A legtöbb buszfotósnál szögreakasztva pihen a fényképező, mert tetőig mocskos buszt nem igen szokás fotózni. A tél velejárója a kosz, inkább olvasgasd vissza a topikot.
Eladóvá vált 4 darab Ikarus típuslap (250-angol nyelvű , 256-angol nyelvű ,55/66-magyar nyelvű ,280-német nyelvű ) és 15 darab kártyanaptár , amelyektől egyben szeretnék megválni!
Moszkvában a 19 garázsból mindössze 3(!!!)-ban vannak már csak napi kiadású 280-asok. Kettőből selejtezték az utolsókat is, a többiben pedig tartalék állományt képeznek. 2010. januárjárban még 832 darabos (2009 telén 1100 fölötti darabszám) állomány volt, szinte kivétel nélkül aktív, dolgozó kocsikkal. Most 226 kocsi képezi az állományt.
A múlt héten csütörtökön végre sikerült beszereznem egy digitális fényképezőgépet , nem is haboztam elmentem csütörtökön és felkerestem Zalaegerszeg 3 darab Ikarus 415-ösét , sikerült is lekapnom őket a Kertvárosi buszfordulóban !
Íme a képek , és végre digitális fényképezővel : )
280.17 altípus Volán relációban 1978-1990-ig volt. Ezekben elöl Sirokko 268.03 (vízmelegítő), az utánfutóban Sirokko 262 (légfűtő) volt beépítve.
Vízmelegítő csak az elővárosi-helyközi típusokban volt (280.17-280.54). Azt nem tudom, hogy ezekben elöl a termálfűtés is megvolt-e és a vízmelegítő annak a teljesítményét fokozta, vagy ilyenkor a termál elmaradt. Erről majd valaki kiokosít minket, aki látott is ilyet közelről és nem csak papírból okos, mint én :)).
A városiakban elöl csak termálfűtés volt, az utánfutóban pedig Sirokko 262 légfűtő.
Azoknak null fogalmuk van a buszozásról. Abban az időben még a sofőrök hozták el a buszokat Székesfehérvárról, legalábbis ide hozzánk a Volánhoz a 415-ösöket, megváltás volt a 260-asok után, amikben alapjába véve "semmi" fűtés nem volt.
Most ez hülyeségnek tűnhet, de ezek világi autók voltak (415) akkor a rendszerváltás után, akármilyen bénának tűnik manapság a mai világban.
Én sem szeretem a sok holttere miatt, de az igénytelensége miatt téli napokon vígan jön ki a garázsból 2013-ban is.
Egyéb megfejtő hiányában megnyerted a szatyrot ( már ha kell neked .?.) !
Az nyilvánvaló volt hogy az Ikarus önmagában nem lehetett 100 éves, csak az elősztorit nem ismertem. Ilyan ez,mint hogy a Csepel művek is volt Mákosi Rátyás, előtte meg Weiss Manfréd, aztán mégis egynek tekintik az egészet...
A szatyor nagyapám cuccai közül került elő, eléggé mélyen volt, szóval abszolút elképzelhető, hogy az öreg még valamikor '95 környékén tette el. Az anyaga sem a mai elporladós, meg maga ez a 3 nyelvű feliratozás is annyira jellemző volt a '90-es évek elejének a nyugati irányba történő nyalakodására...
Hogyan tudnám odaadni ?
Én Budaörsön lakom, néha járok be Pestre ide-oda, meg vidéken is erre - arra. Keress meg priviben, hogy hol tudnánk találkozni, vagy hogy inkáább adjam fel postán.?.
van esetleg valakinek képe bkv-s ikarus 405ös vezetőfülkéjéről, külön a műszerfalról, és a vezetőfülke elválasztó faláról (az első ajtó felőli része érdekel főleg)?
Ezeket el bírnám nézegetni egy darabig, ha van, ne tartsd vissza. Azzal az iskolajárattal hányszor mentünk uszodába anno még alsósként. A másik hozzászólásban a 266-osok sem semmik.