2008-ban még gyártottak G-t?! Jó sokáig elhúzták. A H-t 8 év után nyugdíjba küldték és szerintem J sem lesz sokkal tovább, már nagyon szórják ki a készleten lévőket.
A H-knak hogy alakul most az árfolyama? Az utóbbi időben nem nagyon néztem. Már talán bement millió alá az ár, vagy tévedek? Az enyém jövőre lehet hogy menne a piacra. Ha 1M körül elmenne, már nem lennék elégedetlen.
Akartam linkelni egy G-t, ami 6 lepedő lenne. De azért mert repedt az első szélvédő, a kipufogó kuka, a jobb oldalán végig karcolt, azt nem látom jól, hogy a hátsó sárvédő mennyire sérült, a motor meg 3 hengerrel jár míg nem melegszik. Ebben csak annyi a pláne, hogy egy 2008/5havi példányról van szó ami a sérülések miatt 500ezerrel kevesebb. Nem tudom mennyire játszható e így illetve szerintem az 500 felét vagy többet is elvinne a javítás akkor meg már nem sok értelme van. Na meg persze a motor. Nem tudom milyen hiba ez a 3 hengerrel járás melegedésig.
Csak mobilon látom a hírdetést, de a noteszen már nem. Ez se tudom mi a fene lehet a használton.
Várjál, ezt most nem értem! Mért nem tudod a H-t nyitott ablakokkal lezárni? Vagy arra gondolsz, hogy belülről nyitható marad és egy hosszú bottal benyúlva a központi zár gombjához kinyitható?
Ettől függetlenül, most csak eszembe jutott, hogy volt már olyan, hogy itthon az udvarban tökig leengedett ablakkal megszokásból kettőre bezártam a kocsit. Utána mikor elsétáltam mellette a frászt hozta rám, mert megszólalt ennyitől is a riasztó. Nem volt ugye ott az üveg, ami visszaverje az ultrahanghullámokat, ezért az autón kívül is érzékelte a mozgást. :)
A visszafelé fejlesztésről meg a K Astra zárja jutott eszembe. Mi a t...úrónak kellett az a retro reteszelő gomb az ajtókra?! Utoljára ilyen talán a G Astrában volt. Tökéletesen felesleges, hiszen belülről sem azzal zárod, van rá külön gomb minden kilincsnél. Nem értem erre mért volt szükség.
A sebességfüggő ajtózárás csak programozás kérdése. Op-com is elég hozzá. A lenit listából volt az egyetlen, ami nekem gyárilag nem volt beállítva. Felprogramoztam, a központi zár gombjának hosszú nyomásával aktiváltam, onnantól működött. Kb egy napig használtam, de borzasztóan idegesített hogy folyton kattog a központi zár. Emellett mivel állandóan dolgozik, feleslegesen is kap extra koptatást a mechanika. Úgyhogy ki is kapcsoltam. Ha be akarok valamiért zárkózni, egy gombnyomással meg tudom tenni. De az esetek 98%-ában csak feleslegesen kattogna a zár. :)
Nekem a G kettőre zárható volt. Belülről se lehetett nyitni az ajtókat. Így nyáron lehúzott ablakkal parkoltam. Persze a veszély fenn állt hogy valamit beledobnak, de vállaltam a kockázatot mint hogy felmelegedjen nagyon a szekrény.
Ez a mostani H nem tudja ezt a ficsőrt, sőt az elindulás utáni ajtó zárást sem. Szerencsére a Vivaro tudja, ott fontosabb ... de hogy száradna le a keze aki vissza felé fejleszt, ha már meg volt írva program ...
"Programozható extrák Szerző: TommyP Dátum: 2008 júl. 22, kedd 10:47 A felsorolás nem a teljesség igényével készült! Amennyiben új programozhatóságra derül fény, a lista kiegészül!
a programozási lehetoségek, modellévtol, felszereltségtol függoek ! Olyan funkciók következnek, amiket a OSS aktiválhat, tehát a kocsiban jelen vannak. OSS-OpelSzakSzervíz :)
Automatikus belso keringetés
ECC –elektromos klímával rendelkezo autóknál ez a funkció nagy valószínüséggel aktiválató. Sajnos Mo-on a „rossz minöségü levego” érzékelo rendelésnél pár ezer forint felárat jelent. Ez kell hozzá.
SpeedLock
A Kp-i zár 3mp-ig tartó megnyomásával (belül, csukott ajtóknál) egy halk síphangot kell hallani. Innentol fogva a Kp-i zár 12km/h órás sebesség felett be, alatta ki kapcsol. Amennnyiben nincs sípszó irány egy Tech2:) Kritikus Pont: 2004 decembere után hivatalosan „kivették” e funkciót az Astrákból. Ettol függetlenül van akinél továbra is programozható.
