Üdv!Dolgozni nem rossz vele.Bár az én termetemmel mindenért kapaszkodni kell,ezt olyan szép szál embereknek tervezték.A baj akkor kezdődik amikor javítani kell.Szerintem túl van bonyolítva tele van nyakatekert felesleges dolgokkal.
Yes I agree, this google translator not so reliable. My english is not so good yet, but I wan't to learn, and use perfectly, maybe once I'll try work in another country if my agricultural business gone bankrupt.
OFF: Miért? Voltak akik szerették. :-) Főleg mert talajmunkánál többt értek az mtz-ktől! Bár ez a kristályra is igaz, meg azok "mechanikusabbak" voltak.
Én amit hallottam az az volt, hogy ha a pneumatika megbolondult akkor azt sokáig kellett bogozgatni. Mondjuk nekünk nem volt ilyen, és eztán sem lesz! ON
i like the forum! i read it most days, but dont post a lot as people dont understand me! and translaters dont really work that well.
but it has been a help and as i like dutra its a good read for me. i only have 1 dutra in good condition but i got it already restored! my collection will take many years
Well good luck for the machines! But your machines are in very good condition. I belive to renovate one needs a lot of time, luck and money. Can I ask how you find this forum?
I'm opened this topic, but I don't visited, and commenting here so often already!
Üdv!Ma ezt javítottam.Igen sűrűn gondoltam arra a hozzászólásra amelyikben azt írta valaki,hogy 2 DUTRA traktorért adtak egy ilyen újat az NDK-ban.Hát nem tudom minek kellene tötrténnie,hogy akár eggyet is adjak érte.Az emberben felmerül akaratlanul is,hogy szívesen "elbeszélgetnék"azzal aki ezt tervezte.
Szerbusz PETI. az enyémen, ifa főfékmunkahengervolt-van. Az enyém engedte a fék folyadékot mint állat.Fel akartam ujítani, de inkább vettem egy másikat pár ezresért egy fuvarozótol. Nekem,most is az van rajt,és müködik,igaz hogy 2 körös de meg oldhato más képen. Egyébként,a levegős hátsófék müködteti,nagyon jój,és biztoságosan.Haladunk, a feluval,de nem mindig érünkrá. ÜDV Bedi PEI és GÁBOR
Na, azért vannak most is olyan vagy hasonló mérnökök, mint régen. Hogy nem tudják megmutatni magukat, az más kérdés. Itt már többször "dícsért" multik ugyanis nem az alkotó kedvűeket keresik. Van ahol AutoCAD-el van ahol NX-el vagy CATIA-val nyomják. JCB Fast track mondjuk NX-el, azzal amivel a RedBull F1-et is. Régi Tungsram gépgyár (VTG) még mindig AutoCAD rajz. Érden van a másik véglet, ahol a magyar fiúk tervezik a Jaguar, Land Rover, Ford vagy más hasonló kaliberű jármű belsejét, és úgy hogy szabadkezet kapnak.
Az viszont igaz, hogy a feljövő generációk, beleértve magam is, rendelkeznek egy jó kis lemaradással az öregekhez képest. És ami inkább szomorú, teljes motiváció vesztéssel rendelkeznek, tisztelet a kivételnek. Május végéig 50 napi tanfolyam tartás lesz mögöttem, kb. 10x5 ember. Fiatalok, idősek, papír rajzot vagy 3D-t ismerők, szerszámtervezők/készítők, általános célgéptervezők, megmunkálosak vegyesen. A szinvonal egyre rosszabb, két kezemen megtudnám számolni, aki igazán jó tervező, nem rajzoló, tervező. És ennek 70%-a 45 év felett. És néha vannak olyan csoportok is, hogy itt egy hetet eltöltenek tanfolyammal, majd a mérnökiroda viszi őket németbe tervezni, és tényleg tervezni. Szóval megint nem mi,az országprofitál belüle. Úgy, ahogy a BMW motor tervező is magyar, viszont ő legalább megpróbál magyar fiúkkal körülvennie magát. Igen, valamikor ő is a Csepel és JAFI-s csoportba tartozott.
Mit is akartam: ne írjuk le a mostani mérnöket/mérnökpalántákat, hátha egyszer kapnak lehetőséget ők is.
Józsi hát a lucernát jol vitte!! A könyve valahol bisztos megvan hát nagyon rég volt a kezembe kb 13 éve mikor vettük majd ha lesz idöm megnézem hátha megtalálom majd ha meglesz jelenkezek
Nekem ilyen kaszám volt könyvet is adtak hozzá akitöl vetem és a UE 28 után ajánlota a könyv volt kép is,de nekem nem tetszet mert füvet nem vágta le szépen meg a késeket is nehéz volt cserélni mert csavaral volt rögzitve nekem nem tetszet :-( igaz ez az én véleményem
Immáron egy pár évet kaszáltam a28-assal.Előszőr egy kétdobos RK 160-as kaszával,ezt terep 3-ban simán vitte.Egyenes talajon O-1.De ez már úgyis gyors kaszálni.
Azután szereztem egy nagy négydobos DEUTZ FAHRT 2-m es kaszát ez már egy kicsit megfogta de ezzel is tudtam T -2ben kaszálni.(Ez nem sima terepen értendő)