Valószínűeg eltölrt az egyik lemezke. Szedd szét a trafót, és a tekeró alatt látsz majd 4 fém lemezt, ahogy tekered úgy fog 2-2 lemez mozogni. Ha egyik eltörik nem ad feszültséget egyik irányba. Cserélhetők ezek a lemezek
Van egy felesleges TT perepasztal alapom. Képem egyben sajnos nincs róla de kb 100x160cm -ez hongarocell és gipsz+100xkb 60cm -ez pedig szürke műgyanta laminát vagyis héj..lemez.
INGYEN ELVIHETŐ!
Nekem csak hányódik, postázni nem tudom a méret miatt így el kellene jönni valakinek érte.
A cím Páll Csaba Nyírvasvári (Nyírbátor mellett van) Rózsatelep út 16 tel 0620 3512878, Valaki futárt akart érte küldeni és betekertem egy régi paplan huzatba de valahogy itt felejtette a futár, nem jött érte vissza.
A bal oldala egy hegy alagúttal, a jobb oldala egy lejtős oldalú fennsík..egy sík felület ami magasabban van.
Nézek képet a bal oldaláról de csak a készítésről van képem, azóta jó poros lett nem fehér inkább szürke a gipsz is már.
Pozitív sablon volt és ilyen színes darabok készültek mint a képeken. Szögletes alapot kapott de nekem H0 van így nem csináltam meg.
Az oldalamon, már 3 alkategóriában vannak cuccok feltéve, ezek mindegyike cserélhető is, ha valaki nem akarna pénzt költeni, az oldalon minden le van írva, link:
Itt is közzéteszem, hátha akad még olyan klubtárs, aki kevésbé látogatja a B.TT.B. klub topikját. (bár a fejlécben jelöltek szerint ez lenne az, de mégsem...)
Tehát:
Klubszolgálati közlemény!
A megújuló bttb.hu honlap bővítéséhez felmerült az ötlet, hogy minden tag lehetőséget kapjon a bemutatkozásra. Ez a mostani elképzelések szerint azt jelentené, hogy lenne egy - már korábban megkezdett - arcképcsarnok, ahol az illető klubtag portréja mellett lenne egy 2-300 karakteres TT-s önéletrajz, illetve ha van olyan érdekesség a gyűjteményében, akkor arról fotó. Ez lehet asztal is, vagy bármi, ami a TT-s életérzéssel összefügg. (pl. retró, ndk-s bögregyűjtemény, de a kacsintós pénztárcát azért kerüljük...) A kis galéria kialakításán még dolgozunk.
Tehát. Aki vállalja - és miért ne vállalná - valós kilétét, tőlük szeretnék kérni email-ben (kizárólag emaliben!!!!) egy rövid bemutatkozást. Akitől ezt már megkaptam a klubjelentkezés során, tőlük nem feltétlenül kérem, de a mostani rendezhetőség okán szerintem pár sorban ismét belefér. A levél tárgysorát kérem használjátok és ezt írjátok bele: TT-s önéletrajz. Így minden e témában befutó levelet egy mappában tudok gyűjteni. A tagok portréit elkezdeném fotózni a következő találkozón.
Remélem jó kis arcképcsarnok jön majd össze, bár a 200 fős tagság összes anyagától már előre fázom...
(Jelen felhívás a B.TT.B. klubon belül negszokott nyílt kapcsolattartáshoz igazodik, semmi esetre sem ütközik akár az Index fórumok, akár más internetes közösségi felületek, IRL-re vonatkozó szabályaiba.)
Aki nem klubtag, kérem nézze el nekem ezt a felhívást, vagy gondolkodjon el a tagság lehetőségén, hiszen egy igen kreatív és a nemzetközi TT-s piac szempontjából fontos közösség részese lehet, mindamellett, hogy számos szaküzletben akár kedvezménnyel is vásárolhat modelleket...;-)
Van egy párdarab TT-s dolgom eladó egy bontott terepasztalból valók, hozzám is így kerültek, én nem igazán értek hozzájuk, így árat se tudok mondani, hogy mit érhet. Akit esetleg érdekel az írjon és mondjon egy árat, gondolom azért egy pár ezret csak ér. :)
Ide várom az emailokat: manyi78@t-online.hu Mindenkinek további szép estét!
Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a PIKO-ban eredetileg Mabuchi van (vagy a klónja, vagya mai épp van). Én nem kísérleteznék más motorral a gyárin kívül, mert a lendítősúlyt is át kell(ene) szerelni. Persze, meg lehet csinálni a motorcserét, de az sajnos nem csak a motor ára lesz.
Már nagyon régen írom, hogy a PIKO (Hobby, Expert, Classic, stb.) modellekbe - az egy Desiro kivételével - beszerelt motorok értéke erősen közelít a 0-hoz, csak sajnos alulról...:-( A két kép, azt hiszem önmagáért beszél, ez konkrétan egy 8 hónapig üzemelt E93-asban volt, vagyis nem egy Taurusban, ami 50-60Euro... Ezek konkrétan pont olyan motorok, amik a Sárkány Centerben kapható elemes játékokban vannak, drága esetben egy ezres egy ilyen elemes kütyü. Csak ezeket nem 3V-ra, hanem 12-re tekercselik meg. Sajnos javíthatatlanok valóban, a képeken látni, hogy miért. A kefe cserélhetetlen, meg minek is, amikor a gyártási technológia miatt a keferugók nyomóerejét nem lehet ellenőrizni, és ilyen szép árkot ásnak a kommutátorba. cseremotor nincs, a kis Bühlerrel lehetne helyettesíteni, csak ennek a gyártását beszüntette a Bühler. Gyíártól kell kérni cseredarabot. Ez van. Olcsó hús és híg lé esete forog fenn. enm azért olcsóbb a PIKO, mert Kínában gyártatják, hanem azért, mert a műszaki tartalma a fele más gyártókénak.
Az öregek szerint a motorok nem javíthatóak, mert ha egyszer elkopnak, akkor már menthetetlen a dolog. A mozdonyok igen sokat futnak, lévén, hogy 2 db igen nagy TT-s terepasztal található a helyiségben. Mechanikailag a mozdonyok rendben vannak. Az áramfelvétellel nem tudom mire célzol. A 2 asztal analóg rendszerű, és tapasztalt modellezők által lettek építve.
Én annyira nem vagyok a TT-ben jártas, főleg a Taurusokban nem, mert nekem nem volt. Ilyen motort hol lehet kapni? Ha elérhetőséget, vagy linket tudsz írni, az még jobb lenne.
A PIKO-tól is tudsz rendelni, de ez a motor közforgalomban is megvehető, kérdés, mennyivel olcsóbb. Hogy tudott kilenc mozdony motorja tönkremenni? Mennyit futnak ezek és milyen terheléssel? Biztosan jó az áramellátási rendszeretek? Egyáltalán mi a motorok hibája, nem javíthatóak?
A klubbunknak a TT-s Taurusai közül több darab (8-9 db) mozdony áll a polcban motorhiba miatt. A kérdésem, hogy motort hol lehet hozzájuk kapni? Vagy esetleg más gyártó által kiadott motor, jó-e hozzájuk, mindenféle átépítés nélkül? Szeretnénk a mozdonyokat újra üzembe helyezni, ám ehhez új motorokra lenne szükségünk.
Jah kérem a csecsemőknek, vagy az újrakezdőknek minden vicc új. És bár úgy szól a mondás, hogy minden út Rómába vezet, sajnos jelen topik egykori, és a méret szempontjából igen fontos törzsközönsége kiűzetett a paradicsomból, így az érdemi diskurzus sajnos nem iTT folyhat.
Persze a TT méret iránt maximálisan elkötelezettek, így Csíkos is és még sokan mások azért visszajárnak megvédeni a méret becsületét.:-)
Há' vannak itt emberek, akik nem csak a saját, hanem mások állományának gyarapításáért is felelnek :) Örömteli volna, ha valahol-valamikor személyesen is össze tudnánk futni. Sokat olvastalak és sokat hallottam is Rólad, így már régóta tervben van amúgy is. Vagy MTTP-nk mesél Neked, hogy négy év kihagyás után milyen módon szeretnék visszakanyarodni kicsit a TT-hez ;)
Üdv! "Profilváltás" miatt eladnám eddig összegyűjtögetett U profilos sínanyagomat. Gyakorlatilag minden van: Egyenes és íves sínek különböző méretben, betápsínek, megszakítósínek, ütközőbakok, kocsileakasztók, balos jobbos váltók, angol váltók, ütközőbakok. A sínek javarész szép fényesek, váltók szépen működnek. Van köztük pár dobozos is, amelyek még soha nem voltak beépítve. Érdeklődni e-mailben.
Jah igen! Hogy reagáljak arra is, hogy van a műhelyedben Br 110 alkatrész. Belülről nincs benne semmi eltörve, viszonylag kímélt belülről. Szénkefék szinte vadi újak, a többi fogaskeréknek nincs baja, valószínűleg csak a girbe-gurba U profilos sín miatt tűnik úgy, mintha billegne, rendes flexi vágányon a korához képest szépen futna.
