Azert az nem teljesen benzin. Annal azert durvabb anyag. Jot kerdeztel kicsit rejtejes a jargany. No igen fotengely jel nelkul nem indul semmi. Kerdes h a veztengelyhelyzet jelado hibara tud e ilyen marhasaglt csinalni mert az nem volt cserelve meg. Ha viszont az ecu halt el akkor bazhatom az egeszet azon csak a csere segit.
na igen ez is egy lehetseges dolog. Akkor viszont egy nyomorult kapcsilasi rajz kell. Igen jol erted elmegy a gyujtas es nem indul a benzinpumpa mert nem kapcsolja a relet. Na igen ilyenkor lenne jo egy negycsatornas oszciloszkop. Annal rogton kiderulne h csak jel megy e el vagy a tapellatas is. De hat en sem keszulhetek fel kulhonba mindenre. Valszeg a tapszivatyu hibakod meg a benzint jelzo kodot en csinalhattam mikor kimertem h ott van e test es aram. Lehet a szivocsonk nyomas kodot is en miattam kerult bele. Takaritas utan nem dugtam ra rendesen a kabelt. Ket szogjeladot mondja hibasnak. Megneztem h vezerles helyen van de igen jelen van. Meg egy jelenseg van mielott elkezde a hulyeseget nem porog ki a motor rendesen hiaba nyomja az ember csak 3e ig porog ki a motor. De ezt csak ma tapasztaltam idaig nem csinalta. konyitok valamennyit a motorokhoz de szerszam es muszer nelkul nehez meg leiras minek mennyinek kell lenni.
Ezeknek a hibakódoknak olyan közös alapja lehet, mintha az ecu iletve mindegyik egységnek, a saját fogadó moduljánál tápfesz ingadozás lenne. Ez lehet hőtágulástól, laza akksisaru, terhelés hatására kilazul a bilincs az áramtól, nincs töltésed, majd mikor visszahűlt akkor megint rászorul és kezdődik előről. Hülye ötlet, de így látatlanban tápfeszeket kellne nézni, mert nem lehet ennyi érzékelő egyszerre hibás, de a fogadó tápfeszingadozás hatására beírhat olyan hibát ami nem a perifériás eszköz hibája, hanem értelmezhetetlen adat.
Tegnap este álmomban már ott tartottam, hogy a főtengelyed póluskereke mekkorát üthet. :)
Az a nagy baj a "0"-nál nagyobbal kezdődők nem általános OBD kódok hanem kimondotan gyártó specifikus kódok. A másik gond nem tudom ezek "P"-"U" stb betűkódal kezdődnek,pedig az lenne jó ha élő adatokat lehetne látni,ha még diagramba is lenne akkor lenne az igazi.Azért irtam nekem Op-Com Profesionel,van meg az Advanced azokkal kilehetne rendesen olvasni. Próbáld megnézni a googl-ba beirod Opel-H DTC p 1.... igy talán kitudod keresni,nekem sincs igy meg mert a teszterek ki irják,a kódmellé a szöveges azonositást.
Igazabol azt nem ertem mi az ami elmegy igazabol. Mert mikor nem indul akkor sem az benzinpumpat nem inditja sem gyujtas sincsen. Es esek elvileg csak akkor nincsen ha nem erzekeli h a motor motor fortog mert akkor kikapcsolja ezeket. elvileg ha mas rossz a akkor siman csak veszuzembe kapcsolna a szamitogep es ugy menne tovabb. Rossz lenne a vezermutengely hejzetjelado. Kerdes h az tud e ilyen hibat produkalni. H kicsit bemelegszik es megszunik a jel emiatt leall a motor. vagy akkor is csak vezuzembe kapcsol. benzin nyomas van az allando hidegen melegen ha jar a motor. Elvileg ha a trafo szarakszik akkor meg kene mennie a benzin pumpanak. Csak nem tudom van e egeskimaradasos hibakod. Vagy maga hengerfejem levo elektronika nyomba be az unalmast es ha az megmelgszik akkor mindennek vege. a fene h nincsen egy legalabb egy oszciloszkop itt.
nem pesti vagyok kulfoldrol irok. igy a hibakodokhoz tartozo hiba kene leginkabb. az biztos h sok regrol maradt benne iiletve mostani vizsgalgatasnal irodhatott bele. ezert nem tudom kitorolni. elso helyen hol kiolvastak azt mondtak fotengely jelado a hibas kicsereltuk es ugyan ugy nem indul melegen. sajnos elo kepes diagnosztikat nem tudnak oksem csinalni h milyen jel tunik el.
azt lehet tevedek. sajnos nincsen taplazatom ezren felul de lehet az is ami van nem is jo. Azert kertem itt segitseget mert itt meg is csak jobban tudjatok.
ezek vannak a hibataroloban. Ezeknek egyszere valszeg en ahogy vizsgalodtam irodtak ba. sajnos kitorolni nem tudom oket nincsen gep hozza. Ahogy latom egyresze nem letezo hibakod mar mond ami ezeren felul van.
