Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

F1 Hierro Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673309

Szuperbajnokság - frissítve 2016 után 3.

A világbajnoki helyezések alapján pontozó ranglisták közül a harmadik következik. Ezúttal a 2003-tól 2009-ig alkalmazott módon történt a számítás, azaz 10-8-6-5-4-3-2-1 rendszerben. Ennek következtében egyfelől bővebb a lista az első és második részhez képest, másrészt[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

A számokat nem igazítottam jobbra, egyszerűen azért, mert amikor rányomtam a mentést, utána eltűntek az utolsó sorok, megmagyarázhatatlan módon. Ahogy a régi mondás tartja: az építészek is olyan munkát végeznének, mint a programozók, egy harkály romba dönthetné a várost.

HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673308

elején levoltak maradva de nem volt annyira tragikus a helyzetük mint sokszor beállították....

 

és persze az ő kasztnijuk mindig a legjobb volt persze, sosem történhetett volna olyasmi h nem övék a legjobb? mert ők nem hibázhatnak? Nagyképűek....

Előzmény: f1890 (673307)
f1890 Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673307

szóval szerinted:
1, rendben volt az h 14ben bevoltak fagyasztva a fejlesztések, 2 3 évig ilyen módon szinte nem lehetett alapjaiba véve hozzányúlni a motorhoz. (ha ez jó lett volna nem változtatják meg 17re a szabályokat)
2, majd ha te dollármilliókat beleölsz egy sportágba és rajtad kívülálló tényező miatt nem tudsz győzelem közelébe érni (mert a beszállítód ba..zik a fejedre fejleszteni kellő mértékben) akkor kíváncsi lennék a véleményedre :)

Előzmény: HemörDájjm (673306)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673306

köpönyegforgatók mert saját motort akartak nem rég, aztán a rönó megrázta magát, megbízhatóbb és erősebb is lett, hirtelen már nem akartak saját motort....rohadt banda ez az RB. Ha nem megy vmi nyilván a motor a szar, vagy a szabályok rosszak, esetleg a pálya a gumi az h az ő kocsijukkal nincs gond az teljesen természetes. És hozzáteszem LEHET hogy néha igazuk volt mert az RB kasztni valóban atom volt az elmúlt években is, de ez a kritika nyilvánítás amit csinálnak nagyon szar. 

Előzmény: f1890 (673304)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673305

magáncsapatok számára készített motorok (például Jaguar–Cosworth

 

Ez annyiban nem jó példa, hogy a Jaguar és a Cosworth Racing is a Ford leánycége volt akkor, így aztán ez gyakorlatilag gyári motor, de semmiképp sem privát csapat motorja.

 

Amúgy is elkülöníteném azt, amikor a csapat és a motorgyártó között szorosabb együttműködés van (ilyen volt például a Williams-BMW, vagy a Merci saját csapatának felbukkanásáig a McLaren-Mercedes), és a motorvásárlást.

Előzmény: Jam Clerk (673302)
f1890 Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673304

hozzátenném h nem csak a szponzor miatt lett tag heuer, hanem mivel a rb 14-15 között szinte végig ba.tatta a rönót h képtelen előrelépéseket tenni, így a rönó megelégelte ezt, és már ők sem szívesen adták a nevüket a rb-nak

HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673303

rötyó volt minden esetben csak a név más. a tag heuert azért adták neki mert nyilván egyik szponzoruk. Ebből is kest csináltak, mivel így nem red bull rönó hanem red bull tag heuer szerepelt mindenhol. 

Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673302

Szó, mi szó, valóban elég hideg szombatunk volt, különösen "Dezsőnek, akinek meg kellett halnia", és a felfogásom is bizonyára nehézkesebb a tiédnél, de én sajnos ezt a történetet csak a neten fellelhető információkból ismerhetem, veled ellentétben, aki bizonyára ott vagy a dolgok sűrűjében, és saját szemeddel látod, amit írsz... így én lényegi fenntartások nélkül elhiszem például, amit a wikipedia ír a Red Bull Racing szócikk alatt: 

Teljes név Red Bull Racing 

/.../

Motor TAG-Heuer (Renault)

 

Lejjebb görgetve, a "Szponzorok" szakaszban ezt olvasom: "További szponzor még a TAG Heuer óragyár, amely nevét is adja a gárda által használt Renault motorokhoz."

