Döntött a Fővárosi Bizottság, visszaállítják a Tengerészeti emlékművet, világítótornyot. Engedély kb. júliusra lesz, és jövő augusztus 20-ra szeretnék visszaállítani, felavatni.
Megnéztem azokat is! Köszönet értük! Ezen a képen egy eddig nem észrevett részletet vettem észre, de ez tényleg az én hibám! A tanulmányt is elolvastam.
Mégegyszer kösz a képekért, régebben nagy régi Erzsébet-híd rajongó voltam úgy, hogy igazából nem is ismertem. Volt képernyő hátterem is, de olyan rossz minőségű, hogy kőcsipkésnek gondoltam! :-(
Attilás, lehet, hogy rossz a gépem, de tegnap óta nem tudom használni a szi.kati.ca képgyűjteményedet (amit mostanában nagyon sokszor nézegettem, hálás vagyok érte, köszi, sokat segített). Lehet ám, hogy az én gépemmel van valami gond, de ha mégse, jelezzél már léces.
Itt jobban látszik a felhajtó. Annak az épületnek volt egy felső része amelyik a felső rakpartra támaszkodik. ez egy nagyon érdekes négy fia-tornyos épületrész volt. Létezik egy közeli kép is róla de nem találom most. Olyan mint egy pályaudvari bejárat.
Az áruk úgy jutottak fel a felső rakpartra (a városba), hogy a raktárterület északi és déli végén kapuk voltak, ezeken lehetett a szállító járműveknek (kocsiknak) ki és bejárniok. Az alábbi Klösz fotón látható az egyik kapu. A már említett sárkányszobrok az egyik kaput őrizték, míg a másikat delfinek (ezekből most van két pár a városligeti tó partján).
Nem fontos, ne törődj vele, fő, hogy rendszeres részvevője vagy a diskurzióknak. Így tanulunk egymástól. Különben én is ARRA gondoltam, de nem mertem beírni..:))
Kitűnő képek, nézegetem a Lánchíd két oldalán látható egyforma házikókat, már tudom, hogy ki volt a tulajdonosuk, de továbbra is vannak kételyeim, hogy csak lépcsőházak lettek volna.
Hogyan jutott fel a teherkikötő rengeteg áruja a felső rakpartra?