Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

khrisztinaa Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33492

Köszi! Ha túl vagyok rajta megosztom :)

Előzmény: Trotter66 (33489)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33491

Nincs mit

Ülés nyilván számít mennyi alkalommal használták, de inkább az alacsony és átlagosnál súlyosabb emberek nem tudnak beszállni rendesen, ezt tapasztaltam a családban, ezért a szélére ülnek és befordulnak. Az én vezetőülésem is szakad volt amikor vettem, de volt kép másnak is erről, ez van, pedig erős anyag.

Előzmény: robrajcs (33487)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33490

Csörögj rám ha itt vagy.

Előzmény: Trotter66 (33488)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33489

Nem lesz egyszerű menet.  A motor három csavarral rögzül a szélvédőperem alatt a középboxhoz. 

Előzmény: khrisztinaa (33485)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33488

Igen. Májusban talizhatunk. Ott fogok ismét leledzeni a környéken.

Előzmény: Törölt nick (33486)
robrajcs Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33487

Köszönöm weboldal, de kiderült, hogy az autó Budapesten van, meg is tudtam nézni.

 

Nem tudom, hogy normális-e, hogy 120 ezer km után a két első félbőr ülés oldalsó része nagyon ki van kopva (lassan el is fog szakadni)?!

Igaz, feltehetően ez nem a km állástól függhet feltétlenül, hanem attól, hogy milyen gyakran szálltak ki-be az autóba.

 

Előzmény: Törölt nick (33455)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33486

Gondoltam,hogy nem talicskára teszed :) Én aszthiszem nem gumizom át a kedvesem kocsiját ( ford ka  99 évj )nyolc hónap kemény 3200,km. .Amúgy minden o.k apám ?

Előzmény: Trotter66 (33484)
khrisztinaa Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33485

Szia !

 

Köszönöm a segítséged, véletlenül sem veszem "belevau"-nak :) Azt tudom az eddigi elmondásokból, meg a szerviz manual-ból, hogy le kell szednem a műszerfal bal oldalának alsó elemeit. Csak a további lépésekben voltam információ hiányban és nem akartam teljesen tapintás alaján kitalálni mindent. Láttam a pandás képet a kiszerelt műszerfallal az alapján be lehet tájolni, hogy kb hol lehet, és pont emiatt voltam arra kíváncsi, hogy hogyan van rögzítve mert odáig benyúlni azért sejtem, hogy nem lesz egyszerű. Csináltam már hasonlókat más autókban, de Scenicben még nem volt szerencsém.

köszi,

Előzmény: Trotter66 (33483)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33484

Arany Janikám, autóra. :)

 

Mazda 323F 1996.

Előzmény: Törölt nick (33472)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 33483

Bocs, hogy belevau, de bontás nélkül nem fog menni. Szét kell kapni a bal oldalát a műszerfal aljának.  (ha jó emlékezem belső keringtető a rossz)

Előzmény: khrisztinaa (33482)
khrisztinaa Creative Commons License 2013.02.25 0 0 33482

Köszönöm, ha megnézed !

esetleg egy fotót is ha tudnál.... :)

Szerintem nekiállok, nem lehet olyan nehéz, majd meglátjuk ha elérem alulról akkor ok, ha nem akkor majd szakértő :)

Nem akarom az egész műszerfalat kivenni, inkább lehúzom a kábelt :) Sose belső keringetek nem is zavarna hogy rossz ha nem kattogna minden indításkor 5-6 másodpercig :(

Előzmény: vidiadv (33475)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.25 0 0 33481

Köszi !!

Előzmény: stevie-13 (33480)
stevie-13 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 33480

205/55 16

Falken Ziex ZE912 V 16.990 (2011) S
Hankook K115 Ventus Prime 2 H 18.500 K
Bridgestone Ecopia EP150 V 19.990 E
Goodyear Efficientgrip V 20.500 E
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 W 21.000 SS
Bridgestone Turanza T001 V 21.990 K
Continental PremiumContact 5 H 23.990 K
Michelin Primacy 3 V 24.500 K
Michelin Pilot Sport 3 V 25.990 SS

 

K Komfort

S Sport

E Eko

SS Suepr sport :-)

 

Előzmény: Törölt nick (33479)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.25 0 0 33479

Stevie ! 205 55 16 nyárigumira árat tudnál írni? Köszi

stevie-13 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 33478

A kettőstömegűnek az az előnye, hogy jobban csökkenti az elinduláskori hirtelen nyomatékváltozás okozta rezgéseket.

