A barátom Fabiájában a minap kigyulladt az ABS visszajelzője, a gépen nem írta hibásnak egyik jeladót sem. A megoldás a féknyergek leszerelése a dugattyúk átmozgatása a csúszkák és minden más a környékén takarítása stb és láss csodát minden müxik rendesen. Ment vele azóta majd' ezer Km-t és a hiba nem jött vissza.
Sajnos a kép elkészítése már nem jön össze, mert a szerelő felhajtott egy felújítottat a kuplungpedálból és a töröttet cseredarabként oda kellett adni. Elment, elvitték, majd biztos azt is összebuherálják és tovább él egy másik Feliciában. Már ha lesz akinek kell. Amit beraktak biztos nem gyári, mert látszik rajta, hogy ott, ahol a persely van teljesen máshogy van "odafogatva". Remélem tartós lesz! Az eredeti gyári 34000 huf-ért lehetett volna beszereztetni, 2-3 napos szállítással csehektől, a jelenlegi megoldás 7e forintba fájt és egy napos várakozásba került. Bontott lett volna 10e-ért Árpa u. 1-ből.
A fékfolyadék előírt szintjét figyeli a fékolaj tartályban. Ha elfolyik valahol, az érzékelő alól lesűllyed a fékolajszint és akkor bejelez egy műszerfali lámpán.
Igen, nagydajab jól mondja! Tedd üresbe, kézifék behúz és egy 1 erű szigetelt vezetékkel az akku + sarkáról adjál az önindító vékony vezeték csatlakozására tápfeszt egy pillanatra és a gyújtást kapcsold be előtte. Ha így beindul, akkor gyújtáskapcsoló hiba áll fenn. (VIKA típust ne vegyél!)
Akkusarkokat tisztítani, testkábeleket ellenőrizni. Ha nem hallod a bendix mágnes behúzáskori kattanását, akkor az önindító főáramköre nem kapcsolódik be, vagyis a bendix nem tud behúzni, ezért folyamatosan világítanak a jelzőlámpáid is. Indításkor az önindító nagy terhelése miatt leesik a tápfesz és a jelzőlámpák 1-2 mp-re elhalványodnak). A bendixmágnes körét a gyújtáskapcsolód kapcsolja ill. kapcsolná. Valószínű, hogy a gyújtáskapcsolódnál lehet a gond. (érintkezője bizonytalan, az 50-es számú kivezetésen kellene feszültségnek lenni indításkor, ezen keresztül jut el a tápfesz a bendixmágneshez)
Probálj meg adni + az önindítonak ahol a vékony kábel csatlakozik rá. gyujtáskapcsolobetét szokta ezt csinálni, gyujtás van de nem történik semmi. Ha gyujtásra teszed ésugy adsz neki pluszt be indulhat, tedd üresbe ne üsd el magad XD
1998-as 1.3 mpi felicia. Indítani akarom, a visszajelző lámpák kigyulladnak, az üa. szoivattyú zúg, de az autó nem indul csak nagy csend. A probléma tegnap kezdődött, akkor volt hogy 3.4-re beindult. Ma délután pöccre indult mindig elsőre, de most este egyáltalán nem indul. Betoltuk, úgy rendben volt. Mi lehet a probléma? SOS kellene megoldás.
Jó kis rokkantkocsi, csak kézigáz helyett kézikuplung...
Amúgy az elindulást kivéve meg lehet oldani kuplung nélkül. Rá kell érezni a fordulatra, de recsegésmentesen lehet váltani fel is és vissza is kuplung nélkül. (Az elindulást is, csak az nem kíméli az indítómotort)
Hali. lehet én irtam félre valamit de nem rudazatom van hanem ilyen váltó felújitó készletem újfajta feliciához.