Időközben kiderült, hogy nagyon is egy csapatban focizik iTT mindenki, de mivel az IRL szent, ezért mindenki saját döntése alapján fedheti fel magát.:-)
Ettől függetlenül a modellek kenésével kapcsolatosan vannak eltérő vélemények, a napi gyakorlatból eredető tapasztalatokat érdemes megosztani és esetenként megfogadni.
"Azt a fityfasz méretű Roco-tubust kb. két hét alatt elnyomkodom..."
Mire???
Most hoztak be egy OFF méretű Liliput motort. Tulaj elmondása szerint a gőzöst használtan vette, de láthatóan új állapotban van a modell. Nem láttam, csak a motor landolt a műhelyben, mert előbb szaga volt, aztán meg nem ment. Gondolom eladás előtt nepperkém alaposan kivaxolta a gőzöst kívül-belül, hogy örüljön a vevő, hogy "jajdeszép", meg "milyencsendes"...
Eredménye: kefecsere, mert a "vax", akármi is volt, beette magát a motorba. A zsíros/olajos por lefogta a keferugókat is, meg az egyik kefe hosszában ketté is volt törve. A kommutátor légrései teljesen el voltak tömődve olajos kefeporral, abszolút zárlatban volt mindenki mindenkivel. Szerencsére a motor nem égett le, és a szinterbronz csapágyak is megúszták. Nehezen tudtam volna a Bachmann Europe-nak beadni, hogy garanciális a motor...
A mihez tartás végett: én egy jókora injekciós fecskendővel szoktam kenni a modellek mechanikáját. Mondjuk nem akkorával, amivel a lovakat oltották be 100 éve:-) De nekem elég 3-4 hetente egy kb másfél "fityfasz méretű ROCO" zsírmennyiséget utántölteni, pedig napi 10-12 órában dolgozik a műhely. Ha Te két hét alatt elnyomkodod, akkor két dolgot nem szívesen csinálnék:
1: utánad takarítani egy modellt,
2: a pályádat lepucolni attól a termérdek kiverődött, porral kevert kenőanyagtól, ami a mozdonyaidból kijön.
Azért egy mozdony, még egy H0-s Big Boy sem kéri, hogy úgy kenjük a mechanikát, mint a zsíroskenyeret!:-)
Gábor barátomnak igaza van az előző szösszenetében.
Huhh most remélem azért nem keltettem haragot senki szívében, mert megosztottam veletek, hogy mivel kentem le a homokban való tologatástól megóvott kis mozdonykát hisz ezért vettem meg, másrészt meg azért mert egy Br 110 mégis csak egy Br 110 :D Azért kentem azzal a zsírral, mert nekem azt javasolták.
Ne érts félre, sem letámadni, sem megsérteni nem akartalak, pláne nem felbolygatni a topikot! Pusztán eszmecserét szerettem volna folytatni egy általam megfelelőnek vélt eljárásról, de csak annyit tudtam meg Tőletek, hogy _talán_ az az anyag rossz, amit évek óta használok. Étolajjal lekent modell ööö, igen vakartam már ki étolajat levédénegyvenezett kasztnijú T334-esből. Utána napokig nem tudtam aludni
Nem akartam otrombán reagálni, de a gyártók támogatása nálam egy kissé fordított irányban műküdik, ugye :) Azt a fityfasz méretű Roco-tubust kb. két hét alatt elnyomkodom, ha éppen olyan a helyzet. Ezért kérdeztem, hogy van-e valami márkalájt, ipari kiszereléses anyag, ami nem szilikonzsír, de nem is ÁFOR csapágyzsír.
Hmm. Sajnos a kesztyüt nem szoktam lent hagyni, de azért meglep, hogy ilyen hangvétel lett úrrá egykor szeretett topikunkon.:-(
Nem fogok vegyészkedni és nem is várom el senkitől, csupán a tapasztalat beszél belőlünk (Csíkosból és belőlem is), amikor az újító kedvű modell-reparátorok után kell rendbe tenni a mozdonyokat. Hogy milyen az összetétele az általad emlegetett szilikonzsírnak, nem tudom, de az biztos, hogy nem egy, rossz anyaggal kent modell landolt mindkettőnk műhelyében. (beazonosíthatatlan, erősen viszkózus anyagok, vagy netán étolaj...!!!) Nem véletlen, hogy a gyártók és ezáltal a szervizek is miért ajánlanak csak egy szűk körből kenésre alkalmas zsírokat. A javítandó modellek sokasága mellett sajnos nincs idő egy-egy újnak vélt anyag tesztelésére, mert inkább a célszerűség vezérel minket, meg az, hogy a kuncsaft valóban elégedett legyen a végeredménnyel és ne hozza vissza a javított, tmk-zott, tisztított, kent modellt fél éven belül. Szerencsére nem is hozzák vissza, így azért mégsem lehet rossz a hagyományos(abb) anyagokkal történő zsirzás...
Persze elfogadom az érveidet, hiszen ez áll a bemutatkozásodban: "Ha az ember nem követ el hibákat, nem is tanul belőlük!". Saját modellen, saját költségre lehet próbálkozni, de mindezt üzemszerűen kicsit problematikus véghez vinni.
A gyártók támogatása replikád kicsit otrombára sikeredett, de azért biztos vagyok benne, hogy ha kicsit hátrébb rántod az agaraidat, még mindkettőnk és a köz számára is építő diskurzusba kezdhetnénk...:-)
Az, hogy az adott időszakban a VEB Silikonfettwerk Karl-Marx-Stadt nem gyártott ilyet, önmagában nem zárja ki az anyag alkalmazását. Ennyi erővel SMD-LED-et sem teszünk a BTTB-be... Én összetapadást, hajtómű-megfogást egyáltalán nem tapasztaltam, olyanok sem panaszkodtak, akiknek szépen kiszilikonoztam mindent. Amennyiben a szilikonzsír összeférhetetlen a fogaskerekek anyagával, abban az esetben egy kis vegyészeti indoklást szeretnék kérni. Ha már a gyártók támogatása: azért veszek T-Silox szilikonzsírt, hogy minél szebb és jobb szilikongumikat fejleszthessenek ;)
Hadd adjak majd Neked egy szilikonzsírozott korai BTTB Br81-est, nyúzd ezerrel és oszd majd meg velem a tapasztalataidat! Szerintem egyszerűen nem ugyanarról a szilikonzsírról beszélünk.
Nem azért, hogy a saját érveimet védjem, de szerintem az sem mindegy, hogy milyen szilikonzsírt használ az ember a kenéshez. A sima mezei háztartási szilikon zsír valószínüleg összeáll egy idő elteltével, viszont amivel én kentem le a lent említett mozdonyt, az kimondottan síkosító hatású, összetapadásgátló anyag.
Íme a termék leírása:
OXETT A 1: lágy, vazelinszerű, áttetsző paszta, formaleválasztási, kenő-siklató, csúsztató és tapadásgátlási célokra.
OXETT A 2 (ezt használtam én) : Keményebb, zsírszerű anyag, felhasználása az OXETT A 1-hez hasonló. Élelmiszeripari felhasználásra is alkalmas.
A tubusra az van írva, hogy hűtőszekrény ajtó, sütő ajtajának gumitömítéseinek összeragadásának megszüntetésére.
Off téma, de pont MTTP filozófiájába illik: Én pont ilyen megfontolásból a rekeszt is megforgatom a boltba, hogy kitaláljam, magyar zöldséget veszek-e vagy sem, illetve mint egy nyugdíjas, úgy bogarászom az apróbetűt, hogy tényleg magyar-e az áru... Bocs az OFF-ért.
A Tillig zsír természetesen pont jó a modellekhez. De ugyanígy a Roco által kínált megoldás is tökéletes.
Az átlagos felhasználáshoz, értem ezalatt annak a pár mozdonynak a kenését, amit a modellező/gyűjtő otthon hajt, ez a kiszerelés bőven elegendő, így az ára sem kérdéses.
Nálam a műhelyben nagyjából 3-4 hónaop alatt fogy el egy Tillig kiszerelés, ami csupán pár gramm. De itt napi szinten kenni kell a mozdonyokat, de csak ésszel, ezért nem fogy annyira.
Tehát ha ezt veszed alapul, akkor otthon akár több évig is eltart egy ilyen kis adag.
Amúgy sem szabad tocsogósra kenni a modelleket, mert az egy idő után további problémákhoz vezet.
Egyébként pedig a gazdaságosabb megoldás a litiumos kenőzsír, amiből a legkisebb kiszerelés 100gr. Ez a Lithoplex névre hallgató kis tégelyes cucc. Bordós zsírról van szó, tehát ha kicsapódik a modellből, nem szép látvány. Ezt a zsírt 1:1, 2:1 arányban hígítjuk műszerolajjal, így finomabb helyeken is felhasználható. No egy ilyen adag zsír egy életre elegendő.
És végül egy gondolat a "Nem szeretnék márkanévért fizetni..." mondatod olvastán:
Ez a mondat a lehető legrosszabb filozófiáról tanúskodik a modellezés világában.