Komfortablakprogram
Tech2-vel programozható, h az autó nyitott állapotban a nyitó gombbal lehúzza az ablakokat. Ue érvényes zárásnál is. Figyelem: a távirányítón a gombot folyamatosan nyomva kell tartani, mivel a REC (hátsó elektronikus központ, a bal hátsó lámpánál) közvetlenül kezeli az ablakhajtó motorokat. Az automatikus ablakfelhúzáshoz zárással külön modul 8000huf-tol szükségeltetik. (C***** Uniwin ablakfelhúzó modul)
Indexautomata
A Triplázó index ugyebár 3 villog 1 érintésre. Ezt lehet csökkenteni 1, ill 2 villogásra.
Hazakísérofény
Idozítheto 0-255mp között. TECH2vel programozható át. Továbba a tompított fény „elsötétedése”-dimmelése is kikapcsolható TECH2vel.
Bekapcsolt Világítás emlékezteto hang
TECH2vel ki-be kapcsolható
Vészvillogó- indexhang
Tech2vel halkabbra veheto az index hangja. Erosség 1-5 terjed.
Üléshasználatérzékelo
TECH2-vel kikapcsolható, így nem sípol, ha az utas nem köti be magát.
Rendszámvilágítás
TECH2vel programozható, h nyitott csomagtartónál be v ki legyen kapcsolva.
HSA
Hill Start Assist. Emelkedon való indulási segéd. TECH2vel programozható. MK70-es ABSnél valószinöleg nem müködik. (Z 14 XEP, Z 16 XEP, Z 17 DTL) MK60-as ABS – ESP nél amennyibe az erzekelo beépítésre került. (Z 18 XE, Z 20 LEL, Z 17 DTH) Az érzékelo a kézifék födéme mögött lévo fedél alatt található. Bal oldalt egy négyzetes szerkezet.
Vészfékvillogás
TECH2-vel aktiválható. Nagyobb fékezésnél, amennyiben az ABS bekapcsol, villog mind 3 féklámpa.
Állandó világítás
TECH2-vel Programozható, 5 variációban. Ha a OSS nem találja a REC-ben van :) Vigyázat! Kanyarodó fénynél -AFL- nem ajánlott.
BC
Fedélzeti (kis) számítógép. Minden Astrában jelen van. A kijelzon múlik, h mutatja-e amit tud. 2 soros kijelzö kivételével aktiválható. Érzékelok nélkül, folyadékszinteket, keréknyomást NEM tud.
Sebességtartó Automatika
Legtöbb esetben egyedül indexkarcsere után TECH2vel bekapcsolható. Benzines tárasaimnak egy kuplungkapcsolót is be kell tenni, hogy teljes legyen az öröm."
Nekem se jön úgy le, mint a videón, akárhogy tépem, rángatom. Elöbb fog abban eltörni valami, mint hogy lejöjjön. A videón szerintem volt már levéve, azért kapje le a csávó olyan lazán. Gyárilag rá van ragasztva.
Ki kell venni az egész váltókart és a rudat satoba fogva le lehet kalapálni róla a gombot. Kézzel azt én az életben le nem tudnám húzni. Benzinesnél egyszerűen kijön a kar, két karmot kell kiakasztani. Csinálni még nem csináltam, de videót már láttam róla.
Na ehhez képest nekem a dízelben a váltókatom tök másmilyen, mint a benzinesé. Sokkal bonyolultabb a rögzítése. Nem is csak két féle van, képeken videókon láttam vagy 4-5-féle gyári megoldást.
Én egyelőre még nem mertem nekiállni, hehogy valamit széttörjek, kiugorjon, elguruljon, vagy csak szimplán ne tudjam össezrakni.
Világos, én is ilyennek szeretném inkább, de pl. Zsoltnak a másik verzió felel meg jobban. Ezért lenne jó, ha menüből lehetne kiválasztani, mint pl azt, hogy bekapcsoljon-e a rádió indításkor, vagy ne. Kinek így a jó, kinek úgy.
nem tudom, hogy a riasztó utólagos beszerelésű-e vagy sem, használtan vettem, tudtommal BM-es kocsi volt... , nekem ez az automatikus ablakfelhúzós megoldás azért kényelmes (főleg nyáron) mert autóból való kiszállás után azonnal látom, hogy ha az ablakok elkezdenek felemelkedni akkor bezártam az autót, nem kell kézzel megnézni a zárás tényét.
(egyébként valóban néha dög melegben jól jönne a félig leeresztett ablak, de zárt ajtó esete, nos ezt én nem tudom kivitelezni)
Igen, de leengedéskor a nyitó gombot kell nyomni, tehát közben kinyitja az autót. Mikor leengedtem az ablakokat, akkor vissza kell zárnom. Ha minden zárásra automatán felhúzná, akkor egyből fel is húzná, nem tudnám távirányítással leengedni az ablakokat úgy, hogy utána zárva legyen az autó.
Amit írtál, az így oké is, magával a funkcióval, hogy a távirányítóval lehessen zárni-nyitni az ablakot, nincs is bajom, de ettől még bezárhatna magától, legfeljebb ha nyitva szeretném hagyni, akkor távirányítóval leengedem. Egyébként erről nem is tudtam, azt hittem, csak zárni lehet.
Úgy tudom, hogy ezt az eredeti gyári rendszer nem tudja. Lehet, hogy a Tiédben utólagosan beépített riasztó van?
