" Mert neked ilyen béa karakterisztikát rajzoltak. Már elnézést." - na megint kellet okoskodni....
Ellenőrizd már légyszives hogy egy 2012-es bármekkora köbcentis diesel motor honnan kezd el rendesen húzni ( pl: Vw passat 1200-as fordulatról, Vw T5 1000-es fordulatról ), de továbbmegyek a 1.5 dci 110le-s fluence is 1200-as fordulatról húz. Biztosan a bénán rajzolt karakterisztika miatt.
"Ha megváltoziik a motor hangszíne, az szinte biztosan azt jelzi, hogy valami nem optimálisan működik." - gondolkozz csak mélyen. "Szinte biztosan" nincs semmivel gond, mert a feltettük gépre, kiolvasták oda-vissza ( különös figyelmet fordítva a befecskendezés és a turbónyomás adataira - minden adat a gyári határértékeken belül volt természetesen ), nem volt hiba sehol. Tudod miért erősebb a hangja? A PILOT befecskendezés időzítése miatt! Két megjegyzést fűzött hozzá a szervizesember a lekérdezés eredményéhez: a biztonsági öv kontroll hangjelzése ki van kapcsolva és a tempomat műszerfali kijelzője aktiválva van, viszont a gyári adatok alapján és vizuálisan ellenőrizve ( nincs a kormányon gomb ) nincs bent tempomat ( de van, a kézifékkar feletti műanyagba applikálva ). Innen tudom hogy elég alaposan átnézték számítógéppel az autót, mert ez a két fentebb említett dolog nem kerül automatikusan ellenőrzésre, elég sokat kell lépkedni a könyvtárszerkezetbe lefele ahhoz, hogy ezeket az opciókat ellenőrizhesd.
Na ezért ez nem ördögtől való művelet ám. Nem magától a felhúzástól megy tönkre a turbó, hanem attól hogy esetleg sokkal-sokkal hosszab ideig dolgoztatod így, mint gyári programmal ( gyári állapotban kb 1800-as fordulaton lehet valami kis nyomást, aztán 2000-től megindul szépen és max 3000-nél elváltasz, húzott állapotban meg 1200-tól harap akár leszabályozásig is, az első esetben 1800-3000-es tartományban forog teljes erőbedobással a turbó, húzva meg 1200-4000-es skálán ). Nehéz volt megszokni hogy nem lépem le 1200-nál. Én úgy használom hogy 1200-tól finoman adagolok, ez a városban és országúton tökéletesen elegendő, ha meg menni kell akkor 1800-től lelépem és nincs gond semmivel. Ami változni fog, az a motor hangja. Erősebb és kopogósabb lesz a vezérlés átírása miatt ( de egyáltalán nem olyan hangos mint egy pd tdi ). Ha kihasználod a tuning minden előnyét akkor nem fog kevesebbet enni, de ha nyomatékből gyorsulsz és marad a szokásos tempód, akkor kb 0,5 literrel kér majd kevesebbet. Viszont az 1.9 dci-ket bárhol, bármikor elég könnyedén meg lehet majd "enni".
Igaz az enyém megane ( és igy 190000 km körül köszöni szépen jól elvan chippelve is ) de érdemes kattintani a leírásra, majd a több megjelenítése - re.
Batman: Én személy szerint nem csippeltettném. Ha nem figyelsz, akkor könnyen mélyen a pénztárcádba kell nyúlni, mint ahogyan Zsuppin kolléga is finoman célzott rá. Etől függetlenül Te egy tapasztalt, öreg motoros vagy, lehet, hogy előnyét is kihasználhatod. Ha csak és kizárólag Te vezeted, akkor lehet, hogy beválhat.
Más:
Nem kell valakinek egy garnitúra 195/50-R15 nyárigumiszett? Egy szezont még tutira elmegy.
Köszönöm mindenkinek az eddigi segítségeket. Nyelvi CD-t már találtam tegnap, de kiköpte a meghajtó. Most kiírtam egy update CD-t, amivel 5.00-ról 5.30-ra frissítettem a sw-t és így már a nyelvi CD-t is elfogadta.
Örülök, hogy van egy ilyen népes fórum. Biztos lesznek még kérdéseim. Jó tudni, hogy ide bármikor jöhetek...
Meg egy kerdes. Altalanos jelenseg vagy csak az en kocsimban tunik zajosnak a kijelzo, pontosabban pont abbol az iranybol jon zaj. Kb. olyan mint egy laptop hangja, amikor a ventilator mukodik benne.
Sziasztok! Van valakinek leirasa az elso lokharito leszedesorol? Vagy csak egy rovid leiras, hogy hol vannak a kritikus pontok es hogy milyen specialis szerszamok kellenek hozza. Koszonom.