Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

czollnerg Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139756

viszont mennyivel könnyebben megy az autó vele, nem? :) valamit valamiért, jó az a 17es malomkerék csak ne lenne ilyen rohadt nehéz

Előzmény: zgi521 (139753)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139755

ismerős.. :) csak nálam az a helyzet, hogy az enyém benzines, a családban csak dízel van még, a cégnél is dízel van, szóval nekem már az élmény, hogy jó hangja van az autónak és szeret pörögni :D

Előzmény: bajan122 (139754)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139754

Itt helyben egy egyes dízel van. 1.9-esből nem tudom melyik motor. Most csináltatott erősített kuplungot (kevlár stb.) mert most a 240 lóerőt célozza vele (ha jól emlkészem a mértékre).

 

Jó kis mókák ezek, szívesen hallgatom a sztorikat, de én sosem tennék bele ennyi pénzt.

 

 

Ha erős autót akarok, akkor pár napig vezetek egy olyat mint most ez a 2.3 dízel teherautó amit vettem, aztán vissza ülök a bravoba. :-)

Előzmény: czollnerg (139751)
zgi521 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139753

egy ideje már a téli garnitúrán gurulunk.. ugyan némileg kevesebbet fogyaszt, de reggel nyugtáztam magamban, hogy a nyári 17"-al sokkal stabilabb az autó pályán, kanyarokban, felhajtóknál. pedig 205.55.16"

czollnerg Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139752

*az említett fehér amúgy 2es leon cupra

Előzmény: czollnerg (139751)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139751

öcsém nagy vw-es, mondta is, hogy turbó csere, addig nem hoz nagy változást. Kompletten az egész turbócsövezést is ki kell cserélni, mert folyamatosan eldurrantják, annyira szar a gyári. Ezektől függetlenül egy Leon cupra mindig egy jó, gyors, élhető kocsi marad számomra 1-2es leonban is, tetszenek.

Van Szegeden egy fehér, fekete tetővel, kipuff rendszerrel, légszűrővel, az is chippelve van, persze 300lóra állítja, de szerintem nincs annyi, 1-2 hónapon belül sikerült szétkúrnia a kuplungot. Komplett szett+lendkerék, majd 300e ft, de rakpart közepén mindig megállt és rárugott kuplunggal indult el,(volt hogy egy péntek este alatt 3-4x) nem mintha lenne rá szükség, mert 2be is hallatszik, hogy egyenes úton elkeni a 18as kereket.

Ezek már nem ide tartoznak, csak felbüffent.

Előzmény: bajan122 (139750)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139750

Az 1.8 T-kről én is hallottam hasonlót, hiteles forrásból. Nem igazán sikerült őket chippol erősíteni.

Előzmény: czollnerg (139748)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139749

Én nyilatkozni csak arról tudok amit én láttam, tapasztaltam.

 

Úgy emlékszem, hogy korábban volt vita itt a fórumon (akkor még nem voltam tag, csak visszaolvastam később) hogy most akkor keréken annyi vagy főtengelyen stb... Nem tudom és nem  cáfolni akarlak. 

Előzmény: realist_ (139746)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139748

Amúgy te hol méretted?

valahogy most eszembe jutottak az 1.8t VW motorok, amik rendre szinte mindig kevesebbet hoztak mint ami elvárt lett volna. Pl. Szegeden "rendeztem" egy dyno day-t ahol különböző márkával rendelkező autó is megjelent. 1.8t gyárilag 210lovas leon chippelve 187 ló lett.. nyomaték gyári közelben, csak más körbével, nem kicsit ideges volt a tulaj mikor meglátta. Többször is mérték, próbálgattak mindent állítani, kipörgésgátlót, mindent kikapcsolni, nyitott motorháztető, de nem lett több. Érdekesség, hogy bármelyik gyári 180lovas-210es cuprát elverte. Húzott polo tdi gyárilag 75 lovas chippel, kipuffrendszerrel 117 ha jól emlékszem, utána valami történt és a következő csak 86ló lett eredményben, most lehet tippelni melyik a valós. Turbós bmw 330lónál megállt, 0.5bar-t töltött a padon, utcán 1.0bart tudott akkor.

