Nekem is nagyon nehezen nyílt a csomagtartó ajtó amikor megvettem, teljesen fel kellett tépni a kart hogy kinyíljon.Én is a bowdenre tippeltem, hogy megnyúlott és láttam, hogy azon lehet állítani, hát megpróbáltam tekerni rajta hátul a zárnál, de nem lett jobb.Végülis kivettem a kalaptartót és az alsó burkolatot ami a nyitómechanikát takarja, beültem a csomagtartóba (nem nevet!), magamra csuktam az ajtót, és megnéztem, pontosan hogy is működik az egész.
Nos, nem a bowdenen kell állítani, hanem van egy furcsa formájú lemez, annak kell az egyik részét elhajlítani kissé.Így nehéz elmagyarázni, de ha valaki látja, észrevenni.Ha jól emlékszem az volt a helyzet, hogy az a lemez nyitná az ajtót, de hamarabb felütközik, mintsem oldaná a zárat, ezért a bowden hiába húzza.
Én csak leírtam, hogy az ötajtós 95 felimben nincs hátravezetve gyárilag.
Az, hogy hátul nincs kialakítva hangszoróhely, még nem jelenti azt, hogy az ember nem szeretne oda hangszórót. Tehát akár gyárilag is lehetne kábelezni akár. Így én oldottam meg, középkonzol alatt elvezetve.
Szia. Nekem is 99 van. Elviekben van hátra vive. De nem tul jól szól vele. A közép konzol alatt könnyen tudsz vinni megfelelő kereszt metszetűt. A hangszóróhoz jár általában.
Apóstól kaptam külhonból flexibilis ledsort. Elsőként a lámpa alatti karosszéria elemet gondoltam megfúrkálni, de mostani állás szerint a lökhárító alá a köténybe kerül majd, a ködlámpa fölé. Még nincs meg, ha meglesz, jönnek a fotók...
Mondjuk még azon is agyalok, hogy a helyzetjelzőre kössem vagy kapjon direkt egy kapcsolót... /ötletek?/
nevezni? most szedem szét és rakom össze péntekig a feliciám:))nem hiszem,hogy merném hajtani:))ha kész lessz egyáltalán nevezni nem de kinézni szivesen kinéznék, börze nem lesz nem tudod? hétvégén kecskeméten skoda találkozó..
Azzal kezdődött, hogy megelégeltem, hogy a gyári csomagtérnyitót 100x kell megrángatni, hogy 1x talán felpattintsa a csomagtérajtót, de a végén már sosem nyitott. Ha meg csak ki akartam venni valamit, akkor kocsi leállít, kulcs kivesz, kiszáll, és kulccsal kinyit. Ezért tettem bele.
A működéséről annyit, hogy a gyári bowdenes megoldást leakasztottam a hátsó zárszerkezetről, és az elektromágnest úgy helyeztem el, hogy a belőle kilógó bowdent feszesen rá tudjam húzni a gyári bowden helyére. Nekem adtak hozzá tartó konzolt is, arra helyeztem fel. Kell neki egy test, meg egy kapcsolt pozitív szál. A kapcsoló egy állású, szóval csak akkor zár ha nyomogatod vagy nyomva tartod.
Első saját autót félig kaptam, félig én fizettem ki. Második saját autóm az első beszámításából és némi hitellet sikeredett... A harmadik pedig önerőből (persze ez csak 200e Ft volt).
Én is így voltam mindig. Az első Verhovinámat 2 havi nyári munka béréből vettem. Kb. 10 éves koromtól fogva hétvégenként "fusizó" szobafestő mellett melóztam órabérért napi 12-14 órában, de emiatt lett vadiúj MZ-m, az első autóm, stb... Mikor már dolgoztam, meló után meg hétvégenként orrba-szájba csináltam az autókat és a motorokat fusiba, hogy szponzorálni tudjam a saját géppark fentartását-cseréjét.
