sajnos olyan a mechanikaja, hogy elobb-utobb bekokszolodik. a huzatas nem segit rajta, tisztitani nem lehet, csak csere.. anno javasoltak meg a szervizben a premium uzemanyagot, stp adalekot, de sajna , ha jelentkezett a hiba mar semmi nem segitett :(
mondom nemtom a bravoe milyen tipus, de szerintem egy beszallitoja van az eu gyartoknak, talan a Delphi...
inkabb annak jarj utana, hogy sw-esen ki lehet e iktatni!
Barátom 1.9tdi skodája szintén sárga lámpával írta az egr hibát, aztán elaludt és egy kis ideig nem jelentkezett. Azt hittük kiégett belőle a kosz (modnjuk ő amúgy is elég nehéz lábú) aztán visszatért a lámpa és csere lett belőle.
Biztos van itt olyan aki majd megírja mi lehet vele. Esetleg nézz be egy tdi fórumra egr címszóval :-)
Kollégám 1.2-es benzines Corsájában is az szarakodik.
Viszont visszatérve az EGR-re.
Augusztusban 1,5 hét alatt beletekertünk 4300Km-et majd ithon mikor leparkoltunk utána 1 hétig nem mentünk.
Majd az első használatkor bedobta ezt a motordiagnosztikai lámpát (borostyánsárga motor ikon),utánanéztem és a leirásban ahol a befecskendező rendszer híbát ír de nem vettem észre semmiféle teljesítménycsökkenést és semmi mást nem vettem észre!Ráadásul kb 10-15Km után meg is szűnt, és azóta sem jelentkezett!
Egy szervízes ismerösömet megkérdeztem aki híbákat szokott kiolvasni hogy szerinte az EGR koszolódhatot el amikor leáltunk vele és ez a pár kilóméter alatt "leéghetett" és ezért szűnt meg a híba!
az ecotec-ben nem volt a baratom az egr. 2x csereltek , aztan sw-esen ki lett iktatva. egyebkent ez utobbi gyari ajanlas volt vevoelegedetlenseg okan. egyebirant az emissziot nem befolyasolta , zoldkartya ertek sem volt rosszabb nelkule. azt gondolom a bravo sem kivetel egr, legtomegmero es tarsai ugyeben , max. jobb konstrukcio lehet, ha nincs ra panasz ill. eszrevetlen. ;)
de egyetertek, ha meghibasodik az alapjarat az elso ludas.
Én a kokszosodásra gondoltam úgy általában, nem kimondottan az egr-re. Most ahogy olvasgatom, az egr elkoszolódására tipikus jel a benzinesnél a bizonytalan alapjárat, bár itt dízelről volt szól. Szóval fogalmam nincs :-)
nemrég voltam futómű beállításon. Szerencsére nem kellett semmit állítani, de gy is kaptam róla egy bizonylatot. Hazaérve meg is nézegettem és feltűnt két érték az adatlapon,amit nem értek. Be is kereteztem nektek, hátha valaki ért hozzá és felvilágosít, hogy most akkor azok az értékek tűrésen kívüliek? Igazából az összes érték zöld, tehát jó. Na most csatoltam a képet is elvileg.
nemrég voltam futómű beállításon. Szerencsére nem kellett semmit állítani, de gy is kaptam róla egy bizonylatot. Hazaérve meg is nézegettem és feltűnt két érték az adatlapon,amit nem értek. Be is kereteztem nektek, hátha valaki ért hozzá és felvilágosít, hogy most akkor azok az értékek tűrésen kívüliek? Igazából az összes érték zöld, tehát jó.
A navi ügyben vele fogom csak a régebbi hozzászolásokban ez a név volt.
Az akksi szerintem gyári!Töltés van,fesszabájzó jó lehet mert 14-14,5 fölé nem megy ha gázt adok.Alapjáraton 13,4-el tölt,szerintem töltés is van!
Amire gondoltam az az mit amikor egy benzinesnél kihagy a gyujtás.Egy pillanatra ránt eggyet az autó.Kb mintha egy pillanatra elvennéd a szikrát majd vissza.
De persze ez dieselnél nem így van ezért is csillagoztam meg. :)
A lényeg hogy ráléptem a gázra kb 2000-2500 ig felpörgött majd amikor esik vissza a fordulat olyan 1000-1500 körül egy picit ránt mintha nem kapna anyagot vagy ilyesmi.
Remélem így kicsit érthetőbb volt?
Valimt amit írtam hogy leállítottam,újraindítottam és akkor már nem csinálta.
A másik ügyben: nem lehet hogy feszültség ingadozás miatt játszik a fordulatszámmérő? akksi jó? Töltés jó? Feszültségszabályozó jó? stb..
Ezt a részt így nem tudom elképzelni, hogy mire is gondolsz:
"Ami idegesít hogy egy kis "gázfröccsöt" adtam neki és amikor esik vissza a fordulat olyan mintha kihagyna a (gyujtás)*,megtorpan egy pillanatra vagy mi."
Nézegettem az ebay-en cuccokat van is ami tetszik csakahogy visszaolvastam nem egyszerü a beüzemelése!
De lehet felveszem a kapcsolatot "részletjankó"-val hátha tud segíteni!
Más.
Ma felfigyeltem egy érdekességre.
Lámpánál állva a fordulatszám néha ingadozik,ugral viszont lehuzott ablaknál nem hallható hogy változna a motorhang.
Hazaértem,leparkoltam és egy picit még mindig játszik a fordulatszám mérő.
Ami idegesít hogy egy kis "gázfröccsöt" adtam neki és amikor esik vissza a fordulat olyan mintha kihagyna a (gyujtás)*,megtorpan egy pillanatra vagy mi.Többször is probáltam és csinálja.
Majd vártam kicsit hogy hüljön a turbo aztán leállítottam.
Újraindítás után nem jelentkezett.
De érdekes hogy semmi rendelleneset nem éreztem menet közben!Folyamatosan húz a kocsi nincs kihagyás.
Jah és tegnap lett teletankolva. :)
Lehet kéne bele valami tisztító adalék?
Ami még fontos 2.0Mjet "olajkályha"!
Várom az ötleteket!
Üdv
* "Tudom dieselnél nincs gyujtás csak az érzet olyan mintha kihagyna!"