Hát valóban elgondolkodtató az,hogy vegyek-e egy akksitöltőt....meglátjuk.
Gyárit vettem bele mert amikor épp kidobta a gép,hogy cserére szorult akkor fél áron volt gyári akksi... lehet,hogy egy erősebbet kellett volna vennem mivel télen elég keveset használom a Jazz-t.
2004 szept. 1.2i LS kapcsan kerdezem, mivel az aksi még eredeti: szerintetek milyen hosszu ut az, ahol a generator altali töltes nagyobb, mint mondjuk -10°C-on inditas altal kivett energia ? (elkerülhetö fogyasztok - mint ablakfütes, tükörfütes, radio - szigoruan kikapcsolva)
azaz: ilyen ut utan az aksi jobban erzi magat / jobban fel van töltve, mint elötte.
nyilvan 500m keves, de ez vajon 5 km, vagy 25 km vagy netan meg több ?? (en az 5 es 25 km köze teszem, de nincsenek valos ertekeim, nem is szamoltam ...eddig; pedig nyilvan lehetne: inditas alatti aram es fesz. lefolyasbol, generator adataibol, ...:-)
Ellenőrző lámpa vezérlőáramkör ellenőrzése Az öndiagnosztika üzemmódba való belépéskor az ellenőrző lámpák villognak. A következő ellenőrző lámpák villognak: Biztonsági őv bekötöttség jelző, hűtőfolyadék hőmérséklete túl magas figyelmeztető fény, kevés az üzemanyag figyelmeztető fény, fékrendszer lámpa (ABS nélkül).
Belépés az öndiagnosztikai funkcióba Az öndiagnosztikai funkcióba való belépés előtt ellenőrizze a 8. sz. (15 A) biztosítékot a motortérben levő biztosíték-/relédobozban és a 3. sz. ( 7,5 A) biztosítékot a műszerfal alatti biztosíték-/relédobozban.
1.Nyomja meg és tartsa benyomva a napi km-számláló/törlés gombot.
2.Kapcsolja BE a világításkapcsolót.
3.A gyújtáskapcsolót fordítsa BE (II) állásba.
4.A világításkapcsolót 2 - 5 másodpercen belül kapcsolja KI, majd BE és ismét KI.
5.5 másodpercen belül engedje el a napi km-számláló/törlés gombot, majd háromszor ismételve nyomja meg és engedje el a gombot.
2006-os 1.2 Cool modellben a (valószínűsíthetően) kiégett alacsony üzemanyagszint-jelző izzó cseréje megoldható házilag? Hozzá lehet férni valahogy? Vagy nagy bontás kell?
Jól teszed, addig ne dobd ki amég funkcionál. Az én akkumnál nem lehetett pótolni a desztillát vizet. Egyszerűen be volt vonva a teteje, nyomok azért látszottak rajta, hogy a gyártástechnológia során voltak rajta betöltőnyílások, de azok kb. 1 mm vastagságú műanyag réteggel voltak beöntve. Végül is nem kellett utántölteni sohasem, mostanra 1 cellában csökkent le a savszint a minimum alá.
Valószínű nekem is tovább bírta volna, de kétszer voltam külföldön fél évre, addig a garázsban állt az autó, ez megviselhette az akkut. Első félév alkalmával amikor még 7 éves volt, vette az akadályt, következő alkalommal 8 évesen már lemerült 5 hónap állás után, meg sem mozdította a motort. Akkor a testvérem felrakta töltőre, elképzelhető túl sokáig lehetett fenn, mert amikor hazajöttem, láttam eléggé megcsappant a savszint benne. Ennek ellenére ezután még másfél évig bírta.
A most vásárolt új Bosch szintén karbantartásmentes, nincsenek betöltő nyílások rajta. Majd látjuk ez meddig bírja. Ha ez is több mint 9 évig, akkor utána autóval együtt mehet a bontóba, mivel addigra a Jazz 18 - 19 éves lesz.
Tegnap este feltöltöttem desztillált vízzel és felraktam töltőre az akksit. Reggel visszaszereltem és nagyon virgoncan pörgette a -10 fokos motort. Majd a héten elválik, hogy meddig marad ilyen virgonc.
Nem tudjátok hol lehet venni és mennyibe kerül? Maga a mozgató kar sértetlen, de tegnap vettem egy hátsó lapátot amit nem tudok sehogy sem csatlakoztatni rá...
Én szegedi vagyok és jó ideig a Napos úton lévő műszaki vizsgaálomásra jártam (nagymotor és több személyautó), de ott már nagyon kötözködtek tavaly mindenért és ugye mindezt úgy hogy hagy az ember némi borravalót. Így én már az Algyői úton lévő Yamaha Kalmárhoz mentem el. A vizsgabiztos van ott egyedül, rendes fickó. Érdemes odamenni időpontot kérni meg megnézi az autót és megbeszélitek hogy mit és hogyan. Azóta már 2 személyautó vizsga 1 eredetiség v. és 1 motor műszaki is ott történt. Akkor kb. 18000 Ft volt az autóra(müszaki és zöldkártya). Interneten megtalálod őket.
Az lenne a kérdésem mindenkihez mit tegyek,hogy elinduljon a kocsim? Ugyanis nincs már 2 hete beindítva ebben a hidegben és nem akarom-tudom használni még több hétig. Mit tegyek,hogy ne merüljön le az akksi?
A Jazz-el eddig én is így voltam, remélem következőleg sem lesz ez másként. Viszont a 250-es Yamaha robogómmal úgy jártam, vélhetően uganazon a helyen, amiről beszélsz, hogy a fizetendő összeg mértékét a vélt anyagi helyzetemhez igazították. Akkor 6 éves volt a Yamahám, amit csak városban használtam, így volt benne vagy 6.000 km. Együtt várakoztunk egy rendőrrel, vagy 3 órás beszélgetéssel elütve az időt, aki egy 22 éves öreg, szintén 250-es MZ-t vizsgáztatott. Majd amikor fiztésre került a sor, látom én dupla összeget fizetek mint ő. Mondom neki, nézzük már meg mi a különbség? Hát nekem még egy külön átvizsgálási díjat is felszámoltak. Persze az én 6000 km-t futott új motorom az rizikós volt, azt át kellett kétszer is vizsgálni, még a 22 éves öreget azt nem.
Régebben én is így csináltam, de akkora a verseny, hogy legutóbb már csak 2-3 ezerrel volt több egy szervizben. Úgyhogy odavittem az autót, aztán mentem érte amikor megvolt a vizsga. Itt Pesten azért 1-1,5 óra a vizsga + oda-vissza, hiába időpontra megy az ember.
Jártam én a hírhedt Mozaik utcába is, de velem kifejezetten rendesek voltak. Kivághattak volna, de nem tették. Megbecsülik azt a pár bolondot, aki a saját autóját viszi.
Én 2éve (áprilisban lesz) voltam Hódmezőn egy helyen vizsgáztatni. Nem akartam megbizni senkit , hanem úgy gondoltam én elviszem magam. Előtte elszaladtam, hogy miként müködik a rendszer ,mert nem akartam fizetni és majd ha nem megfelelő akkor veszik a pénz. Azt mondták menjek (nem emléxem melyik napon) 7előtt , akkor nem kell sorba állni. Kérdeztem a fizetést és azt mondták , hogy csak utána , mert ha nem felel meg akkor úgy veszik, hogy csak állapot felmérés amiért nem kell fizetni, ha oda viszem vizsgára. Igy odamentem háromnegyed 7re és 1/4 8 ra kész voltam. Csak a papírmunkára kellett várni jó félórát mire kész lett!