Az eredeti úgy működik, hogy egyszer megnyomva a távirányítót bezáródnak az ajtók. (Ilyenkor, ha kulccsal kinyitod, a riasztó nem fog jelezni). Ha még egyszer megnyomod, akkor már reteszelődnek is, és csak ekkor élesedik a riasztó. Ha harmadszor is megnyomod, akkor a leengedve hagyott ablakot elkezdi felhúzni, de azt is csak addig, amíg nyomva tartod a gombot, nem ám, hogy magától megcsinálja amíg be nem zár teljesen! :-(
A normális az lenne, ahogy nálad működik: egyszer megnyomom, aztán szépen megcsinál mindent. Nem tudom, miért kellett ezt így túlkombinálni. De az egész megkoronázása a szedán csomagtér nyitása: miután egy gombnyomással oldottad az ajtózárakat, újabb 5 másodpercig folyamatosan nyomva kell tartani a távirányító nyitógombját, és akkor kegyeskedik nyitni a zár. :-(
Mikor bezáros a kocsit, kattan ugye a zár. Ha mégegszer megnyomod a zárást, akkor kattan még egyet és a gyári riasztó is akkor élesedik.
Tehát kétszer rá kell nyomni és akkor zár "rendesen". Én is mindig rányomok kétszer.
Az ablakfelhúzás természetesen mindenkinél egy hosszú nyomásra történik. Az, hogy így csinálja és nem húzza fel zárásra automatikusan, nekem jól szokott jönni egy esetben:
Munkahelyemen az udvarban nyáron ha csak napon tudok parkolni, résnyire le szoktam húzni az ablakokat, hogy szellőzzön, nem legyen bent 70 fok és utána bezárom a kocsit. Ha látom hogy jön a vihar, hogy ne ázzon be a kocsi, nem kell lerohannom kinyitni gyújtást ráadni, felhúzni, visszazárni és visszajönni, hanem csak egyszerűen az emeleten az ablakból megnyomom a távirányítót és felhúzza. Ha pedig elállt az eső, ugyan így vissza tudom táviányítással nyitni a négy ablakot.
Ha bezárásnál automatán bezárná az ablakokat is, akkor ezt így nem tudnám megcsinálni. Vagy niytva kéne hagyni a kocsit. Zárt udvar, de azért néha jönnek be külsősök is, beszállítók, futárok, karbantartók, szervizes emberek, egyetmi hallgatók, stb. Nem merném csak úgy nyitva hagyni.
nekem is Z16XER típusú Astra-m van és ajtózáráskor automatikusan felhúzódnak az ablakok (nem kell 2x rányomnia gombra), igaz én így vettem használtan, ezzel a funkcióval, meg azt is észrevettem, hogyha távirányítóval kinyitom az ajtókat de nem nyitom ki egyiket sem akkor egy idő után automatikusan bezáródnak, ez is hasznos tudása a kocsinak...
Gratulálok a tempomathoz, használd egészséggel! Én nagyon szeretem. :-)
Viszont ez az ablakfelhúzósdi egy értelmetlen hülyeség. Úgy értem, az nem baj, ha van ilyen funkció, hiszen nem kér enni, bár ugyan még sosem használtam, de nem tudom, hogy ehelyett miért nem inkább olyat lehet felprogramozni, hogy ajtózáráskor automatikusan felhúzza az ablakokat. Egyáltalán, mi a rákért kell kétszer nyomni a távirányítót, hogy rendesen be legyen zárva az autó? :-(
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy cserélt már valaki váltószoknyát mert ha jól tudom le kell csavarnia váltó gombot de nem jön, félek ha nagyon erőltetem valami bajt csinálok.Köszönöm
Mostanra szántam rá magam, és beszereltettem a tempomatot. Hivatalosan, Opel szervizben.
Ők adták a kart + munkadíj: 26900 Ft.
A kocsiban minden elő volt készítve, csak a kart kellett cserélni, és felprogramozni.
(Z16 XER Sedan)
Meglepetésemre a szerelő beállított még egy funkciót, pedig nem is tudtam, hogy ilyen van:
a kocsi bezárása után a gombot tovább nyomva felhúzza az ablakokat is.
(Ezt teljesen magától csinálta, senki nem kérte rá.)
Megbeszéltük, hogy ha legközelebb jövök, átnézzük, hogy mit lehet még ki-be kapcsolni, illetve beállítani.A biztonsági öv hang és fény visszajelzését szívesen beállíttatnám, ha mód van rá.
Régebben találtam egy oldalt, ahol le volt írva, miket lehet állítgatni ( kísérő fény hosszának ideje, index hangereje, stb), de nem találom már.
Csatlakozom, hogy a képeken szereplő felni és gumi páros nem hogy szép, hanem nagyon-de-nagyon aránytalanok.
Persze nekem nincs alu felnim, de ...
A lekopott téli gumim az nagyon tetszett. A mostani Dunlop elmegy kategória, a nyári Dunlopom ... hát ha lett volna pofám, mikor felszerelték mondtam volna inkább szedjék le választok másikat ... így maradt az hogy még évekig nézegetem milyen bután néz ki. Gurul azt kalap ...