Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
RyanHunterRay1 Creative Commons License 6 napja -1 0 648812

Most az egyszer egyetértek veled.

 

UGye Den Wheldon is meghalt, tudjuk hogy, olyan baleset minden indy 500on lehet. F1ben hogyan halhat meg vki? Hát manapság már leszakadó kerék sincs nagyon, a lánc ami van a felfüggesztésben, max ha rosszul rögzítik az anyát, de az is boxban jön le többnyire vagy olyan helyen ahol nincs veszélyben a fej.

 

Bianchi esete 1 az 1000000000 -hoz szóval őt én kivenné, ilyen sztem soha többet nem fog előfordulni gy sem. Indy carban meg bármikor lehet ilyen baleset mint a Wheldoné, vagy a Wilsoné. 

 

F1es orrkúpok meg jóval biztonságosabbak. 

 

Esetleg úgy halhatna meg vki az f1ben mint 2012ben spái rajtnál ha egy totál autó kapja el fejbe vkit, ugye majdnem Alonsot. 

Előzmény: sunnysun333 (648808)
armadillo_ Creative Commons License 6 napja 0 0 648811

kicsit egyoldalúan állítod be a dolgokat.

 

A Pirelli ellentmondásos kommunikációt folytatott (erre utaltak is a verseny után) a 2-3 kerékcserével és a 40 kört is elbíró közepes keverékkel. Magyarul nem volt kizárva a lehetősége az egy cserének, Arrivabene szerint már délelőtt eldöntötték ezt, és a Pirelli ferkás mérnöke nem mondott ennek ellent. Vettel pedig jól bánt a gumikkal, 14 v. 15 kört ment a lágy abroncson és a futam után a közepes keverékek sem mutattak túlzott kopást (+ a köridők sem mutattak olyan mértékű elhasználódást, ami cserét igényelt volna). Innentől tehát feleslegesen lovagolsz azon, hogy bezzeg a többiek 2x v. 3x cseréltek.

 

Ráadásul az eddigi ismeretek alapján sem Vettel, sem Rosberg gumija sem a túlzott elhasználódás alapján lett defektes. És bármennyire is technikai sport az F1, nem hinném hogy a pilóták egy vállrándítással továbblépnének az ilyen esetek után - csak mert most épp olyan helyen durrantak el a gumik, hogy nem lett belőle komolyabb baleset.

 

A Pirelli számára a lehető legrosszabbkor jöttek a belgiumi defektek, Bernie Ecclestone ugyanis a közeljövőben dönt arról, melyik cég legyen az F1 gumiszállítója a 2017-es évtől. A Forma-1 Menedzsment (FOM) vezetője az olaszokat favorizálja, Spa azonban változtathat a helyzeten.

Előzmény: sunnysun333 (648795)
Helter Skelter Creative Commons License 6 napja 0 0 648810

Sokan nem szeretnék a bubit, de be fogják vezetni. Persze naiv dolog lenne azt gondolni, hogy ez megoldást jelentene mindenre.

 

Előzmény: Bateman (648801)
sunnysun333 Creative Commons License 6 napja 0 0 648809

Miért ne lenne a védett kockpit mellett F1 a F1??? A tradíciók????????  Hehe, és amikor minden hónapban egy jót sirdogálok, hogy ezeknek az "autóknak" már sok közük nincs az automobilhoz és a vezetésük valami egészen más, tök elvont, a hétköznap iember számára teljsen felfoghatatlan tevékenység, akkor meg smafua tradícióak és jöjjön az esztelen fejlődés?????

 

Napok alatt meg lehetne szokni az új látványt. Sőt, megsúgom, hogy a mostani LM autók látványban sokkal brutálabbak, izgalmasabbak, mint a  F1 nyápic torpedói...

A számomra ideális verseny gépjármű valahol a két szélső véglet között lehetne nyugodtan....:)))

Előzmény: Bateman (648801)
sunnysun333 Creative Commons License 6 napja -1 0 648808

Hát én azért nem venném egy kalap alá Bianchi és Wilson tragédiáját.

 

Igen, Bianchi halálát nem az autósport, nem a F1 okozta, hanem a rettenetesen fatális véletlenke egyidejű összeadódása. Ilyen fatalitást kivédeni szinte lehetetlen.