Előzmény: mcI_2.0 (139728)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139747

akkor jól emlékeztem, hogy mikor ti voltatok azon is 150körüli érték jött ki... én nem kétlem, hogy erősebb, 10fok mellett, téli kerékkel nekem is 133lovat és 230nm-t mértek a gyári állapot mellett, de rendre ugye mindenki t-jetje erősebb volt, csupán a 20 ló különbséget furcsálltam, nem azt, hogy erősebb. De biztos így van, 2 mérőpadról biztosan tudom, hogy 120-150es mérve volt olyanakkora és akkor 150körül volt a sport, a 120as meg 130 környéke. Én már egyik padnak se hiszek, csak az érzésnek :D pl az is vicces, hogy nekem 5.be mérve 1-2 lóval meg 5-8nm-el mindig erősebb volt mint 6.ban, pedig 6os váltófokozatra lett beállítva a gép. Hogy van ez? (ott állt a csávó aki kalibrálta a padot, legújabb szoftver, tuti, hogy jó minden,(állította) saját kocsiján be is mutatta+vissza is mehettem ingyen és megint lemérhettem.. ) csak a mp-ek számítanak ezek után, nem a dyno powerkedés

Előzmény: bajan122 (139745)
realist_ Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139746

A közös mérés alatt a csepeli mérést érted?

 

Nekem ott volt a korábban írt első mérés, azaz 172 ló.

Előzmény: bajan122 (139745)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139745

A kistjet és a sport kapcsán meg, mikor mi mérettünk ugyan azon a padon ugyan akkor mérve a stock 120-as gépek 125-131 lóerősek voltak (ha jül rémlik így volt a szórás), a sportok meg 150-153 körül.

Előzmény: realist_ (139743)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139744

Azzale együtt hogy firtatni akarnék bármit is, azért a gti esetében élek a gyanuperrel, hogy az újságírós tesztre szánt sport vagy sportos modellek nem feltétlenül gyári állapotúak. Ez az a fajta csúsztatás ami sosem derül ki.

Előzmény: realist_ (139743)
realist_ Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139743

Két helyen voltam méretni.

 

Az első nem volt hitelesített pad. 172 ló 270 nyomaték.

 

Második helyen - ez  hitelesített pad - 169 ló, 260 nyomaték (ez több mérésből a gyengébb, kb. 1%os eltérés volt köztük).

 

Ez a második mérés:

http://kepfeltoltes.hu/view/130408/fel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

Korábban volt egy cikk a totalcaron, ahol egy puntot mértek. Kb százalékra egyezett az eltérés a gyári adat és a mért adat között.

Gyakran van, hogy turbós motoroknál erősebb a gyári szoftverrel a gép. Valamelyik angol autós magazin szokta fékpadra is vinni a teszten náluk lévő gépeket. Volt olyan, hogy egy 200 lovas golf GTI több mint 230 lovas volt, tehát ez nem egy egyedül álló jelenség.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: czollnerg (139742)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139742

hát igen, a legnagyobb előnye a turbó. tovább kitart, felül erősebb, ezért is jön ki nagyobb temponál a különbség, nyomaték nem sokban különbözik. Egy ugyanolyan erős kis t-jet-et mindig odafogja verni a sport ahogy ixy is mondaná. (KeSuDio-t még mindig nem volt szerencsém érzékelni, ott más a helyzet a súly miatt) Fizikai korlátai vannak, hogy nem tudja megütni a szintet a 120as, én csupán furcsának tartom a 170+ lovat illetve nem értem, hogy egy padon ahol 128lovat és 218nm-t mértek a kicsinek ott hogyan mérhettek 150körülit a sportnak ezen infók alapján. Egészséges az a sport is pedig és egyértelműen hozza az is a szintet amit kell. Mind1, ezért kértem mci-től a grafikonokat, hogy összenézzem azzal ami nekem van.

Előzmény: Mewo (139738)
fáber77 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139741

 

Létezik hogy a gyári adat és a mérés között ekkora a difi?

Azért 20Le nem kevés!

 

Lehet elviszem a kocsit egy mérésre kiváncsi vagyok én is most már mennyi az annyi!

