Olajhűtő minden Kacsában van, de semmi termosztát vagy egyéb vezérlés (megnéztem a Haynes-manualt, de abban sincs említés termosztátról). De nagyon fontos hogy rendben legyen, mert eltömődés esetén könnyen rámehet a motor ! Úgyhogy szokás néha kipucolni belőle a koszt.
A levegőt bejutást sem szabályozza semmi, a ventillátor a főtengelyen van. De van egy szűkítő a légbeomlő nyílásra, amit télen kell használni (asszem 5 fok alatt). Állítólag teljesen eltömli soha nem tanácsos, de láttam már -20 fokban ilyet és semmi baja nem lett a mocinak.
Fűtés: az télen nem egy nagy szám, főleg városban, ahol nincs elég menetszél ami bevinné a meleget. A jó fűtés feltétele, hogy a papír (!) fűtéscsövek jó állapotban legyenek. Lehet rásegíteni elektromos fűtéssel vagy egy ventillátorral, ami ha nincs menetszél akkor is leszívja a meleget a hőcserélőről. Télen jó ha van keménytető, mert a vászontető miatt sok hő elveszik, de ez csak annak éri meg, aki tényleg napi szinten hajtja télen is az autót.
Ezen a Kacsamotoron VAN olajhűtő. Ami feltételezi a termosztátot is. Ki tudna róla többet mondani??? Nem minden típusba szereltek?
Ha szigorúan vett termosztát nincs is benne, valahol egy szakkönyvben azt olvastam, hogy egyszerűbb esetben alkalmazni szoktak egy, olajnyomásra (rugó ellenében) nyíló golyósszelepet az olajhűtő áramában. Ami nem szószerint hőre nyit ugyan, de a keresztmetszet úgy van kitalálva, hogy a hideg, sűrű olaj még nem tud elég nyomást kifejteni, amint azonban felmelegszik, már igen! Ilyenkor tud a hűtő felé áramlani az olaj. (ezért lehet fontos a gyári specifikációjú olaj - se jobb se rosszabb nem kell bele)
Tehát a Kacsában is lehet valamiféle motorhőmérséklet-szabályzás.
A kacsahonlap szerint mondjuk nincs. Azt nem tudom, gépkönyvből van-e az infó. Ír olyat a gépkönyv, hogy télen be kell fedni a hűtőrácsot?
A kétüteműeket kivéve (ahol a motorolaj hőmérséklete mindig megegyezik ugye a benzinével... :) minden léghűtésesben van termosztát. A kispolákon (legalábbis úgy hallottam) valami csappantyú van, ami a levegőt szabályozza, és azokon a Tatrákon amiken nincs olajhűtő, szintén termosztátos légterelő lemez van. A Bogarakon, Steyr Puch-okon, Porsché-kon amiket láttam szétkapva, olajhűtő mindig volt.
Sajna nem tok franciául (se) így nem tudom megnézni vmi csigás honlapon.
Bocs ha hossz, aki bármi részinfóval tud szolgálni, kérem ne kíméljen!
Milyen Tásban a fűtés ilyenkor meg télvíz idején? Van aki télen is mindennap használja pl. dolgozni járni? Biztos van.
Másik ami érdekel, hogy van ezekben olajhűtő? Vagy egyéb, a motor hőmérsékletét szabályozó dolog? Vagy egyszerűen papundekli az elejébe télen, aztán ennyi?
A PSA topik honlapján újabb könyv tekinthető meg. Szokásos fotózásos módszerrel készült a könyv megkímélésének érdekében. Kacsabarátoknak kötelező olvasmány (bár németül van) sok-sok képpel.
Van egy eladó Citroën LNA egy barátomnak. Vizsga épp most jár le, ha így érdekel valakit 150-ért vihető. Ha kell le tudom vizsgáztatni. Képeket tudok küldeni még. 650-es boxer kacsa motoros 1978-as évjáratú 80 ezer originál km!!! és gyári fényezés belejavítgatásokkal. Érd. mail vagy 30/445-3989
Köszi az infokat hasznukat fogom venni. A kinézettröl csak fotókat láttam és annyit tudok ,,rendszeresen karbantartott, szervizelt második autó-ként csak nyáron használt" a képen az látszik, hogy nem lógatja az elejét a ponyva nem feszes, de csak a közepén lóg egy kicsit a papucsok eredeti Michi-nek néznek ki kb 70-80%-osak. Persze ezeket csak kép alapján mondom a való lehet más is, majd meglátom.
Viszont a km/h izgat nem szeretném haza rakni már az első haza vezető úton és ha jól értettem neked is ez a fajta mocid van.
Igazából mindegyik ólmos benzinre volt kitalálva, és a legbiztosabb, ha tankoláskor rak bele az ember ólompótlót.
Azt hogy a motor 95 v. 98-assal megy-e a motorkód és évjárat alapján mondható meg. 1970-tól az összes 2CV6-nak M28 típusjelölésű a motorja és az mind 602 ccm (ha 5xx valamennyit látsz az csak az adózás megkerülésére szolgál :) )
Azzal lehet számolni, hogy a függőcsapszegeket minden műszakira ki kell cserélni. Hasonló a kézifék fékbetétje is (nekem tárcsafékes már).
