Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

mindenki senkije 2013. dec. 11. Creative Commons License 239866

igen, tulajdonképpen egészen a SOFAD turnéig szarabbnál szarabb (előadhatatlan/klub) koncerteket adott a zenekar...
(lawfaszt!)

Előzmény: inchains (239858)
mindenki senkije 2013. dec. 11. Creative Commons License 239865

Hátttőőőő, ha nagyon akarjuk, akkor igen, akkor rá lehet erre fogni, vagy lehet így láttatni a "folyamatot". De őszintén szólva erre mondják azt, hogy CSÚSZTATÁS (tudod, "kedvenc" politikusaid jeleskednek az ilyesmikben ;) )
De akkor tételesen:

 

1. A Devotional Tour alkalmával szerintem kifejezetten a koncepció része volt az, h a régi dalok is igazodjanak picit a SOFAD hangzásához. Az utóbbi 5 turné koncepciója meg az, h Dave hadd rockerkedjen, dobra, ha már annyira szeret. Illetve hogy a szépen-lassan leépített zenei kraft hiányát legalább az erőteljes dobokkal megpróbálják úgy-ahogy kompenzálni. Ha Alan marad a zenekarban, én egyáltalán nem vagyok biztos abban, h ugyanezt a koncepciót vitték volna színpadra egy esetleges következő turné alkalmával. Ugyan miért is vitték volna? Ha előtte sem ismételték önmagukat?
2. A Devotional tour alkalmával volt NÉHÁNY dal, ami élő dobot kapott. Az utóbbi 5 koncerten meg volt NÉHÁNY, amelyik nem. Előbbit én egy érdekes kísérletnek tartom (kísérleteztek néhány régi dallal) (most azon lehet vitázni, h érdemes volt-e kísérletezni, vagy sem, de egyszeri poénnak mindenképpen elfogadhatóak!). Egyáltalán nem lehetünk biztosak abban, h egy esetleges Devotional UTÁNI koncert alkalmával is maradtak volna ezek a dobos verziók. Ott a turnét az aktuális album hangzása befolyásolta. Ma ilyesmiről távolról sincsen szó!

 

3. Az A Question of Time című dal egy nagyon érdekes kakukktojás. A 101-es verziót leszámítva egyszer sem készült hozzá valóban jó, élő átirat.

 

4. Alan nettó dobolási tevékenységét sem tudom Eigner stílus(talanság)ához hasonlítani. Alan végig rideg, cool, pöccint, legyint, suhint, csap, elegáns, kimért, mint egy robot. Nem viselkedik "igazi" dobosként. Élvezet minden dobhangja, a dobok ÚGY szólnak, ahogyan a Devotional-on (egyedi!). Nekem ez tetszett! Na most ehhez képest Eigner egy barbár. Üti a bőrt, puffantja esze és érzék nélkül, mintha legalábbis LEÜTÉSSZÁMRA fizetnék :) és ráadásul már 15 éve ezt csinálja (sőt, egyre jobban előtérbe tolakszik) és NEM CSAK EGYSZER (= nem unikális már), mint Alan. És nem is egyedi, TUCAT dobolás, tucat rock hangzás, nem egyedi, nem különleges, hanem teljes mértékben középutas és kommersz. Semmiféle jel sohasem utalt arra, hogy az általad említett, "Alan által kijelölt út" valóban ebbe a (kommersz garázsrock) irányba kellett volna vigye a hangzást. Nem közvetlen előzménye egyik a másiknak, ez egy csúsztatás! :) Egy szó mint száz: a süket is hallja a különbséget!

(De persze elfogadom (csak nem értem), ha valakinek mondjuk Eigner "dm-idegen" stílusa jobban fekszik)

 

5. Alan Wilder TELJES JOGÚ tagja volt a zenekarnak. Az ő zenei ízlése, zeneisége nagyban befolyásolta azt, amiért a zenekart valaha megszerettük. Teljesen normális dolog, hogy próbálkozott, pláne ha már ő volt a hangmester és a többiek ezt rá bízták, elfogadom a módosításait is (és még tetszett is, EGYSZER). Eigner NEM teljes jogú tag, nem fogadom el az általa hozzáadott "értéket", mégis sajnos az ő zeneisége is nagyban befolyásolja a jelenlegi hangzást és nagyban miatta nem szeretem már annyira (élőben) ezt a zenekart.

inchains 2013. dec. 11. Creative Commons License 239864

nekem így is, úgy is jó a DM. Régi is meg Alan Wilder-dobolós is, az Eigneres-Gordenós nem annyira, de annyira azért nem szar, hogy ne mennék el koncertjeikre. Szerintem stadionkoncerteket nehéz élő dob nélkül tartani, és a trend sem a dobgépnek kedvez

Előzmény: artifex (239861)
artifex 2013. dec. 11. Creative Commons License 239863

De, egyszer láttam és ugyanígy két szem, két fül, egy orr és egy száj volt a fején. Bár mondjuk neki nem volt ilyen lapos a feje.