Igen volt hibakod. Fotengely jelado csere. Mikor meleg a motor nem lehet ujra inditani a kocsit mert nem kap az ac aramot. Az meg azert nem kap aramot mert a benzinpumpa rele nem kapcsol. Ez ki lett merve mert az ecu nem ad jelet a relenek h oreg kapcsoljal. De amint kihul a motor furcsa modon rogton van jeles indul a kocsi. Ha hidegen beinditom es megyek vele semmi gond tobb 100km mehetek nincsen gond. Amint leallitom nem lehet ujra inditani a kocsit csak ha kihul a motor. Remelem most mar jobban erted.
Mit mértél ki? Hibakódot ad az autó? Nekem az az érzésem, hogy megy a szivattyú, de nem tartja a nyomást. Erre utal, hogy egy kis benzin rásegítéssel elindul. Nyomást kellene mérni, üzemanyagszűrőt ellenőrizni, az üzemanyag szivattyú ülepítőjét kitakarítani, visszacsapószelepet a csésze aljában ellenőrizni, ha valami kosz beleszorult azt kiszedni onnan.
Volna egy erdekes esetem hatha talalkozot mar valaki ilyen hibaval es tudja a megoldast. vagy segiteni . Egy opel astra 2000 evjaratu 1.6 motor motorkok Z16XE. hidegen indul de melegen nem. Volt egy holpont jeado csere mert az behanyt es ugralt tole a motor. na most mar indul hidegen. A jelenseg az h melegen nem hajlando elinditani a benzin pumpat ha inditozok.Ezt mar kimertem csak azt nem tudom miert nem hajlando. Viszont ha adok egy kis benzint a szivocsonkba akkor beindul a kis dog es a benzinpumpat is bekapcsolja. nem igazan ertem miert van ez igy.
Kösz, de nem is kell. Én csak a jelenséget, mármint az alapjáratra visszaesést hiányoltam és tartottam furcsának az 1200-s fordulatot. Ha ez gyárilag így van, akkor legyen így és slussz.
Azért vezetéstechnikailag ellenzem ezt a kuplungkinyomásos üresben gurulást. Gondolj bele, a fékezés az utolsó amivel talán elhárítható lenne egy veszélyhelyzet. Sokszor ha te vagy az "erősebb" autóval egy hirtelen gyorsítással megelőzhetjük a bajt. De mire megtalálod a fokozatot és felengednéd a kuplungot, már megtörtént a baj...
Szerintem ne parázz, ha olyan a helyzet, guruld ki nyugodtan. Az újabb automatákba a CO2 csökkentés miatt éppen kezd visszaszivárogni a szabadonfutó funkció. Hibriddel még nem mentem, de gyanítom, hogy azoknak is van ilyen kiguruló üzemmódja.
Oké értem a leírtakat. Én ilyent nem tapasztaltam korábban még. Igaz Ladáim voltak csak, az elmúlt 12 évben volt Corsa. Csak akkor lököm üresbe és gurulok ha pl. sorompót látom, hogy zárva van, tuti meg kell állni. Lehet, hogy rossz technika majd lefogok szokni. Van még kérdésem. Váltásoknál amikor ráengedem a kuplungot kis csattanás hallható. Állóhelyzetben kuplung kinyomáskor, visszaengedéskor semmi
Az autók többsége ilyen. A vezérlő, ha mozog az autó és kinyomod a kuplungot, arra számít, hogy váltani fogsz, akkor meg miért engedje alapjáratra a motort.....