A szintén a wikipedia oldalon található "Formula-1" szócikknél a "Motor" szakasz szerint "Az erőforrásokat négy csoportba lehet osztani:

  • a gyári csapatok saját autóik hajtására épített motorjai (FerrariMercedesRenault),
  • magáncsapatok számára készített motorok (például Jaguar–Cosworth, Williams–Toyota),
  • egy gyári és egy kisebb motorgyártó cég közötti együttműködés, szövetség révén megalkotott motor (például JuddYamahaCosworthFordMecachromeRenaultMugenHonda),
  • magáncsapatoknál előforduló motorok, amelyeket gyári csapatok biztosítanak azok rendelkezésére, de átnevezik őket (például Petronas (Ferrari), Playlife(Renault), Acer (Ferrari), Megatron (BMW), European (Cosworth)).

Szerény értelmi felfogásom alapján én a Red Bull - TAG-Heuer elnevezést a negyedik kategóriában tudom csak elhelyezni.

 

Valóban találtam olyat, amikor a Mecachrome is "szállított" Renault-alapú motort egyes csapatoknak, de erről némi magyarázatot szintén csak a wikipediáról idéznék(Renault F1 szócikk), ahol azt írják, "1997 végén a Renault hivatalosan távozott a Forma-1-ből, de 1998-ban a Mecachrome-mal, majd 1999-től a Flavio Briatore által alapított Superteckel együttműködve 1998-tól 1999-ig a Williamsnek, 1999-ben a British American Racingnek, 2000-ben az Arrowsnak, 1998-tól 2000-ig Playlife néven a Benettonnak. 2007 óta motort szállít a Red Bull Racingnek /.../"

 

A Mecachrome szócikk magyarul nem található meg, az angol nyelvű szócikk szerint "Mecachrome-assembled Renault engines powered the Red Bull Racing Formula One team to the Constructors' Championship and Red Bull driver Sebastian Vettel to the World Drivers' Championship in 2010, 2011, 2012 and 2013." Zanzásítva és lefordítva, a 2010-2013 közötti négy bajnokságot beseprő Red Bull Racing autóit a Mecachrome által összeszerelt Renault motorok hajtották.

 

Én ennyit találtam a Renualt meg Mecachrome nevekkel kapcsolatban...

Előzmény: sunnysun333 (673298)
Inner Circle Creative Commons License 2017.01.29 0 0 673301

Rá kéne venni Sunny-t, hogy két nicket használjon: egyet a "dünnyögéseire", mindenki más hülyének nézésére, teljesen fogalmatlan marhaságokra, amit nyugodtan ikszelhetne mindenki, de mégse kéne lemondania a leírásukról, és a másikat a korabeli autóversenyes és egyéb autós sztorikra, amiket minden más előtt olvasnék el...

Előzmény: candle (673299)
Bigyula2 Creative Commons License 2017.01.29 0 1 673300

A végén még kiderül, hogy a Renaultnak van egy Mecachrome nevű házi tuningcége, ami a konkurenciának adja a jobb motorokat, nem a gyári csapatnak... :)

Előzmény: Jam Clerk (673297)
candle Creative Commons License 2017.01.28 0 2 673299

"...Pontosan ez a baj a fórumos tevékenységeddel,..."

 

... hogy etetitek.

Előzmény: F1 Hierro (673290)
sunnysun333 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 673298

Kedves Jimmy, én elhiszem, hogy egy borzalmasan hideg és nehéz szombatod lehettt és nem jutott  e la legelső agysejtedig se semmi abból az igazán szófukar, rövid 673288 sz. hsz-omból ezért tisztelettel kérlek, hogy próbáld meg legalább utólag átböngészni és megérteni..  Renualt meg Mecachrome nevekkel kapcsolatban...

 

Egyébként pontosan ezt kérdeztem volna, de válaszra senki nem méltatott, hogy de tényleg is: miért kellett a RB motorjait átnevezni?????????

 

Előzmény: Jam Clerk (673297)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.28 0 0 673297

Szóval szerinted a RB által vásárolt motorokat nem a Renault gyártja, az FIA által előírt specifikáció szerint, hanem a Mecachrome nevű cég, tök ismeretlenül, homologizáció nélkül. Gratulálok.

Előzmény: sunnysun333 (673288)
f1890 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 673296

szerintem ez a monacoi sisakja eléggé brutál volt és klassszikus a sok tucat között

Előzmény: HemörDájjm (673295)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.28 -1 0 673295

15/25

 

60% pont meg lenne a kettes. :D Mondjuk hogy Vettel sisakját miért kéne tudni egy semmis képről azt nem tudom mert minden évben módosított red bullos korában...meg még volt pár ilyen nagyon getzi kérdés.

