Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PowerZ Creative Commons License 2013.02.09 0 0 2000
En nyugodt vagyok,enyembe jo a kicsi is.
cs!rke Creative Commons License 2013.02.09 0 0 1999

Miért ne tudna? Hiába mondja valaki, hgy nem tudja, ha nem igaz. ;) Azt azért mégegyszer mondom, hogy nem nagyságrendbeli akksiváltoztatásról beszélünk! Természetesen egy nyergesvontatóba nem fogunk 74Ah-s akksit rakni, még akkor sem, ha egyébként be lehetne vele indítani (mi már indítottunk 74Ah-ssal Ifát!). A nagy áramfelvétel, illetve egy normál indítózás alatt kivett energia akkora, hogy nem lehet 74Ah-sra bízni.

A másik a generátor. Ugyanebbe a nyergesbe bele lehetne rakni kis generátort is, de nem szabad, mert pl. indítózás alatt annyi energia elmegy az akksiból, amit esetleg többszáz km alatt tudna szerencsétlen generátor.

Szóval vannak ilyenek is, de itt nem erről beszélünk, hanem pl. 74Ah-s cseréje 100Ah-sra ugyanabban az autóban. Ha ugyanúgy indul, mint eddig, akkor egy nagyobb kapacitású akkumulátorból is ugyanannyi energiát fog kivenni, mint a kisebből, így ugyannyit kell pótolnia a generátornak. Az eltérés ott van, hogy a nagyobb akksi tovább bírja az indítózást, illetve pl. állófűtést is nyugodtabban rá lehet kötni (vagy csak arra lehet). Az így kivett nagyobb energiamennyiséget egy nagyobb generátor hamarabb visszatölti, de ha megmarad a 'régi', az is fel fogja tölteni, csak több idő kell neki. Nyugodj meg, ha mész annyit vele, hogy az indítózás alatt elveszett energiamennyiséget meg tudja termelni a generátor, akkor fel fogja tölteni.

Előzmény: PowerZ (1997)
mindaricsi Creative Commons License 2013.02.09 0 0 1998

Tökéletesen így van ahogy írtad! Én még annyit tannék hozzá, hogy az Ivecok (2000előtti) kábelein lévő "egybe öntött" akkusarukat érdemes lecserélni szerelhetőekre a kábel leforrasztása mellett. Továbbá az indító kábelek és töltőkábelek szemes saruit is érdemes átforrasztani.

Előzmény: cs!rke (1996)
PowerZ Creative Commons License 2013.02.09 0 0 1997

Nekem azt mondták nem tud nagyobb akut feltölteni a kissebb generátor. Jó akkuból tapasztalatom alapján nem kell nagy. Pl nekem 74Ah-s akkum van 3-4 óra állófűtés után is simán indul jó akkuval az autoó.

Rossz 100Ah-s akkut meg fél óra alatt lemeríti a rádió.

Előzmény: cs!rke (1996)
cs!rke Creative Commons License 2013.02.09 0 0 1996

Nagyobb akkut szoktak belerakni a gépbe, ha azt gondolják, hogy a nagyobb kapacitás szükséges, vagy jól jön. Ehhez nem feltétlenül kell nagyobb generátor. A 'kis' generátor is fel fogja tölteni a nagy akksit, csak tovább tart. A generátor nagyságát elsősorban a fogyasztók áramfelvétele kell, hogy meghatározza. Az összes fogyasztó kiszolgálását meg kell oldani, meg az akkumulátort is kell tölteni. Ha a fogyasztók nem változnak, akkor ugyannyi energia juthat a töltésre. Persze ehhez hozzátartozik, hogy valószínűleg nem 3-4x nagyobb akksi kerül bele, hanem pl. 70Ah-s helyett 90-es, vagy 100-as.

A nagyobb generátor akkor kell, ha megnövekedett a fogyasztók áramigénye. Pl. komolyabb hificucc, elektromos kiegészítőfűtés, hűtőbox, stb.

