Köszönöm a válaszokat. Akkor inkább úgy döntöttem, hogy eladom egészben, vagy részenként. Ha valakinek kell valami belőle, vagy az egész, ide írhat: klmnpter kukac gmail pont com. Postázni egészben nem fogom. Irányár egészben:13000 Ft. Személyesen Szolnokon átvehető.
Hát itt nállunk már régebben is azt csinálták hogy csak ismerősöknek engedték meg a guberálást!Annyiból jó nekem hogy én bármikor bármit elhozhattam(nem ingyen)meg most is!Igaz évente talán ha 3xvagyok méh-telepen,akkor is inkább viszek mint hozok!!(-: Amúgy onnan vettem az IFA-ülést a robi utánfutóra,meg onnan van a gyári Robi utánfutóm is!
Nem vagyok eléggé jártas ezekben a témákban, ezért naiv a kérdésem, hogy nem ismerem fel a gépezet darabjait, gondolom kereskedelmi darabokból van összeépítve ez a kistraki! Merem ezt azért kérdezni, mert van egy Robi 156-osom, ami jó rotálni, de szeretném valami erősebb munkára is fogni!
Üdv!Itt vannak a képek!Várhattam volna még egy kicsit mert holnaptól mutattya az esőt ide,elég kiadósan!Eddig meg nem mutatott egy csepp csapadékot sem!Na mind1!Már nemsok van hátra!
Köszönöm.....egy honda replika motorom van nekem is ami egy faapritót hajt elég ügyesen.Azért is kérdeztem mert itt ugye nincs akkora fordulat mint egy 2üteműnél és azért
szeretném azt megoldani,hogy ne kelljen személyautóvan vinni az apritót.Vinné az magát és majd átszerelném a tett helyszinén.
Üdv!Már nekikezdtem a szántásnak,de az esőt várom mert nagyon porzott az eke után a föld!(-:! Igen majd csinálok képeket meg videót is ha kell!Hát a regulátor meg az eggyik pillanatról a másikra meghibásodott!Leálítottam a traktort és rá kb:fél órára beindítottam,be is indult alapjáraton ment és hiába húztam neki gázt semmit nem reagált!A Gázkar jó a gázszabályzó szerkezet jó,a regulátor rugó megint jó!A röpsúlyos regulátor kerékkel lehet valami gond mert annyira feszíti vissza a pillangó szelepet alap helyzetbe hogy egyszerűen lehetetlen neki gázt adni!A regulátor rugót helyettesítettem 2db befősztes gumival agyonra megfeszítve és úgy sem!Ezek után fogtam a motort ketté szedtem kivettem belőlle a regulátor kereket,semmi hiba nem látszódik rajta mozog rendesen de azért átmostam benzinbe is vissza raktam bele és ugyen az a hiba,és a regulátor tengelyen a regulátor kar sem fordult el!Úgyhogy utánna meguntam és tettem rá egy léglapátot beszabályoztam a fordulatot és kész!
Nem indul a tragacs Robi 50. Az az ötletem van, hogy lehúzom a műanyag benzincsövet róla és a motor felé belenyomok WD40 et. Mit szóltik ehhez az ötlethez? Rosszabb már nem lehet, nem?
nekem is terra t-20 am van én 40 es keveréket használok hozzá. én is kerestem már rajzokat és kezelésit hozzá a neten találtam is 2-3 ezerrért de én csak a munkagépek kezelésiét vettem meg.(mj-5)
megpróbáltam ezt a rugót visszarakni, háááát... elsőnek az tűnt fel, hogy a rugós véget mintha már valaki baszkurálta volna, mert olyan ide-oda hajlítgatott volt. a másik végét meg beakasztottam, talán úgy, ahogy a linkelt képen az xm60ason van. beindítást még nem próbáltam (apropó: milyen olaj kell ebbe? benzin sima 95ös, gondolom. más egyebet kell tölteni valahova?) ami fura picit, hogy a gázadagolót minimum állásba rakva (nem stop) feszül csak picit a rugó, illetve húzza vissza a gázadagolót, ha már nagyobb gázt adok, akkor gyakorlatilag csak lötyög a helyén, és pl. el nem tudom képzelni, hogy a felső tartományban mi szabályozza a gázt... ránézésre meg tudná valaki mondani, hiányzik-e valami? sógorom elmesélése alapján egyszer csak menet közben elment a gáz, és levéve a fedelet, a rugó ott lötyögött kiakadva.
Nagyon fáj a szivem egy Robi 250 t-re!Van itt nállunk a tüzépen egy eladó,nagyon jó állapotban:11,5Le-ős Briggs motor van rajta,önindítós,világítás,gyári keréksúlyok+orsúly,kapa,5.00x12 es pirelli gumis kerék,váltva forgató eke,töltő eke,sorközművelő kapa és utánfutó:250000Ft-ért!