A modellgyártók abban a csapdában vergődnek, hogy míg egyre drágábban lehet előállítani egy modellt, addig a vásárlói oldal egyre kevésbé viseli el az áremelkedést, ergo szűkül az árrés.
Ez a kisebb árrés viszont tovább szűkíti az új modellek fejlesztési lehetőségeit, uram bocsá' az esetlegesen kisebb piaci sikerre számítható, mondjuk magyar festésű változatok megjelenését. Ezzel szemben a "kellékanyagok" (értsd, zsír, csavarok, kiegészítők, alkatrészek) eladási árán viszonylag magasabb az árrés, éppen azért, hogy képződjön egy kis anyagi tartalék az újabb fejlesztésekhez. Szerintem senkit nem vág földhöz egy ezresért megvásárolt zsíradag (amit egy év alatt nem használ el), csak hogy erősítse az adott márkát, ezáltal csak egy kicsit megvillantva annak a lehetőségét, hogy az adott modellgyártó ne húzza le a rolót évek múltán.
Mert ha így haladunk, akkor pár éven belül kartonpapírból hajtogathatjuk a vasútmodelleinket és gumimotorral hajtjuk meg őket...:-/
Köszönöm a választ! Eddig nekem pozitív tapasztalataim voltak a szilikonzsírral, de lehet, hogy nem nyúzom a gépeimet elég gyakran. Akkor gondolom Roco, Tillig, vagy valami hasonló spec zsír a megfelelő. Létezik ilyesmi tizedáron, ötször akkora kiszerelésben is? Nem szeretek márkanévért fizetni...
A modelled valós értékmegőrzése érdekében elsőként mosd le róla a szilikonzsírt! Ez nem jó a modelleknek.
Ezt követően írd össze, hogy mely alaktrészek hiányosak, vagy töröttek és keress meg, mert a műhelyben minden alkatrész elérhető a Br110-es is.
Majd szívesen megmutatom, hogy az ilyen állapotú modelleket hogy lehet felújítani olyan állapotra, hogy további élvezetes játékélményt nyújtson.
Van hozzá új hajtott kerék, természetesen ép fogaskerékkel, strassz (gyémánt) a lámpa imitációhoz, sőt komplett világítás panel arra az esetre, ha szeretnél bele világítást.
És a teljes feljavítás után kend meg normális, a modellezéshez használatos kenőzsírral.
Érték- és állapotmegőrzés céljából vettem ezt a Br 110-est a Ecseri használtcikk piacon még júniusban. A képeken látszik, hogy eléggé ramaty állapotban van a kaszni, de a rögzítő fülek egyben vannak. Doboza nincs, hiányzik egy lámpaimitáció "gyémánt" és az ütközők. A vásárlás pillanatában (kicsit felelőtlenül) még azt sem tudtam, hogy működik-e, mert a kedves eladó nem tudta megmondani, és kipróbálni sem tudtuk, de ahogy hazaérkeztem vele, csodával határos módon kicsit botladozva, sántikálva, de elindult. Szétkaptam, alkoholban megmostam a belső szerveit, és a bicegés okát is megtaláltam.
Az egyik hajtott kerék fogaskerekének valamelyik foga el volt nyalódva. Ezt kissé megfarigcsálva enyhíteni tudtam a billegésén. Szilikonzsírral lekentem a forgó alkatrészeket (illetve a motor ugye varrógépolajat kapott), összepattintottam és most az FZ1-es trafó első osztásánál lassan, de biztosan gurul. Kapott vadi új ütközőket műgyantából utángyártva, a kapaszkodókat kihúztam fekete lakkfilccel, valamint a felső homlokjelet és a kilincset ezüsttel, így kicsit jobban néz ki, mint amilyen előtte volt.
Azt tudom, hogy az U-profil már nincs forgalomban, így akkor átfogalmaznám az eredeti kérdést:
A Tillig Modellgleis rendszerben melyik ívet adják a kezdőkészlethez, amiből a sima ovál pálya kialakítható /mint régen a zeuke/bttb pakkban/ - az is a 310mm es ív?
Egyenlőre csak próbaképpen vennék egy oválnyi I-profilút, kipróbálni hogy mennek rajta a mozdonyok meg a vagonok.
Egyszer már beírtam, úgy látszik meleg van, az "ápdételt" fórummotor úgy látszik még küzd a meleggel...
Szóval, a most használatos legkisebb Tillig ív az 310mm. (A Tillig Standard az a régi ex BTTB rendszer, ma már nincs! Amit Te keresel azt Tillig Modellgleisnek hívják.) A 267-es ívet azt csak iparvágányokhoz ajánlja a gyártó, és csak rövid, 76mm-es, kéttengelyes kocsik alá.
Érdeklődnék aziránt, hogy a standard Tillig I-profilos sínekből milyen íveset válasszak egy sima 'diliovál' pályához, ami hasonlít a régi BTTB-s alap oválhoz?
Én az R267/30 fok - osat néztem és ebből rendelnék 12 darabot.
Készítettem egy vitrint magamnak, erről írtam egy rövid szösszenetet, melyet itt tudtok elolvasni: www.fűtőház.hu
Szeretnék egy kis izgalmat is belekeverni a cikk megjelenésébe.
Készült még egy darab vitrin, de ez nagyobb lett és nem fért el ott ahol végül a másik került, így az most itthon figyel.
Méretei: 120x80x10 cm, ebből a pakolható 118x8,5 cm minden polcon (7+1 polc).
Állapota:
Keret: méretre vágva, gyönyörűen géppel megmunkálva, az becsúsztatható előlap számára a nút bemarva, szélek 45 fokban levágva.
Polcok: szélességében levágva, hosszban igazítani kellhet a ragasztás függvényében.
Mindenen a gyári védőfólia rajta, nem karcos nem repedt. Elő és hátlap még nem készült hozzá.
Ha így valaki úgy érzi, hogy "olcsón" szereld magad csomag keretében hozzá szeretne jutni, akkor megteheti, ára....
.... hatásszünet ....
1 db TT-s mozdony (üzemképes, nem barkácsanyag)
Azt, hogy ki milyen mozdonyt adna érte, mindenki döntse el maga, egyet elárulok, nem feltétlenül a legdrágább a nyerő, mert nem az anyagi haszonszerzés a cél, hanem ami megtetszik.
Ha valaki szeretné, akkor küldje el a nevezni kívánt mozdony fényképét (fényképeit) nekem augusztus 18.-áig ide: futohaz@futohaz.hu
U.i.: A "nyertes" mozdony gazdája nem köteles átvenni a "vitrin csináld magad pack"-ot, ha valamilyen okból kifolyólag nem tetszik neki, akkor másik mozdonyt válaszotok és kész. Feltéve ha egyáltalán lesznek jelentkezők.
Köszönöm az érdeklődést, aki eddig eljött érte az mind megkapta mi kellett neki, aki eddig nem jött, az írjon újra, mert nem tartogatom.
Ha valakinek kell modellezéshez, vagy bármihez, plexi lemezek eladók az alábbi méretekben:
Hosszúság X szélesség X vastagság (minden cm-ben van megadva)
130 x 25 x 0,5 ára:850 Ft./db 1db 65 x 40 x 0,2 ára:510 Ft./db 1db 69 x 15 x 0,2 ára:200 Ft./db 2db 52 x 36 x 0,3 ára:410 Ft./db 4db 46 x 32 x 0,3 ára:320 Ft./db 10db 36 x 32 x 0,3 ára:250 Ft./db 25db
Mindegyik UV álló, víztiszta (színtelen), és mindkét oldalon védőfóliával vannak ellátva, ennél fogva nem karcos.
Más méretben nincs, színes nincs.
Átvehető Pécelen (Bp. XVII. kerülettől 10-15 perc kocsival), vagy ha a végösszeg 5.000 Ft. felett van, akkor házhoz is viszem. (Nem postázom)
Szia látom a bejegyzésed nem tegnapi, és bocs ha a kérdésem nem idevaló, esetleg tárgytalan de régen jártam erre, több mint egy éves kihagyás után kezdtem el újra vasutazni. TT-ben utazom és BTTB sínagnyagom van. Sokan szidják, nekem viszont sok van belőle :-) így most már maradok ennél.
Nagyon érdekelne hogy a képen látható váltók csak saját örömedre készülnek, vagy esetleg lenne belőle eladó példány is és ha igen mennyiért. Érdekelne olyan váltó is ami csak egyik irányba vezeti át az áramot, nem tudom a pontos nevét, mi "védőváltónak" hívjuk itthon.
Rég jártam erre, sajna az élet így alakult, de most (remélem) újra tudok majd a vasutammal foglalkozni. Első körben azt szeretném megkérdezni, hogy melyik fórumot érdemes olvasni, mert látom hogy a társaság egy része "elköltözött" a hobbivasútra. Mindeki átment oda, vagy itt is ott is vagytok?
TT-ben utazom, hol érdemes inkább böngésznem. Volt akitől azt hallottam hogy ez a fórum megszűnik és a másik megy tovább, vagy marad mindkettő?
