Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wille.e Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25787

Köszönöm mindenkinek akinek tetszik a verdám.próbálkozik az ember egy kicsit szépítgetni amije van.

stemplis Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25786

Nem akarok j belefolyni a vitába, de nem véletlen, hogy a nagyobb teljesítményű autókra szélesebb gumikat raknak. Keskeny gumikkal bztosan jobb a vonóerő, de van attól egy lényegesebb szempont is, biztonságos megállás!  :)

Előzmény: Szkotti1 (25769)
gdzsozy Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25785

magyarul: ha a vonóerő nagysága a széleskeréktől függne akkor a vonatnak sem vékony kereke lenne hanem olyan mint egy úthengernek.

Előzmény: Szkotti1 (25769)
gdzsozy Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25784

Egy jó tippért is adsz?

 

:)

 

 

Nem próbáltad még gumisnál? nekik hátha van ilyen kulcsuk.

Előzmény: vismajor77 (25782)
gdzsozy Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25783

Skoda -lada párbaj?

 

Nem olyan biztos a skoda győzelem...sőt.

 

Keressetek egy sima faros skodát.

ha megvernének előremenetben, akkor mondjátok hogy az elindulásnál mutassák már meg mit tud az orosz vas.

de ne előre hanem hátramenetben!!!

 

Én a skodámmal jó pár üveg kólát nyertem így.

előre menetben a lada legyalázott volna.... de hátrafelé csak a skoda tudott gumit nyikorgatni. :))

Előzmény: Rallyman81 (25765)
vismajor77 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25782

aki tud segiteni annak adok egy patintó mágneszárat  a csomagtartóhoz,(használt  de használható darab)én is ilyet  rakok be csak sikerült  kettőt  vennem.

vismajor77 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25781

5mmátmérőjűek a lyukak  4 db van össz 6-8mm mély

és  sirok:((  kszi szépen hátha valaki kecskemét közelében.

81 Joe Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25780

Nagyon szép az  autód! Gratulálok! Joe

 

Előzmény: wille.e (25749)
81 Joe Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25779

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni! Elkezdett a feliciámból folyni a hütővíz .Méghozzá a blokk és a ternosztátház közt .Levettem új tömítés  pici zsír összerak  újra folyik. Mégegyszer szétszed tisztít összerak folyik .Haarmadikra vettem 0,2mm el nagyobb tömítést összerak erre a két csavarnál színtae gyöngyözik.Lehet hogy hajszálrepedés van a termosztátházon??? Ha igen gondolom csere és kérdezném hogy gyárit vegyek vagy oda jó az utángyártott is? Illetve  tömítést kell -e valami zsírral vagy FBS stb-vel bekenni? Tanácsokat előre is köszönöm!!! Joe

eurodav Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25778

Ha gyárilag nem volt benne riasztó, akkor gyárilag sem járt hozzá távirányító. Akinek gyárilag van riasztó az autójában, az a távirányítóval tudja nyitni a riasztót és a zárat is.

Lehet kapni külön központizár vezérlő cuccot, amihez adnak távirányítót és megfelelően beszerelve távirányítóval is nyitható a gyári központizár.

Előzmény: Kolja987 (25763)
vismajor77 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25777

üdv urak most jött el a pillanat,hogy nagfyot kérjek skoda alufelni kerékőr négy tüske van a nyitó anyában ami elveszett rakok fel képeket is ha van valakinek eladó vagy pont ilyenje és lkölcsönadható igazán hálás lennék...

drobika Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25776

Köszönöm szépen az infót és az ábrát :)) megveszem majd a cuccokat hozzá és neki is állok hónap végén :D

Előzmény: Willy16 (25775)
Willy16 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25775

Szia! Én már túl vagyok rajta. Megoldható otthon, de csak akkor ha van jártasságod a szerelésben. Szétugró dolog nincs, csak a mágnes tud kiesni szétszedésnél.

Amikor leveszed az 5. fokozat kerekeit az alattuk levő csapágyaknál 1-1 zéger tartja a helyén a csoporttengelyeket. Ha kikaptad őket, már könnyen szétjön. Jótanács:a PLC 04-47/1 (3800Ft) jelű és a 6305-s (2000Ft) csapágyat 90.000Km-nél már cseréltem, jól nézd meg. Szinkrongyűrű 1500Ft körül van. Ha már szét van kapva érdemes kihézagolni.

Jó szórakozást! :)

Előzmény: drobika (25773)
drobika Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25774

igen borsodi vagyok pontosabban Sáta i, a stabilizátorra más én is gondoltam , de nem tudom még hogy honnan szerzek bár van ismerösöm aki bontással foglalkozik, a favorit teleszkóp sem olyan hülyeség igazad van olyanra hangolod amilyen re akarod ez igy van mint a ladák nál.

