Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -4 1 50562

Ha egy vasúti jármű jogosan nem kap futás engedélyt egy hatóságtól, akkor ott - szerintem - 60-70%-ban a kiíró a hibás, kb. 30-40%-ban a gyártó..

 

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50560)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.15 0 2 50561

Ha veszek egy OFF IKEA-s szekrényt a nappaliba, az 300 kiló. Tudok játszani ezzel-azzal, hogy nézzen ki belülről, de van benne egy kis kompromisszum. Ha megkérem az asztalost, az pont olyen lesz, mint ami nekem kell. De fizetek érte alsó hangon 800 kilót... Nade az asztalos 1-2 év garit ad, az IKEA meg 10+-ot. 

Előzmény: kristoof (50555)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.15 0 2 50560

És a LeoExpress Sirius-ai? Amelyeknek egy futásengedélyt sem sikerült szerezni...? 

Előzmény: trizs77 (50559)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -2 2 50559

OFF

 

KING-LONG ügy.

 

Politikai és média ellenszél mielőtt bármi megérkezett volna.

Folyamatos és erős ellen média kampány 10 éven át.

 

Ami jó volt.

 - Igen jó rendelkezésre állás.

 - Könnyen javíthatóság.

 - Jó üzembiztonság.

 

Ami borzalmas volt :

 - ülések kényelmetlensége (a megrendelő ezt kérte),

 - a festés alapozottságának hiánya,

 - szigetelés,

 - páramentesítés,

 

ON

 

Előzmény: kristoof (50556)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 4 50558

A kínai ipar tud jó termékeket gyártani.

 

Igen tud, de az kurva drága! Nagyon-nagyon drága. 

Előzmény: morgó mh. (50553)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 -2 3 50557

Nem olyan régen volt hír, hogy a kínaiak nem képesek a bizbert legyártani a kelebiai vonalra...

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mivel évente több ezer km új vasútvonalat építenek odahaza és szerte a világban ha nem tudnak a Kelebia-Soroksár szakaszra jó bizt.bert építeni akkor ott mi rontottuk el a kiírást.

 

Nem hiszek a mindenki hülye a világban csak mi vagyunk helikopter megközelítésekben.

 

 

kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50556

Ez nagyrészt igaz, de bizony az importőrnek nagy szerepe volt abban, hogy azok a buszok ilyenek lettek, mert a kínaianke sze ágában sem volt ennyire európai specifikációjú buszokat szállítani. Az importőr kérését is csak azért teljesítették, mert azt hitték, hogy piacot vesznek. (Mínuszos volt a King Longnak az a beszerzés.)

 

Azért voltak elég nagy technológiai problémák azokkal a buszokkal. A fűtés 5 Celsius alatt elégtelen volt. A szélvédő párásodott és a tükröket is sikerült rossz helyre szerelni. A fényezés pedig konkrétan lehullott a buszokról kétéves korukban... stb. stb. (Mondjuk ez utóbbit az Ikarus Egyedi is tudta.)

Előzmény: trizs77 (50552)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50555

"...nem úgy fog kinézni, hogy leveszünk egy szinte kész terméket a polcról, hanem ide ki kell fejleszteni egy új járműtípust."

 

Pontosan így van. Már megy is a háttérben a magyar mérnökök, a magyar hozzáadott érték stb. stb.

Előzmény: morgó mh. (50550)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50554

Jobb lenne ha nyílt verseny lenne.

Erre erős kétségeim vannak.

 

Ha holnap este a saját párna cihámban találok kb. 1,3 milliárd eurót (miért? hátha van ott?) akkor egy 55 db 120 méteres elővárosi villamos motorvonat tenderre, 2025-2026-os szállítással nem tolonganának a jelentkezők.

 

 

Előzmény: morgó mh. (50553)
morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50553

"Semennyivel se voltak rosszabbak mint a kortárs más helyközi buszok."

 

Erről sokaknak más a véleménye.

Utaskomfort és üzemeltetési szempontból is.

Nem véletlen, hogy csak addig húzták, ameddig.

 

---

 

A kínai ipar tud jó termékeket gyártani.

Rengeteg CRRC metró, vonat, villamos közlekedik a világban.

De ha politikai döntés alapján, verseny nélkül olyat kell legyártaniuk, amilyet nem szoktak, és a gyártó előre tudja, hogy érdemben nem lesz utólag felelősségre vonható, akkor annak van bizonyos kockázata.

Előzmény: trizs77 (50552)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50552

Attól tartok, hogy ha lesznek kínai HÉV szerelvényeink akkor azok úgy fognak járni mint a kínai King-Long buszok.

 

Még itt se voltak, még egyetlen cikk szerző se látta a buszokat de már mind írt fejenként 2-3 negatívumokkal teli  cikket a buszokról.

Semennyivel se voltak rosszabbak mint a kortárs más helyközi buszok.

De magyarosch mentalitással az itt létük kb. 10 éve egy folyamatos negatív kampánnyal telt el.

 

Lehet, hogy most ezt a szcenáriót játszuk újra csak most HÉV szerelvényekkel ?

 

 

 

Előzmény: attus germanicus (50540)
division by zero Creative Commons License 2023.12.15 -1 2 50551

Nem olyan régen volt hír, hogy a kínaiak nem képesek a bizbert legyártani a kelebiai vonalra...