Segítsetek kérlek, a több hónapos kihagyás miatt heveny infó hiányban szenvedek :-).
Eladó egy teljesen új, összesen a boltban 1 próbakört futott Tillig TT BR 143-as villanymozdony a 6-os korszakból (ep. VI), magánvasúti (ArcelorMittal) festésben. Papírjaival és felszerelhető tartozékaival bontatlan zacskóban.
Jelenlegi ára a BR 143-asnak a boltokban 33 és 43 ezer Ft között változik, ez a mozdony már nem kapható, kifutott modell. A mozdonyt 2012.márciusban vettem, azóta dobozában pihen.
Leginkább a magyar és a környező országokból bejáró külföldi modelleket gyűjtöm, ezért is adom el ezt a mozdonyt. Csere jelenleg nem érdekel.
Eladók 32x36 cm-es 3mm vastag UV álló víztiszta (nem színezett, hanem mint a sima üveg) plexi lapok. Tökéletes modellezéshez, dekorációhoz (ha szükséges LED-es kivilágításban is tudok segíteni).
Képek:
Ára: 200 Ft./lap
A lemezeken védőfólia van mindkét oldalon, így nincsenek összetaperolva vagy összekarcolva.
Súly miatt csak személyes átvétel nálam (posta, vagy utánvét nincs), vagy 5.000 Ft. felett előre utalás esetén Bp.-en előre egyeztetett helyszínen.
Érdeklődni itt lehet: futohaz@futohaz.hu
Vagy a weblapomon (lap alja középen): www.fűtőház.hu
A Börze topikba raktam, mert nem tudtam, hogy itt szívesen látjátok-e az apróhírdetéseket, de akit esetleg érdekelne egy Brawa E95 02, vagy egy Tillig 212 001 Weiße Lady, az kattintson ide egyet:
Eladó egy BTTB Dán festéses NOHAB (TT, 1:120) Ára: 11.000 HUF (Átvehető személyesen Pécelen, vagy postán is küldöm előátutalás megérkeztével, utánvétes postázás nincs.)
TT-ben két cég gyárt hazsnálható sínanyagot. A Tillig és a Kühn.
A Tillig (régen Pilz) rendszere a piacvezető, rengeteg elemmel bír, 2,07mm a sínszál magassága. www.tillig.com
A Kühn rendszeréhez még kevés elem kapható, csak 1-2 éve dobták piacra, 1,9mm a sínszál magassága - ez alacsony lesz neked a BTTB járművekhez, hacsak nem akarsz kereket cserélni bennük, bár ez a mozdonyoknál macerás (de nem lehetetlen). www.kuehn-modell.de
Ezzel meg is érkeztem a lényegi kérdésemhez: sínre van szükségem. Milyet vásároljak? Régi kalapsinen építettem emg az asztalomat szerkezetkészre, de bosszantó az állandósuló áramellátási zavar. I profilúra cserélném, olyan kérdésem van, hogy itt TT ben is van különbség az egyes gyártók sinei között? Gondolok itt profilmagasságra, vagy bármi egyébre. Régi Berliner Bahnen vonatok vannak még, és ezekkel képzelem is el a következő fél évet, tehát olyan sínre van szükségem, ami ezeknek is megfelel. Biztos feltették már előttem is ezt a kérdést, olvasgattam is utánna, de nem találtam postot erről, ezért kérek szépen infót, segítséget. Előre is köszönöm !
Valami maradék anyagon próbáld meg, hogy mit csinál vele a Humbrol akril spray!
Én ezt használom modellek javító és felújító festésére és rendkívül finom a szemcsemérete, tehát 1-2 rétegben még nem tömíti el a felületi finomságokat.
Gondolom papír alapú. Nekem az Akemi alapozo spray vált be. Az első réteget elrántja a papír a második réteg felületet képez. De lakkozhatod is (természetesen ezt is fújva). A lakktól nem lessz elég merev, viszont az alapozó spraytól betonkemény lesz. Alapozás után már fesheted, befolyathtod. nem kezdi meg a papírt.
De ez is lehet belölük! Ez csak egy unalmas 2 ora terméke ami látszik is rajta Egy pár nap alatt szerintem nagyon szépen el lehetne késziteni egy ilyen "egyedi villanyszörnyet,,!
A zsámolyok külömbsége "ugyan melyik illik hozzá,, stádium. Szerintem a fekete.
Hátha valakinek van egy ilyen kaszni elfekvöben (korrekt áron)!A szomszéd kissrác kapott valakitöl egy motor/segéd kocsit De az egyik kaszni törött hiányos ragasztos
Talán még epokittal javitották anno A motorkocsit szépen rendberántottuk a motornélkülinél csak az alvázat A kaszni kuka!
Tömören ecseteli a jelenlegi helyzetet (értsd kb. 2000 utántól)
Azt írja egy helyütt, hogy a TT méret nagy kihívás, ugyanis kevés a gyártó, a támogatás. A tradícionális, amerikai gyártók eltűntek...
Szóval ha ez alapján, bárki manapság méretet választana, akkor a TT kivételével mindenhez találna support-ot. A nagyobb modellboltok természetesen tudnak rendelni innen Európából, de nyilván ez árdrágító tényező.
Az N és a H0 ráadásul bőségesen kínál amerikai témát is, tehát nagyon könnyen modellezhető bármilyen ottani helyzet. TT-ben max. néhány kisebb szériás építőkészlet, vagy átalakítás szerezhető be.
Mint köztudottan elkötelezett TT-s, ez esetben mégis azt kell javasolnom, hogy az unokaöcséd inkább más méretben kezdjen modellezni, mert több csalódás érné, mint öröm. Hacsak nem tudod vállalni, hogy folyamatosan küldöd neki a kiszemelt, európai fazonú és TT méretű járműállományt.
Unokaöcséimnek szeretnék küldeni amerikába TT vasutat. Azért nem ott venénk meg a szüleik, mert nekik az is fontos, hogy tőlem kapják - "a gyerekek szerint én gazdag vagyok mert sok vonatom ban..".))) Kérdés mennyire elterjedt ott a TT? Tudnak hozzá kiegészítőkért venni?
Eladó egy TT-s terepasztal! Főbb adatok: 2,10m*1,10m, 3 szakaszolt kör, 2 szintes, házakban világítás, utcai világítás (világítások külön trafóról kapják a betápot), alsó szinten működő felsővezeték, felnyitható vászontetővel, összes váltó elektromosan állítható, fény és alakjelzőkkel. Az asztal jelenleg egy 50cm magas, gurulós szekrényen van, de vannak hozzá lábak is, így erre is rá lehet állítani. Az asztal budapesten van, szállításban tudok segíteni. Irányár: 250e Ft- ALKUKÉPES!!!
Bocsánat, egy kis segítség: Karwendel kocsik és jelenleg is kapható több helyen. A VMC a készletkiárusítás miatt leakciózta olyan 9 ezer környékére. Ami persze még így is több, mint az egykori 7-8 ezres ára, de sajnos az ilyen magáneladásokat rendesen hazavágja.
Tehát vagy várd meg, hogy a boltokból elfogyjon a készlet, vagy vidd lejjebb az árát, ha mindenképp meg szeretnél tőlük válni.
Eladó sorba került, új , soha nem futott, kiegészítő alkatrészeivel eredeti dobozában 2 db Tillig 13317 cikkszámú Karlwendel expressz DRG személyvagon eladó (jelenleg nem forgalmazzák, 1 db eredeti ára 13400 Ft).
Továbbra is eladó néhány portéka. Érdeklődni a habi13@freemail.hu-n lehet. Átvehetőek személyesen Miskolcon, vagy postai úton előre utalás után. Az árak irányárak, (ésszerű alku belefér) nem tartalmazzák a postai költségeket. Postaköltségek a Magya Posta díjszabájai szerint. Kérésre további képeket e-mailon tudok küldeni.
TT egyedi építésű ABmot Szép lassú menet. stabil futás 10.000Ft
TT 3 tengelyes kocsi dobozában. 1500Ft
BTTB banános kocsi 800Ft
TTe egyedi építésű Baw kocsi kaszni 2000Ft
TTe egyedi építésű Bak kocsi kaszni 2000Ft
TTe egyedi építésű Mk45 kaszni 2000Ft
TT kocsik a képek szerinti állapotban a 3db 1000Ft
Off méretű H0 Lima TGV szerelvény. Az egyik vonófejben irányváltó LED világítás. 10.000Ft
Nézem épp a M&H oldalát és van 19,5 ezerért vadonat új, mávos Taurus. A BR250-es ára még ledes feljavítással is éppen hogy 13-14 ezer lehet max., ha mondjuk a narancs festésű lenne, akkor azért még a 16-17 ezret is megadnák, ha makulátlan lenne. Így elég kétséges, hogy bárki becserélné az egyébként mindenre jól használható, ráadásul magyar festésű átlagmozdonyát egy köztudottan rossz konstrukciójú, DR-es gépre. Sajnos sokan ismerik és tartanak tőle a jól ismert hibái miatt.