 

Tervezek némi "csipsztuningot" meg igen erősen gondolkodom ha ezt megcsinálom akkor mindenképp futómű és féktuning is lessz!

 

 

Előzmény: mcI_2.0 (139728)
dirige Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139740

Gondolom, az utolsó mondat ironikusnak készült.....

Előzmény: GazCamp3r (139716)
dirige Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139739

Én is csak arra gondoltam, hogy a shop sokmindent megenged, de ez a valóságban egy Kappa-méretű autó lenne. Etetős, na.

Előzmény: -carcass- (139714)
Mewo Creative Commons License 2013.11.29 0 0 139738

Valószínű ott nem volt verseny, ahol a Sport igazán erősebb.Asszem mi próbálgattuk a legtöbbet Mcivel, hogy mit tudnak.Nem emlékszem pontosan, de kb. 130-ig nincs meggyőző különbség, de aztán nagyon elnyúlik, ott megdeglik a vl 37.

Előzmény: czollnerg (139737)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139737

Pár ilyen mérési diagramot tudnál nekem küldeni? Ami nekem van mérés innen a fórumról azon 150ló és 245nm körüli számok vannak. Egyik ismerős is mérte és neki is 147 és 153ló között jöttek ki számok sport gombbal és anélkül. 50-60e km körül van benne, egyszer próbált otthagyni, persze sikerült is neki de nem akkora különbséggel mintha +35ló lenne a 2 kocsi között :S érdekes ez. Mondjuk a sport gyorsulási adatai adná a lovak számát. Nekem van egy télen készűlt 0-100 ott 8.44-8.6 közötti idő jön ki stopperelve óra szerint ami padon mért 136lóhoz (de lehet pár lóval több a -5fok miatt) és 1400kilóval elég jónak számít, számok alapján 10mp körül kellene lennie, de ez sok minden függvénye ugyebár.

Előzmény: mcI_2.0 (139728)
GazCamp3r Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139736

megnéztem, és rosszul emlékeztem. 205/50 a gumi, de nyáron mi 225/45-öt fogunk rá venni, elvégre az a gyári méret.

 

 

Előzmény: vinjo (139730)
szkorhetz Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139735
Webshoppok. Autocorrect.. :)
Előzmény: vinjo (139733)
Realtukko Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139734

Küldtem!

Előzmény: tlaci72 (139717)
vinjo Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139733

És ezt, amit leírtál, komolyan is gondoltad?  :-DDD

Nézd csak alul mi van! :-)

 

 

Előzmény: szkorhetz (139732)
szkorhetz Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139732
Webshopnak nem igazán szoktak ennyire elszállt árakat mondani.
Előzmény: vinjo (139731)
vinjo Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139731

Listaárnak simán írnak annyit, de mindig ott van a kb.30-50% közötti "rendkívüli" kedvezmény.

Előzmény: szkorhetz (139729)
vinjo Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139730

205/45 ?

Csak azért, mert ezzel a mérettel kb. 2 centivel alacsonyabb a kocsid. Nem igazán jó váltómérete a 225/45x17"-nak.

 

Szerintem kevés az a W jelű gumi, nekem muszáj volt a módosított progi miatt Y jelúre beruházni. (Continental SportContact 3 225/45R17 91Y MO)

 

:-DDD

Előzmény: GazCamp3r (139716)
szkorhetz Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139729
Hát, az pont nem tűnik egy jó méretnek és bár tényleg rohadt drágák az ekkora gumik, azért ennyire nem.
Előzmény: GazCamp3r (139716)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139728

Padokon történt mérések alapján 170 ló. Egyik helyen 170-174 ló között szóródtak az ott mért sportok (az enyém 172 volt, sport légszűrővel és sportdobbal - bár a gyárinál szűkebb csövekkel, mely most cserélve lesz bővebbre...). Egy másik helyen pedig realist méretett 169 lovat, szintén gyári konfiguráció mellett.

 

Természetesen, a köztudatban ismert adatok, és a gyár állítása szerint 150 ló.

Előzmény: fáber77 (139725)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 139727

Na, nálam meg az a megnyugtató tudat, hogy eszik rendesen (ha taposom neki). :-D

Előzmény: fáber77 (139724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!