A vastagabb kábelek meg nem a nagyobb feszültség miatt kellenek, hanem az áramerősség miatt. Szép is lenne, hogy generátor, vagy akksicserével nem 12V (töltés közben kb. 14-14,5), hanem mondjuk 18-20V-ok szaladgálnának a kocsiban. Mit szólnának ehhez a fogyasztók? ;)

Előzmény: PowerZ (1995)
PowerZ Creative Commons License 2013.02.09 0 0 1995

Nem lenne elég egy belevaló akku? azt feltöltené kvázi lehet könnyen indítaná. Kábeleket is szoktak akkor már cserélni,a nagyobb feszültség miatt.

Előzmény: Patrol56 (1994)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 1994

Kérdésem az 55 Amperos generátor helyett nagyobbat raktatok be ? Igy nagyon nem tölti fel a nagy aksit,szóval "herbatea."  ,-(( . az öninditója 2,2 KW-s ebböl sem ártana valamivel erősebbb alig tekergeti hidegen, főleg ezekben a hidegekben. Volt ilyen irányban átalakitásotok ? ....ötletek tippek jöhetnének ,köszönettel venném.

Előzmény: mindaricsi (1992)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 1993

Igen arra gondoltam. Hát valóban jól körül irtam, ezt a vezérműtengely csapágyat,  :-((  de szót értettünk végül is, és az a fontos. Köszönöm ismételten a szaki véleményed, végül is nem kotyog....igy mehet vissza. üdv.

Előzmény: mindaricsi (1992)
mindaricsi Creative Commons License 2013.02.08 0 0 1992

"vezérműtengely lefogó alu bilincse" Gondolom ez alatt a csapágyát érted. Én nem cseréltem még. Szelepek nélkül összeszerelve a veztengelynek érezhető kottyanás nélkül simán kell futnia bemarással vagy anélkül.

Előzmény: Patrol56 (1991)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 1991

Tök meglepetés ! Hát nem VW motor....nincs benne főtengely hézagoló alátét...hmm. Ja megjöttek az uj csúszócsapágyak.Hétvégén össze lesz egerészve. Kérdésem lenne, hogy a vezérműtengely lefogó alu bilincsei közűl az eggyikben van egy kis bemarás. Szarjak rá ?..rakjam igy össze ? Te cserélted őket anno ? üdv. (csak a felső lefogó bilincsen van a "bemari" alul persze tök jók végig.)

Előzmény: mindaricsi (1986)
PowerZ Creative Commons License 2013.02.07 0 0 1990

Azt a kurva :(

Szegény ember.

Előzmény: Liviati (1989)
Liviati Creative Commons License 2013.02.05 0 0 1989

Nem sok maradt az Ivecoból:

Hárman meghaltak az utakon hajnalban

Súlyos balesetekkel indult a nap. Az M1-es autópályát is le kellett zárni Tatabányánál. Tovább »

forrás: Index.hu

kútmester Creative Commons License 2013.01.31 0 0 1988

sziasztok

Balatonlelle közelében tud valaki megbízható adagolóst? A siófoki egy f@szfej.

Előre is köszi

 

Patrol56 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 1987

$ !!.. hát ez nagyon mellé ment ! jujj....  ,-)) fűzöcske a "boszikkal"de mint egy szálig máglyán végzi ahogy látom.

Előzmény: mindaricsi (1986)
mindaricsi Creative Commons License 2013.01.29 0 0 1986

Szeretem az "éret nők"-et.

Előzmény: Patrol56 (1985)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 1985

valóban "éret nők"és úgy is viselkednek, a férfi sem kereszbe rakott lábait hitázgatva nyifog zagyvaságokat ! http://www.vntv.hu/vivanaturavideo.php?vid=8bd862848

Előzmény: mindaricsi (1789)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 1984

u.i. a dugó az nem gond , csak a hajtókat volt forditva bent 1-nél .

Patrol56 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 1983

2-es, 3-as,4-es mind igy volt bent , de az 1-es hengerben tök forditva ! és nem vicc !! gyanus volt a kivételnél már, mert a hajtókat rögzitön a jelölés mutatta, hogy nem azonos a másik 3-om al. nagyon köszi, igy megy majd vissza akkor ahogy irtad, éspedig mind a négy . a csúszók kicsit megkopva vannak, de mérek eggyet hétvégén, hátha vissza lehetne alapméretre csapágyazni a főtengelyt.(bár kicsi a remény ugye ?). sziv. üdv. és köszönet.