Amúgy a Piko gyári mozdonyai sem hibátlanok, néhányszor megfordult pár bolti példány a szervizben és döbbenetes, hogy milyen meo-val adják ki a kínaiak. De ha újat veszel, akkor ott a lehetőség a garanciális javításra, vagy cserére. Sőt a klubkártyánkra még kedvezményt is ad az M&H.;-)
Jól tudod, a sliccelt szárúból van rövidebb és hosszabb egyaránt. A rövidebb általában forgóvázas járművekre való, azok közül is olyanokra, ahol az elforduló vázba kerül a kapcsoló. A hosszabb pedig azokra, ahol fixen a főkereten van a vonókészülék, hiszen itt nagyobb távolságot kell átfogniuk.
Egyébként ha teljes csere előtt állsz, akkor érdemes elgondolkodni az ejtőhorgos, azaz a legújabb kapcsolókon, hiszen ezek mégis jóval finomabbak, élethűbbek és pl. egy új modell érkezése esetén mindenképp kompatibilisek a legújabb szabvánnyal.
Magyar témájú modellek érdekeltségéből fakadó hiány orvoslása miatt,ősztől (kb október) újra forgalomba helyezve magamat és rendbe téve egészségem újra üzembe helyezem magam új műhellyel!
Üdv: András
u.i. : ami megrendelt munka van nálam ,az készül először és mindenki megkapja!!!Elnézést a késésért!
Talán annyit tennék hozzá, hogy ez azért jóval stabilabb szerkezet, mint egy bausatz kitérő, ráadásul ezt el lehet készíteni csuklópontos csúcssínnel is, így nem kell bivaly állítómű az állításásához.
A 119-es tetején az egyik szellőző imitációt ki kell pattintanod és alatta van a csavar. Ezt oldva le tudod emelni a kasztnit.
A 119-es és a 250-es azonos konstrukció és mindkettő modell csak egy forgóvázon hajtott. Mivel a fémöntvény aszimmetrikus, ezért csak precíz maratással tudsz helyet csinálni a másik hajtott forgóváznak.
DE!
Mivel ezekben a modellekben gyorsító áttétel van, így ha két hajtott forgóvázzal terheled a motort, akkor nemhogy erősebb nem lesz, hanem meg is fog állni. Nincs értelme a modell átalakításának, mindenféle beavatkozás csak kókányolás lenne és nem érnéd el a kívánt sikert.
A modellek evolúciójáról olvashatsz a honlapomon, érdemes egy későbbi, korszerűbb konstrukciót választani a nagyobb vonóerő érdekében. Ezeket pedig, ha szép állapotúak, elrakhatod a vitrinbe.
Szíves segedelmet szeretnék kérni: van egy BR 119-esem, s csak az egyik forgóváz hajt. Nem tudom szétszedni. NAgyon feszegetni nem akarom, nehogy megsérüljön. Van egy másik 6 tengelyes villanymozdonyom, az is hasonló paraméterrel bír, a kettőből szeretnék egy bivelyerős mozdony varázsolni...
Az árak a postaköltséget nem tartalmazzák. Fizetni előátutalással vagy Paypal-on lehet. (Nem kereskedő vagyok, saját gyűjteményem felesleges darabjait kínálom megvételre)
Kérek mindenkit, hogy az alábbi e-mail címen érdeklődjön, ugyanis ritkán járok a fórumon:
Üdvözletem! Eladóak az alábbi tt mozdonyok Érdeklődni e-mailben. Illetve e-mailben tudok további képeket küldeni.
tt Zeuke Br23 dobozában. Működik, de az előlfutó kereke szorul, és nem eredeti. Eredeti dobozában 13000Ft tt E11 Gützold villanymozdony rendesen fut 9500Ft tt Bttb E94 Br254 német krokodil nagyon szakadt dobozban, rendesen fut 14000Ft tt br118 rendesen fut 8000Ft tt M61.001 repedt kasznival. Az alsó takaró (tank) lejár. Egyébként szépen fut, és fém kardános. 8500Ft.
valamint: tt váltórelé, de valami fura kivitel. Rendesen működik 2000Ft. tt angolváltó rendesen működik 2900Ft Irgalmatlan sok U profilos sín (mindenféle), kocsileakasztók, váltók, hidak, kocsik.
Baranyai Marcell vagyok és most kezdenék bele egy TT terepasztalba, tapasztalatom nincs. Tudna valaki segíteni?
A terv már megvan, de nem tudom mit kell bekötni ha kell és hova. Van egy BR 118-as mozdonyom, de nincsen hozzá trafó, megköszönném ha valaki tudna tenni egy olcsó ajánlatot és használati utasítást.
Tisztelt Urak! Jó állapotú, kevés kilométert futott BTTB BR110-est keresek megvételre. Doboz nem feltétel. Ajánlatokat a gszeker kukac gmail pont com címre várok. Köszönettel: G'cart(t)
Sziasztok! Szép állapotú BR118-ast szeretnék venni, temészetesen kedvenc méretarányunkban. És ha Pesten lenne, na az lenne az igazán jó! (De ha "jóárasítva" van, a posta sem akadály.) :-) poiuyt@mailbox.hu
Eladósorba került az alábbi személyvagonom. Tillig TT 13676 sz. Egy hiányosságtól eltekintve tökéletes állapotban van. Az egyik oldalon a kuplung tartó rúd hiányzik. könnyen pótolható. A kuplung megvan. Ettől eltekintve tökéletes állapotban van. Ez Saját dobozában, tartozékaival együtt. Mail címem publikus, kérésre nagyobb képeket is küldök!
A tulajdonomban van egy TT méretű Bttb Nohab, melynek egyik irányban nem működik a világítása. Próbáltuk az irányításvezérlő dióda cseréjét, viszont úgy tűnik nem az lesz a hiba forrása.
Valaki tudna segítséget nyújtani, hogy miben kereshetném a hibát?
Nem biztos, hogy értem, de mindenesetre van nekem raktáron ilyen Glasfaserkanzel-es kasztnim. A két szélső ablak zsalus, nem a középsők. Ha ez kell, keress meg, ismert az elérhetőségem!
egyenes 230 mm. 49 db.100 ft/db egyenes 115 mm. 28 db.100 ft/db egyenes 55 mm. 22 db.100 ft/ egyenes 15 mm. 23 db.100 ft/db szakaszoló sin 55 mm. 15 db.100 ft/db kapcsoló sin 55 mm. 14 db.100 ft/db vágot sin 55 mm. 4 db.100 ft/db
ives sin 230 mm. 18 db.100 ft/db ives sin 160 mm. 4 db.100 ft/db ives sin 135 mm. 6 db.100 ft/db ives sin 115 mm. 36 db.100 ft/db ives sin 65 mm. 5 db.100 ft/db ives sin 55 mm. 14 db.100 ft/db ives sin 40 mm. 9 db.100 ft/db ütközöbak:3 db 500 ft/db
Az árak a postaköltséget nem tartalmazzák. Fizetni előátutalással vagy Paypal-on lehet. (Nem kereskedő vagyok, saját gyűjteményem felesleges darabjait kínálom megvételre)
Kérek mindenkit, hogy az alábbi e-mail címen érdeklődjön, ugyanis ritkán járok a fórumon:
Eladósorba került az alábbi személyvagonom. Tillig TT 13676 sz. Egy hiányosságtól eltekintve tökéletes állapotban van. Az egyik oldalon a kuplung tartó rúd hiányzik. A kuplung megvan. Ettől eltekintve tökéletes állapotban van. Ez könnyen pótolható. Saját dobozában, tartozékaival együtt.
Csatlakoznék az itt hirdetők táborához kivételesen.
Van 2 db eladó ROCO MÁV eltolható oldalfalú 2 tengelyes teherkocsim, dobozában, kifogástalan állapotban. A 37556 cikkszámon megjelent szettből kivett vagonról van szó.
További képeket kérésre emailben szívesen küldök. Fix ár: 7600 Ft /darab. Személyes átvétel Budapesten.
Üdvözletem! Eladóak az alábbi tt mozdonyok Érdeklődni e-mailben. Illetve e-mailben tudok további képeket küldeni.
tt Zeuke Br23 dobozában. Működik, de tisztítás ráférne. Eredeti dobozában 15000Ft tt Bttb Br35 dobozában. Egy helyen egy pillanatría megszorul futás közben, a szerkocsija esztétikai problémákkal küzd. 12500Ft tt bttb br81 alapkészletese egyszerű csatlós kivitel, fut mint az ökör 5000Ft tt br250 6 tengelyes villanymozdony, tetején az üzemmódváltó kapcsoló hiányzik, sínről véve az áramot rendesen fut 11000Ft tt E94 br254 német krokodil rendesen fut dobozban 14000Ft tt E42 villanymozdony rendesen fut 9500Ft tt pici tolató összeragasztózott mellgerendákkal, de rendesen fut 4500Ft tt br118 rendesen fut 8000Ft
valamint: tt váltórelé, de valami fura kivitel. Rendesen műkdik 2000Ft. tt angolváltó rendesen működik 3000Ft sok sok U profilos sín (mindenféle), kocsileakasztók, váltók, hidak.