Előzmény: sanyes004 (25681)
drobika Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25773

sziasztok, hadd kérdezzem már meg hogy felicia váltóban lehet otthon szinkrongyürüt cserélni és ha igen mekkora munka lenne, ugyértem mennyire egyszerü szétszedni a váltót, nincs benne semmi ami szétugorhatna esetleg mikor kettéhuzod a váltót? elöre is köszönöm.

 

Tudom olcsón lehet venni váltokat használtan de ha nem olyan nagy munka, megprobálkoznék vele, de seho sem találok még csak robbantott ábrát sem!

Dreamer Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25772

Van olyan központi zár vezérlő aminek van külön csomagtér nyitó gombja.

 

Dreamer

Előzmény: svgyula (25770)
peti931 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25771

Nem távirányítós, csak nyomógombos, amit beépítettem az egyik üres dugóba a hátsó ablakfűtés mellé, csak most amíg a videót csináltam kivettem onnan, annyival több kábelt tettem be, hogy elért az első ülés hátáig.

Előzmény: svgyula (25770)
svgyula Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25770

Szia! Tök jó két távirányítód van hozzá? Vagy olyan amelyik külön tudja nyitni a hátsó ajtót? Nálam ez sajnos nem működne mert minden nyitás után hátra kellene menne és becsapni a hátsó ajtót mert ha egyszer kinyitottam már nem záródik vissza. Én sajnos a másik fajtát tudnám beépíteni azt amelyik a zár végén forgatja azt a kis lemezt.

Előzmény: peti931 (25760)
Szkotti1 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25769

Olvass, és értelmezz, légyszi:

 

"á' bocs, de butaságokat  írsz. Gdzsozyval értek egyet, télen minél keskenyebb, annál jobb, pont. A nyomás, mint fizikai fogalom a kulcskérdés. A vonóerő nem függ mástól, mint a gumiabroncsot talajhoz nyomó erőtől, és a súrlódási tényezőtől. Adott autó súlynál, minél kisebb a gumiabroncs felfekvő felülete, annál nagyobb a nyomás, vagyis a nyomóerő, ergo változatlan súrlódás mellett több a levihető vonóerő."

 

A súrlódási tényező pedig nem függ a felület nagyságától, bármennyire is ez a közhiedelem. Az egy tényező. Csúszásmentes felületeknél 1, abszolút csúszósaknál 0, de ugye ilyenek nincsenek a valóságban, de mondhatjuk, hogy száraz aszfalton 1 közelében van, jégen 0 közelében.

A fizika értelmében, ha tudnál egy kerékpár -méretű gumiabroncsot felszerelni az autódra, igen, nagyobb lenne a levihető vonóerő az útra. Mert maximum akkora erőt tudsz továbbítani, mint amivel a kerék nyomja a talajt (súrlódási tényező=1)

Próbálom levezetni:

 

A nyomás ugye p=F/A (ahol F a nyomóerő, A a felület)

F nem változik, mert az autód súlya nem változik.

Ha a felület kisebb, kisebb lesz az osztó, és mivel az osztandó változatlan, az eredmény nagyobb. Ha nagyobb a nyomás, az egységnyi felületre eső nyomóerő nagyobb lesz.

Előzmény: Rick404 (25768)
Rick404 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25768

A súrlódási tényezőt kihagytad a számításból, ami viszont függ a súrlódó felületek nagyságától.A Te logikádat követve -hogy minél kisebb a felület, annál jobb a tapadás- akkor egy biciklikerék jobban tapadna egy autón, mint a saját gumija?

Előzmény: Szkotti1 (25767)
Szkotti1 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25767

"Jeges úton maga a halál. A szélesebb gumi nagyobb felületen kapaszkodk meg és ha még csökkentik is a belső nyomást akkor még jobban fog hóban és különösképpen sárban is."

 

Má' bocs, de butaságokat  írsz. Gdzsozyval értek egyet, télen minél keskenyebb, annál jobb, pont. A nyomás, mint fizikai fogalom a kulcskérdés. A vonóerő nem függ mástól, mint a gumiabroncsot talajhoz nyomó erőtől, és a súrlódási tényezőtől. Adott autó súlynál, minél kisebb a gumiabroncs felfekvő felülete, annál nagyobb a nyomás, vagyis a nyomóerő, ergo változatlan súrlódás mellett több a levihető vonóerő.

Csak nézz meg olyan terepjárókat, amikkel valóban közlekednek terepen (erdészeti autók, hálózatfenntartók): mindegyiken keskeny gumik vannak. Pont ugyanez a magyarázat. 