Bocsánat, hogy belekotyogok a dolgaitokba, de mint volt Opelos szoktam olvasni ezt az oldalt. Azt érzem, hogy Te diagnosztikában is jó vagy. Volna egy kérdésem, igaz egy kis Spash-el kapcsolatban. Azt produkálja, hogy menet közben ha kiveszem üresbe és gurulok még tovább, a fordulat 1200-ra esik vissza. Alapjáraton (800) csak akkor ha megálltam , persze jár a motor, mondjuk egy lámpánál. Nekem azt mondták, hogy ez gyárilag van így beállítva a kuplung védelmében. Furcsálom, mert még egyetlen autóm sem csinált ilyent. Ha levettem a gázról a lábam, visszaesett a fordulat alapjáratra és kész. Szerinted meg kell szoknom, vagy lehet állítani rajta?
Láthatatlanban nem mondok semmit. Inkább fesszabályzó lesz, mint diódahíd, az túllőheti az aksit. Esetleg nem hegesztettek valamit amíg nem volt lekötve az akksid? Biztos, hogy nem fordított polaritású az új pótakksid? Esetleg rövidzárba ment valami, pl szigetelésromlás miatt? És még tudnék feltenni pár tíz kérdést, de hidd el ezekre kb. 10 perc alatt méréssel kérdezés nélkül megkapom a választ, bár szeretek az ügyféllel beszélgetni hibafeltárás közben, mert egy idő után jön a ja, az úgy volt a múltkor... kezdetű.
Nekem még nem volt DSG-m, csak hallotam róla. az OPEL 6 sebességes váltó nem rossz ha nem is olyan jó mint a DSG de nem is kerül annyiba.remélem hibátlanul megbízhatóan fog működni.
A motor csendesebb mint a szívó miközben nyomatékos is és nem fogyaszt sokat és én a fürgeségével is meg vagyok elégedve jó ez a 200 Nm 1750-től 4800 ford.- ig.
Nem, nincsen hibakód, és a bemérésnél is minden jó: nem szívja semmi az akksit és jól tölt a generátor. Holnap viszem vissza, mert a generátort még nem vették ki. A diódákra tippelünk, más fórumozóknál is ez volt a hiba forrása. Egyébként erősebb kigyorsulásoknál szokott azonnal kikapcsolni a szervó (és felvillan a töltésjelző)...
Egy akksi nem fog saját magától kisülni. Nem tudom mit mértek és hol, de első lépésben próbáld meg: este menj fényszóróval és rakd ki üresbe a váltót. Ha leesik a fényerő, akkor ott gond lesz! Más: ha alapjáraton felkapcsolod a fényszórót és mélyebb lesz az autó hangja az is gyanús. főleg ha még adsz neki egy ventillátor 4-es fokozatot is... Ekkor nem melegszik valamelyik vezeték a generátornál?
Lehet csereberélni dióda hidat (tipushiba), fesszabályzót, de ennél egyszerűbb egy villamos szakembert keresni aki tudja és érti hogy mit, miért, hol mér, és mennyi a jó-elfogható-hibás mért érték.
Ha a generátort levették, akkor ott elvben felcsiszolták a csatlakozásokat és remélhetőleg üzembiztos kötésekkel szerelték vissza a vezetékeket.
Ad valamilyen hibakódot az autó egy ilyen lemerülés után?
Szerszámok nekem is vannak,időnként jó lenne ha ilyen scóp gyüjtemény lenne,kicsit gyorsabban menne talán a hiba megálapitás,de az a gond nagy a távolság.De köszönöm a segitőkészségedet.
98-as 1.6 benzines G Astrám van. Menet közben kigyullad a töltésjelző és kikapcsol a szervo. Alapvetően ez nem zavarna, de ez elvileg azt jelenti, hogy nem tölt jól a generátor. Majd álló helyzetben merült le úgy az 1 hetes akksi, hogy teljesen tönkre is ment. Az előzőt is emiatt cseréltem, de akkor még azt hittük csak régi akksi volt.
A villamossági szerelők bemérték, semmi gond a töltéssel, semmi sem szívja az áramot, a generátor jól tölt. Külön generátoros szakember szedte szét a kocsit, a generátornak semmi baja, tökéletesen működik. Mégis, a szervó továbbra is ki-be kapcsol, és 2 akksi ment eddig a kukába.
Járt már így valaki? A szerelőknek ötletük sincsen. Talán a szabályozó lehet a gond, vagy talán a szervó motorban van valami kiégés… Lehet, hogy a szervó annyira terheli az akksit, hogy az tönkre menjen? Jelzem, nem lemerültek az akksik, hanem tölthetetlenek lettek. Vagy szerintetek a 2 között nincs összefüggés (szervó/generátor és az akksi problémák között) és csak véletlen egybeesés?