoldást minden helyzetre való tekintettel. ez már létező technológia. nem lehet ez az akadálya. ráadásul a buborék fülke nem torzít úgy és nem zavaró, mint a Vettel által próbált karéj szélvédő.

Előzmény: Aki mer az (685753)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685756

Hmm, ugyebár Claire gyereket vár... ;) :P

Előzmény: Cold Heart (685754)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685755

Amúgy meg Rajkó kit vert meg? Senkit.

 

Pl. Montoya? Coulthard? Grosjean? Meg az egyik közös évükben Massát is - igaz, éppen csak annyira hogy világbajnok lett.

 

Ja persze, erre majd jön az, hogy Coulthard a három közös évből az elsőben jobban szerepelt, tehát őt már nem (hogy akkor viszont miért is nem mondhatjuk, hogy Massát megverte?), Grosjeant meg azért nem, mert 2013 második felében jobban szerepelt, Montoyának meg biztos az a két futam kihagyás meg a montréali fekete zászló hiányzott (hiszen aranyszabály, hogy Kimi ellen bármi elfogadható indok, mellette semmi).

Előzmény: fitosi (685734)
Cold Heart Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685754

nem lehet, hogy elütés, és valóban Claire Williams's troll beszélt?

Előzmény: Inner Circle (685751)
Aki mer az Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685753

egy ilyen szép lenne, de 10 éven belül lenne egy baleset ahol nem tudna kiszállni, és akkor meg azabajjj :)

Előzmény: Bateman (685748)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685752

A (szuper)sztárságról hirtelen ez a magyarázat jutott eszembe:

 

https://youtu.be/UmWuSDfPRjQ

Előzmény: Inner Circle (685751)
Inner Circle Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685751

"Az igazat megvallva egyáltalán nem számítottam rá, hogy már az idén felállhat majd a dobogóra, de miután sikerült neki, kijelenthetjük, hogy a jövő igazi szupersztárja versenyez nálunk."

 

Claire Williams Stroll-ról. Ha ő a jövő igazi szupersztárja, akkor tényleg semmi kritika nem érheti Kimbót ;)

Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685750

Szóltak ennek a fickónak, hogy a mostani gépek alapból egyáltalán nem így néznek ki, illetve hogy nem teljes burkolást vezetn(én)ek be? :)

Előzmény: Bateman (685748)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685749

Azért Wurz mondatai, akármennyire is ő a GPDA elnöke, vagy mi, szóval hagynak némi kívánnivalót maguk után :)

 

"Whilst the halo solution might not be the most aesthetically pleasing for everyone, us drivers will nevertheless race and push as hard as we can on track, which is the key for F1 to continue its growth and popularity."

 

Azaz, bár a Halo nem a legszebb, de mi, versenyzők ugyanúgy nyomni fogjuk...

 

"F1 is a role model for ever increasing safety without jeopardising performance.

 

Ha egyszer tudja, hogy nem a legszebb, akkor mi az, hogy nem veszélyezteti (csúfítja el) a megjelenést? :)

 

"Equally, over the same period of time we have seen an increase in popularity of our sport."

 

Hát ezen sokat segítenek ezzel... már a hibridmotorok se voltak valami meggyőzőek népszerűségi szempontból, de ezeket úgy-ahogy elfogadta a nép (egy része). Nem baj, adjunk még egy pofont a dolognak, az elnök mondjuk könnyen dumál, ő sose fog versenyezni, se a hibridekkel, se a halo-val :)

 

 

 

Előzmény: Bateman (685747)
Bateman Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685748

huhh, Paglia nem bír magával. (klikk a képre, van nagyban is)

 

Bateman Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685747

nem lesz vita, a pilóták is elfogadták a HALO-t

 

Formula 1's Grand Prix Drivers' Association has backed the FIA's decision to push ahead with the halo cockpit protection device for 2018 despite a fan backlash and team opposition.

 

It is understood only one team supported the use of the halo next season when it was discussed in Wednesday's meeting of F1's Strategy Group, with the FIA using its safety grounds veto to insist it was adopted.

 

It has been known for some time that teams and some drivers were against it on visual grounds.

 

But the FIA felt it could not delay the introduction of cockpit head protection any longer, especially since the first run of the alternative shield concept at the British Grand Prix had been unsuccessful.

 

Sebastian Vettel asked for the shield to be removed after one installation lap, saying it distorted his vision and made him "dizzy".

GPDA chairman Alex Wurz said that drivers always support moves by the FIA to improve safety, even if they are aware that the halo is controversial.

 

"With regards to the introduction of additional head protection, as stated various times, us drivers respect the FIA's stand on safety and support their ongoing quest to make racing safer," Wurz told Autosport.

 

"Over recent decades, we have seen increasing speeds and ever faster lap times, and this ultimate racing quest is solely possible due to increasing safety.

 

"Equally, over the same period of time we have seen an increase in popularity of our sport.

 

"F1 is a role model for ever increasing safety without jeopardising performance.

 

"Whilst the halo solution might not be the most aesthetically pleasing for everyone, us drivers will nevertheless race and push as hard as we can on track, which is the key for F1 to continue its growth and popularity."

 

One of the key issues for the FIA was that there could have been legal implications in the future had a driver been injured or killed in an accident where the halo would have protected them.

 

The halo was originally conceived and designed by Mercedes, and then was developed further by the FIA - which has conducted extensive testing of it over several years.

 

One of the consequences of the halo being used in 2018 is that the F1 weight limit will be made even higher, but it is understood that the GPDA requested this to ensure that heavier drivers were not penalised unfairly.

 

The GPDA recently stepped back from involvement in the halo debate, leaving it solely in the hands of the FIA since the end of last year.

Előzmény: Bateman (685737)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685746

Hát, ha Hamiltonra várunk, ő biztos nem fog a mérnökökkel éjjel-nappal együtt dolgozni, a sok buli mellett úgyse érne rá kifejleszteni és rommátesztelni semmiféle alkatrészt...

Előzmény: _fortune nip (685745)
_fortune nip Creative Commons License 2017.07.20 0 0 685745

Vettel pikk-pakk összedobna egy jobbat, nem értem, mit vacakolnak ilyen kontármunkával.

Előzmény: Jam Clerk (685744)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.07.20 0 1 685744

A RBR által bedobott ötlet nekem jobbnak tűnik, mármint hogy az ugyanúgy védene a gumi ellen (ha jól megcsinálják), boruláskor is hasonló lehet, mint a Halo, de azon legalább van az apróbb tárgyak ellen is valami. Persze aerodinamikailag egy rémálom volna a mérnököknek, vagy hogy is mondták :)

Szóval lehet, hogy a kettőt valahogy ötvözni kellene, egy "plexisített" Halo jobb, elfogadhatóbb lehetne, nem egy, vastagabb központi alátámasztással, hanem több, vékonyabbal, ami nem annyira zavarja a kilátást... de inkább befejezem, mindjárt jön BZoltán barátunk, és kapok a fejemre, hogy lövésem sincs a fizikáról meg a mérnöki munkaórák számáról :)

Előzmény: shadowbull (685743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!