Előzmény: f1890 (673294)
f1890 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 673294
_fortune nip Creative Commons License 2017.01.28 0 1 673293

most jött a hír, hogy sunnysun miatt a Ferrari nem jön a többiekkel.

 

Előzmény: F1 Hierro (673290)
sunnysun333 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 673292

Hajtó- ÉS kenőanyag!!!! Szerintem meg óriási jelentősége van, hogy ki mit kotyvaszt, melyik csapatnak... Erről azt hiszem wégé is írt már korábban és állandó téma, hogy ezek a tényezők még mindíg mennyire fontosak.

 

Amúgy meg, ha nem vetted volna észre mást se csinálok csak "görgetek" és lépek tovább... Mikor szóltam bele a hetekig tomboló lonzózásba, luizásba, rosbergezésbe és az elmélkedésekbe, hogy bezzeg 1974-ben mi és ki mit és hol hogyancsinált, és hogy ki is tutira minden idők legjobb '-es pilótája - vagy éppen aktuálisan ,hogy milyen burkolat van a pálya mellett......??????????.

 

Én vagyok szinte az egyetlen türelmes görgető és továbblépegető és én vagyok az, aki nem hüjjézem és pocskondiázom az akárki másikat, akár viccből, akár meg vérkomolyan...

Előzmény: Jay-X (673289)
sunnysun333 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 673291

Na most pontosan tök mindegy, hogy a FErrari jön-e vagy a zegész mezőny... Egyébként logikus, hogy az egész mezőny, mert mert igen korlátozott a tesztelések száma... CSakhogy én itt az egyik nagyokos magyar portálon azt a lihegést olvastam és talán a kedves lakótársunk is éppen ezt a félmorzsa duplabulvár baromságot írta, hogy "jön a FErrari".....

 

Bárki is jön, ez értelmetlen bulvár marhaság... 

 

És jó lenne önérzetes mű-megsértődések helyett a "témára" koncentrálni.  Ha én annyira nagyon "véleményvezér" akarnék lenni, akkor blogokat írnék kocsmába járnék, szervezkednék, felkelést szítanék a FIA meg a F1 ellen satöbbi

 

Én csak folyamatosan szomorkodom, hogy egy a "szaktopic" egyre inkább süllyed a csacskaságok mélyére, holott a rengeteg értelmetlen, értéktelen bulvár marhaság helyett volna a F11-ben sok egyéb értlemes és érdekes téma is...

Ez egyébként nem annyira rózsaszinű értelmetlen álom, és már csak azért is szokatlan és szomorú a helyzet, mert más szakmai topicokban többnyire sikerül szakmai és lényegi dolgokról beszélgetni...

I

Előzmény: F1 Hierro (673290)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.01.28 0 1 673290

Szerintem ez egy csipetnyivel érdekesebb és izgalmasabb hír, mint az, hogy nyáron jön-e 2 napra a Hungaroringre tesztelni A ferrari vagy sem..

 

 

Meg vagy áldva ezzel a Ferrarival... arról van szó, hogy a komplett mezőny jön!

 

Pontosan ez a baj a fórumos tevékenységeddel, amit mások is szóvá tesznek: azon túl, hogy megosztasz híreket, cikkeket, vagy leírod a véleményedet, még egyfajta véleményvezér szerepét is akarod játszani, aki magának tartaná fenn a jogot arra, hogy az itt folyó társalgást tematizálja.

Előzmény: sunnysun333 (673276)
Jay-X Creative Commons License 2017.01.28 0 2 673289

Mi lenne ha felvetsz egy érdekes témát hanyagolnád ezeket a baromira ingerlő lenéző extra mondatokat? A topik arról beszélget amiről akar, görgess tovább amikor nem tetszik.

 

Köszönöm.

 

A hajtóanyag témához: mivel ezeknek a cégeknek mind üzemanyag, mind kenőanyag területén megvannak a top class termékei, szerintem - ha csak nincs valami suskus a háttérben - ez főként marketing és reklám kérdéskör.