 

wilson balesetét filmen nem láttam, de ezerszer láttunk rettenetes crasheket a pocono-ihoz hasonló tipikusan hüjjjje amerikai pályákon... A massziv betonfalnak sodródó-ütköző és onnan visszapattanó gépek, az ebből adódód óriási csattanások következtében szinte minden hétvégén a levegőben lóg egy ilyen horror baleset, amikor a bummm következtében elszszakad valami az egyik gépről és fejen talál egy tök véletlen, éppen arra járó másik pilótát...

Ez az USA-ban a szinte mindennapos rizikó az ő idióta ovál és háromszög alakú arénáikban... Ez nem egészen az a fatalitás, ami Bianchival végzett.

Én sok egyéb ok mellett ezért sem nézek már régóta amerikai flúgos futamokat, ahola tök unalmat csakis a látványos balesetek rázzák fel. Erre nincs szükségem...

 

A százszor biztonságosabb, bő kifutó zónás F1 pályákon ilyen jellegű balesetnek nagyon kicsi az esélye. /Persze más a helyzet az izzadságosan megcsinált városi pályákkal és ha utálom pl. a jelenlegi Fordula E-t, akkor ennek ez a erőltetett városi pályás sorozat az oka.../

Előzmény: vakrepulo2 (648802)
sunnysun333 Creative Commons License 6 napja 0 0 648807

 

Hát a kockázat nem az, hogy na bumm, ejnye bejnye, lelassulok...:) A kockázat az, hogy végig megyek-e vagy sem...  Hogy a kockázat egyéb fokozatairól ne is beszéljünk...:)))

 

Már megint a kályhához térek vissza: 10csapat 17 pilótája ért célba, tehát konkrétumot csakis róluk tudunk. A 17 ből 13-an kétszer cseréltek, a két Mekis és Verstappen 3x..

 

Egyedül Vettel kockáztatott. Akkor most ki volt a "hülye"? Ő vagy a 16 másik, aki végül hitt a P. ajánlásában???

 

Ez az alaphelyzet. Ez tiszta és világos. Ami nem tiszta, hogy végül is miért pukkant el Vettel gumija... De hát, ez szerintem végső soron lényegtelen, mert a nagyhirű P.L. stilusában kifejezve itt éppen gépjárműverseny zajlott eléggé fokozott tempóban és hát ilyenkor azért még egy gumihalál bármikor előfordulhat....

Előzmény: vakrepulo2 (648798)
Bigyula2 Creative Commons License 6 napja 0 0 648806

"A Mercedes is defekttől tartott a Belga Nagydíjon"

 

http://www.gphirek.hu/f1/20150825-f1-a-mercedes-a-belgiumi-futamon-is-tartott-a-defekttol.html

 

Szerintük is Rosberg defektjét törmelék okozta. Már csak Vettel esetét kell(ene) megfejteni.

toto92 Creative Commons License 6 napja 0 0 648805

A hetvenes évekig úgy gondolták, a sport velejárója az évi 1-2 halott, mindenki fel tudja mérni a veszélyét. Ma mégse lezárt közutakon versenyeznek.

Előzmény: Bateman (648801)
brewer Creative Commons License 6 napja 0 0 648804

Remèlem h nem csak gumicsont, valamit lépni kell.

Előzmény: vakrepulo2 (648802)
brewer Creative Commons License 6 napja 0 0 648803

A Mercis megoldással ki tudnék békülni, azzal megmaradna nyitottnak az autó, de sok mindent ki lehetne védeni. 

 

Teljesen biztonságos úgysem lesz sosem, Bianchit pl csak az mentette volna meg, ha nincs ott az a traktor.

Előzmény: appache10 (648800)
vakrepulo2 Creative Commons License 6 napja 0 0 648802

 

és ennek az iránynak mi a vége?

 

pl: életnagyságú rc modellek mennek körbe, amit a versenyző a boxból egy szimulátorban ülve irányít?

