Hát, ez nem hangzik valami egzaktnak. Ennél valami konkrétabbra lenne szükségem. Mert ez így kb. olyan, mint az, hogy egyénileg ítéljük meg, mennyivel lehet menni lakott területen :)
Ebben érzek egy apró hiányosságot. Tapasztalatom szerint, a rendőr -jogi és bizonyítási szempontbol- csak egy magán ember. Nem ér többet a szava, senkinél.
Nem ismerem a jogot, erről már többszőr bizonyságot is adtam. De reggelente naponta tapasztalom, hogy (itt Írországban, ahol nem tegnep kezdődött a jogálamiság) a rendőr nem fényképezi le pl. a piroson áthaladót, csak felírja a kis noteszébe, a rendszámot. Nem tudom. Nem hiszem, hogy ilyen szorgalmasan ítogatna, ha nem lenne értelme.
Veszélyeztet: hirtelen fékezésra, irányváltoztatásra kényszerít.
Tehát azt nem lehet mondani, hogy 80-al haladva automatikusan veszélyeztet, az a helyzettől függ.
"Önkéntesrendőr"-t nem szoktam játszani, de ha szemből úgy előznek, hogy fékezésre kényszerítenek, jelzek. Sokan visszavillognak, hogy "mivanvazze": na ezek az igazi veszélyes autósok, ha elbaxta legalább kussoljon.
egy úton látszania kell, hogy az út. (nyilván lehet olyan út, amin csak traktor megy el, de akkor is látszik, ha megkérdezel egy embert, aki először jár arra, azt kell válaszolnia, hogy ez egy út, nem azt hogy bozótos :o)
A törvény a szabad bizonyítást ne korlátozza, nyilvána Pp-ben is vannak elvek, és szempontok. Ne is írja elő, hogy húha ez aztán bizonyíték. sak óvatosan szerintem.
De igenis volt rá példa, hogy feljelentést tettem, és el is járt a hatóság a fényképfelvételek alapján, hiszen nem csak a rendőrség jár el ex officio, hanem magánszamélyek feljelentése alapján is, a bizonyítékokat csatolni kell, mert jóval kisebb lehetőségek vannak iylenkor, kevésbé van bizonyítási eljárás (pl. nyomozás nincs...). Ebből amit mondasz kis túlzással az következne magánszemély ne is tegyen feljelentést szabálysértési ügyben.
Na hát ez az! A konkrét helyzetnél maradva, kb. 1-2 éve még egy teljesen jó földút ment ugyanitt. Valószínűleg a területnek éppen nincs gazdája, vagy nem tartja karban az utakat, legalábbis ezt. Ilyenkor mi van? Tudtuk, hogy itt el kell tudjunk menni, el is mentünk. De vajon ilyenkor még úton haladunk, vagy már valakinek a dzsindzsáját "tesszük tönkre"? Mi alapján kell eldönteni, hogy ez út-e, vagy már/még nem?
nekem pl az a nézőpontom, hogy mindenki azt csinál az utakon (meg mindenhol) amit akar, ha nekem nem árt vele.
Ezt fölösleges volt leírnod, mert az összes eddigi hozzászólásod erről szólt.
Pontosabban nem teljesen.
Helyesen így hangzik a mondat.
"nekem pl az a nézőpontom, hogy ÉN azt csinálOK az utakon (meg mindenhol) amit akarOK, ha MÁSNAK nem ártOK vele."
A homokszem a gépezetbe ott került bele, hogy semmi előrelátás nincs benne. Tehát gondolom, annak a motorosnak, aki a Hungárián 160-nal elgombázott egy hajléktalan nőt na meg ő maga is szétszakadt, annak is joga volt annyival menni. Hiszen egyrészt sehol nem volt forgalom, másrészt pedig sehol nem volt olyan, akinek ártani tudott volna vele. Logikus.
Aztán hogy, hogy nem ott termett a hajlékony, akit fizikailag sem lehetett volna olyan sebességnél előre meglátni.
na igen. nekem pl az a nézőpontom, hogy mindenki azt csinál az utakon (meg mindenhol) amit akar, ha nekem nem árt vele. így aztán ha valaki 40nel, megy az üres autópálya belső sávjában tegy, hiszen semmi közöm hozzá. cserébe el is várom, hogy ha én megyek 40nel, akkor engem se villogjon dudáljon le senki, mert neki sincs semmi köze hozzá.
hát ha nem tudod eldönteni egy adott darab területről, hogy az járműveknek és gyalogosoknak a közlekedésére szolgál-e, akkor nem tudok rajtad segíteni :o)
mondjál példákat, ahol nem lehet ezt eldönteni, nekem nem jut eszembe egy sem.
Pontosítva a kérdést, hátha nem egyértelmű: honnan kell tudni, hogy az adott "közterület, illetőleg magánterület" "közúti járművek közlekedésére szolgáló"-e? Ez miből látszik?
Tessék beállni a sorba az általános iskolai beiratkozásnál. Nem ezt kérdeztem, ezt én is tudom. De akkor mégegyszer. Látok valamit magam előtt. Honnan tudom, hogy az út, vagy nem? Hogy definiálod az utat? Lakott területen belül nyilván ez kézenfekvőnek tűnhet, meg úgy általában mindenhol, de itt most szabályértelmezésről van szó, nem megérzésekről.
na igen. nekem pl az a nézőpontom, hogy mindenki azt csinál az utakon (meg mindenhol) amit akar, ha nekem nem árt vele. így aztán ha valaki 80nal utolér lakott területen, akkor kihúzódom előle, hadd menjen. esezmbe se jut feltartani, pláne olyan szándékkal, hogy megakadályozzam a gyorshajtását, hiszen semmi közöm hozzá. cserébe el is várom, hogy ha én megyek 80nal, akkor engem se akadályozzon ebben senki, mert neki sincs semmi köze hozzá.