ismerős.. :) csak nálam az a helyzet, hogy az enyém benzines, a családban csak dízel van még, a cégnél is dízel van, szóval nekem már az élmény, hogy jó hangja van az autónak és szeret pörögni :D
Itt helyben egy egyes dízel van. 1.9-esből nem tudom melyik motor. Most csináltatott erősített kuplungot (kevlár stb.) mert most a 240 lóerőt célozza vele (ha jól emlkészem a mértékre).
Jó kis mókák ezek, szívesen hallgatom a sztorikat, de én sosem tennék bele ennyi pénzt.
Ha erős autót akarok, akkor pár napig vezetek egy olyat mint most ez a 2.3 dízel teherautó amit vettem, aztán vissza ülök a bravoba. :-)
egy ideje már a téli garnitúrán gurulunk.. ugyan némileg kevesebbet fogyaszt, de reggel nyugtáztam magamban, hogy a nyári 17"-al sokkal stabilabb az autó pályán, kanyarokban, felhajtóknál. pedig 205.55.16"
öcsém nagy vw-es, mondta is, hogy turbó csere, addig nem hoz nagy változást. Kompletten az egész turbócsövezést is ki kell cserélni, mert folyamatosan eldurrantják, annyira szar a gyári. Ezektől függetlenül egy Leon cupra mindig egy jó, gyors, élhető kocsi marad számomra 1-2es leonban is, tetszenek.
Van Szegeden egy fehér, fekete tetővel, kipuff rendszerrel, légszűrővel, az is chippelve van, persze 300lóra állítja, de szerintem nincs annyi, 1-2 hónapon belül sikerült szétkúrnia a kuplungot. Komplett szett+lendkerék, majd 300e ft, de rakpart közepén mindig megállt és rárugott kuplunggal indult el,(volt hogy egy péntek este alatt 3-4x) nem mintha lenne rá szükség, mert 2be is hallatszik, hogy egyenes úton elkeni a 18as kereket.
Én nyilatkozni csak arról tudok amit én láttam, tapasztaltam.
Úgy emlékszem, hogy korábban volt vita itt a fórumon (akkor még nem voltam tag, csak visszaolvastam később) hogy most akkor keréken annyi vagy főtengelyen stb... Nem tudom és nem cáfolni akarlak.
valahogy most eszembe jutottak az 1.8t VW motorok, amik rendre szinte mindig kevesebbet hoztak mint ami elvárt lett volna. Pl. Szegeden "rendeztem" egy dyno day-t ahol különböző márkával rendelkező autó is megjelent. 1.8t gyárilag 210lovas leon chippelve 187 ló lett.. nyomaték gyári közelben, csak más körbével, nem kicsit ideges volt a tulaj mikor meglátta. Többször is mérték, próbálgattak mindent állítani, kipörgésgátlót, mindent kikapcsolni, nyitott motorháztető, de nem lett több. Érdekesség, hogy bármelyik gyári 180lovas-210es cuprát elverte. Húzott polo tdi gyárilag 75 lovas chippel, kipuffrendszerrel 117 ha jól emlékszem, utána valami történt és a következő csak 86ló lett eredményben, most lehet tippelni melyik a valós. Turbós bmw 330lónál megállt, 0.5bar-t töltött a padon, utcán 1.0bart tudott akkor.
akkor jól emlékeztem, hogy mikor ti voltatok azon is 150körüli érték jött ki... én nem kétlem, hogy erősebb, 10fok mellett, téli kerékkel nekem is 133lovat és 230nm-t mértek a gyári állapot mellett, de rendre ugye mindenki t-jetje erősebb volt, csupán a 20 ló különbséget furcsálltam, nem azt, hogy erősebb. De biztos így van, 2 mérőpadról biztosan tudom, hogy 120-150es mérve volt olyanakkora és akkor 150körül volt a sport, a 120as meg 130 környéke. Én már egyik padnak se hiszek, csak az érzésnek :D pl az is vicces, hogy nekem 5.be mérve 1-2 lóval meg 5-8nm-el mindig erősebb volt mint 6.ban, pedig 6os váltófokozatra lett beállítva a gép. Hogy van ez? (ott állt a csávó aki kalibrálta a padot, legújabb szoftver, tuti, hogy jó minden,(állította) saját kocsiján be is mutatta+vissza is mehettem ingyen és megint lemérhettem.. ) csak a mp-ek számítanak ezek után, nem a dyno powerkedés
A kistjet és a sport kapcsán meg, mikor mi mérettünk ugyan azon a padon ugyan akkor mérve a stock 120-as gépek 125-131 lóerősek voltak (ha jül rémlik így volt a szórás), a sportok meg 150-153 körül.
