A tekercsrugoban az a jo hogy nem kell semmifele gombot megnyomni. Nincs meglepetes. A kamionoknak meg nem kell tartani attol hogy egy patak atkelesnel kivagja a legrugot egy 5 cm vastag jegtabla. Nekem az elso dolgom volt az auto atalakitasnal hogy kidobtam belole a legrugot. Ugyis a legszarabb helyen durrant volna el. Aztan nyomogathattam volna a gombot. :)
Lehet, hogy ezt kellene kinevezni Bálint napi túrának, én is agyalok valamilyen nekiindulásnak, csak nehez állok neki a szervezésnek. Korábban az volt a jelszó, hogy nem tervezünk, hanem haladunk amíg meg nem éhezünk....
tájékoztatom a tisztelt társaságot hogy 2013 02 03 án turát szervezúnk pécel és nagytarcsa kőrnyékén. a találkozo helyát és időpontját pár nap mulva kőzzé teszem. a szokásos egy napi tura -hosszabb megállások nélkúl- kalandos lesz. kompi
sajnos egyre kevesebb az RRC, de viszont egyre többen újítanak fel komplett teljesen romos autókat, úgyhogy van remény hogy marad egypár. az is kisebb csoda hogy még mennek, hisz a legöregebbek 40 év fölött vannak, a legfiatalabbak meg 20 évesek
Tudod amikor ma egy gyanus helyhez ertem,akkor tok jo volt megnyomni egy gombot es 10 cm-el magasabban atvagni rajta. Na ezt csinald meg a tekercs rugoval. Kulonben mar evek ota legrugos minden kamion es soha sincs baja. Technologia kerdese az egesz.
Nincs azzal semmi baj, csak idejében kell kicserélni vagy ha mély patakban kelsz át akkor reggel nem csak a műszerfalat kell leporolni, hanem alánézni hogy leszakadt-e az egyik magasság érzékelő egy kósza faágtól, valamint legyen nálad EAS kiütő, meg kompresszor . Ennyi.
A légrugó az állatkodást biztosan kevésbé bírja... van itt kolléga, aki khm... megerősíti...
amúgy, ha jó állapotú, azért az a 6 hengeres BMW dízel is szépen jár. Az elektronika egy része nyilván kiherélhető... előbb utóbb mostmár a P38 meg a D2 jönnek csak sorra, mert classic Range meg Disco 1 már kevés van ép állapotban... (már akinek nem Defi)
Nekem nagyon tetszett a disco is, de amikor beultem a P38-ba, akkor rogton beleszerettem! Nalunk hal'Isten minden-fele terepre van lehetoseg, es amiota megvan ki is probaltam parat es eddig nincs ra panaszom! Sokan szidjak a legrugot, de ugyanannyian dicserik is, a torokoknel peldaul meg a kemeny offroad-osok is a gepben hagyjak! Egyebkent en pont olyan gepet kerestem, amiben minnel keveseb a plussz extra: memorias-motoros ulesek, tetoablak, multikormany, stb.! Pont az elektronikus hibalehetoseg kizarada miat! Summa-summarum: nekem irtora bejott a RangeRover MkII alias P38 !
Igen, ott azért elgondolkodtam én is ezen. Mert aki nem V8 benzines Landcruiserrel, Dodge RAM-al, Chevy Blazerrel meg ilyen tankokkal jár, az V akármennyi Lexussal meg V8 Mustanggal meg Dodge Challengerrel. Van kicsi autó is, de kevesebb, mint az autópark fele.
Mondjuk az USA is sokkal-sokkal olcsóbb benyával jár, mint mi, bár már nem 65 forintossal... hát nem tom.
"itt nem zavart, amikor a Pajero torkán legurult a 20 l... meg még több is a hegyekben."
Én rühellem a 400-500 forintos gumibogyószörpöt, de jó is, hogy ilyen drága, mert amúgy menne mindenki szélnek, világnak, aztán ennek van egyéb következménye. Én is ezért nyergeltem át nagyrészt a modellezésre. Azzal is el lehet annyit buziskodni, mint egy kardánkereszt cserével.
Éppen most ruháztam be egy fél Disco árát H0-ba, pedig azt nem is akartam, csak úgy jött. :-)
Gyonyoru,az biztos. De hat 20 literes fogyasztassal? Ma voltam kicsit off-road ozni. Siksag,de 30cm-es szuz hoban 80-al. Hat mit mondjak? Szuper volt!!! Allat ez a gep! Meg csak kostolgatom(eddig szereltem),de hihetetlen amit tud. 5cm-es ho a hatuljan! A garazsbol holapattal tolom ki a leolvadt trutyit. Viva RR!!!
Igen. Meg ha bármi kell... apróságok is sokba lehetnek. És most kéretik nem rám támadni P38 tulajoktól, de induljunk ki abból, hogy ebben gépben jóval több, jóval bonyolultabb rendszer van. A légrugózástól kezdve a memóriás ülésig, bonyolult központi zárig, akármifrancig, ami ha romlik, márpedig ezeknek az élettartama sem örök, akkor mind drágább, mint a sokkal egyszerűbb megoldásokkal operáló olcsóbb típusok. Vannak persze kivételek, de ökölszabálynak ez van.
Nagyon jó, mert nem szerezhetünk meg így mindent, mindig marad tárgy a vágyakozásnak :))
Persze. De ezt tankolni se bírnám. Én évi 40-50 ezret megyek.
Ez egy luxus autó volt, amikor legyártották. A fenntartása sose volt olcsó. Öregen sem kevesebb, mint újonnan, az értékvesztés már nincs, de minden más van. Sőt.
ha kicsit drágább autót veszel akkor a fenntartásán nagyságrendekkel nagyobb osszegeket tudsz nyerni. nekem eddig bejott. persze nem csak "drágább" de annak megfelelo állapotút kell venni.
Ezt már én is néztem, h szép.... csakhát óvatos duhaj vagyok, tudom, hogy aki majmot vesz, annak banánt is köll tudni venni. Nekem meg elég a Disco1 fenntartása is... de gyönyörű autó. Jó lenne egy ilyennel járni nap mint nap. Na, pont ezt nem tehetném meg.
EZ AZ...Eszméletlen jól ment és sehol semmi zörej,nyikorgás...Úgy húzott...Bameg komolyan ,ez vmi kva jó gép.IGAZI JÓ VÉTEL.Persze ha az eladó azóta nem nyúlt hozzá,vagy ilyesmi.Anno 3mért akarták eladni a kereskedésben ....srác anno 2,4ért vette:O)Most már több mint egy éve van a kereskedőnél....,1.99ért akrja..Ezért mondom 1,4ért ok-és ...gázt neki 400ért oszt csillivilli:O) A tűzoltókészülék benne gyári LR:O)
Hát leginkább de. Csak itt kb. két eset van. Alaptézis ugye, hogy 250e km felett és tizenöt évnél minden autónak sok hibája van (ha elhanyagolták addig) és azok jönnek szépen. Namost a javítási költségeket az eladási árban nem igazán lehet visszakapni. Tehát 1. Lehet, hogy elkezdte megjavítani és rájött hogy még elnyelne 1 millát, de ezt már nem tudja beletenni, ezért a bukást csökkentve kiszáll. Szív a következő tulaj. 2. elkezdte megjavítani, kb. végig is ért, de annyira fájt, hogy nem bízik az autóban és eladja... pedig már jó lett.
Na ezt eldönteni, hogy melyik van egy használt P38-ról vevői helyzetből... :-(