 

 

Ez nem annyira az "előnye," hanem a funkciója :-) Minden mechanikai zajt, vibrációt elcsatol a kuplungszerkezettől.

 

Valóban léteznek hagyományos kuplungok a ktlk helyére, de ezek használata azért erős barbarizmus.

Előzmény: bananatree (33477)
bananatree Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33477

A kettőstömegűnek az az előnye, hogy jobban csökkenti az elinduláskori hirtelen nyomatékváltozás okozta rezgéseket.

A hátránya, hogy el tud romlani :) és pofátlanul drága.

Ha döglődik (legalábbis a Pug-oknál), akkor nyiszogó hangja van, eleinte csak a motor leállításakor (pedál ne legyen kinyomva), később már minden csúsztatásnál.

Ha nem hallod a hangját, akkor nem kell vele foglalkozni.

 

A kiváltó egytömegű. Nem csillapítja úgy a rezgéseket, ezért elvileg szarabb érzés, de az emberek egy része viszonylag hamar hozzá tud szokni. Másokat viszont zavar.

Előnye, hogy olcsóbb, és nem romlik el.

 

 

Előzmény: V Zsozso (33466)
stevie-13 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33476

Stevie vcolt olyan kedves, hogy házhozszállította:

 

 

Sajnos túl sokat nem tudtunk csevegni, mert a kisinasom (aki 5 éves és lány) a hamburgerét reklamálta meglehetős hangerővel, de szóba került a váltógomb kérdése, ami szerintem tízből tíz Boci-tulajt érint.

 

A gyári gomb ára a márkaszervizben 18e ft. Ha igaz, az már fémbetétes, azaz az már nem fog újra elkopni.

 

De én inkább innen fogok egyet beszerezni magamnak.

 

http://www.valtogomb.hu/acatalog/Standard.html

 

Ismerem ezt a céget, a kisautómban is az ő váltógombjuk van. Minőségi anyagokból, elképesztő precizitással gyártják a váltógombjaikat, egy csomó nagy német tuningcégeknek a beszállítói -- most hirtelen csak a Brabus jut az eszembe, de említettek mást is.

 

Vannak világítós gombjaik is -- kérem, senki ne csapjon a homlokához azonnal, ezek is kifejezetten visszafogott, ízléses darabok. Bár nem ilyenért indultam, de a kisautómban végül világítós lett :-)

 

 

Előzmény: Trotter66 (33471)
vidiadv Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33475

Ha jól emlékszem 3 vagy 4 csavar fogja. Holnap megnézem mert megvan a rossz.

Előzmény: khrisztinaa (33461)
ŰTH Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33474

Egy tempomat "jelenség"-gel kapcsolatos kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:

Ritkán vezetem a bocit, mert alapvetően a feleségem használja, de azért már egy ideje (kb. egy éve) tapasztalom, hogy amikor a kormány "0" gombjával kilépek a sebességtartásból, akkor az ilyenkor normálisan megjelenő"SPEED MEMORY" felirat helyett "FAULT felirat jelenik meg, és egyúttal felvillan egy sárga "SERVICE" felirat is, de csak pillanatokra. (Tehát nem az ijesztő, sípolós piros verzió, ami pl. defektnél ugrasztja ki az emberből lelket, csak egy sárga sípolásmentes "SERVICE" felirat.) Teléjesen normálisan kilép a sebességtartásból, de olyan állapotba kerül a rendszer, mintha épp most kapcsoltam volna be a tempomatot a bal oldali tekerentyűvel, de még nem adtam volna meg a tartandó sebességet. El is felejti, hogy milyen sebesség vlt beállítva. Ugyanez jelentkezik a sebességhatároló használatakor is.

