Bár, legutóbb, mikor a kuplungot molesztáltam, átnéztem a váltórudazatot is, meg azt a bakot is. Elváltozást nem vettem észre rajta, esetleg, hogy kicsit megereszkedett. De, ezt a motor és a váltó súlyának tudtam be. Fém nem érintkezik fémmel...
A vízszivattyú szilentje... Hm, van olyan is?:-( Bocsánat a tudatlanságomért de, ez az első Skodám...
Januári vásárlás után, tegnap meghajtottam a Feliciamat... Írtam korábban a szelephimba-fedélnél, az olajveszteségről. A minap meghúztam. A kulcs, saját súlyától elfordult!:-(
A tegnapi út utáni tapasztalat, megszünt az olajveszteség! Még ráfér majd egy takarítás...
A kuplung nyűgje fennáll, azt hiszem kábelt cserélek rajta... Aztán, ráhajtottam egy meredek kaptatóra, kockaköves úton. Egyedüli szakasz volt, ahol jelentősen túllépte a 90 fokot! Pirosba nem ment. De, egy bunkó megállt előttem és, egyesben már nem lehetett akkorát gyorsítani, hogy kettesben kapaszkodtam volna tovább!:-/
A Felicia becsületére legyen írva, az eddigi autóim is megszenvedték azt a kaptatót! Van kerülő is de, most akartam látni, hogy mire számíthatok... :-) Elégedett vagyok!
Írtam még, a kormány remegéséről, alapjáraton. Indulás előtt(és tankolás előtt)adalékot tettem a benzinbe. Teljesen nem szünt meg a remegés de, korántsem olyan erős mint eddig.
A fogyasztással is meg vagyok elégedve de, van egy zavaró dolog... A tanksapka alatt, van egy szögletes nyílás. Túlfolyó vagy levegőztető nyílás. Nem tankoltam tele de, így is pancsolt ki egy kis benzint, ami szétmázolódott a sárvédőn és lökhárítón.:-(
csak a táblázat azt nem kalkulálja be hogy mi van ha a férfiember megbolondul és udvarlásra vagy nősülésre adja a fejét és beleudvarol az autóba +42000 km-t mint ahogy ez az én esetemben történt.
Mennyibe került a beépítés? Vagyis úgy kérdezem, hogy mennyiért vetted meg a bontóból a cuccot hozzá? Nehéz volt belerakni utólag? :)
Ha elfogadható áron hozzájutnék, én is beépíteném.. Más autót nem akarok csak ezért venni, főleg, ha az eladási-vételi árkülönbözet t"öredékéből" meg lehetne a dolgot oldani.
Hát azért találni még olyat ami nincs visszatekerve! :) Az igaz, hogy az enyémben 426 ezer van, de fateroméban ami 96' -os évjárat, abban garantáltan csak 64 ezer km van.
Az egyik nagybátyám tavaly nyáron vette meg egy ismerősének az apósától a Renault Clió-ját, pontosan nem tudom, de 96 vagy 98- as évjárat és 21 ezer(!) km volt benne. Egy alapos takarítás után úgy nézett ki, mintha most jött volna le a gyártószalagról! :)
Azt is hozzá kell tenni, hogy az öreg volt már vagy 83 éves, és kb. az eladás után 1 héttel meg is halt. (Gondolom az örökösök azért azért adatták el gyorsan, hogy ne kerüljön bele a hagyatékba.)
Egyébként a nagybátyám is már 70 éves és azóta kb. ezer km-t ment vele. Mondtam is már neki, ha esetleg elakarja majd adni feltétlenül szóljon nekem! ;))
1,3-1,6 os felisben gyakoribb a klíma mint a dízelesben ezt elárulom!
Nekem van klímám igaz utólag, de gyári bontott! És 1,3 mas a gépem, ettől független ha ilyenre vágysz akkor így keress vannak a piacokon még dögivel klímásak, pláne ha kintről hozod ott szinte nincs amiben nincs :) ;)
Kor 10 km/nap 20 km/nap 30 km/nap 40 km/nap 50 km/nap 01 003 650 km 007 300 km 010 950 km 014 600 km 018 250 km 02 007 300 km 014 600 km 021 900 km 029 200 km 036 500 km 03 010 950 km 021 900 km 032 850 km 043 800 km 054 750 km 04 014 600 km 029 200 km 043 800 km 058 400 km 073 000 km 05 018 250 km 036 500 km 054 750 km 073 000 km 091 250 km 06 021 900 km 043 800 km 065 700 km 087 600 km 109 500 km 07 025 550 km 051 100 km 076 650 km 102 200 km 127 750 km 08 029 200 km 058 400 km 087 600 km 116 800 km 146 000 km 09 032 850 km 065 700 km 098 550 km 131 400 km 164 250 km 10 036 500 km 076 301 km 109 500 km 146 000 km 182 500 km 11 040 150 km 080 300 km 120 450 km 160 600 km 200 750 km 12 043 800 km 087 600 km 131 400 km 175 200 km 219 000 km 13 047 450 km 094 900 km 142 350 km 189 800 km 237 250 km 14 051 100 km 102 200 km 153 300 km 204 400 km 255 500 km 15 054 750 km 109 500 km 164 250 km 219 000 km 273 750 km 16 058 400 km 116 800 km 175 200 km 233 600 km 292 000 km 17 062 050 km 124 100 km 186 150 km 248 200 km 310 250 km 18 065 700 km 131 400 km 197 100 km 262 800 km 328 500 km 19 069 350 km 138 700 km 208 050 km 277 400 km 346 750 km 20 073 000 km 146 000 km 219 000 km 292 000 km 365 000 km
2001-es, második autónak használjuk, többnyire az asszony.