Jeges úton meg _teljesen mindegy_ hogy mi van rajta, ha nem szöges a gumi, akkor csúszik.

A hasmagasság csökkenésen aggódóknak: mikor mész akkora hóban, hogy 10mm-rel kisebb hasmagasság problémát okoz? Na ugye.

Előzmény: Skodabuher (25758)
Rallyman81 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25766

Sziasztok! Keresnék rossz állapotban lévő autón már nem használható alufelnit 1db-ot, illetve olyan slick versenygumit amit már versenyen nem lehet használni de még van rajta kis gumi réteg, ebből is egy darabra lenne szükségem! Forgószéket szeretnék késziteni alufelnire szerelt slick gumi talppal és arra rászerelni egy kagylóülést! Akinek van ilyenje elfekvőben és megválna tőle az kérem jelezzen! A legjobb az lenne ha a hétvégi skoda-lada párbajra leis tudná hozni és ott áttudnám venni!

Előre is köszönöm!

Üdv: Rallyman81

Rallyman81 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25765

Sziasztok! A hétvégi Skoda Lada párbajra bontott felicia alkatrészek rendelhetők nálam! 1,3MPI 1999es  évjárat!

Akit érdekel felicia bontott alkarész az vegye fel velem a kapcsolatot bátran! Elérhetőségem: 06-70/299-0184

Üdv: Rallyman81

ujfajanos Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25764

Stöci....

Előzmény: wille.e (25749)
Kolja987 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25763

Rendben van, akkor felteszem rá. Egyedül a felni miatt voltam képzavarban hogy a 4,5" miatt felmegy e, de ha igen akkor oké.

 

Lenne még egy olyan kérdésem hozzátok, hogy az autóm központi záras, de csak a kulccsal tudom az első két ajtónál nyitni az összes zárat, nem kellene ehhez távirányítónak is lennie? Ha igen lehet szerezni ilyet?

Előzmény: stemplis (25752)
gdzsozy Creative Commons License 2012.05.09 0 0 25762

nem vitatkozom ezen.

 

a gumi egy dolog, az autó egy másik, a sofőr egy harmadik.

 

Készítettem februárban 2ajtót egy fazonnak, Stemplisék és aki miskolci azt tudja hogy a lyukósi temető feletti dombtető hol van és milyen.

a srác az asztra kombival csak hólánccal járt ki, én az enyémmel ugyanott felmentem.

 

véleményam az hogy mindenki akkor teszi jól ha tudatosítja magában hogy hova megy, milyen körülmények közt, és ezenfelül mire számíthat és ehhez mi az a biztonságos sebesség ami elviszi a célig.

ha veszélyes akkor nem muszály 50-el menni mert az a megengedett, hanem lehet 20-al vagy 30-al.

 

a baj ott van hogy sokan csak száraz útra kapták meg a jogsit, ott is csak A-ból B-be.

naponta látok balfaszokat autó volán mögött.

nőben, öregben, fiatalban. mind megvan győződve arról hogy tud vezetni.

csak épp a gyakorlat mást mutat.

 

úgyhogy engem nem izgat hogy ki megy előttem én úgy megyek hogy megtudjak állni  mögötte. a mögöttem jövőt ha látom hogy béna akkor elengedem.

bár a vonóhorog rácsúszáskor jól jön.

Előzmény: Skodabuher (25758)
gdzsozy Creative Commons License 2012.05.09 0 0 25761

a téli gumi méretét már nem fogom tudni megadni.

kukaérett volt.

levetettem a felniről és a gumisnál hagytam

Előzmény: timla (25759)
peti931 Creative Commons License 2012.05.09 0 0 25760

Ahogy megígértem itt a videó az elektromos csomagtérnyitó működéséről: 

Előzmény: peti931 (25707)
timla Creative Commons License 2012.05.09 0 0 25759

Ha esetleg megadnád a gumi összes éretét, akkor ki lehetne matekozni...

Előzmény: gdzsozy (25747)
Skodabuher Creative Commons License 2012.05.09 0 0 25758

A vékony gumi max csak annyiból jó a hóban, ha "átvágja" azt a talajig és így ott kapaszkodik meg. Jeges úton maga a halál. A szélesebb gumi nagyobb felületen kapaszkodk meg és ha még csökkentik is a belső nyomást akkor még jobban fog hóban és különösképpen sárban is. Próbáljátok ki porhóban biciklivel a kemény és a kissé leersztett gumival való haladást! Érezhető a különbség.

Tehát hülyeség, hogy a vékony gumival jobb a hóban. Nem szeretnék havas úton egy ilyennel felszerelt autót mögöttem észlelni. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!