Istenuccse jobb világ volt akkor pedig nem volt internet, okostelefon, videójáték, még a színes TV is "robbanós" ColorStar volt(már akinek tellett rá) a hétfői szünnappal...
Bennem is kialakul némi gyomorsav amikor azt látom hogy a 17 éves gyerek alatt jobb autó feszül vagy legalábbis olyan mint alattam, és nagy valószínűséggel még annyit sem dolgozott érte mint én az ő a korában a simsonért.
pláne amikor elkezdi sorolni hogy milyen ültetőszettet meg felnit meg ülést és hifit fog belepakolni. közben munkáról szó sem esik. ja...hogy apukáék alápakolták?
Persze lehet hogy csak írigy vagyok azért hogy az én apámék nem pakoltak alám autót...sőt motort sem. a simsont is csak akkor vehettem meg amikor munkába kezdtem járni és a fizetésemből fizettem a részleteket. havi 6500ft-os fizetésemből ból 3200ft volt a motor részlete.
faternak az volt a szlogenje: ha kell dolgozz meg érte. úgyhogy dizsi helyett maszekoltam, a többiek buliztak én meg dolgoztam. igaz a többiek busszal jártak én meg autóval.
úgyhogy mivel én is idősebb lettem és kinőttem a látvány és valódi tunningból azt mondom az autó legyen gyárihoz minnél közelebbi állapotú. és bár az enyém rozsdás itt ott, de én így szeretem. (rozsdanélkül jobban szeretném) Alufelni nem dolgozós autó alá jó. hangláda, lógó zsinór meg csak a csomagtér használatában akadályoz.
Vidd be A Lórántfin a fiat márkaszervízbe, pontosabban ne oda hanem ott hátra az udvarba az épület sarkában van a karosszéria műhely és keresd Huszár Jánost
nekem ők intézték a vizsgáztatást. Mond meg hogy Gadóczi Józsi őt ajánlotta.
Szerintem vidd a Bertalan utcába (Észak-Kilián), bal oldalon van a műhely a 10 emeletesekkel szemben.
Ha alapvető dolgok jók/elfogadhatóak az autón, (fék, futómű, lengéscsillapítók, ill. a kipufogórendszer nincs szana-szét rohadva) akkor 20 perc alatt készen vannak. Elég rugalmasan állnak hozzá a fiúk.
Én az enyémet én készítettem fel, és úgy oda vittem.
De szerintem az is megoldható, hogy elviszed előzetesre és megnézik, hogy mi a baja. Ha megbeszéled velük szerintem kis is cserélik amit kell.
Hú, köszi, ez jókor jön. Ez lesz az. Remélem meg is gyógyul, nem sokat visíttattam 5-ben - rövid távokat megyek, lakott területen kívül alig, inkább nem használtam az ötöt. Talán rendbe jön. De mi az, ami visít ilyenkor? Gázadásra visít csak, csak ha a motor hajt előre, motorféknél nem, s a visítás intenzitása a nyomaték nagyságával nő, illetve csökken - motorféknél el is hallgat. Mi az benne, ami a visító hangot adja?
Nos hátha segít valakinek, szlr kolléga jótanácsait személyes tapasztalataimmal kiegészítve némi leírás a váltófedél alatt megbúvó (néha meglazuló) anyacsavarok megközelítésének módjáról:
Javítás menete: - Megemelni a kocsit, le a bal első kerék hogy a váltófedélhez hozzáférj, le kell venni egy kis lemezt, látni fogod (ahhoz, hogy levedd, ki kell csavarni a műanyag dob egy csavarját is, plusz a motortér aljának elejét védő lemez bal oldalát is, de adja magát) - jó ha van egy olajemelőd és megemeled egy kicsit a váltót alulról - a motortérben a váltót tartó bakot le kell szedni (2 csavar fogja felülről - ekkor lejön az a fekete lemezszerűség, majd alulról a kocsi eleje felé lévő csavart kicsavarva tudod teljesen leválasztani a kaszniról a váltót. - ezután az olajemelőt leengedheted és így hozzáférsz teljesen a váltófedélhez, illetve az azt rögzítő 9 csavarhoz.
