Miért ne tudna? Hiába mondja valaki, hgy nem tudja, ha nem igaz. ;) Azt azért mégegyszer mondom, hogy nem nagyságrendbeli akksiváltoztatásról beszélünk! Természetesen egy nyergesvontatóba nem fogunk 74Ah-s akksit rakni, még akkor sem, ha egyébként be lehetne vele indítani (mi már indítottunk 74Ah-ssal Ifát!). A nagy áramfelvétel, illetve egy normál indítózás alatt kivett energia akkora, hogy nem lehet 74Ah-sra bízni.
A másik a generátor. Ugyanebbe a nyergesbe bele lehetne rakni kis generátort is, de nem szabad, mert pl. indítózás alatt annyi energia elmegy az akksiból, amit esetleg többszáz km alatt tudna szerencsétlen generátor.
Szóval vannak ilyenek is, de itt nem erről beszélünk, hanem pl. 74Ah-s cseréje 100Ah-sra ugyanabban az autóban. Ha ugyanúgy indul, mint eddig, akkor egy nagyobb kapacitású akkumulátorból is ugyanannyi energiát fog kivenni, mint a kisebből, így ugyannyit kell pótolnia a generátornak. Az eltérés ott van, hogy a nagyobb akksi tovább bírja az indítózást, illetve pl. állófűtést is nyugodtabban rá lehet kötni (vagy csak arra lehet). Az így kivett nagyobb energiamennyiséget egy nagyobb generátor hamarabb visszatölti, de ha megmarad a 'régi', az is fel fogja tölteni, csak több idő kell neki. Nyugodj meg, ha mész annyit vele, hogy az indítózás alatt elveszett energiamennyiséget meg tudja termelni a generátor, akkor fel fogja tölteni.
Tökéletesen így van ahogy írtad! Én még annyit tannék hozzá, hogy az Ivecok (2000előtti) kábelein lévő "egybe öntött" akkusarukat érdemes lecserélni szerelhetőekre a kábel leforrasztása mellett. Továbbá az indító kábelek és töltőkábelek szemes saruit is érdemes átforrasztani.
Nekem azt mondták nem tud nagyobb akut feltölteni a kissebb generátor. Jó akkuból tapasztalatom alapján nem kell nagy. Pl nekem 74Ah-s akkum van 3-4 óra állófűtés után is simán indul jó akkuval az autoó.
Rossz 100Ah-s akkut meg fél óra alatt lemeríti a rádió.
Nagyobb akkut szoktak belerakni a gépbe, ha azt gondolják, hogy a nagyobb kapacitás szükséges, vagy jól jön. Ehhez nem feltétlenül kell nagyobb generátor. A 'kis' generátor is fel fogja tölteni a nagy akksit, csak tovább tart. A generátor nagyságát elsősorban a fogyasztók áramfelvétele kell, hogy meghatározza. Az összes fogyasztó kiszolgálását meg kell oldani, meg az akkumulátort is kell tölteni. Ha a fogyasztók nem változnak, akkor ugyannyi energia juthat a töltésre. Persze ehhez hozzátartozik, hogy valószínűleg nem 3-4x nagyobb akksi kerül bele, hanem pl. 70Ah-s helyett 90-es, vagy 100-as.
A nagyobb generátor akkor kell, ha megnövekedett a fogyasztók áramigénye. Pl. komolyabb hificucc, elektromos kiegészítőfűtés, hűtőbox, stb.
A vastagabb kábelek meg nem a nagyobb feszültség miatt kellenek, hanem az áramerősség miatt. Szép is lenne, hogy generátor, vagy akksicserével nem 12V (töltés közben kb. 14-14,5), hanem mondjuk 18-20V-ok szaladgálnának a kocsiban. Mit szólnának ehhez a fogyasztók? ;)
Kérdésem az 55 Amperos generátor helyett nagyobbat raktatok be ? Igy nagyon nem tölti fel a nagy aksit,szóval "herbatea." ,-(( . az öninditója 2,2 KW-s ebböl sem ártana valamivel erősebbb alig tekergeti hidegen, főleg ezekben a hidegekben. Volt ilyen irányban átalakitásotok ? ....ötletek tippek jöhetnének ,köszönettel venném.