 

Előzmény: mindaricsi (1982)
mindaricsi Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1982

Valahogy így kell benne lenie. A hajtókar 'nagy szem' csapágy rögzítő fülek a kipufogó szívósor oldal felé néznek /menetirány szerinti jobb oldala a motornak/ A dogattyú tetelyén lévő bemélyedésnek pont az ellenkező irányba kell állnia. /Nem emlékszem ponosan hogy a dugattyú tetelyén van e pozicionáló jelölés- mondjuk nyíl a motor eleje felé stb./

Üdv: mindaricsi

 

Ha valaki tud konrétabb, egyszerűbb választ legyen szives írja meg!

Előzmény: Patrol56 (1981)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1981

Mindaricsi.hatalmas kérdésem volna, és pedig a szétbontott motorban az 1-ső hajtókar jelölés szerint eltérően az az forditva volt beszerelve 180 Fokkal... hmm... ez most normális vagy szarul rakták be anno ?? fontos lenne tudni,hogy minden hajtókar szerintem egyformán mennyen be. már arra gondoltam,hogy kivették korábban és szarul rakták volna vissza ?? nem az első motor amit megbontottam de ilyennel nem találkoztam még (a jelölés miatt), gyanus de nagyon. milla kössz minden infó. sziv.üdv. u.i. dugó és hengerek viszont kitünő állapotban vannak . a csúszócsapágyak szenvedtek viszont kissé, mérés még hátra van.

Előzmény: mindaricsi (1978)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1980

csak a régihez találtam 2000 elötti elfogaadható áron és párban . sory ,fene se gondolta ,hogy ennyire húzossak az ujjak.

Előzmény: Wartburg fun (1976)
kútmester Creative Commons License 2013.01.21 0 0 1979

Köszönöm szépen!

Előzmény: mindaricsi (1978)
mindaricsi Creative Commons License 2013.01.21 0 0 1978

Szia! A 2000 előtti Daily-kbe az alábbi olajok mennek:

Üdv: mindaricsi

Előzmény: kútmester (1977)
kútmester Creative Commons License 2013.01.20 0 0 1977

Sziasztok

 

Előrebocsájtom, hogy nem vagyok egy nagy Iveco szakártő. Az alábbi 90-es évjáratú 4x4-et felújítva nemrég vettem.

 

 

 

Az olasz autók ahogyan Én tudom eléggé érzekenyek az olajakra. Honnan tudhatnám meg a gyári leírásokat erről? Levantex vagy Szalai? Vagy itt a neten? Esetleg egy gyári könyvet? Bármi érdekelne az autóról.

 

A hozzászólásokat előre is köszönöm.

Wartburg fun Creative Commons License 2013.01.17 0 0 1976

Szia! Előre is köszi,ha sikerül ha nem,Köszi,hogy legalább meg próbáltad,ha véelteln lesz,hagyj elérhetőséget

 

 

Üdv András

Előzmény: Patrol56 (1975)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 1975

talán lesz kis szerencsével ,holnapra jelentkezik valaki. egyből szólok.

Előzmény: Wartburg fun (1971)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 1974
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 1973
Előzmény: Wartburg fun (1971)
Roadtrain Creative Commons License 2013.01.15 0 0 1972

Hívd fel őket,ha nála nincs akkor sehol :

 http://www.tempocar.hu/

 

Vagy az autoalkatresz.hu oldalon beütöd IVECO Daily és elkezded hivogatni azokat ahol komplett gépeket bontanak.

 

Előzmény: Wartburg fun (1971)
Wartburg fun Creative Commons License 2013.01.15 0 0 1971

Sziasztok!Érdeklődni szeretnék ismét,hátha tudnátok nekem segíteni.Még mindig 2007-es évjáratú iveco-hoz keresnék komplett balos tükröt.Érdeklődnék tudtok e nekem segíteni,újonnan 44000,. alatt nem találok sehol,bontottan megint nem.Esetleg egy telefonszámnak is örülnék,akár az ország másik végéről is.Ha kell alvázszámot is írok.Üdv András Szegedről

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!