Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Gabesz Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59281

Don,

Nyilván. Csak mondjuk egy Portugáliát megcsinálsz 4 nap alatt, addig keleti irányba 4 nap alatt szerintem még sehol se vagy. Főleg télen. A kolléga egyébként 3 hétre saccolta az utat (üresen jött haza ami ugye lehet előny is, de hátrány is), karácsonyra szeretett volna hazaérni. Nem tudom sikerült-e neki.

 

Maci,

Mondjuk térképpel? Ha tanultál oroszul akkor még a betűk (táblák) se jelentenek akadályt :)

Vagy vannak fasza orosz navi programok: Navitel, Russa. Csakhogy az ismertebbeket említsem.

Előzmény: Don 166 (59279)
maci86 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59280

azért kiváncsi lennék ,hogy a nagy orosz pusztában ,hogy tájékozódtak-nak :) mondjuk 1 első utas sofőr miben reménykedhet:D

Előzmény: Don 166 (59279)
Don 166 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59279

Az volt a duma ha kérdezték merre van Jereván, hogy " mész három napot, aztán jobbra fordulsz"

Valóban nem nagy táv, csak haladni nem lehet sajnos. Azon a részen az Oszétok és a Csecsenek azért rendes emberek, bármit is mondanak róluk.

Előzmény: _Gabesz (59275)
maci86 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59278

gugli mapsban 4090km:) hogy készültél az ilyen utakra? mit vittél magaddal? lelkileg mekkora rákészülést jelentett?

Előzmény: Don 166 (59277)
Don 166 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59277

Szerintem nekem a Kuwait volt a leg lentebb. :-)

Előzmény: BoriBori (59274)
maci86 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59276

Most hogy mondod így visszagondolva komolyan így beszélnek!

 

De a legjobban az tettszik amikor aztmondják ,hogy moszkva utánn mentem egyenesen 3000km -t tacho nélkül:D:D

Előzmény: _Gabesz (59275)
_Gabesz Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59275

Hali!

 

Maci,

Múltkor együtt vámoltam egy idősebb faszival a BILK-ben, épp valahova csecsenföldre vitt bútorokat. Mikor elkezdte mondani az útvonalat egyből feltűnt, hogy ő nem vezetés(ek)ben méri a távolságot. Napokban. Pedig km-ben nem egy nagy táv, megnéztem 3000 körül van.

Előzmény: maci86 (59273)
BoriBori Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59274

igen.

Mersinben (Adana mellett, Torokorszag) voltam egy irodaban ahol speditor terkepek voltak a falon.

Ahogy a mi szemunk megszokta (errefele) hogy a skandinav orszagok vannak "felul" ezen faliterkepeken...nos, ott a felso csucsokben volt Bukarest.

Lefele mondanom se kell hogy meddig volt a terkep:)))

Valahogy kuriozum ez szamomra a mai napig.  

 

Egy jordan soforrel jottem par napot egyszer felfele (nana hogy Mercije volt): es mondta h volt mar Romaniaban es egyszer fent Nemetorszagban, ami nagyon messze volt ahogy mondta.

Vegul is minden viszonylagos...:)))

 

Don, ivodzsima (es masok): merre voltatok a legdelebbre  "arrafele"???:)

Előzmény: maci86 (59273)
maci86 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59273

Hát  ezek az extrém pályák kemények lehetnek! mindig elismertem azokat akik le arab országokba vagy orosz-kazah pályán jártak:)

 

Én egyszer voltam ukrajnába a boxerrel és odafele uton folyton azon agyaltam milyen lesz a határ meg ,hogy milyen lesz ukrajna. Jöttek szembe török kamionok is mondom ha ők túlélték akkor talán énis:) Visszafele újra magyarországon volt bennem 1 kis büszkeség ,hogy na igen ezt is megcsináltam!

 

A multkor az M1 en láttam 1 teheráni kamiont! 4db rendszáma volt külömböző karakterekkel:) Valamint most láttam Timocom on 1 4 kamionos fuvart belgrádból Qatar ba az is izgi lehet:)

Előzmény: BoriBori (59271)
BoriBori Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59272

Roadtrain-nek!!

(illetve mindazoknak akik szeretik a jatekokat)

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/320822490937?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

 

 

es Scania fan-oknak ugyanonnan:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/320822485250?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

 

kivancsi leszek a licitek vegere...

BoriBori Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59271

Gozom sincs miert pont ok...

...

 

Birodalom kimaradt (Hal'Istennek), kalandnak (palyakezdokent) epp eleg volt a roman , bulesz, makedon, es picit lejjebb palya.

...