Előzmény: Generic Jingle (239862)
Generic Jingle 2013. dec. 11. Creative Commons License 239862

Kérdés: a lenti kép alapján Corbijn nem rokona a HDMFC egyik "híres" figurájának, bizonyos H. Gusztávnak?

 

artifex 2013. dec. 11. Creative Commons License 239861

Gépről megy stúdióban, szintizenekar, miért ne mehetne koncerten úgy? Ráadásul elég sokáig úgy is ment, sőt a 81 környéki koncertjeik szerintem állatok. Persze én analóg mániás vagyok és valamikor akkor ismertem és kedveltem meg őket, lehet ez is belejátszik. Ugyanakkor szerintem az Easy Tiger Bertand Burgalat féle verziója a legjobb mixek között van, atom a dob és a gitár benne. De az meg feldolgozás, ott elviselem, sőt pont az az érdekes, hogy MÁS mit hoz ki belőle. Mindegy, a DM nekem csont nélkül meglenne dobok nélkül és ismét kiemelem, nem a dobos személye az érdekes.

Előzmény: inchains (239858)
inchains 2013. dec. 11. Creative Commons License 239860

ez kérdés? Fletch nyilatkozta egyszer, hogy a Black Celebration 70%-a le van programozva

Előzmény: recoil (239859)
recoil 2013. dec. 11. Creative Commons License 239859

"a DM zenéje nagyrészt előadhatatlan élőben"

 

Miért gondolod?

 

üdv recoil

Előzmény: inchains (239858)
inchains 2013. dec. 11. Creative Commons License 239858

szerintem az élő dob jó. Sokat használ egy koncertnek, a DM zenéje nagyrészt előadhatatlan élőben, akkor legalább a ritmus ne gépről menjen! Ha klubkoncerteket adnának, biztos másképp lépnének fel, Martinnak se kellett dobos a C2 turnéra, persze az egy másfajta zene

Előzmény: artifex (239857)
artifex 2013. dec. 11. Creative Commons License 239857

Én arra gondoltam, hogy élő dob minek, túlcifrázott meg aztán abszolút minek és nem arra, hogy Eigner vagy Wilder. Saját szempontomból tekintve egyikőjük sem. És nem érdekel ki a tanult dobos, ki az amatőr, ki a Mester, (ki a Szolga :-), stb.

Előzmény: inchains (239855)
Szigi101 2013. dec. 11. Creative Commons License 239856

Ezek nem, de pl. a Question Of Time-ban abszolút igazat adok Master Lacusnak.

Előzmény: inchains (239855)
inchains 2013. dec. 11. Creative Commons License 239855

ha erre az intróra azt mondod, hogy ez ugyanaz az út, amelyet Gordeno és Eigner képvisel, akkor nem tudom, kinek gurult el a gyógyszere:

 

https://www.youtube.com/watch?v=U_yu18_S-5k

 

vagy itt van az I Want You Now átdolgozása:

 

https://www.youtube.com/watch?v=aB11zW178mk

 

Most komolyan! Ez tényleg ugyanaz, mint mondjuk a jelenlegi irány, színvonal, előadásmód?

Előzmény: MASTER LACUS (239854)
MASTER LACUS 2013. dec. 11. Creative Commons License 239854

Kurvára igaz! Ezt már rég meg akartam írni, csak valahogy elfelejtődött.
Az, aki azt mondja, hogy Alan Wilder alatt minden kurva jó volt, még élőben is, annak valószínűleg kimaradt a Devotional Tour Exotic, illetve Summer Tour szakasza. Ott gurult el először a gyógyszerük. Az, hogy egy Halo-ban, Behind The Wheel-ben, Stripped-ben Alan inkább dobol, mint hogy valódi szólókat játszana, amit mindig is és inkább programból megy minden, csak hogy verje a dobokat olyan dalokban ahol mi a fasznak...?! Ráadásul a Stripped-ben és a Haloban - eredetiben - hallható dobokról annyit áradoztak, hogy mennyi időt töltöttek azzal, hogy tök egyedi legyen, erre szétbasszák. És akkor még nem is beszéltem az A Question Of Time ámokfutásáról...
Szóval az semmivel nem volt jobb, mint most Christian Eigner dobolása.
A Depeche Mode akkor, még Alan Wilderrel indult el ezen az úton, amin ma is jár. Alannel ugyanez lenne...
...Szerintem.

Előzmény: artifex (239846)
i0301 2013. dec. 11. Creative Commons License 239853

Előzmény: i0301 (239852)
i0301 2013. dec. 11. Creative Commons License 239852

Nekem bejön. Anno a Tilos-on volt egy ilyen műsor amiben ehhez hasonló művek szóltak. Párat rögzítettem is.