Vétel előtt leginkább az olajfolyásokat, a kasztni és alváz állapotát kell nézni. Annak a kevés elektromos cuccnak ami bennvan, szintén illik jónak lenni (generátor, feszszabáylzó, ablaktörlő, lámpák).
Gumik szintén megnézendők, mert elég húzós az áruk (legalábbis az eredeti Michi-nek).
Vászontető állapota !
Vétel után egy motorolaj, váltóolaj, és szűrők cseréje bejátszik.
Üdv mindenkinek és külön köszönet bp0414-nek amiért segített ide jutnom.
Magamrol csak annyit most tanulom a sz.gépet és néha elvesznek a betük. Volt már léghütésesem egy 1954-es ovál csak sajna el kellet adni. De a kamaszkori szerelem a TÁS. Most megint van egy szépség amibe beleszerettem és ezért kérnék segitséget melyet elöre is köszönök. A régebbi leveleket olvastam, sokat okultam belölük. A kérdéseim:
-Mi az amit feltétlen meg kell nézni? (kormány stb?)
-Hallottam, hogy van olyan moci amelyikhez kell ólompótló és van amelyikhez nem, az egyik 95-öst mig a másik 98-ast szeret. (a kinézettnek 602 cm3 mocija van).
-Hallottam olyan véleményt, hogy 70 az ideális utazó, mástól azt, hogy 90 hisz akkor forog legszebben a motor és nem is gurul hanem úszik az úton.
Sziasztok! Egy újabb talira invitállak Benneteket: Kacsaszüret Sopron 2005.
Figyelem!!! Hamarosan Kacsaszüret Sopronban! Na persze nem kacsákat szüretelünk, hanem a kacsások szüretelhetnek. Természetesen egyéb Citroënnel érkezők is szívesen látott vendégek. 1 napra is érdemes lejönni, választhatóak a programok, amin részt kívántok venni.
A tervezett program: Szept. 23. Péntek: 16h-20h-ig: Fogadás a Citroen szalonnál Anyagok átadása + üdítő Kísérés az Ózon Campingbe.
21h: Borbemutató a campingben (kóstolással)
Szept. 24. Szombat: 9h: gyülekező, megbeszélés, felsorakozás 9.30h: Felvonulás a Várkerületen keresztül a Citroen szalonhoz
10.00h: Túra I. rajtja (2 percenként) a Citroen szalontól Útvonal: térkép alapján elkerülő út, Pozsonyi út, Fertőrákos strand Itt ügyességi 1., tovább a Fertőrákos-Balfi úton, szüret a Fertő parton, itt: kérdés I.
12h: Érkezés Fertődre Ügyességi II., majd kiállítás, utána felvonulás Sarródra, ebéd a Nemzeti Park székházában (szürkemarha-gulyás), itt kérdés II.
15h: Túra II. rajtja Nagycenkre. A Fertőd-Hidegség-Nagycenk, kisvasúti skanzen parkolója állomásig, itt: ügyességi III., kérdés III., szüreti napok felvonulás megtekintése (feldíszített traktorok, lovaskocsik, mindenféle vidám jelmezekbe beöltözött vonulók, süti- és borkínálás). Utána indulás Sopronba. Cél: Citroen szalonnál. Onnan együtt az Ózon Campingbe. 20h: eredményhirdetés, vacsora az Ózonban.
Szept. 25. Vasárnap: Indulás Visegrádra ill. haza, igény esetén az itt maradók számára városnézés.
További információkkal kapcsolatban kereshettek engem: huszas, 56-66-915, illetve Gimesi Szabolcsot: huszas, 529-1371
Lehetőség szerint kérünk egy előzetes jelzést a részvételről!
Igen, tényleg elnéztem a hétvégéket! Láttátok mi van nálunk, - hát csoda? Gyanus volt nekem is is, hogy senki nem reagált. Péntek nekem nem jó, de talán szombaton "ledöngetek", Nektek egyik nap sem jó? Kerestem Pszentivánon egy sárga buszt, de állították, hogy nincs. Tényleg nem voltatok?
mint korabban emlitettuk ; az egyiknek mennie kell,vagy a vw camper vagy a kacsa.sajna 2 hobby gepet nem tarthatunk,ill.nincs hely..
"ha van idod,jo programok a hetvegen-szombat tatabanya,ill.,szb./vasarnap kozeledben pilisszentivanon..emlekszel,tavaly mi voltunk ott "kacsasok"-mint szinten leghutesesek..ha van kedved&idod,legyszives hivjal a reszletekert??!!"
"..kozeli talalgatasod,de ez nem az.."garazsban tartott..",igy ott nem lathatod ,s a mienk sarga./az altalad emlitettre regota vadaszom,de nem akar jelentkezni a tulaj-az ulese eredeti,s meg egyeb reszei hasznalhatoak lenenek,s foleg megmenteni attol ,hogy a meh-be keruljon../
Nekem két téli van - 135-ös Michelin-ek, asszem M+S 100 jelzéssel - ahhoz kellene még kettő.
De akkor a felniről le kellene szedetned szombatra. Pénteken még pontosítunk, jó ? A bp-re felérkezésre nem tudok időpontot, mert megállunk Győrben (10-re kell ott lennünk) és nem tudom mikor indulunk onnan tovább, de gondolom olyan 13 óra körül érünk fel.
Nyáron a téli gumi baromira fog kopni, nem jó használni !