Azzale együtt hogy firtatni akarnék bármit is, azért a gti esetében élek a gyanuperrel, hogy az újságírós tesztre szánt sport vagy sportos modellek nem feltétlenül gyári állapotúak. Ez az a fajta csúsztatás ami sosem derül ki.
Korábban volt egy cikk a totalcaron, ahol egy puntot mértek. Kb százalékra egyezett az eltérés a gyári adat és a mért adat között.
Gyakran van, hogy turbós motoroknál erősebb a gyári szoftverrel a gép. Valamelyik angol autós magazin szokta fékpadra is vinni a teszten náluk lévő gépeket. Volt olyan, hogy egy 200 lovas golf GTI több mint 230 lovas volt, tehát ez nem egy egyedül álló jelenség.
hát igen, a legnagyobb előnye a turbó. tovább kitart, felül erősebb, ezért is jön ki nagyobb temponál a különbség, nyomaték nem sokban különbözik. Egy ugyanolyan erős kis t-jet-et mindig odafogja verni a sport ahogy ixy is mondaná. (KeSuDio-t még mindig nem volt szerencsém érzékelni, ott más a helyzet a súly miatt) Fizikai korlátai vannak, hogy nem tudja megütni a szintet a 120as, én csupán furcsának tartom a 170+ lovat illetve nem értem, hogy egy padon ahol 128lovat és 218nm-t mértek a kicsinek ott hogyan mérhettek 150körülit a sportnak ezen infók alapján. Egészséges az a sport is pedig és egyértelműen hozza az is a szintet amit kell. Mind1, ezért kértem mci-től a grafikonokat, hogy összenézzem azzal ami nekem van.
Valószínű ott nem volt verseny, ahol a Sport igazán erősebb.Asszem mi próbálgattuk a legtöbbet Mcivel, hogy mit tudnak.Nem emlékszem pontosan, de kb. 130-ig nincs meggyőző különbség, de aztán nagyon elnyúlik, ott megdeglik a vl 37.
Pár ilyen mérési diagramot tudnál nekem küldeni? Ami nekem van mérés innen a fórumról azon 150ló és 245nm körüli számok vannak. Egyik ismerős is mérte és neki is 147 és 153ló között jöttek ki számok sport gombbal és anélkül. 50-60e km körül van benne, egyszer próbált otthagyni, persze sikerült is neki de nem akkora különbséggel mintha +35ló lenne a 2 kocsi között :S érdekes ez. Mondjuk a sport gyorsulási adatai adná a lovak számát. Nekem van egy télen készűlt 0-100 ott 8.44-8.6 közötti idő jön ki stopperelve óra szerint ami padon mért 136lóhoz (de lehet pár lóval több a -5fok miatt) és 1400kilóval elég jónak számít, számok alapján 10mp körül kellene lennie, de ez sok minden függvénye ugyebár.
Padokon történt mérések alapján 170 ló. Egyik helyen 170-174 ló között szóródtak az ott mért sportok (az enyém 172 volt, sport légszűrővel és sportdobbal - bár a gyárinál szűkebb csövekkel, mely most cserélve lesz bővebbre...). Egy másik helyen pedig realist méretett 169 lovat, szintén gyári konfiguráció mellett.
Természetesen, a köztudatban ismert adatok, és a gyár állítása szerint 150 ló.