Nyilván. Csak mondjuk egy Portugáliát megcsinálsz 4 nap alatt, addig keleti irányba 4 nap alatt szerintem még sehol se vagy. Főleg télen. A kolléga egyébként 3 hétre saccolta az utat (üresen jött haza ami ugye lehet előny is, de hátrány is), karácsonyra szeretett volna hazaérni. Nem tudom sikerült-e neki.
Maci,
Mondjuk térképpel? Ha tanultál oroszul akkor még a betűk (táblák) se jelentenek akadályt :)
Vagy vannak fasza orosz navi programok: Navitel, Russa. Csakhogy az ismertebbeket említsem.
Múltkor együtt vámoltam egy idősebb faszival a BILK-ben, épp valahova csecsenföldre vitt bútorokat. Mikor elkezdte mondani az útvonalat egyből feltűnt, hogy ő nem vezetés(ek)ben méri a távolságot. Napokban. Pedig km-ben nem egy nagy táv, megnéztem 3000 körül van.
Mersinben (Adana mellett, Torokorszag) voltam egy irodaban ahol speditor terkepek voltak a falon.
Ahogy a mi szemunk megszokta (errefele) hogy a skandinav orszagok vannak "felul" ezen faliterkepeken...nos, ott a felso csucsokben volt Bukarest.
Lefele mondanom se kell hogy meddig volt a terkep:)))
Valahogy kuriozum ez szamomra a mai napig.
Egy jordan soforrel jottem par napot egyszer felfele (nana hogy Mercije volt): es mondta h volt mar Romaniaban es egyszer fent Nemetorszagban, ami nagyon messze volt ahogy mondta.
Vegul is minden viszonylagos...:)))
Don, ivodzsima (es masok): merre voltatok a legdelebbre "arrafele"???:)
Hát ezek az extrém pályák kemények lehetnek! mindig elismertem azokat akik le arab országokba vagy orosz-kazah pályán jártak:)
Én egyszer voltam ukrajnába a boxerrel és odafele uton folyton azon agyaltam milyen lesz a határ meg ,hogy milyen lesz ukrajna. Jöttek szembe török kamionok is mondom ha ők túlélték akkor talán énis:) Visszafele újra magyarországon volt bennem 1 kis büszkeség ,hogy na igen ezt is megcsináltam!
A multkor az M1 en láttam 1 teheráni kamiont! 4db rendszáma volt külömböző karakterekkel:) Valamint most láttam Timocom on 1 4 kamionos fuvart belgrádból Qatar ba az is izgi lehet:)
Birodalom kimaradt (Hal'Istennek), kalandnak (palyakezdokent) epp eleg volt a roman , bulesz, makedon, es picit lejjebb palya.
...
Emlekszem amikor kolyok voltam, a Mercik tetejen lattam egy matricat (faluba nalunk volt egy-ket hc-s) melyen ez allt V8 330 vagy 350 v 380?? Huu mekkora szam volt, talan a 350 lehetett nem emlekszem pontosan (1935 tipusszam???).
Klasszikus kamionozas kb a '90es evek elso vegeben erhetett veget, szerintem,azota: "varnak", "termined van" "leall a szalag", "mikor vagy ott?" "mikor vagy itt?"kerulom a staut, kivezetem a (sokadik) 4,5 orat, hutos cmr-t irok, mert sietek, kerulom a sort a hataron, kerulnek engem a hataron, rohanas az aldiba, rohanas az aldibol,
megszuntek a kocsi melletti fozocskek szep lassan (legalabbis Lajtan tul...)
persze a 3 napos bulgar vamkezeles, vagy makedon belepo se volt jo...
Bukaresti nagybanin is rolunk arultak a cucot (irodaba mondtak is hogy egy hetet(!!!) szamolnak azon a koron a lerakora, szal 2-3 nappal akar gyors is lehetett az ember.
Amikor kicsi voltam 10-13 éves volt 2 rába daf cserefelépítményes általában vagy transcamionos vagy valami libertate felíratú felépitmények voltak rajtuk! jah és forgózsámolyosak voltak:) itt álltak előttünk mindig a réten akkoriban még nem tudtam mit jelent oroszba járni de a 2 srác sokat ment! mesélték ,hogy gépfegyverekkel ügyelték a le-fel rakodást meg hasonlókat. A 2 srác mindig bőrdzsekibe menő cuccba volt mintha meg se viselte volna őket. ma meg ha a hátron meg nézel néhány kamionost bulgárt románt néha magyart is árad a bűz retkes ruha tiszta ápolatlanság...