Nekem a (azt hiszem, Noch azaz Woodland) sárga zacskós, N-es barna zúzottkő hozta meg azt az eredményt, amit látni szerettem volna... Az 1 mm-es szemcsenagyság az TT-hez kicsit nagy. A nagyvasúton VNZ 32/55 vagy 32/63 zúzottkövet használnak, ami azt jelenti, hogy a szemcsék átmérője átlagosan 32 és 55 vagy 32 és 63 mm között van. A 120 mm-es szemcse az már terméskő :D
1200 forint volt belőle egy csomag, és ha elég ügyes vagy, egy jó nagy terepasztalra, vagy két kisebbre is elegendő.
Igen Amivel mosogattok! Ha TT hez valo szemcsenagyságot(Max 1mm) használsz akkor a váltonál is szorhatsz! Ha maszkolod a két oldalt nagyon szépen meg lehet csinálni!
Kérdés: Milyen mosogatószerről van szó? Amivel konyhában mosogatni szokás? Az ágyazat szóróanyagozása eddig nem nagyon ment nekem... És tt -ben mennyire lehet sínek közé szórni? mennyire szabad váltó közelébe szórni? H0 -ban csinálgattam eddig ágyazatot elég vegyes eredménnyel. A tt-től így pláne fázok....
Szerintem akármelyik modellboltban amelyik modellvasúttal foglalkozik, kapható ilyen kis fém rögzítő izé. A csavarról meg annyit, hogy szerintem felesleges megvenni a Piko, vagy akármelyik gyártó csavarját, hanem elmész Szögkerbe, és kilóra veszel pici csavart amennyi kell.
En Pattex Superfix univerzalis ragasztoval ragasztottam a parafahoz a vaganyt. Kb. fel nap a szaradasi ideje. Az agyazati anyagot (zuzottkovet) meg 1:1 aranyban vizzel higitott Palma faragasztoval.
Tipp: a Pattexet celszeru egy kicsit szetkenni a feluleten es akkor nem fog felbuggyanni a talpfak kozott. Amugy kremsajt allagu, jol kenheto :)
A zuzalek ragasztasakor erdemes jo alaposan megspriccelni a leszort agyazatot enyhen mososzeres (fel literhez egy csepp) vizzel, utana a higitott faragasztot a patikaban kaphato legnagyobb meretu fecskendovel (kb. 30 forint) csepegtetni, jo kozelrol. A mosogatoszer miatt nagyon jol fog terulni. A feher szine miatt jol lathato, hogy hova jutott, hova kell meg. Amugy szintelenne valik szaradas kozben.
Nem akarom az adott modellboltot reklámozni, ahol segítséget kaptam, de én ilyen 2 talpfát összefogó spéci alátéteket vettem (talán Roco gyártmány? ), majd piko talpfacsavarokkal rögzítettem. A csavarokhoz pz0-ás csavarhúzó kell, a lyukakat 1.2 -es fúróval fúrtam elő. Gyorsabban és könnyebben haladtam vele, mint a H0-ás asztalomnál. Szerintem ne ragaszd. Én azóta már ezerszer korrigáltam az íveken, mert az egyik mozdony elmegy, a másik nem, az egyik kocsi kisiklik a mozdony mögött, a másik nem. Ha kapásból ragasztottam volna.... hát.... de ez az én magánvéleményem persze.
Segítségre lenne szükségem. Egy kisebb méretű terepasztal-építésébe kezdtem. Úgy tervezem, hogy leragasztom a vágányokat (talpfarácsot). Az szeretném megkérdezni milyen ragasztót használjak hozzá? Parafára ragasztanám.
A szinezés és méret tekintetében, a modell jelleget jobban megközelítő darab építhető, 2 db ilyen startkészleti kaszni és egy BR130 alváz felhasználásával.
Mitropa személyvagon csere is érdekel MÁV-s 2 oszt gyorsvonatira
Postavagon csere is érdekel MÁV-s 2 oszt gyorsvonatira
Sínek egyben 40000 ft
egyenes 230 mm. 64 db.150 ft/db egyenes 115 mm. 28 db.150 ft/db egyenes 55 mm. 22 db.150 ft/ egyenes 15 mm. 24 db.150 ft/db szakaszoló sin 55 mm. 22 db.150 ft/db kapcsoló sin 55 mm. 14 db.150 ft/db vágot sin 55 mm. 4 db.150 ft/db
ives sin 230 mm. 28 db.150 ft/db ives sin 160 mm. 4 db.150 ft/db ives sin 135 mm. 6 db.150 ft/db ives sin 115 mm. 36 db.150 ft/db ives sin 65 mm. 5 db.150 ft/db ives sin 55 mm. 14 db.150 ft/db ives sin 40 mm. 9 db.150 ft/db
Fékolajba kell áztatni, kb 15 perc után fogkefével sikálva le fog jönni ha új a fékolaj. Ha régi akkor tovább tart. Utána mosószeres vízzel kell lemosni a kasznit.
Ha senki nem válaszol akkor lehet hogy a leveleződdel van a gond, és nem kapják meg az email-jeidet, erre nem gondoltál? Meg a topicot sem látogatja mindenki napi rendszerességgel.
Megvenném a "Helyes vágányon a TT vasúttal" című eredeti 1972-es kiadványt. Kérem jelezze emailben akinek van eladó. Az árban megegyezünk. (Olvasható minőség érdekel, hiánytalanul. Fénymásolat, vagy netről nyomtatott verziók nem, kifejezetten csak az eredeti)
1. ezeken az árakon valóban szép, majdnem új állapotú mozdonyokat lehet kapni ebben a kategóriában.
2. tőlünk kicsit nyugatabbra az ilyen állapotú romokra írják azt, hogy bastellschrott, azaz bontásra szánt, roncsmozdonyok. Ennek megfelelően az áruk is így alakul.
3. a leírásban pontosan mit értesz az alatt, hogy könnyen javítható/pótolható? Ugyanis a szervizes gyakorlatom alapján azt kell mondanom, hogy egy BR118/221 mozdony ilyen állapotból való felhozatala kb. 6-10 ezer ft. lenne eredeti, nem kókányolt alkatrészekből. És ebben benne van az agyonkoptatott kasztni pótlása is.
A startos 92-esről pedig inkább ne tegyünk említést.:-)
Szerintem két dolgot tehetsz. Vagy felrakod vaterára 1 ft-tól és viszik annyiért, amennyit megér az utolsó licitálónak, vagy pedig megtartod alkatrészbányának.
Eladó TT-s Árpád motorkocsi öntet 4000Ft/db Megvehető szombaton a Lángbőrzén, vagy postán előre utalás után/Magyarországról postázom és Magyar számlára kell utalni/
Eladó TT öszerakható vagonok. Irányár 1800-3200Ft/db+posta/ 15000ft feletti vásárlásnál a postát én állom/.Átvétel most szonbaton a Lángbőrzén vagy postán előre utalás után/Magyarországról postázom és Magyar számlára kell utalni/. Érdeklődni csak mail-ben karpathiamodel@azet.sk
Igazán köszönöm a meghívást! Valószínűleg a későbbiek élni fogok vele,viszont egyenlőre sem a munkám sem az időbeosztásom nem nagyon engedi sajnos... Kérném egyikőtöket,hogy írjon rám emailben egy élérhetőséget és nevet kit kereshetek majd.
Addiga igyekszem összehozni pár darabot bemutatóba...A modelljeim megrendelésre készülnek,egyik sem marad nálam,s válik így nehézkessé a bemutató...
Többen is érdeklődtek a klub tagságából, hogy milyen minőségben készíted az átfestéseket.
Ha gondolod, akkor szívesen látunk egy kis bemutatkozásra a B.TT.B. klub elkövetkező összejövetelén, ahol megmutathatod akár ezt a modellt is, illetve más méretarányú munkáidat is megtekinthetnék az érdeklődők.
TT méretű,ÚJ!! M62 magyar festésű ROCO mozdony eladó. Teljesen elkészült darab,264es mása...
Vadonat új,mint ismert talán,mozdonyátalakításokkal foglalkozom...Ezen is csak a munka lett elvégezve.Új,eredeti dobozában,papírokkal,roco fajta kuplungal
Van egy szorulós bttb váltóm és sem kézzel, sem pedig elektromosan nem akar beállni egyenes alapállásba. Van valakinek valamilyen ötlete, hogy miként lehetne megbuherálni, hogy üzembiztos legyen?
u.i.: az újabb, lemezből préselt terelősínes fajtáról van szó.
A neves online piactéren (Vat.)is feltettem egypár elkészült munkám,ugyan ezen a felhasználónéven megtaláltok...Nézzetek be,tán megéri:)!!
Mozdonyok,Vagonok festésével,átalakításával,koszolásokkal foglalkozom...megrendelésre is készítek modelleket,vagy hozott modellen,akár kép alapján is!