Ingyen elvihető vagy jobb első sárvédőre vagy hátsó ajtóra való skoda jelre vagy a monomotronic injector hátulján, ahol a meleg levegő beengedését szabályozó bimetál szelep kivezetésén lévő kis műanyag csonkra cserélhető. ^^
most vagy akkor amikor tavaly ilyenkor leírtam ezt?
elgondolhatod: reggel 7óra egy bolt sincs nyitva, nekem meg rohannom kell időre befejezni egy melót. (Északerdő ZRT) tehát nem is kis pistának kukutyinfalvára...
erre beesik a pedál a padlóra. azt hittem felrobbanok a pipától.
sebaj zsinór van az autóban... damil: gyenge még az 50-es is.
spárga: gyenge.
spanifer: az jó. nosza egyik vége átfűz a kuplung bowden lyukján...átfűz a homloklemezen...
benn próbálokzás a huzásra... semmi.
kössünk rá valamit. rákötöttünk valami botot. 2. huzásra eltört.
megtaláltam a 2tonnás emelő karját. a vascsőre tekert spanit behúzni...
(még jó hogy van szélvédő mert a szemed a motorháztetőn pattogna az erőlködéstől)
Nekem a kombin a hátsó hídnál bal oldalon van a fékerőszabályzó. Ha jól emlékszem a fateromén nincs (az nem kombi), viszont elől a főfékhengernél a fékcsőkivezetésnél van két "szelep" ami szabályozza a hátsó fékekhez menő fékerőt.
De holnap majd megnézem pontosabban, lehet hogy nem jól emlékszem.
első alkalommal a miskolci kontár 2 hétig baszakodott vele mert állítólag nem akart a amúgy a bontóban kéznél lévő törött rendőrségi feliciából kiépíteni mert az biztos ugyanilyen kopott....
így egy ideig várakoztatott az uj alkatrészre ( nekem az autó munkaeszköz úgyhogy minden nap keserves nélküle) aztán elhozta 2 törés tavaly történt akkor kiderült hogy nem új alkatrészt rakott be hanem csak toldozott (de az árát elkérte)
2. alkalommal eltört a tengely. 2 napig kénytelen voltam úgy váltani hogy spaniferre rátekertem a emelő rudját és bicepsz erősitő edzés programmal behuztam a kuplungot majd váltottam.
2. nap már edzésben voltam elég jól ment... :)
de azért azoknak akik 60kilósok és íróasztal mögött dolgoznak és laptop a legnehezebb amit emelnek nap mint nap azoknak nem ajánlom. vagy legalábbis csak néhány nap csülkös bableves dopping után.
És miért nem veszel egy bontottat? Az gyári. Nem is értem, még nem túl sokszor hallottam olyat, hogy eltörik a pedál? Az csak egy picivel bonyolultabb egy faéknél... :D
Olyan régen jártam erre, hogy már nem is tudom a napját! De ez nem fontos, a baj az, hogy a napokban a kuplungpedál szó szerint letörött. Kicsit megijedtem, mert mindez menet közben - váltáskor - a Váci út közepén történt. Egy nyomás és kis reccs, kiesett a lábam alól a pedál...! Ez hogy a tökömbe fordulhat elő? Egy Feliciával? :) Jó, van az autóban 195ezer náhány száz kilóméter de erre soha nem számítottam volna! Mindegy, megusztam, hogy nem lett baj. Aztán jön a következő hidegzuhany, mert csak felújítottat lehet kapni, amiről azt hallani, hogy azok se hosszú életűek, mert nem gyári technikával vannak ráhegesztve a perselyre, vagy kóklerűl és megint eltörnek. Kénytelen leszek venni egyet, mert így nem maradhat! Ott lesz az érzés, hogy vajon mikor törik ketté, vagy reped meg! Gyárit lehet rendelni Csehországból, még nem tudom mennyiért, holnap kiderül. Volt vkinek hasonló eset (16994 ha ha ha :) ) Ha használ vki, mi a helyzet felújított darabokkal, panasz, jó vélemény?
"Ha viszont nincs nyomás hátul, akkor lehet a főfékhenger is, esetleg a gumifékcsővek, ha nagyon régiek (leszűkül a keresztmetszetük így kevesebb fékolajat enged át. Vagy még olyan is lehet, hogy valahol megsérült a fémfékcső, (összenyomodik)"
Vagy éppen túlzottan "tágul" a hajlékony cső, ott is elveszhet a nyomás... bár azt a pedálon érezni lehetne.