Emlekszem amikor  kolyok voltam, a Mercik tetejen lattam egy matricat (faluba nalunk volt egy-ket hc-s) melyen ez allt V8 330 vagy 350 v 380?? Huu mekkora szam volt, talan a 350 lehetett nem emlekszem pontosan (1935 tipusszam???).

 

Klasszikus kamionozas kb a '90es evek elso vegeben erhetett veget, szerintem,azota: "varnak", "termined van" "leall a szalag", "mikor vagy ott?" "mikor vagy itt?"kerulom a staut, kivezetem a (sokadik) 4,5 orat, hutos cmr-t irok, mert sietek, kerulom a sort a hataron, kerulnek engem a hataron, rohanas az aldiba, rohanas az aldibol,

megszuntek a kocsi melletti fozocskek szep lassan (legalabbis Lajtan tul...)

 

persze a 3 napos bulgar vamkezeles, vagy makedon belepo se volt jo...

 

Bukaresti nagybanin is rolunk arultak a cucot (irodaba mondtak is hogy egy hetet(!!!) szamolnak azon a koron a lerakora, szal 2-3 nappal akar gyors is lehetett az ember.

Előzmény: maci86 (59262)
liili Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59270

Nagyon könnyen lehet várni napokat.Minden nehézkes náluk.Vám, lerakodás, nincs hely,stb.Nem vágyok oda.

A Birodalom az külön világ.Nem európai ésszel kell ott gondolkodni.

Előzmény: maci86 (59263)
maci86 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59269

Amikor kicsi voltam 10-13 éves volt 2 rába daf cserefelépítményes általában vagy transcamionos vagy valami libertate felíratú felépitmények voltak rajtuk! jah és forgózsámolyosak voltak:) itt álltak előttünk mindig a réten akkoriban még nem tudtam mit jelent oroszba járni de a 2 srác sokat ment! mesélték ,hogy gépfegyverekkel ügyelték a le-fel rakodást meg hasonlókat. A 2 srác mindig bőrdzsekibe menő cuccba volt mintha meg se viselte volna őket. ma meg ha a hátron meg nézel néhány kamionost bulgárt románt néha magyart is árad a bűz retkes ruha tiszta ápolatlanság...

Előzmény: Don 166 (59268)
Don 166 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59268

Mi sohasem csíptük őket. Azért a Közel keleti, és az Orosz pályára később léptek be mint a Magyarok. Nem nemzeti dicsekvés, de a fasorban sincsenek hozzánk képest. Mentalitásban és képzettségben sem. Tolakodós faszkártyák voltak. Tudod volt egy mondás: A knédli nem étel, a tót nem ember, a liaz nem kamion. :-)

Előzmény: maci86 (59262)
Don 166 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59267

A Liaz kivételével mind meg volt, igaz előtte Skodáztam is a Volánnál. :-) Ami a legjobban bírta az a Turbo Star volt. 330-as Benetton zöld, és 360-as a következő. Amit az kapott a ruszki pályán az nem volt semmi. Azok az adagolós szerkezetek bírták. A mai Közösnyomócsöves technikák már nem olyan sikeresek távol a nagy semmiben amikor magadra vagy utalva. Daf Rábát mi sem szerettük annyira, a kis fülkés régi az jobb volt. A 320-as Merga a HC-nál keleten is mindent kibírt. Azután jöttek az első 330-as turbósok, az is jólsikerült széria volt, aztán már nem nem hallottam olyanról amit agyba főbe dícsértek volna.

Előzmény: liili (59261)
punish3r Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59266

Egyszer voltam csak angolba, de oda vissza kb. 5h várakozás. A kikötőben mesélték hogy ez rendszeres volt, mondták hogy nem lesz jó vége.

Előzmény: suttercane (59250)
karimax Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59265

"állítólag ilyenkor télen kint nem elég az állófűtés hanem a motort is végig járatni kell mert a tankba visszacsorgó meleg gázolaj melegen tartja a tankban lévőt:)"

 

Ja igen, ha a tank hőszigetelt lenne, és 10 liter gázolajat tartanának benne. Alapjáraton nem igazán  90°C-os gázolaj áramlik vissza a tankba.

Előzmény: maci86 (59263)
poczok1978 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59264

Hi,

 

Mi Svedbe jarunk, novembertol tesszuk a tankba a "skydd"-et (1000L-hez 1 L)...Lengyelben es Svedben lehet kapni. Par eve Ornskoldvik-ben voltam, este ertem a ceghez, ott aludtam, meg csak -10 volt. Hajnal 5kor arra ebredtem hogy "kicsit" fazom. Aki ismeri a DAF-ot (95XF-et), az tudja mekkora csovon kapja az uzemanyagot a kalyha...kb mint a gombostu feje (se)...na ez a cso elfagyott, kalyha megallt....beinditottam a kocsit, -28 fok...nagyon nem kellett leaallitani aznap... :)

 

Jo gurit

Előzmény: maci86 (59263)
maci86 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59263

A szerb határon azt mesélte 1 oroszozós kollega ,hogy kint a moszkvai piacon raktárnak is használják az autót! Elmondása szerint 1-1 lerakodás akár 6-7 napig is eltarthat! Igaz ez?