Ajánlanám:
-TT Méretarányban MAGYAR Festésű ROCO M62 mozdonyokat..kapaszkodós,vagy króm díszléces ,eredetibben tündöklő M62-001 is készítek Amíg a készlet tart és alapmodell rendelhető a gyártónál,addig!!!!Megközelítőleg 55-62000Ftos átlag áron
-Koszolások,Antikolások,Átfestések egyedi rendelésre és hozott termék talakítása is lehetséges!
-Terepasztalra házak H0 és TT méretben is van egy pár még
-Fákat is készítek egyedi rendelésre...
-Mindenről nem áll módomban képet felrakni...inkább ha bármit festenél,fúrnál,faragnál a modelljeiden...vagy csak kérdésed lenne keress fel blackfalcon-hun@freemail.hu
Felajánlom a képek szerint angol (Tri-ang gyártmányu) forditókorongot beépitésre.A szerkezet használt javitott darab (repedés mügyantával Ragasztva),elektronikát kell hozzá gyártani a legfontosabb hajtó fogaskerék a készlet része. Adok hozzá egy megajtó motort amit egy csigahajtással terveztem a mozgató fogaskerékhez csatlakoztatni. Az egység ára 14000 Ft ,kivánságra további informáciokat,képet is tudok küldeni
Felajánlom a képek szerint angol (Tri-ang gyártmányu) forditókorongot beépitésre.A szerkezet használt javitott darab (repedés mügyantával Ragasztva),elektronikát kell hozzá gyártani a legfontosabb hajtó fogaskerék a készlet része. Adok hozzá egy meghajtó motort amit egy csigahajtással terveztem a mozgató fogaskerékhez csatlakoztatni. Az egység ára 14000 Ft ,kivánságra további informáciokat,képet is tudok küldeni
Ne irigykedj hiszen jó lesz az amit csinálsz. Viszont tény mozdony építésre a fém jobb anyag. Próbáldki egyszer nem annyival nehezebb vele bánni mint amennyivel a tömege több! Tartósnak mind a két anyag jó
kb 60 Ohm az ellenálás 2 watt de nincs jelentősége csak az amúgy is kevés ólom helyét csökkenti.
Mégpedig az alábbi képeken szereplő TT-s terepasztallal kapcsoaltban. (remélem nem foglalom a topikot)
Először is nem nagyon kerültem kapcsoltba a TT-s világgal, így nem sok mindent tudok mondani róla...Ezért is fordulok hozzátok, hozzá nem értésem végett! Elöbb-utóbb értékesíteni szeretném, sajnos nem tudok vele foglakozni, illetve remélhetőleg másnak, estleg gyerekeknek sok örömet tud még szerezni.
- Vágányanyag, gondolom én BTTB (zeuke)?! Állapotuk: erősen oxidálódott, rég nem volt hsználva. (kérdésem: felületkezelés, tisztítás, stb után használható-e még?)
- Terep, vonalvezetés: többnyire minden fix, 1-2 helyen épületek hiányoznak, akár még talán szépen rendbe is leht hozni. Álomáshoz, mint látható egészen kis pofás váltókörzettel megoldott ipari terület- kapcsolódik.
- Vezérlés, elektronika: analóg, gykorlatilag az egész pálya alatt sűrű "vezeték rengeteg" van. Kivétel nélkül szinte az összes házikóban van világítás. Váltók, fényjelzők többsége bekötve, azaz távvezérelhető, működésüket nem tudom ellenőrizni! Kapcsolópult az asztalba van építve!
- Erős stabil lábakon áll a szerkezet. Mérete: 172 x 110 cm!
Beszéljenek tehát a képek:
Árakat is írhattok nyugodtan, hogy megközelítőleg jelenlegi formájában, mennyit érhet az asztal! (én nem gondoltam nagyon 50 e. Ft-nál többre)
A Budapesti TT Barátok klubja ismét jelen lesz egy kiállításon. Aki szeretne megismerkedni a klubbal, illetve jobban elmélyülne a TT méretben, kíváncsi a legújabb modellekre, digitális vezérlésre és a modul szakosztály munkájára, akkor jöjjön el, szívesen látjuk.
Bővebb információ a topik fejlécében jelölt linken.
Eladó TT öszerakható Bz kocsi. Irányár 3200Ft/db+posta/ 15000ft feletti vásárlásnál a postát én állom/.Átvétel péntektől vasárnapig a Miskolci Modellfesztiválon, vagy postán előre utalás után/Magyarországról postázom és Magyar számlára kell utalni/. Érdeklődni mail-ben karpathiamodel@azet.sk
A hajtás elemei tartalmaz néhány BTTB mozdony alkatrészét is a többi, amit itthon találtam. A cél az volt hogy a lehető legnagyobb lassító áttétel legyen a motor és a csiga között. Ezen a gépen már a tengelyek külön csapágyakat kaptak, nem az alvázba fúrt lyukak látják el a csapágy funkcióit. A mozdony üzeme így stabilabb és tartósabb lett, nembeszélve a szebb futásról és az alacsonyabb zajszintről.
Sajnos a 02895-ös cikkszámú Desiro-ból nagyon kevés készült.
Aki annak idején hozzájutott, féltve őrzött kincsként kezeli.
Érdemes körülnézned a német TT-Board apróhirdetései között, mert ott nagy ritkán előfordulhat, hogy kinti gyűjtő megválik a magyar vonatkozású példányaitól.
Eladó TT-s Árpád motorkocsi öntet 4000Ft/db Megvehető szombaton a Lángbőrzén, vagy postán előre utalás után/Magyarországról postázom és Magyar számlára kell utalni/
"A MODELLZONA gondozásában, 20 db-os limitált szériában kiadjuk a GySEV legújabb üdvöskéjét 1:120 TT méretben az Rh 651-es LUDMILLÁT. Természetesen ROCO TT alapra építve, a feliratozás pedig tamponnyomással készül. Várható megjelenés kb. március 10. Előrendelést már most le lehet adni, ha nem akartok lemaradni róla." Ára: 55.000 Ft
Nagyon szép, gondosan, apró részleteiben is precízen kidolgozott modell. A Tillig MÁV Szergeje mellé állítva ég és föld a különbség. Külön kiemelném a vezetőfülke kidolgozottságát, a napellenzőt, amik szintén nem gyakoriak ebben a méretben. Kommunikáció, gyorsaság, csomagolás, postázás csillagos ötös! :)
Midenkinek a legjobb szívvel ajánlhatom a munkáját!
Egy javaslat az amerikai rendszerű mozdonyra. BR 130-as alváz és forgóvázak átépítésével, új vezetőfülke és géptér burkolatokkal 661-es mozdony előállítható házilag. Csatoltam egy gyors képet a készűlő járműről. Egy kis gykorlattal saját használatra kiváló jármű.
Ez az SD35 jó modell, csak nem TT - s, mert a Mehano soha nem gyártott TT méretű amerikai modelleket.
Van egy Gold Coast RR nevű cég, ők állítólag gyártanak box carokat, van katalógusuk is. A T435 majdnem olyan, mint egy Baldwin mozdony és a Rokal gyártott F7 - et. De a Rokal nem pontosan 1:120.
Szóval sok munkával egy össze lehet hozni egy '50 - es, '60 - as évek beli tehervonatot vonatkísérő kocsi nélkül, annyiért, amennyiért ugyanezt, szebben H0 - ban.
A Mehano gyártott amerikai jellegű vonatokat, de igencsak low-end minőségben. A gyár azóta leállt, raktárkészleteik vannak még, gyártás nincs. Az alábbi modell a gyatra kialakítás alól talán kivétel
TT U profilú sínek és váltók, andráskeresztek. Nem mai gyerekek, állapotuk ezt tükrözi is. Nem tudom, tisztíthatók-e, én nem mertem. Adom mellé a mellékelt képeken lévő gördülő állományt is, a mozdonyt nem tudom, működik-e. Ha valaki lát benne fantáziát, tegyen ajánlatot az e-mail címemen:
Eladó TT öszerakható vagonok. Irányár 1400-3000Ft/db+posta/ 15000ft feletti vásárlásnál a postát én állom/.Átvétel szonbaton a Lángbőrzén vagy postán előre utalás után/Magyarországról postázom és Magyar számlára kell utalni/. Érdeklődni mail-ben karpathiamodel@azet.sk
Ha már felmerült a téma. Itt egy videó, melyen Két Kühn búvár húz két Kühn Y kocsit külön/külön. A mozdony és kocsi kapcsolat nem valami stabil. A kocsi ide-oda leng a kocsi és a mozdony között. Ezt már másik videón is láttam már, de azt sajnos nem találom.
Igen ez sajnos, így van. Ezeket direkt nem említettem meg. A Nohab, V180, valamint a Szergej kapcsolója egyedi. Én régebben vettem a Szergejem, Nohabom (2006-ban). Akkor még régi kapcsolóval adta a Tillig. Épp nemrég vettem mindkettőhöz új kapcsolót, de még mindig nem raktam fel. Főleg a Nohab azzal a kis plusz darabbal kedvetlenít el, az M62-nél nem tűnik vészesnek a csere. Egyébként arany árban van majdnem, ahogy a Roco kapcsolója is. Nem hiszem, hogy túl népszerű lenne a TT-sek körében.
