Szerintem az ÖBB nem viselkedik korrektül a vonatforgalom leállításával. Feltehetően ez kormánydöntés is inkább, lásd a mai címlapos Faymann nyilatkozatot.
Valamilyen módon meg kéne oldani és fenn kéne tartani a vasúti forgalmat a két ország között. Átszállás, erős kontroll, stb.
A földrajztudomány mai állása szerint a TGV is Európában közlekedik.:-)
Ott... De szamomra az SNCF szolgaltatasi szinvonala meg csak koszono viszonyban sem volt a JR-evel...
A japán vonatok amúgy mennyi idő alatt érnek a szomszéd fővárosba?:-))))
Biztos vagyok benne, hogy a nyelvtudas hianya volt az oka annak, hogy ezt a kerdest nem valaszolta meg nekem egy informacios szepseg sem :PPPP
Amugy ezert ide irtam, mert en EU-n bellul nemzetkozi viszonylatban szoktam hasonlo szakaszokat bejarni.... Nemzetkozi forgalomban mi nalunk nagyon tetszene nekem egy ilyen szinvonal....
Budapest - Stuttgart 4 ora alatt? Na az nem lenne semmi....
A "nemzetközi fizető utas"-ba a menekültek nagy része is beletartozik, mert vesznek jegyet - az utolsó mondat végére pedig inkább nem mondok semmit, hiszen a 100-as vonalon és román oldalon is vannak érdekes társadalmi jelenségek. De rajtuk kívül is azért megvan az alapvető utazóközönség Bécs felé, akiknek normális esetben railjet-et kéne tolni a feneke alá, és azok közül nem kevés az 1. osztályt választja (most talán pláne).
A Corona 1. osztályú kocsiján napi átlagban 1-3 utas van, ebbe a magyar belföldit és a nemzetközit is beleszámoltuk, nem tudom, Romániában mekkora igény van rá, de mivel éjszakai vonatról van szó - amibe egyre kevesebb helyen raknak 1. osztályt - így nem tippelek sokat.
Egyébként 1. osztályú kocsi elég sok helyen pótol 2. osztályút a Bécs és Prága felé járó EC-kben, menekülthelyzettől függetlenül...
Tudom kocsi hiány van meg minden van de ez milyen dolog hogy a Corona IC-re nem jut első osztályú kocsi. Miközben a menekültes meg minden 1-es vonali vonatokra több CAF 1. osztály jut. Olykor gyorsvonatba is. Kicsit érdekes hogy a nemzetközi fizetős utast meg másokat is letojnak magasról miközben oda ahol minden állat a vasúttal utazik a legjobb kocsikat küldik....
A japánok városképi igényessége valahol a 0 környékén van, ezért akármikor képesek 3 emelet magasan lábakra állítva nyílegyenesen átvezetni a pályát tizenkilométer hosszan az agglomeráción. Ezt Európában nem játszod meg, így hát maradnak a hagyományos vasútvonalak bevezető szakaszai, a hagyományos pályaudvarokkal.
huhh latom van am kavarodas a nemzetkozi forgalomban menekult fronton, na de mindegy...
Ez picit OFF, de ide passzol talan... Az elmult 2 hetben Japanban voltam es igen sokszor utaztam a SHINKANSENnel... Na ahhoz kepest a mi europai nagysebessegu vonataink viccek... Igaz, hogy nem feltetlen megy gyorsabban mint egy ICE Frankfurt es Siegburg kozott, de viszont VEGIG gyorsan megy....
Osaka - Hakata 622 km egymastol, volt 6 megallo a ketto kozott, tehat Hakata a 7. megallo volt...
A MENETIDO 2 ora 35 perc volt...
Szerintem a Budapest-Salzburg kevesebb mint 600km es a megallasok szama sem SOKKAL tobb... Es ez egy Nagysebessegunek nevezett RailJettel is kozel 6 ora...
Pl. egy masik szakaszon: TOSHU es KUMAMOTO 90 km es van 6 megallo... Ez igy is csak 36 perc volt... Pedig itt azert el lehet mondani, hogy suruk a megallasok...
Szoval EUROPANAK van hova fejlodnie.......
Remelem, egyszer az EU-ban is el jutunk erre a szintre....
A magyar határon fordulnak a vonatok. A 70-es is érintett. Lehet, hogy a menekültek most kezdenek rájönni, hogy vannak más megoldások is, mint a Keletiben felszállás és a müncheni járatok...
Na most nem értem mi van. Most ugye a Keletibe nem engedik be a migránsokat, ezért tudnak közlekedni a railjet vonatok nélkülük. Ez eddig még rendben is volna, de ma reggeli hír eléggé összezavart! Ki mi tud? A railjetek Bécstől nem jönnek felénk, Hegyesben vagy Győrben fordulnak? 70-es vonali EC-k sem közlekednek? Még azért akadna bőven felsorolandó nemzetközi vonat, de azokat is automatikusan ideértjük. Előre is köszi!
Múlt csütörtökön a Slovan-on Pest felé nem volt friss kaja, ez azért elég kellemetlen meglepetésnek bizonyult, mert olyan volt, hogy az egyik féle kifogyott, de olyan még nem, hogy mind a kettő...
Viszont a Jeseniuson hazafelé használható lesz az étkezőkocsi! Az Utasellátó egyrészt pofátlanul drága volt, másrészt kétszer is fordult már elő velem Prágából/Pozsonyból hazafelé, hogy a pincér közölte, hogy mindent felzabáltak a németek, minden kaja elfogyott már.
Bicikliszállítós ABl szinte mindig van, némelyiket már teljesen lefokozták másodosztálynak, de amit nem, az is annak számít. A másik 1.2. osztályú kocsi az jó esetben ABeelmt, de a főjavított ABl és a régi kocsi is elő szokott fordulni nem egyszer. Ezen felül van még bizonyos napokon erősítő Bl.
A legfontosabb különbség hogy a "Bpmz"az termes másodosztályú az "Amz"pedig 6 szemèlyes fülkès elsőosztályú kocsi ami sokkal kènyelmesebb,tágasabb mint a többi ülőkocsi!