Üdvözlök mindenkit!1000év meg 1nap hogy nem jártam itt!Mi ujság zajlik az élet a fórumon?Kaptam a szomszédomtól egy ráülős fűnyírót csak úgy ajándékba!Majd csinálok rólla képeket és teszek fel némi alakítást már végeztem rajt a két hátsó kereket körmösre cseréltem!Le is teszteltem 5mázsa fát simán elvisz!5sebesség van benne előrre+1 hátra és az én régi 4Le-ős briggs motorom!
Ok, de ez már csere érett. Nem érdemes reszelni, mert a csorba résznél kiugrik a lánc, és annyi mindennek. Ezen nem spórolok!!!! A reszelési útmutatót pedig megköszönöm.
A vezetőlemezt kézi reszelővel meg lehet reszelni, persze nyilván függ az állapotától, ezt te látod, majd lefényképezem a reszelés leírását, valahol egy régi mcculloch gép használatijában van. (bár nem is olyan régi, max 10 éves)
A gépem egy Sahs Dolmár 120-as. A lánc még uj, 1x volt élezve, de a vezető meg van égetve, és ki van csorbulva. Ezért kéne másik. Az előző tulaj szart rá nagyívben. Van nállunk egy barkácsbolt, árul Oregont, majd átviszem a régi lapot és öszenézzük, meg rápróbálom a láncot is. Köszi a tanácsot.
A legfontosabb, hogy a láncfeszítő furat és stimmeljen, ez úgy a legegyszerűbb, ha elviszed a régit és hozzánézed az újat.
Ha találsz olcsó és jó vezetőt, de a furat nem stimmel, akkor némely esetben át lehet alakítani a furatot.
Ajánlom az agroforgot, akik a windsor vezetőket forgalmazzák, az oregonhoz tartozik, de annál jóval olcsóbb.
A hermes meg a carlton-t forgalmazza, az is olcsó az oregonhoz képest.
Egyébként a normálisabb boltokban van egy nagy könyv, ez majd minden nagy márkánál létezik, amiben szinte minden láncfűrész benne van, hogy milyen vezetőlemez és lánc kell hozzá, természetesen a gyári méretekekkel.
Milyen fűrészed van?
Át lehet ám alakítani másmilyen lánc-vezetőlemezre is, ha nem cserélhető betétes a lánckereked, akkor azt érdemes lecserélned cserélhetőre, mert úgy sokkal olcsóbb azt cserélni, a cserélhetőnél külön van a lánckerék, a nem cserélhetőnél egybe van a kuplungharanggal.
Manapság sajnos nem is a termékek árával van a gond, hanem hogy elmenni érte elég sokba kerül, és az már annyira megdrágítja a dolgot, hogy úgy már nem éri meg, postával küldeni meg megint irreális költség.
Gondolom 10-ért odaadják, ennyiért tőlem biztos nem vehetnéd meg :) szóval korrekt ár ez, hisz nincs kockázat, a keréksúly nem tud elromlani. Én úgy emlékszem, hogy 2x30 kg.
Igen, pont ezt az egyte találtam én is, az új árához képest olcsó, de biztos lehet néha ennél még olcsóbban is találni, ezért is kérdeztem, hogy mennyi szokott az ára lenni.
Én ettől nem félnék, az agroforg nem egy sumák cég, régóta a piacon van, ráadásul a szomszédos országokban is lehet kapni, nem mellesleg egyenesen kínából is tudsz alkatrészt rendelni, igaz akkor meg kell várni a szállítást.
Én egy légszűrőt kértem és leemelték az agroforgban a polcról, kompletten vmi 6 ezer körül volt, a kipor is komoly márkának tűnik, főleg agregátorokban nyomulnak, nem is akár hogy, érdemes azokat is megnézned, hondát igencsak szorongatják.
kezelőszervek a következők:
Van két "kuplung"kar, ezekkel lehet oldani a hajtást kerekenként, így lehet fordúlni (a tolókar alján ezt meg lehet fordítani, így ha a tolókart a gép másik végére fordítjuk, akkor a bal oldali kuplungkkar marad a bal oldali, a jobb oldali úgyszintén)
Bal oldalon van egy gázkar, ezzel lehet leállítani is a gépet.
A két középső kar a kerék hajtását és a kihajtás sebességét állítja, "felező" szerűségek, használatával iszonyat lassan is képes menni a gép.
Jobb oldalon van három kar, ezekkel a hajtást lehet a motortól a váltóhoz juttatni, tehát ezekkel indul el a gép, lehet a felső karral fokozatosan állítani, vagy a másik kettővel ki és be kapcsolni, utóbbiakkal úgy, hogy közben a gépet fugjuk és irányítjuk.
És még van a váltókar, de az nem a tolókaron van, hanem oldalt.
Van egy kulcsos önindító és egy fényszoró kapcsoló, tompított-országúti állással :-)
Van még a gépen egy üzemanyag csap (elzáró) egy dekó szelep ez a kézi berántós indításhoz kell.
Nagyjából ennyi.
