Ülés nyilván számít mennyi alkalommal használták, de inkább az alacsony és átlagosnál súlyosabb emberek nem tudnak beszállni rendesen, ezt tapasztaltam a családban, ezért a szélére ülnek és befordulnak. Az én vezetőülésem is szakad volt amikor vettem, de volt kép másnak is erről, ez van, pedig erős anyag.
Gondoltam,hogy nem talicskára teszed :) Én aszthiszem nem gumizom át a kedvesem kocsiját ( ford ka 99 évj )nyolc hónap kemény 3200,km. .Amúgy minden o.k apám ?
Köszönöm a segítséged, véletlenül sem veszem "belevau"-nak :) Azt tudom az eddigi elmondásokból, meg a szerviz manual-ból, hogy le kell szednem a műszerfal bal oldalának alsó elemeit. Csak a további lépésekben voltam információ hiányban és nem akartam teljesen tapintás alaján kitalálni mindent. Láttam a pandás képet a kiszerelt műszerfallal az alapján be lehet tájolni, hogy kb hol lehet, és pont emiatt voltam arra kíváncsi, hogy hogyan van rögzítve mert odáig benyúlni azért sejtem, hogy nem lesz egyszerű. Csináltam már hasonlókat más autókban, de Scenicben még nem volt szerencsém.
Szerintem nekiállok, nem lehet olyan nehéz, majd meglátjuk ha elérem alulról akkor ok, ha nem akkor majd szakértő :)
Nem akarom az egész műszerfalat kivenni, inkább lehúzom a kábelt :) Sose belső keringetek nem is zavarna hogy rossz ha nem kattogna minden indításkor 5-6 másodpercig :(
Falken Ziex ZE912 V 16.990 (2011) S Hankook K115 Ventus Prime 2 H 18.500 K Bridgestone Ecopia EP150 V 19.990 E Goodyear Efficientgrip V 20.500 E Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 W 21.000 SS Bridgestone Turanza T001 V 21.990 K Continental PremiumContact 5 H 23.990 K Michelin Primacy 3 V 24.500 K Michelin Pilot Sport 3 V 25.990 SS
A kettőstömegűnek az az előnye, hogy jobban csökkenti az elinduláskori hirtelen nyomatékváltozás okozta rezgéseket.
A hátránya, hogy el tud romlani :) és pofátlanul drága.
Ha döglődik (legalábbis a Pug-oknál), akkor nyiszogó hangja van, eleinte csak a motor leállításakor (pedál ne legyen kinyomva), később már minden csúsztatásnál.
Ha nem hallod a hangját, akkor nem kell vele foglalkozni.
A kiváltó egytömegű. Nem csillapítja úgy a rezgéseket, ezért elvileg szarabb érzés, de az emberek egy része viszonylag hamar hozzá tud szokni. Másokat viszont zavar.
Stevie vcolt olyan kedves, hogy házhozszállította:
Sajnos túl sokat nem tudtunk csevegni, mert a kisinasom (aki 5 éves és lány) a hamburgerét reklamálta meglehetős hangerővel, de szóba került a váltógomb kérdése, ami szerintem tízből tíz Boci-tulajt érint.
A gyári gomb ára a márkaszervizben 18e ft. Ha igaz, az már fémbetétes, azaz az már nem fog újra elkopni.
De én inkább innen fogok egyet beszerezni magamnak.
Ismerem ezt a céget, a kisautómban is az ő váltógombjuk van. Minőségi anyagokból, elképesztő precizitással gyártják a váltógombjaikat, egy csomó nagy német tuningcégeknek a beszállítói -- most hirtelen csak a Brabus jut az eszembe, de említettek mást is.
Vannak világítós gombjaik is -- kérem, senki ne csapjon a homlokához azonnal, ezek is kifejezetten visszafogott, ízléses darabok. Bár nem ilyenért indultam, de a kisautómban végül világítós lett :-)
Egy tempomat "jelenség"-gel kapcsolatos kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:
Ritkán vezetem a bocit, mert alapvetően a feleségem használja, de azért már egy ideje (kb. egy éve) tapasztalom, hogy amikor a kormány "0" gombjával kilépek a sebességtartásból, akkor az ilyenkor normálisan megjelenő"SPEED MEMORY" felirat helyett "FAULT felirat jelenik meg, és egyúttal felvillan egy sárga "SERVICE" felirat is, de csak pillanatokra. (Tehát nem az ijesztő, sípolós piros verzió, ami pl. defektnél ugrasztja ki az emberből lelket, csak egy sárga sípolásmentes "SERVICE" felirat.) Teléjesen normálisan kilép a sebességtartásból, de olyan állapotba kerül a rendszer, mintha épp most kapcsoltam volna be a tempomatot a bal oldali tekerentyűvel, de még nem adtam volna meg a tartandó sebességet. El is felejti, hogy milyen sebesség vlt beállítva. Ugyanez jelentkezik a sebességhatároló használatakor is.
Viszont, ha nem a kormány gombbal lépek ki a sebességtartásból, hanem pl. fékezéssel vagy kumplungolással, akkor a normál működés szerinti "SPEED MEMORY" felirat jelentkezik, és megmarad a beállított sebesség érték is.
Ez nyilván nem normális jelenség, hiszen az első 5-6-7 évben nem jelentkezett ez a gond. De azért a tempomat és a limiter is működik rendesen, csak a "0" gombos kilépésnél jelentkezik a probléma. Ott se mindig, de azért az esetek többségében igen.
Kérdésem: aggódjak? Ez talán egy kezdeti jelensége valami komolyabb hibának, vagy csak újabb megjelenései formája a rönós léleknek?
Nálam 2011 szeptemberében kellett cseréltetni az ablak- és fényszórómosó szivattyúját műszaki vizsga keretében. (Pont előtte romlott el a nyavalyás, de nyilván vizsgától függetlenül is megjavíttattam/kicseréltettem volna.) A vizsga előtti átvizsgálás + zöldkártya (akkor még volt) + vizsga + szivatyú ki/be + szivattyú + 3 liter mosólötyi programra fizettem (természetesen számlával) 40.535,- Ft-ot márkaszervizben. A számla a könyvelésben van, csak az ekkor elvégzett munkák jótállási jegyet tudtam hirtelen előkapni az autó dossziéjából, de a 40-ből nyilván nem a szivattyúcsere tett ki 27-et.
Rengetegen szidják a márkaszervizeket a drágaságuk miatt itt is, meg a másik autóm topikjában is. Én eddig nem tapasztaltam semmiféle átverést, vagy aránytalan drágaságot.
Igen van. Jobb esetben szét kell szedni atomjaira a szivattyút és ki kell takarítani, rosszabb esetben egy új beszerzése válik szükségessé. Mivel azonban szinte gombokért lehet kapni egy újat, csak akkor ess neki, ha szeretsz szerelgetni.
A csere mindennel együtt, úgy kb. fél óra és kb. 5E HUF (ÚJ, számlával), a tisztogatásos móka 1-1,5 óra körüli idő és még nem biztos, hogy jó is lesz.
Leírást találsz a Megane Klub oldalán a tippek-trükkök aloldalon, szerény személyem jegyzi.
Korábban a virtuális tollamból van egy leírás a topicban. Igaz csak hozzávetőleges, de aki egyszer már aláfeküdt a műszerfal aljának, és van némi affinitása a szereléshez, annak menni fog. Mindenki másnak a többedszerre emlegetett és jól bevált szerelőmet ajánlom. Budapest és környéke rulez.