Nem a szerelőt minősítettem, csak arra mutatok rá, hogy egy ilyen bonyolult cucc felújítására (figyelembe véve, hogy a szerelő többnyire sehova sem tudja továbbhárítani a garanciát) ez egy teljesen reális garancia vállalás, de a szerelő ettől még akár lehet egy csapnivaló kókler is.
Ez a vállalás teljesen korrekt és szokásos felújított esetében. Ez az idő, illetve futás tökéletesen elég arra, hogy a beépített alkatrészek megadják magukat ha akarják illetve, ha a szaki vétett valami hibát akkor az kijöjjön. Felújításra nem igazán szoktak hosszú garanciát bevállalni, mert ha más hagyja el magát a garancia alatt akkor is szét kell szednie ami, ha nem garis a probléma, akkor csak konfliktus forrás. Ki és mit fizessen, stb...
Aki több garanciát ígér, az általában még ezt sem tartja, vagy igyekszik mindenáron kibújni a vállalása alól.
" Az elvégzett munkára 6 hónap, vagy 10,000 Km garanciát vállalunk!"
Ez nekem elég kevésnek tűnik!
Egy honlapot összedobni nem egy nagy pukkanás, de mi van mögötte???
Ezt úgy írtam, hogy nem tudom milyen minőségű munkát végeznek, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy nem biztosan az a legjobb aki csilivili oldalon hirdeti magát!
Egyébként kíváncsi lennék, hogy milyen ajánlatot tesznek neked. Mennyiben lesz más mint a már eddig megkérdezett szerviz, szerelő?
Remélem nem tapasztalom meg,igy is durvát rántott nagyon.Dízelnél azért kb 2200-ról 3200-ra ugrott a fordulat,és ugye alapból motorfékkel ahogy irtad is.
Új vagyok itt, az Index Mercedes-Benz Cars fórumáról néztem át hozzátok, mert automata váltó problémám van. Egy kicsit visszaolvastam és hasonló jelenséggel állok szemben, mint a 8924 hsz.-ben baal kolléga.
A gép egy 1998-as Mercedes S300TD ( bálna ), OM 606-os motor, 722608-as váltó.
Két hete kellett javítani a váltót, mert eltörött benne a kettős fék, kapott vagy 8 új lamellát, új olajat és szűrőt. Azóta reggel hideg indításkor ( mínusz 3-4 fok) D-ben először csak 2-ig vált fel, és csak 4-5 perc után hajlandó ennél feljebb váltani. Viszont ha fix 4-be rakom akkor hidegen is felvált 4-ig, bár egy kicsit érezhetően lassabban.
Többen azt mondták, hogy ez hidegben normális, de nekem a javítás előtt sohasem volt ilyen, még a mínusz 20 fokban is azonnal jól működött.
Mi a véleményetek?
A Merci fórumon az egyik kolléga írt egy lehetséges hibaokot, de szeretnék több véleményt megismerni.
Régen jártam erre,de most leirom milyen kis unintelligens a 01M 4 seb. autómata váltóm.Hátha valaki járt már igy.A vészüzeme 3. sebesség.110-es tempónál valami nem tetszett neki,vészbe tette magát.Persze bevágta a 3.-at,elég durva volt.Még jó hogy nem mentem gyorsabban.Hazacsorogtam vele,VAG-COM rádug,minden tekercs testje szakadt.Csati le a váltóról,látszott a korrozió egyből.Kontakt spray,visszaraktam,azóta ok.Gondolom semmi vezérlés nélkül is 3.-ba rakja magát,de ha ez pályán 150-nél van akkor bedarálja magát?
A visszajelzo csak azt jelzi, hogy a valto veszuzemmodba kapcsolt. Ez lehet mastol is, nem csak a valto hibajatol. Amikor egyszer kihagyo trafoval mentem haza, az erolkodestol nekem is atallt veszuzemmodba, trafot kicsereltem es egybol elaludt. A Te esetedben -ha a valto nem produkal semmi tunetet- viszont en inkabb a visszajelzo elektromos (erintkezesi) hibajara gyanakodnek a leirtakbol.