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (239825)
DeeDee83 2013. dec. 10. Creative Commons License 239851

OFF

 

Mindjárt streamelik a párizsi Placebo-koncertet.

http://download.liveweb.arte.tv/o21/liveweb/static/website-desktop/de/placebo_2013.html

 

ON

Őrült kacsa a zebrán 2013. dec. 10. Creative Commons License 239850

Vigyázz, mit mondasz, mert Martinnál az ilyen zenék mérvadók. ;)

 

 

...és ha már feldolgozásokról beszéltetek:

 

 

Előzmény: rabeto (239848)
aengee(mönye) 2013. dec. 10. Creative Commons License 239849

:D ezen beszartam!

Előzmény: rabeto (239844)
rabeto 2013. dec. 10. Creative Commons License 239848

Hááát akinek ez tetszik, az tényleg ne terrorizálja magát Delmával vagy SOTU-val,

akkor inkább már jöjjön a szemfedő, aztán ámen :)

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (239825)
inchains 2013. dec. 10. Creative Commons License 239847

nem a mennyiség, hanem a stílus és a minőség

Előzmény: világvége.... (239843)
artifex 2013. dec. 10. Creative Commons License 239846

Igaz most eretnek leszek, de nálam már a SOFAD-féle Wilder rockoskodás is kicsit sok volt. SOFAD-on vannak jó dalok, persze, de élőben nekem furcsa volt. Én szintizenekarként ismertem meg őket és mocsok messze kerültek. Azóta meg még messzebb. De hozzátenném Wilder is.

 

Na például a Useless jó ötlet, mocsok jó basszus témája van, Gordenonak az APTIUT vonalon mozogva lehetne ott dolga. Pölö az állat lenne. Gordenoval amúgy nincs bajom, de mivel a Wilder szólókat szoktam meg, van pár szólója ami kegyetlenül DM idegen.

Előzmény: Giorgio Volli (239840)
Giorgio Volli 2013. dec. 10. Creative Commons License 239845

Nalam az.

 

 

Előzmény: artifex (239841)
rabeto 2013. dec. 10. Creative Commons License 239844

A DM-nél mérvadó a cash............csakhogy nekem is legyen egy pontom :)))

Előzmény: artifex (239841)
világvége.... 2013. dec. 10. Creative Commons License 239843

Ha szerinted a jó dal ismérve a minél több feldolgozás, akkor ajánlom számodra ezt az antiblöff top 10-et:
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/features/the-10-most-covered-songs-1052165.html

Előzmény: inchains (239839)
bloodline 2013. dec. 10. Creative Commons License 239842

Ez így van! Ott a pont!

Előzmény: Giorgio Volli (239835)
artifex 2013. dec. 10. Creative Commons License 239841

Például Johnny Cash feldolgozta a DM-et és a NIN-t is. Az persze meg már egyénfüggő, hogy Cash mennyire számít valakinél mérvadónak.

Előzmény: inchains (239839)
Giorgio Volli 2013. dec. 10. Creative Commons License 239840

Nem is az a baj, hogy nem maradtak szinti-zenekar, hanem, hogy szintis szamokra eröltetnek ra mü-rock`n`roll-köntöst. A Question Of Time-bol jol kihoztak a rejtve benne szunnyado rockot `94-ben, de van amelyik szamnak nem all jol/nem tesz jot ez a dolog.

 

Ha meg mar öreg-blues-rockerkednek, akkor poroljak le kicsit az ULTRA-t (lasd: Freestate, Useless), vagy ne Martin adja elö a barzongoristaval a Slow-t.

 

De hiaba bufforgunk, ugyse`hatja meg öket.

 

Persze, elöadoi szabadsag van, meg minden, de akkor is.

 

A kupolajat neki!

 

 

Előzmény: inchains (239839)
inchains 2013. dec. 10. Creative Commons License 239839

mindenesetre kevesebb cover track, tribute album készül mondjuk NIN-ből, persze a stílus miatt is, ugyanakkor azt gondolom, hogy azok a maradandó zenék, amelyek túlmutatnak a saját stílusukon, aztán végül ki is lépnek belőle. Ha a DM maradt volna szintizenekar, sose dolgozták volna fel az Enjoy The Silence-t gyerekkórussal vagy az OWILM-et hárfával.

Előzmény: világvége.... (239837)
inchains 2013. dec. 10. Creative Commons License 239838

bizony-bizony! lassan összeállíthatunk egy TOP 10 BLUFF BANDS-et :)

Előzmény: Giorgio Volli (239835)
világvége.... 2013. dec. 10. Creative Commons License 239837

Ízléskérdés, hogy vannak-e igazán NAGY számaik, ahogy az általad igazán NAGYnak tartott számok is lehetnek másnak jelentéktelenek.

Előzmény: inchains (239834)