Ezek után nekem erős kétségeim vannak afelől, hogy képesek megfelelő járműveket szállítani. Persze a politikai nyomás meglesz, hogy az amit kapunk az lesz a tökéletes... de legalább majd ez is drágább lesz mintha korszerű nyugati cuccot vettünk volna.

morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50550

A villamost beleértettem az LRV kategóriába. A CRRC termékeiben kétségkívül jobban megbízom, mint a Mitiscsiéiben, de úgy néz ki, ez a beszerzés - ha igaz a pletyka - nem úgy fog kinézni, hogy leveszünk egy szinte kész terméket a polcról, hanem ide ki kell fejleszteni egy új járműtípust. Ha így van, az annyira nem szerencsés.

Előzmény: 18-09 (50549)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50549
Előzmény: morgó mh. (50548)
morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50548

Ezek és más források alapján magaspadlós (gyors)vasúti jármű és LRV van a kínálatukban.

Előzmény: 18-09 (50547)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50547
Előzmény: morgó mh. (50546)
morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50546

Köszi. Tudnál egy ilyet linkelni? Amit én találtam, mind magaspadlós.

Előzmény: 18-09 (50545)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50545

Igen. Buenos Aires, Mexikóváros, Santiago... ami így hirtelen eszembe jut és nagyvasúti jellegű CRRC "elővárosi". 

Előzmény: morgó mh. (50544)
morgó mh. Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50544

Nagyvasúti jellegű alacsonypadlós elővárosi járművet gyártottak már?

Előzmény: attus germanicus (50540)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 1 50543

Így van! Ha akarnak valamit azt megcsinálják. Csak arra baromi nehéz őket rávenni, hogy akarják.

Előzmény: attus germanicus (50540)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50542

Itt Európában nagyon kínlódnak, ami nem is csoda.

Előzmény: trizs77 (50539)
kristoof Creative Commons License 2023.12.15 0 3 50541

Nekem speciel nem magával a céggel van gondom, hanem a kínai mentalitással. Sajnos jelenleg is velük dolgozom és iszonyatosan nehéz elmagyarázni nekik, hogy itt azért másképp mennek a dolgok, mint ott. Nagyon erőszakosan szeretnének ráderőltetni olyat, ami nem lehet. A bangladesi példa jól mutatja, hogy milyen borzasztó kompromisszumos megoldásokbam gondolkodnak, amikből mi csak nagyon rosszul jöhetünk ki. (Ők nem mennek bele olyan buliba, ami bármiféle kockázattal jár nekik.) Szóval, ha ebből bármi is lesz, akkor ahhoz képest a 3-as metró szerelvényeinek a felújítása egy sikersztori lesz. 

 

Ez viszont nagy baj!

Előzmény: Ep128 (50538)
attus germanicus Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50540

A referenciák zöme belföldi, kínai. A CRRC ugye a kínai állami vasúti járműgyártó, ami a korábbi kínai cégek egyesítésével jött létre 2015-ben. Valami irdatlan mennyiségű vasúti járművet gyártottak le, mindenféle kategóriában, abban is, amiről a HÉV kapcsán beszélhetünk. 

Politikai alapon lehet valaki kritikus a velük való együttműködés kapcsán, talán gazdasági alapon is, szakmai alapon aligha. 

Előzmény: trizs77 (50539)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 50539

Ha a világ legnagyobb vagy csak majdnem legnagyobb vasúti járműgyártója, akkor nem csak bangladesi referenciája lehet.

 

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50536)
Ep128 Creative Commons License 2023.12.14 -2 1 50538

"A CRRC Corporation Limited kínai állami tulajdonú és nyilvánosan forgalmazott gördülőállomány-gyártó. Bevételeit tekintve a világ legnagyobb gördülőállomány-gyártója, megelőzve fő versenytársait, az Alstomot és a Siemenst."

1) Szerintem nem tragédia egy efféle cégtől venni valamit.

2) A haza igények és tervek szerint készíthetnek használható alapanyagokat és itthon össze lehet rakni azt normális módon.

3) Nem, nem emiatt vonták vissza az előző tendert anno.

(Egészen konkrétan a legolcsóbb ajánlat is jóval magasabb volt, mint az akkor maximálisan erre fordítható keret.)

Előzmény: kristoof (50535)
Swithun Tupac Creative Commons License 2023.12.14 -2 0 50537

Sajnos várható volt, hogy a kedves vezető odaadja ezt is Kínának.

 

Ennél még az is jobb volna, ha valóban megvennék a Renfét (na persze, álmodj királylány), és ők gyártanának ide HÉV-et, fogaskerekűt meg kisföldalattit, és még mit nem.

 

Az egésznek persze annyi értelme van, hogy abban a hahymázas politikai marketinghazugságban élhessünk, hogy van valódi és komoly magyar vasúti járműgyártás.

Előzmény: kristoof (50535)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2023.12.14 0 1 50536
Előzmény: kristoof (50535)
kristoof Creative Commons License 2023.12.14 -2 2 50535

Ne aggódjatok! Jelenleg az a mesterterv, hogy CRRC vonatokat gyártunk a HÉV vonalakra. Majdnem készen jönnének a vonatok, amiket Dunakeszin fejeznének be. A következő ötéves tervben benne van, hogy kínai hitelből vásárolnák meg az új HÉV szerelvényeket. A többi részletről egyelőre nincs információm.

 

(Konkrétan ezért vonták vissza a korábbi tendert.)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50534

Még ahhoz se igen van elég, hogy Desirot lehessen kiadni arra, amire azt kellene kiadni.

Előzmény: NAR (50527)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.12.13 0 0 50533

Aztán honnan, a retro szerelvényből? :-)

Mert, azt hiszem, azon kívül nemigen van érvényes fővizsgás Bhv...

Előzmény: division by zero (50531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!