 

Jah és állítólag ilyenkor télen kint nem elég az állófűtés hanem a motort is végig járatni kell mert a tankba visszacsorgó meleg gázolaj melegen tartja a tankban lévőt:)

Előzmény: liili (59261)
maci86 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59262

Miért pont a csehek? mert akkora túlélők vagy mert olyan bénák ,hogy hogyha ők eljöttek más is eltud?:)

Előzmény: BoriBori (59253)
liili Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59261

Így igaz!

 

Én is voltam Odesszában szilveszterkor.Éppen én voltam a reffes akkor. Dobozos IFÁ-val, dobozos póttal:-))Nem kívánom senkinek.:-))

Ez a világ már csak"játék" ezekkel a technikákkal.De jobb is így.Annak a kornak azok voltak a csúcsautói.Liaz, Rába, stb.

Ha most meglátsz egy 330-as turbóstart, akkor azt mondod:micsoda öreg hulladék.Pedig mekkora sztár volt 20éve.Meg a 320-as merci.A buleszok hűtőztek vele.Pöccre indult 2millió km után is.A DAFrábának meg imátkozni kellett.

Előzmény: Don 166 (59257)
Roadtrain Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59260

Nem tudom merre van.De valahol Dunaújváros alatt valahol?Passz.........

Előzmény: té.bé (59258)
Roadtrain Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59259

Gradilaci az a faszi :) (húderímfaragóvagyok) aki írja vagy írta azt a kamionos blogot és állandóan maláta hiányba szenved.

sepi meg itt érdeklődött a kamionos életről eleinte aztán írt egy kis blogot a wabihoz kerüléséről az ottani dolgokról (kezdet) aztán ennyi.

Előzmény: liili (59242)
té.bé Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59258

Ismerős ez a hely, talán a61-es mellett van Födvártól az elsö falu.

Előzmény: Roadtrain (59234)
Don 166 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59257

Feltörtek az emlékeim. Tengiz, Alma Ata, Ufa, Jereván. :-) Szegény srácok, de fiatalon bírja az ember. Ha akarnám sem tudnám elfelejteni, mert nekem is fagyott így meg a kezem szűrő kidobálásnál és légtelenítésnél, és tank melegítésnél, bár nem ennyire sötétre mint a Cseh gyereknek, de eléggé szürke volt. Sajnos azóta is telente a két kézfejem totál kiszárad és ki is repedezik még véresre is. De megtanultam a dolgot, aztán már ment a benzin a tankba, vagy a kerozin. Most már nem mernék elmenni, mert nem bírnám idegekkel.

Előzmény: liili (59243)
BoriBori Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59256

ok, kosz.

jo ejt  (ejt??)

Előzmény: Törölt nick (59255)
BoriBori Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59253

Az volt a KAMIONOZAS...

 

egy regi mondas szerint: "ha csehek jonnek szembe, akkor lehet menni"

 

(lezart Ventimiglia miatt, gondoltam gyorsan menekulok Franciaorszagbol, toronyirant nekimentem Torinonak (Montgenevre-nel leptem hatart), huzos volt telen, de ott is jottek a totyak szembe, ami akkor roppant mod megnyugtatott):)

Előzmény: liili (59243)
BoriBori Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59252

erdekelne hol olvastad?

bb

Előzmény: norbi.sz_80 (59249)
BoriBori Creative Commons License 2012.01.05 0 0 59251

 

egyebkent amit irtal az angol rendszamu autokra vonatkozik.

(gondolom) ha magyar rendszammal fogsz erkezni, akkor nem kell ilyesmi 

angol rendszamu jarmuvet nem vezethetsz semmilyen esetben sem (csak akkor ha a jarmu tulajdonosa a biztositasara ra nem vesz teged is)

es meg lehet csurni csavarni..

 

shaguarfrancocastrol: ceges kocsiknal hogy van? pl. ha "agency"-kent  mondjuk minden nap mas mas ceghez dobnak be, mas mas autora???

Előzmény: norbi.sz_80 (59248)
suttercane Creative Commons License 2012.01.04 0 0 59250

seafrance szerencsére már nincs. becsődöltek.

Előzmény: punish3r (59239)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!