Van olyan verzió is, aminek a befogása teljesen egyedi, pl. Tillig Nohab. Na, az csak önmagával kompatibilis (és nem egy ismerősöm tépi a haját emiatt).
De még mindig nincs vége a sornak, a Roco például (szerencsére szabványos befogóval) egy teljesen eltérő (ha jól tudom, Fleischmann N-es eredetű) vonókészülékkel adja a TT-s portékáját. Igazából egy baromi jó konstrukció, csak nekem kicsit bucinak tűnik. Itt van róla egy elég gyenge minőségű kép, de még keresek, hátha lesz jobb is:
Az új befogó az első képen ( feketével bekarikázott), és a kapcsoló csatlakozója (pirossal bekarikázava) a második képen. Utóbbinál az mindegy, hogy milyen típusú a kapcsoló (itt Starr), a csatlakozója mindegyiknél ilyennek kell lennie ahhoz, hogy az új foglalatba be tudd rakni.
Nem arra válaszoltam, amit kérdeztél. Bocsánat. Szóval az, amit te mutatsz, az nem jó az új típusú befogóba. Viszont a régi kocsikba lehet rakni új típusú kapcsolókat. Azt, amit előbb leírtam.
Változni úgy változott, hogy bővült. Megjelent egy szabványos befogó kinematika. Szerencsére a Tillig gondolt a régi modelleket használókra is. Így lehet kapni olyan felfogatású (Schlitz) kupplungot is amilyen a képeden szerepel. Sajnos nem valami olcsó. Szerintem erre gondolsz: Tillig cikkszám 8847, 8848
A napokban vásároltam egy Tillig 15234 cikkszámú (kifutott termék) mávos tehervagont , viszont új kuplunggal szállították ki.
Azt szeretném kérdezni, hogy a kuplungját hogyan lehet kengyelesre cserélni? Azért merült fel a kérdés, mert láttam, hogy kengyeles verzióban is lehetett kapni.
Eladóak a képen látható H0-TT makett épületeket.Igen szép állapotúak,apróbb hiányosságok előfordulhatnak (de az alktrészek java része megvan)!Érdeklődj: blackfalcon-hun@freemail.hu
Templom 2400Ft
Peron 2200Ft
Ház 2500Ft
Ház 2. 1800Ft
Sérült és a két kisház együtt 1000Ft
Posta 2500Ft
Állomás (alkatrészei megvannak!) 2500Ft
Malom 3000Ft
Ha egyben elvinnéd,az árból kedvezményt adok,megegyezünk!
Én inkább itt nézelödnék a helyedben!www.vasuttmodell.hu Feltéve ha számit a beruházásra szánt összeg! Én is most cserélem a régi Bttb-s sinrenszert.1M sinszál+ talpfa szerintem jo az ár! De mint irták is a 63cm kevés lesz. Talán N méret férne el kényelmessen!( a "kuplung" az az összekapcsolója? már elnézést:-),, Igen! Mattato kolléga az ireális árat meg sem emlitette a kinézett szettel kapcsolatban.Csak finoman utalt rá.
igazából a 63cm kiépitendő terület egy ágyneműtartóban van így nincs "asztal széle" hanem egy 20 centis "fal" lenne a sín mellett így gondoltam vmi háttérrel "csalok" ..
az nem zavar ha a szélén megy csak férjen el.
A BTTB az a régi huszonéves sínek amit használtan lehet kapni? annak tényleg semmi értelme? akkor merre induljak?
A másik topicból, hátha érdekel valakit a PIKO TT újdonságai 2013-ban. (Az oldal cseles, csak le kell görgetni a lap aljára, nem kell megnyitni semmit)
A Starr kuplung tulajdonképpen egy kézzel könnyen oldható fix kapcsoló. Ez a pályán elhelyezett elektromechanikus szétkapcsolóval nem oldható, ellentétben a másikkal. A Kühn meg ugyan azt a szabványkuplungot használja mint a Tillig, így a járművek a különbözű gyártó ellenére vegyíthetőek.
Ha csak ennyi hely áll rendelkezésedre, a TT nem fog elférni. (Sajnos Disel691 kollégának igaza van!!) Ha mégis belekalapálod, csúnyán az asztal szélén fut majd a szerelvény. A BTTB sín felejtős. Nagy a karbantartási igénye, könnyen oxidálódik és nem utolsó sorban "csúnya". A jó vágányzat az üzembiztos pálya alapja. Itt nem éri meg spórolni, mert késöbb csúnyán visszaüthet.
A belinkelt képen startszett látható. Direkt kis gyerekeknek lett kifejlesztve.
Jól gondold meg mielött megveszed ezt a készletet!
A mozdony egyik kuplungja hiányzik, valamint az egyik vagonon lévő is hiányos. Ezzel a kuplunggal ha jól emlékszem 1978-ig látták el a modelleket. Érdemes lecserélni őket a már sokkal elterjedtebb BTTB kuplungra. Az egyik fellépő is görbe. Egy meg mintha hiányozna. A mzdonyból is elveszett két ütköző.
De mielött bármibe is belefognál, alaposan nézz körül a neten. Ha a TT méretarányt választod, találsz több klubbot, illetve olyan modellező társat, akik nemcsak hódolnak ennek a hobbinak, hanem aktív modell építők is egyben.
üdv, kérdeztem már másik topicban hogy egy 63 cm széles pályaalapra építenék TT terepasztal oválpályát.
Kérdezném hogy a sín fordulókörnek elég-e ez a 63cm? nem fog beleaakadni a kis dizelmozdony? minden startszett és palya min 70 cm külső szélességet ír. köszi
Szükségem lenne Ludmillához való műanyag kardánra,és a középső tengelyre ahová a kardán megy.kardánból elég egy is,de ha párban van nem gond.Előre is köszi a segítséget.
Igazad van! Csak annyiszor bele buktam a videók szerkesztésébe, vágásába, hogy már nem kisérletezem vele. Több féle programmal kisérleteztem, de minek után nem tudok semmilyen idegen nyelvet így nehezen boldogulok velük.
Tavaly történt, kivételes alkalom Pesten belüli postázással, nyári utazás miatt nem tudtam személyesen átvenni az árut. A mai napig nem tudom, hogy került a csomagra szegedi és debreceni posta pecsét, igaz két hét volt mire ideért. :-D
Félre ne érts, nem "oltani" akartalak, csak nem szeretném, hogy letörjük a fiatal alkotó szárnyait, mert valljuk be, tehetséges :)
A postával kapcsolatban másik hozzászóláshoz: Nálam az volt a csúcs, amikor utánvételes küldeményemet küldtem, a vevő átvette, aztán az általa kifizetett összeget a posta átvette és másnak visszafizette neki. (Az utánvételes blanketta jól volt kitöltve).
Sajnálom ami veled történt, igazán. Az eladó védelmében csak annyit, hogy a Posta képes csodákra:
Levél benne néhány Tillig doboz kilapítva, innen a szomszédból kézbesítés
10 nap.
A 10.nap elmentem hogy kezdjék keresni, a válasz kézbesítés alatt, hogy hol azt senki sem tudja de folyamatban,
majd megérkezik, mintha idáig rugdosták volna, és néz a postás nagy borjú szemekkel, hogy ő nem érti, hát még én és a feladó.
No komment
A másik csoda: a vaterán vasárnap éjjel leütött mozdony hétfő délben megérkezik, majd kedden kifizetem az eladónak
Ha lehetőséged van mindig személyes átvételt kérj, még ha a végén postázás is lesz a vége, mert aki alapból elzárkózik a személyes átvételtől az nagy valószínűséggel szélhámos.
T. Fórum! Felhívnám mindenki figyelmét, hogy a Vaterán egy ekomaki néven regisztrált, hölgy valójában férfi. Vásároltam töle terméket, amit 6 órán belül ki is fizettem. A termék egy hét múlva jött meg! "TT 4 részes szett.A mozdony egyenletesen,szépen fut.A kocsik 3tengelyesek.A DR (német dem.)vasúttársaság szerelvénye." Ennek ellenére, összetákolt, ragasztóval összekent, hibás szétesett termékeket kaptam. A mozdony el sem indul, de hiányoznak alkatrészek is, melyek még csak benne sem voltak a csomagban. A mobiltelefont azóta nem veszik fel, sőt, most már ki is van kapcsolva! Kértem, vegyék vissza az árut, de erről hallani sem akarnak! A csomagolás maga, súlyos gondatlanságból bekövetkezett szállítási kárhoz vezetett. A posta mindentől elzárkózik, mivel külső sérelmi nyom a csomagon nem volt. Az eladó is leírja, hogy a feltett képeken látható hungarocellben küldte el az árut. Igen ám, de ennek a tetején nincs hungarocell fedele. A bajt tetőzi, hogy zsírpapír szerű selyempapírba volt tekerve az egész! Károm kb. 6-7e Ft. Nem érdekel! De figyeljetek, mert vannak ilyen eladók is! ÜDV