 

ott biztos nincs kockázat

de ha nincs kockázat, kevesebb az izgalom se és ha kevesebb az izgalom kevesebb az érdeklődés

 

szerintem ez csak gumicsont az fia-tól hogy most kicsit megnyugtassa a kedélyeket, aztán majd mindenki elfelejti egy évra a dolgot

 

 

Bateman Creative Commons License 6 napja 0 0 648801

én sem szeretném, ha bevezetnék. nem lenne ugyanaz a F1. sőt, azt gondolom, maguk a versenyzők sem szeretnék. ez egy ilyen kategória, mindenki fel tudja mérni a veszélyét és ennek fényében vállalja be, hogy beül-e? ettől függetlenül nem csodálkoznék, ha bevezetnék egyszer majd.

Előzmény: 1Forma (648753)
appache10 Creative Commons License 6 napja 0 0 648800
vakrepulo2 Creative Commons License 6 napja 0 0 648799

 

ja és az előbbit erre írtam: 648795

Előzmény: vakrepulo2 (648798)
vakrepulo2 Creative Commons License 6 napja 0 0 648798

 

 

szerintem másról beszéltek

te kb azt mondod, hogy megvolt az ajánlás, ha nem figyeltek rá, akkor nyeljék le a defektet

 

de a versenyzők meg azt mondják

lehessen kockáztatni, de ha nem jön be akkor ne az legyen hogy eldurran a gumi, hanem lassuljon be úgy hogy egy körön pl 10 mp időveszteség legyen, de ne durranjon ki, mert az veszélyes

 

nagyon jó kép volt pár hozászollással hamarabb, hami kicsúszácsa aki kockáztatott és annyira elkopott a gumija, hogy a szokásos sebeséggel már úton sem tuda tartani, de az sem durrant el hirtelen mert az sokkal veszélyesebb

 

Inner Circle Creative Commons License 6 napja 0 0 648797

Viszont mindenki egy terméket / szolgáltatást kínál, és ha szar lett, akkor vakít. A Pirelli vevői a csapatok, Bernie-éi a pályák, a tévétársaságok stb., és soha senki sem meklumpázik a vevői előtt (vagy kb. a Honda szintjén kell hozzá lebőgni, ami azért ritka), pedig szinte mindenkinek lenne miért (annyiszor, ahányszor a Pirellinek). Ha a Pirellinek felrójuk, akkor tegyük mellé, hogy Bernie az elmúlt 20 év botrányai során feltette valaha a kezét? Pedig benne volt egy csomó mindenben. Vagy a motorgyártók, a csapatvezetők (Ron Dennis...) stb. Ahogy mondod, ez a Piranha-szint, itt nem divat az ilyesmi.

Előzmény: wégé (648793)
Bigyula2 Creative Commons License 6 napja 0 0 648796

Számora az is érdekes, hogy a "nem tartós" Pirelli gumi kibírná a versenytáv 90%-át... És ezt a gyártó még nyiltan vállalja is... Mit bírna ki egy "tartós" szett? 2-3 versenyt? :)

Előzmény: sunnysun333 (648795)
sunnysun333 Creative Commons License 6 napja 0 0 648795

Hát kedves Gábor, én bizony alapvetően "sztorit" látok az egészben, mert ha ez a "puki" nem lett volna, akkor most még inkább aludnánk az unalomtól és max. a múlt század hasonló és hasonló eseményeiről porolhatánnk a port szorgalmasan.. Nem lenne beszédtéma, nem lenne "sztori"...

 

És hát Neked többszörös munkaköri kötelességed, hogy minden morzsa információt összekaprj, én még magáta futamot is nehezen tudom elalvás nélkül végignézni és se előtte egyetlen eprcet nem figyelek "nyilatkozatokra" se utána se máskor...

 

Én csak józan és igen gyenge paraszti ésszel próbálom követni az eseményeket és nehezen tudtok meggyőzni, hogy ha a P. 2-3 cserét javasol erre a vasárnapra és valóban minden csapat ezt is követte, egyedül az eléggé reménytelen helyzetben lévő Vettel próbálta megkísérteni a lehetetlent, akkor alapvetően miért kell a Pirellit szidni???

Én nem tudom, hogy miféle szövegkörnyezetben hangzott el az a bizonyos "40 kör", de akkor az összes többi, de legalábbis több más csapat miért nem ignorálta a javaslatot?

Egyáltlalán: az el se hangzott, hogy az olaszok 2-3 kiállást javasoltak??????   