Sok ilyen van a környékünkön. Mindig látok egy kombit, az összes létező extra benne van, és azt is egy hölgy vezeti. ( ALU felni, sötét üvegek, tolató radar, oldalcsík, navigáció a műszerfalon, szép üléshuzat, - ezeket látom kívülről.
lehet találni persze. csak az óra már vissza van tekerve vagy 70.000-el.
:)
na jó. nem mindenki megy annyit mint stemplis vagy én, de azért elég valószínűtlen hogy egy 13 éves autóban (enyém ennyi) 100.000km legyen. vagy ettől kevesebb.
A nagynénikémnek volt skodájuk, az első szép sárga skodájukban talán 2500km lehetett amikor leégett egy réten. mivel valami gyári hiba volt ezért a merkúr kicserélte nekik soron kívül.
A másodikat megkapták, oroszlányból eljöttek hozzánk rokonlátogatóba, majd nagymamámat felpakolva hazamentek, Környénél a Tsz traktorosa lazán összetörte nekik a vaci új skodájukat.
- A tsz vett nekik soronkívül egy harmadikat.
120-as körlámpás. ez 16 éves korában 14.000km-el porosodott a garázsban. minden hétvégén kihozták, elmenetk az 5km-re lévő telekükre, majd haza lemosták, és be a garázsba.
amikor a nővérem megvette tőlük úgy nézett ki az autó mintha új lett volna.úgy ment mint a doxa óra.
csak 1 baj volt vele: lusta volt mint a dög.
na ilyet ma már nem hiszem hogy találsz.
nekem ebben az évben már 7800km van az autóban, és csak az 5. hónapnál járunk.
ha csak 10ezerrel számolsz egy átlag autó futását akkor is a legujabb feliciában is minimum 110 ezer van.
Nem hiszem, hogy a kétszer sűrűbb olajcsere lényeges különbség lenne az üzemeltetési költségekben.
Dízel: 5l/100km - 20,8Ft /km
Benzines: 7l/100km - 29,12 Ft/km
A kilóméterenkénti 8 Ft-ból csak-csak kijön egy-egy 10.000 Ft-os olajcsere pluszban. Az már más kérdés, hogy egy több mint 10 éves dizel autó már valószínűleg túl van az élete javán, míg benzinesből azért lehet találni 100.000 km alatti futású elsőtulajos autót.
"és drága a fenntartása " Mint irtam J5-ösöm van 295000 KM rel. idén februárban kelett Fötengelyt cserélnem mert megrepedt a fötengely. 50 000 Ft bol jött ki az anyagköltség. Ebben benne volt egy bontott főtengely, csapágygarnitura, tömítések Olaj olajszürő, sőt még két alsogömbfej is. annyira azért nem olyan drága a fentartása. A mi huzos az az adagoló, ha azt kell cseréni az gáz. De szerintem szinte mindegyiknél az jelentös tétel.
7500 azt kicsit sűrűnek tartom...A fogyasztása miatt gondolkozunk rajta, viszont vannak ellene is érvek sajnos :S - S ha a 7500 igaz akkor az szerintem ki is üti a listáról a diesel felit!
Dízelesek jók kicsit kopogós de elmegy, ha jól törődtek vele szinte örökösek, lehet kissebb nagyobb gond, de ha törődve volt a géppel az meghálálja, igazából előéletet kell tudni, ha azzal tisztában vagy akkor belelehet vágni, ha marad a zságba macska akkor marad a szem és a fül, megvételkor nem mindegy hogy mentek rá az autóra X kilométert!
Dízel nagyon érzékeny pl. a hidegen pörgetésre... meg ilyen apróságok!
Konklúzió :
Jó választás az azé, nem eszik sokat viszont méreteihez, képes azé gyengécske 47 Kw de nagy a nyomaték ;)
Hja és még annyi, hogy mekkora fogyasztás várható egy ilyen jószágtól? Vegyes, városi és országúti is érdekelne (a gépkönyvi adatot láttam de az nem jelent semmit!)