Egyébként érdemes megnézni a gépet, ez nem egy kategória a kis kapálókkal :-)
Pár kép:
A légszűrő olajfürdős, a házzal és a szívócsonkkal együtt 6 ezer az ára áfásan.
Kecskeméti vagyok, szerinted az alkatrészellátása milyen lesz? Ettől félek, mert 10 év múlva lehet, hogy semmi nem lesz hozzá. Különben ezen van valami biztonsági kar, vagy kuplung amit működés közben állandóan behúzva kell tartani?
Több mint 120 kg a gép, teljesen visszatartani nem tudom (pedig én is 105 kg vagyok), csak visszafogni, de akkor elkezdi lefelé magát ásni (úgy megy szépen előre és közben lefelé ássa magát), ez dizel, iszonyat nyomatékos és én nem is szoktam ráadni a gázt (még bejáratós) :-)
A gép tengelye szögletes, méretét nem tudom, erre még rá lehet rakni két kerek tengelyt, erre jönnek a járókerekek, ezek természetesen alapból járnak a géphez.
A talajmaró adapter annyiból jobb, hogy ezen a gépen külön sebességet tudsz beállítani a kerekeknek és külön sebességet a talajmarónak, de a kereke helyére rakhatsz kapákat is.
Az expresszen van fennt egy olyan gép mint az enyém, idén vette a csóka, múltkor még 300-ért árulta, most levitte 250-re az árát, garanciális a gép és ad hozzá futót és egyéb dolgokat is, én a helyedben megnézném, illyetve ha én most vennék, akkor előtte megsasolnám ezt, lehet hogy semmi baja.
Én hosszú távra szeretnék venni, de nem szándékozom bérmunkát végezni. Főleg pótkocsit vontatna, túlzottan sok adapterre nincs szükségem. Eddig a Szevafémes RK08-at néztem, az erős, de 440-ért drága, vagy ma láttam egy Grillo 3500-at ez olasz állítólag ipari az ára kb 370, de ez inkább egy váltós rotakapa.
A csomagolásnál az egyik bovden külső burka sérült, nekem ennyi gondom volt, egy másik embernek ugyanez a bovden meg is tört, sajnos vmi bibi van a csomagolásban, de ez elnézhető probléma.
Én 277-ért vettem áfásan, (elektrogoldmix)
Sajnos a garipapírra és a leírásra több hetet kellett várnom, mert elfelejtették elhozni a gép kiszállításásnál, ha kell, akkor a leírást el tudom küldeni neked.
A gép nem indult önindítóval, de végül meg lett csinálva, bagatel hiba volt, én csesztem el :-)
Az én gépemen egy hiba van, a váltóját kicsit nehéz sebességbe rakni (mondjuk ki mihez van szokva...) :-), lusta voltam elvinni a szervizbe, majd amúgy is lesz hozva pestre és akkor beviszem a szervizbe is, másnál amúgy semmi gond a váltóval, szóval egyedi gyártási hiba lehet.
A gépet máshol 320-ért láttam, az agroforgban régebben 277-nél is jóval olcsóbb volt, vmi 250 körül lehetett, de nekem idén azt mondták, hogy 350 körül lesz, ha megérkezik a rendelt mennyiség, nem tudom, hogy megérkezett-e már, ha nem, akkor szerintem csak az elektrogoldmixnél van raktáron, de az agroforgtól vették ők is.
Ahol 320 ezer, ott beüzemelve adják annyiért, beüzemelni nem nehéz, 4-5 ezer forintból kijön az olaj ami kell bele, viszont annyiból jobb beüzemelve venni, hogy akkor már eséllyel nem hoznak ki ilyen "nehezen váltható" gépet, vagy ha igen, akkor kipróbálom és át se veszem tőlük, hozzanak egy másikat....
Sajnos az agroforg nem hoz be hozzájuk túl sok adaptert, végülis csak a talamarót (65 ezer forintra emlékszem) meg egy kipor töltögető ekét, pedig gyártanak hozzá egy rakás hasznos adapert, pl. szivattyút is.
Talán azért sem hoznak be kínából adapter, mert nem akar összekapni a hazai gyártókkal, robix, szentkirályi, stb., biztos hogy az adapterek is nagyon jó áron lennének, de a vontatott adapterek közül a fenti gyártmányok is jók, sokat még át se kell alakítani.
Hondaának is van olyan adaptere ami jó, igaz legtöbbön némi átalakítás szükséges.
Nem tudom, hogy mennyi pénzt akarsz a gépre szánni és hogy pontosan mire kellene neked a gép, vagy kell-e számla a vállalkozásodnak, régebbi gépet is fel lehet újítani, illetve lehet dizelesíteni, mondjuk egy új robi250-hez képest ez a kipor kb. féláron van, a vicc az, hogy ehez alap az orsúly, ahoz meg külön kell megvenni 27 ezer forintért :-( és ugye az egy benzines gép, ez meg egy dizel, nyilván van amiben az a jobb, és van amiben ez, de azért a dupla rat semmi sem indokolja....
Mostanában kezdtem el nézegetni az egytengelyes trakikat, láttam, hogy Te a Kipor mellett döntöttél. Megtennéd, hogy leírod az eddigi tapasztalataidat?