Mert a két szöveg így, kiragadva két félmondat, logikailag  eleve üti egymást!!!!!    Akkor most mi az igazság??? Mi hangzott el???? Ki fogja előásni a konkrét bizonyítékokat????

 

Könnyen lehet, hogy az olaszok beképzeltek, lazák, lexarják az egészet, ócska vacakot tukmálnak rá a cirkuszra - de ez a bizonyos pukkanás csak nem jött teljesen váratlanul, derült égből villámcsapásként....:)))

Előzmény: wégé (648781)
RyanHunterRay1 Creative Commons License 6 napja 0 0 648794

Törmelék volt az, előtte crasheltek a japók. Vagy tueroval Takagi vagy Takagi Nakano volt az. :D 

Előzmény: Inner Circle (648791)
wégé Creative Commons License 6 napja 0 0 648793

Dehogy, de ezek szerint nem értetted a választ. Nincs párhuzam a csapatok saját hibái, és egy egyenbeszállító által vétett hibák között. Az egyiket maguknak köszönhetik, a másikat viszont mindenki megszívja, miközben semmi közük hozzá, és itt alapvető biztonsági problémáról beszélünk. Nem véletlen morog az összes versenyző, csak nem feltétlen jut el ide, amit ők egymás közt egyértelműnek látnak.

Előzmény: Inner Circle (648790)
Inner Circle Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648792

"Arról nem is beszélve, hogy egy indokolatlan gumihibából adódó kiesés miatt bizony az egész versenyhétvége költségeit rá lehetne verni Hemberyre, vagy csak simán feldugni a gumiját a ..."

 

Helmut Marko beszélt tavaly ilyen zöldeket a Renault-ról :) Viszont a logika alapján a többi csapat meg a jobb eredményét Vettel defektjének köszönheti, szóval ők meg fizethetnének a Pirellinek némi extra lóvét :)

Előzmény: Levike (648770)
Inner Circle Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648791

Ja, az sose kapott defektet egy Ferrarin, mikor a VB volt a tét! ;)

Előzmény: RyanHunterRay1 (648789)
Inner Circle Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648790

Melyik gumigyárnak szállítanak be a csapatok?

(Most azon versenyzünk, ki tud nagyobb hülyeséget kérdezni?)

Előzmény: wégé (648787)
RyanHunterRay1 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648789

A good year nem akar visszatérni? Az milyen jó gumikat gyártott. 

Előzmény: wégé (648787)
RyanHunterRay1 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648788

Hát a stílussal volt inkább gond, meg nyilván én bízok mivel alonsot bírom, te meg nyilván előre temetted őket mivel utálod. :D 

Előzmény: appache10 (648785)
wégé Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648787

Hol látod a párhuzamot a csapatok, Bernie és a Pirelli között? Melyik csapat gyárt mindenki számára közös alkatrészt, ami rosszul működik?

Előzmény: Inner Circle (648786)
Inner Circle Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648786

"az elmúlt 5 év egyik hibájánál sem láttam őket elvinni a balhét, csak a külső körülményeket okolni"

 

Ez a mondat bárkire vonatkozhatna, Bernie-től a Caterhamig. Főleg a maranellói jukebox-okban nem nagyon kopott meg a "Mea Culpa"  az Enigmától...

Előzmény: wégé (648734)
appache10 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648785

Rosszul emlékszel, mert én végig szidtam őket. :) Meg is volt a magam kis vitája Ryannel ezért. Talán mondhattam olyat hogy év végére várható valami javulás tőlük, de még ebben sem vagyok biztos. A mutatott kép alapján meg még ezt is kizártnak tartom hogy jövőre az élbolyba kerüljenek. Szerintem talán a közép mezőnyt megcsíphetik jövőre majd. Idén tuti mindig a végén fognak autókázni.

Előzmény: Csűrdöngölde (648784)
Csűrdöngölde Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648784

Lehet, hogy rosszul emlékszem, de télen mintha még ennél sokkal jobb eredményeket jósoltál volna nekik.

Előzmény: appache10 (648782)
appache10 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 648783

Ha jól emlékszem akkor tavaly Rajkó ugyanígy bevállalta ez az egy kiállásos taktikát.

Előzmény: sunnysun333 (648779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!