Mi sohasem csíptük őket. Azért a Közel keleti, és az Orosz pályára később léptek be mint a Magyarok. Nem nemzeti dicsekvés, de a fasorban sincsenek hozzánk képest. Mentalitásban és képzettségben sem. Tolakodós faszkártyák voltak. Tudod volt egy mondás: A knédli nem étel, a tót nem ember, a liaz nem kamion. :-)
A Liaz kivételével mind meg volt, igaz előtte Skodáztam is a Volánnál. :-) Ami a legjobban bírta az a Turbo Star volt. 330-as Benetton zöld, és 360-as a következő. Amit az kapott a ruszki pályán az nem volt semmi. Azok az adagolós szerkezetek bírták. A mai Közösnyomócsöves technikák már nem olyan sikeresek távol a nagy semmiben amikor magadra vagy utalva. Daf Rábát mi sem szerettük annyira, a kis fülkés régi az jobb volt. A 320-as Merga a HC-nál keleten is mindent kibírt. Azután jöttek az első 330-as turbósok, az is jólsikerült széria volt, aztán már nem nem hallottam olyanról amit agyba főbe dícsértek volna.
"állítólag ilyenkor télen kint nem elég az állófűtés hanem a motort is végig járatni kell mert a tankba visszacsorgó meleg gázolaj melegen tartja a tankban lévőt:)"
Ja igen, ha a tank hőszigetelt lenne, és 10 liter gázolajat tartanának benne. Alapjáraton nem igazán 90°C-os gázolaj áramlik vissza a tankba.
Mi Svedbe jarunk, novembertol tesszuk a tankba a "skydd"-et (1000L-hez 1 L)...Lengyelben es Svedben lehet kapni. Par eve Ornskoldvik-ben voltam, este ertem a ceghez, ott aludtam, meg csak -10 volt. Hajnal 5kor arra ebredtem hogy "kicsit" fazom. Aki ismeri a DAF-ot (95XF-et), az tudja mekkora csovon kapja az uzemanyagot a kalyha...kb mint a gombostu feje (se)...na ez a cso elfagyott, kalyha megallt....beinditottam a kocsit, -28 fok...nagyon nem kellett leaallitani aznap... :)
A szerb határon azt mesélte 1 oroszozós kollega ,hogy kint a moszkvai piacon raktárnak is használják az autót! Elmondása szerint 1-1 lerakodás akár 6-7 napig is eltarthat! Igaz ez?
Jah és állítólag ilyenkor télen kint nem elég az állófűtés hanem a motort is végig járatni kell mert a tankba visszacsorgó meleg gázolaj melegen tartja a tankban lévőt:)
Én is voltam Odesszában szilveszterkor.Éppen én voltam a reffes akkor. Dobozos IFÁ-val, dobozos póttal:-))Nem kívánom senkinek.:-))
Ez a világ már csak"játék" ezekkel a technikákkal.De jobb is így.Annak a kornak azok voltak a csúcsautói.Liaz, Rába, stb.
Ha most meglátsz egy 330-as turbóstart, akkor azt mondod:micsoda öreg hulladék.Pedig mekkora sztár volt 20éve.Meg a 320-as merci.A buleszok hűtőztek vele.Pöccre indult 2millió km után is.A DAFrábának meg imátkozni kellett.
Feltörtek az emlékeim. Tengiz, Alma Ata, Ufa, Jereván. :-) Szegény srácok, de fiatalon bírja az ember. Ha akarnám sem tudnám elfelejteni, mert nekem is fagyott így meg a kezem szűrő kidobálásnál és légtelenítésnél, és tank melegítésnél, bár nem ennyire sötétre mint a Cseh gyereknek, de eléggé szürke volt. Sajnos azóta is telente a két kézfejem totál kiszárad és ki is repedezik még véresre is. De megtanultam a dolgot, aztán már ment a benzin a tankba, vagy a kerozin. Most már nem mernék elmenni, mert nem bírnám idegekkel.
egy regi mondas szerint: "ha csehek jonnek szembe, akkor lehet menni"
(lezart Ventimiglia miatt, gondoltam gyorsan menekulok Franciaorszagbol, toronyirant nekimentem Torinonak (Montgenevre-nel leptem hatart), huzos volt telen, de ott is jottek a totyak szembe, ami akkor roppant mod megnyugtatott):)