Előzmény: sunnysun333 (673276)
sunnysun333 Creative Commons License 2017.01.28 -1 0 673288

Nem, nem kedves Clerk úrfi, itt most éppen fordított lenne a helyzet!!! A Renault motorokról egy "Mechachrome" táblácska került, sok mindent jelezvén... ÉPPEN EZÉRT érdekes kérdés (lehetne), hogy akkor mi is e za motor? Azért adtak neki más nevet, mert a Renault belenyugodott, hogy a REd Bull esetleg a Mario Illien csapatával belenyúl a motorba és megpróbálja annak gyengeségeit kiigazítani???  Hát vaalmi oka csak volt, hogy a RB már 2016-ban is de jure nem REnault motorokkal ment, hanem...

Előzmény: Jam Clerk (673287)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673287

Szerintem fogadd el nyugodtan azt a kijelentést, hogy a két csapat által használt motor megegyezik. Ha a Merci ügyfélcsapatainál netán előfordulhatna is ilyen (szerintem nem, de tegyük fel a kedvedért), ott még a vállalat jogászai csak-csak elsikálnák, de ha a RB észrevenné, hogy mást kap, mint amit venni akar, az a cég "kinyitja a száját, és elkezd beszélni", hát azt meghallanánk, hidd el :)

Előzmény: sunnysun333 (673283)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673286

Mindenképpen hiányozni fognak a mezőnyből, ha csak abból indulunk ki, hogy ez a kiscsapat (a többi idetévedttel szemben) legalább hébe-hóba azért tudott pontot szerezni, ami olykor még a "nagymúltú" Saubernek is nehézséget okozott... hát annyira azért nem voltak rosszak, sőt. Főleg, hogy mennyiből gazdálkodtak, nem is értettem azt az összeget, amit rebesgettek, annyira nem volt egy súlycsoportban a "normális" csapatok költségvetésével. 

Előzmény: F1 Hierro (673284)
Inner Circle Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673285

Elkezdtem őket cikkcakkban nyirbálni!...

Előzmény: F1 Hierro (673284)
F1 Hierro Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673284

Kiváló kiscsapat voltak.

Előzmény: HemörDájjm (673272)
sunnysun333 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673283

Igen, könnyen lehet, hogy a RB-nál EXXON/Mobil...:)  De nem is az a lényeg, hogy melyik másik, hanem az, hogy a két istállónál más cuccal fog működni a VAJON UGYANAZ a motor...

Előzmény: sauber-bmw (673277)
Jam Clerk Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673282

Ahogy Csűrdöngölde felvetése is sarkított példa volt, úgy az enyémet is annak szántam. Az elv viszont lényegében ugyanaz, mert mind a repülőrajtos változatnál, mind az állórajtos újításnál az addig élen álló, esetleg kényelmesen vezető pilóta előnye mindenképpen lenullázódik, és ha nem is az első kanyarban, de valahol a pálya egyéb részén még mindig előfordulhat, hogy a védekező rosszabbul gyorsít ki, mint a mögötte jövők. Hiszen lehet, hogy pont a SC behozatalakor váltott éppen extra spórolásra, mert kezdtek elfogyni a gumijai az utolsó öt körre, de SC nélkül még épp kihúzta volna az addigi előnye birtokában az élen, ilyen is előfordulhat, nem?

Ezért írtam a későbbiekben azt, hogy gubanc esetére akkor már inkább vagy a VSC legyen, vagy ha nagyon gáz a helyzet, akkor meg futammegszakítás (esetleg leintés, megtett körszámtól függően), mert ezeknél a helyzeteknél így vagy úgy, de elvileg nem sérül annyira a felek erősorrendje, lehetősége, akármi (mármint ha megszakításnál újraindul a futam, ha jól emlékszem, lehet kereket cserélni, meg minden kocsi ugyanúgy lehűl, stb.).

 

Előzmény: Hooshee (673278)
HemörDájjm Creative Commons License 2017.01.27 -2 0 673281

elvileg több lesz az elfüstölés, és nem a rajtok miatt. ezt még asszem múltkor olvastam. mivel a telejsítményük is nagyobb lesz. a rajtokból meg anno a meki jött ki szarul még a hakka dc időkből. :D új rajtokat mindig becumizták, hol iylen hol olyan okok miatt. 

Előzmény: Hooshee (673280)
Hooshee Creative Commons License 2017.01.27 0 0 673280

Oké, legyen több műszaki hiba, de ne azért, mert állandóan újrarajtoltatják őket, hanem mert kinyomta a szemét aztán elfüstölt...

Előzmény: HemörDájjm (673279)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!