-érdemes lehúzni a tolatólámpa kapcsoló csatlakozóját, mert a kocsi elejénél lévő lemez megfeszítheti a vezetéket a váltó leengedésekor. - olajat érdemes a fedél megbontása előtt leengedni. ( én nem engedtem le az olajat hanem miután meglazítottam mind a 9 váltófedelet rögzítő csavart, szépen belefolyt kb 1 liter olaj, az alá helyezett megfelelő méretű tálba) - a csavarokat levéve egy kis ütögetés után elválik a fedél a váltótól és már látod is a két 32-es csavart.(ha nem kapjuk le rögtön a váltófedelet akkor ennél a lépésnél van lehetőség az olaj óvatos kifolyatására) - innentől kezdve lehet hegeszteni, új csavart venni, vagy bármit tenni amivel eléred, hogy a csavart meghúzva az ne lazuljon le többet. - összeszerelés fordított sorrendben, én egy kis FBS-t alkalmaztam a fedélhez, csavarok vissza, olajemelővel helyére emelni a váltót, rögzíteni, lemezek vissza, kerék vissza - olajfeltöltés (ez nem biztos, de én így csináltam) a km óra spirál levétele után ezen a nyíláson át, (sebességmérő spirált hajtó kis fogaskerék a szintjelző nívó, fogaskereket lepje el az olaj, akkor van benne a kb 2,4 liter 75w95 olaj)
- tanácsolom hogy aki erre szánja rá magát, vegyen a váltótartó bakhoz szilent gumit, ha már ott jár, cserélje ki.
-én villáskulcsokkal csináltam a szét- és összeszerelést de ajánlott a dugókulcs készlet, (cro-wa készlet) hosszabító szárakkal. Nem nagy meló ha vannak megfelelő szerszámaid (13-as, 17-es (bakrögzítők nekem 16-os kulcsal nyíltak) krova hosszabbítóval , olajemelő, 32-es kulcs) Másodszorra szerintem egy óra alatt meg tudnám csinálni :)
Igen! Köszönöm, itt volt a bhiba. A váltóbos alján van vízszintesen egy csap, két végén egy-egy műanyag sapival, ez az egész egy kis lemezkoporsóban fekszik - ez volt kiugorva a teknő egyik felén (a jobb oldali felében) és be is szorult a teknő szélére a csap egyik végén lévő, kívülre pattant műanyag sapkája. le lett csavarozva, majd összerakva vissza helyére, a teknőt tartó két lemez flaxxel alulról fölfelé nem teljesen be lett vágva, majd teknő felhajlítva, hogy 5 millis lógása eltűnjö, azután helyszínen a sliccelés CO-van lehegesztve. Most patent :) Köszönöm a segító szándékokat. Előtte egy szerelő azt mondta, össze esett a váltó, szerezzek egyet. Még jó, hogy én ilyen kételkedős vagyok ... - amúgy pár hete az ötödik elkezdett visítani, azt hittem, van összefüggés. Olaj rendesen szintig volt, két hete rá lett töltve, most 2.4 helyett van benne cirka 3 liter, de ez nem segít semmit. Mostmár nyeles scapágya is muzsikál. Olaj Total szintetikus, bele való. Itt olvastam régebbről, hogy hátsó dekni le és anyák meghúzni a tengelyek végén, mert szarul rakák össze őket. A héten annak is a végére járok. De hála az égnek, most ismét mozgásképes a Pick-Upom. Köszi! :)
Én a csomagtartóba tettem ilyen szolenoid mágneses nyitót, mert a gyári bowdenes megoldás már nem működött, szerintem megnyúlt a bowden. Nekem már másfél éve teljesen jól működik. Igaz a hozzá kapott kapcsoló tönkrement, de 100 forintért vettem hozzá másikat.