Igen arra gondoltam. Hát valóban jól körül irtam, ezt a vezérműtengely csapágyat, :-(( de szót értettünk végül is, és az a fontos. Köszönöm ismételten a szaki véleményed, végül is nem kotyog....igy mehet vissza. üdv.
"vezérműtengely lefogó alu bilincse" Gondolom ez alatt a csapágyát érted. Én nem cseréltem még. Szelepek nélkül összeszerelve a veztengelynek érezhető kottyanás nélkül simán kell futnia bemarással vagy anélkül.
Tök meglepetés ! Hát nem VW motor....nincs benne főtengely hézagoló alátét...hmm. Ja megjöttek az uj csúszócsapágyak.Hétvégén össze lesz egerészve. Kérdésem lenne, hogy a vezérműtengely lefogó alu bilincsei közűl az eggyikben van egy kis bemarás. Szarjak rá ?..rakjam igy össze ? Te cserélted őket anno ? üdv. (csak a felső lefogó bilincsen van a "bemari" alul persze tök jók végig.)
2-es, 3-as,4-es mind igy volt bent , de az 1-es hengerben tök forditva ! és nem vicc !! gyanus volt a kivételnél már, mert a hajtókat rögzitön a jelölés mutatta, hogy nem azonos a másik 3-om al. nagyon köszi, igy megy majd vissza akkor ahogy irtad, éspedig mind a négy . a csúszók kicsit megkopva vannak, de mérek eggyet hétvégén, hátha vissza lehetne alapméretre csapágyazni a főtengelyt.(bár kicsi a remény ugye ?). sziv. üdv. és köszönet.
Valahogy így kell benne lenie. A hajtókar 'nagy szem' csapágy rögzítő fülek a kipufogó szívósor oldal felé néznek /menetirány szerinti jobb oldala a motornak/ A dogattyú tetelyén lévő bemélyedésnek pont az ellenkező irányba kell állnia. /Nem emlékszem ponosan hogy a dugattyú tetelyén van e pozicionáló jelölés- mondjuk nyíl a motor eleje felé stb./
Üdv: mindaricsi
Ha valaki tud konrétabb, egyszerűbb választ legyen szives írja meg!
Mindaricsi.hatalmas kérdésem volna, és pedig a szétbontott motorban az 1-ső hajtókar jelölés szerint eltérően az az forditva volt beszerelve 180 Fokkal... hmm... ez most normális vagy szarul rakták be anno ?? fontos lenne tudni,hogy minden hajtókar szerintem egyformán mennyen be. már arra gondoltam,hogy kivették korábban és szarul rakták volna vissza ?? nem az első motor amit megbontottam de ilyennel nem találkoztam még (a jelölés miatt), gyanus de nagyon. milla kössz minden infó. sziv.üdv. u.i. dugó és hengerek viszont kitünő állapotban vannak . a csúszócsapágyak szenvedtek viszont kissé, mérés még hátra van.
Előrebocsájtom, hogy nem vagyok egy nagy Iveco szakártő. Az alábbi 90-es évjáratú 4x4-et felújítva nemrég vettem.
Az olasz autók ahogyan Én tudom eléggé érzekenyek az olajakra. Honnan tudhatnám meg a gyári leírásokat erről? Levantex vagy Szalai? Vagy itt a neten? Esetleg egy gyári könyvet? Bármi érdekelne az autóról.
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék ismét,hátha tudnátok nekem segíteni.Még mindig 2007-es évjáratú iveco-hoz keresnék komplett balos tükröt.Érdeklődnék tudtok e nekem segíteni,újonnan 44000,. alatt nem találok sehol,bontottan megint nem.Esetleg egy telefonszámnak is örülnék,akár az ország másik végéről is.Ha kell alvázszámot is írok.Üdv András Szegedről