Segítséget szeretnék kérni.Renault Megane 1.6 1999 évjáratú proaktív automataváltó,ha emelkedöre megyek felvillan a váltó lámpája,ha nem túl nagy ill. vízszites haladásnál semmi/akár 1000km-en sem/.Az olaj nem régen volt cserélve a renault szervíz szerint nincs hiba./de akkor miért jelez?/
Először mindenképpen telefonon értekezz vele, mert nem tud azonnal nekiállni az autónak általában. A hiba leírásából is szokott ötlete lenni.
A másik hozzászólásodra reagálva: a 250 ezer Ft-os javítás, már ha megúszod annyiból, egyáltalán nem olcsó, de eldöntheted, hogy eladod váltóhibásan 500 ezerrel kevesebbért és veszel helyette valami mást ami megint csak Orosz rulett és kezded az elejéről a feltámasztását:), vagy megjavíttatod és használod az egyébként jól működő autódat.
Azt se felejtsük el, hogy manapság egy autó átírása is Kb 100 ezer pénz! Az mondjuk a harmada a javításnak!
"-21 fokban is ugyanúgy szépen vált az automatám,mint máskor....pedig induláskor,és utána jódarabig abban is hideg az olaj."
OK, az enyém nyáron is igényli az olaj bemelegedését, akkor is azért kb. 5- 600 m-t kell mennem mire a 4. fokozatba fel tud váltani. Most a téli hidegben kb. 1 km-t megyek mire végigvált. Egyébként mindig is ilyen volt. Mondtam ezt a jelenséget a váltószerelőnek is, aki azt válaszolta ez így teljesen rendben van. Megjegyzem, kicsit túl van töltve olajjal, amire az volt a válasza hogy ne eresszük le, mert így kisebb lesz a sleep- je. Én a leeresztést nem forszíroztam, mert a fenti jelenséggel együtt tökéletesen működik.
Mindenképpen felkeresem . Bár így budapestről kicsit macerás eljutni hozzá a kocsival fokozat nélkül. De legalább ha más nem tanácsot kérek tőle. Köszönöm a segítséget !
Azt vettem észre hogy minuszoknál és egy bizonyos páratartalom környékén csinálja, valószinű akkor tud valami lefagyni. Idén a -20 fokban hibátlanul müködik...
Nekem van/volt ilyen problémám már vagy 2-3 éve áll fent a hiba, ha jól emlékszem azt mondták valami mágnes szelep a hibás de nem érdemes vele foglalkozni. Én sem javítattam meg, amikor előjött akkor csinálta pár hétig majd egyszercsak gondolt egyet és azóta jó illetve idén idáig 1x csinálta, de nekem elég egy újraindítás is ha már meleg a motor.
Ezek a váltók olcsón, és jól felújíthatók. Ne félj tőle. A szivattyúcserén kívül kell majd egy konverter felújítás + szétszedni az egész váltót, és belenézni, kitakarítani, új olaj+ szűrő, és vígan elmegy megint 200km-t minimum, mechanikai hiba nélkül.
Nagy fába vágod a fejszédet, ha belevágsz a kéziváltósra átalakítós projektbe!
Akit ajánlottam beszéltél vele? Érdemes lenne. Vannak ötletei telefonon is, de persze biztosat Ő is csak a váltó leszedése után tud mondani! A váltót meg így is úgy is le kell szedni, nem?
Igen. Nem a szerelőre gondoltam. Hanem a váltóra. Ki tudja ... ha 1 hónap múlva megint tönkremegy akkor egy másik hibára / alkatrészre hivatkozva megint száz ezreket költhet rá az ember. Én csupán ettől tartok. Mivel használható információt nem kaptam így magamnak kell végigjárnom az utat de kezd összeállni a kép a kéziváltóra való csrével kapcsolatban ! Bár még vannak kérdések ...