Viszont, ha nem a kormány gombbal lépek ki a sebességtartásból, hanem pl. fékezéssel vagy kumplungolással, akkor a normál működés szerinti "SPEED MEMORY" felirat jelentkezik, és megmarad a beállított sebesség érték is.

 

Ez nyilván nem normális jelenség, hiszen az első 5-6-7 évben nem jelentkezett ez a gond. De azért a tempomat és a limiter is működik rendesen, csak a "0" gombos kilépésnél jelentkezik a probléma. Ott se mindig, de azért az esetek többségében igen.

 

Kérdésem: aggódjak? Ez talán egy kezdeti jelensége valami komolyabb hibának, vagy csak újabb megjelenései formája a rönós léleknek?

ŰTH Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33473

Nálam 2011 szeptemberében kellett cseréltetni az ablak- és fényszórómosó szivattyúját műszaki vizsga keretében. (Pont előtte romlott el a nyavalyás, de nyilván vizsgától függetlenül is megjavíttattam/kicseréltettem volna.) A vizsga előtti átvizsgálás + zöldkártya (akkor még volt) + vizsga + szivatyú ki/be + szivattyú + 3 liter mosólötyi programra fizettem (természetesen számlával) 40.535,- Ft-ot márkaszervizben. A számla a könyvelésben van, csak az ekkor elvégzett munkák jótállási jegyet tudtam hirtelen előkapni az autó dossziéjából, de a 40-ből nyilván nem a szivattyúcsere tett ki 27-et.

 

Rengetegen szidják a márkaszervizeket a drágaságuk miatt itt is, meg a másik autóm topikjában is. Én eddig nem tapasztaltam semmiféle átverést, vagy aránytalan drágaságot.

Előzmény: V Zsozso (33465)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33472

Mire teszed fel? 195/50/15?

Előzmény: Trotter66 (33471)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33471

Stevie vcolt olyan kedves, hogy házhozszállította:

 

 

 

Köszönet érte!!

develooper Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33470

Akkor neked tunerlistes kell. Vaterán van fent 10K ért 1db csapj le rá.

Előzmény: smasszer78 (33456)
V Zsozso Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33469

Köszi !

Trotter66 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33468

Önmagában a kuplungcserekor nem kell feltétlen kettőstömegűt cserélni.

Előzmény: V Zsozso (33466)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33467

Kuplungcsere előtt állok,mi a külömbség,a kettőstömegű lendkerék,és kiváltója között?

Gyárilag nem váltották ki akkor a "kiváltója" sem lehet jó - persze lehet csak én nem ismerek megfelelőt -

Más márkánál láttam, hallottam a kiváltóról, amit vissza is cseréltek, mert nem jött be.

Ezzel mi  a helyzet?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123682000&t=9098903

Előzmény: V Zsozso (33466)
V Zsozso Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33466

Hello egy(2) kérdés,Kuplungcsere előtt állok,mi a külömbség,a kettőstömegű lendkerék,és kiváltója között?Melyik a jobb? Köszi .

V Zsozso Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33465

Hello Márkaszervízben ablakmosó csere,27000 ezt kerüld el!

 

Előzmény: Trotter66 (33464)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33464

Igen van.  Jobb esetben szét kell szedni atomjaira a szivattyút és ki kell takarítani, rosszabb esetben egy új beszerzése válik szükségessé.  Mivel azonban szinte gombokért lehet kapni egy újat, csak akkor ess neki, ha szeretsz szerelgetni.

 

A csere mindennel együtt, úgy kb. fél óra és kb. 5E HUF (ÚJ, számlával), a tisztogatásos móka 1-1,5 óra körüli idő és még nem biztos, hogy jó is lesz.

 

Leírást találsz a Megane Klub oldalán a tippek-trükkök aloldalon, szerény személyem jegyzi.

Előzmény: Törölt nick (33462)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 33463

Korábban a virtuális tollamból van egy leírás a topicban.  Igaz csak hozzávetőleges, de aki egyszer már aláfeküdt a műszerfal aljának, és van némi affinitása a szereléshez, annak menni fog. Mindenki másnak a többedszerre emlegetett és jól bevált szerelőmet ajánlom.  Budapest és környéke rulez.

Előzmény: khrisztinaa (33461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!