Üdv!Nem akarlak elkeseríteni de már javítani kellett mert valami baja lett a mechanikus regulátorral!Úgyhogy átalakítottam léglapátosra azóta tökéletesen működik ismét!Pont nemrég hagytam abba vele a kukorica szár hordását két kocsival!Jó mert nemrég vittem le vele nagymamámhoz egy 4-5mázsás széna körbálát az volt a második kocsira téve az elsőre meg kukorica szár!(-:!Faterom vett tegnap egy Husqvarna kapálógépet 135000Ft-ért előrre-hátra megy 5Le-ős Subaru motor van rajta!
Mérd meg a két csapszeg furatot és a hosszúságot,meg a szélességet,énis megmérem és ha stimmel akkor postán elküldöm vagy valami!http://agrooroszi.hu/index.php?action=details&id=290&cid=65&csid=102 !Vagy rendeld meg innen 3080ft és újj meg 1500Ft a postaköltség ha gondolod!De ha nem akkor én nagyon szivesen oda adom nem kérek érte pénzt csak a postaköltség árát ha jó!?
A regulátor kar tengelyénél engedi az olajat. Az olajszint rendben, nincs túltöltve. Ha jól láttam, nincs benne szimering, mármint a regulátor tengelyen. Most annyi benzint eszik, mint olajat.
Mit lehet tenni? Nagy az olajnyomás? Hogy lehet csökkenteni?
örököltem apósomtól egy robi116-ost, b&s quantum xm45 motor van rajta.
valami rugó ki van akadva a gázadagolónál (ha kell, lefotózom), emmiatt nem tudom használni.
van valakinek esetleg ilyen, és le tudná fotózni vagy leírni, hogy hova és hogyan kell ezt visszaakasztani? (remélem nem hiányzik belőle semmi, a motor letöltött robbantott ábráján nem láttam olyat, ami ne lenne meg...)
Sziasztok! Van egy RK 02-es Briggs Quantum 4hp motoros kapám. Miért nem tudok rajta alapjáratot állítani? Melegen próbáltam, de 1x magas másszor meg leáll. Ha magasra állítom nyilván forgatja a kapákat, mert a röpsúly kitágul és kuplungol.
én is most szereztem egy ijen gépet ha szabad kérdeznem te mijen gyertyát hasznász? mert ami a gépkönyvibe van hozzá irva ojat a világon se lehet kapni.elöre is köszi .
Üdv!Hát igen ez olyan mint régen a gőzeke!Ennek szerintem semmi értelme!Meg ha megnézitek a föld már eleve megvan egyszer művelve és azt durják át!Csak a gőzeke annyiban külömbözött hogy az oda vissza járt!
Szerintem nem fogja bírni, a szántáshoz nagy öntömeg kell és ehez megfelelő teljestmény.
Főleg a kötött talajhoz....
Robi151-es (váltós), vagy a 250-es, maxra lesúllyozva, jó motorral, ugyes gépkezelővel és sok szenvedéssel már már használható szánásra, vagy inkább szántogatásra.
Van egy KF-04 Sprintem 3,75 Le, vettem hozzá felezőt meg ekét, de sajna nem bírja a kötött talajt. Ma kaptam egy javaslatot, hogy tegyek rá körmös vas kereket meg súlyokat. Közben nézegetek egy KF Quantum 55-öt, hogy legyen mivel szántani, hátha ez bírja.
Kérdésem: hogyan tudnék a 04-re súlyt felrakni (képekért hálás lennék), és van-e valakinek tapasztalata a szántás terén ezzel a típussal?
Mielőtt bontanád a motort meg kell találni, hogy pontosan hogyan jut a keverék a kuplunghoz. Tömítőkeszletet Debrecenben Zilahinál, vagy a Széchenyi utcán a buszállomás mellett tudsz venni. Ha nincs, akkor Nyíregháza Agroforg telefonszám: 06/42 500-224 Kállai út. Benzincsapot meg bármelyik autósbolban kapsz Simsont.
Tapasztalatból mondom, (igaz nem Sprint motornál, hanem 5LE vízszintes tengelyű Briggsnél) hogy a karbiban lévő gumimembrán piszkosul meg tudja viccelni az embert. Legutóbb nekem füstölt, ugrált kínlódott, majd membráncsere után elmúlt. Az 5 lovasba valami 280Ft volt, a régi meg kilyukadt. Azóta No problem.
gcv160-as Honda motorral bajlódok. Durván oszcillál, hullámzik a fordulatszám minden fordulaton. Governor csinálja. A karbit már kipucoltam. Van valakinek ezirányú tapasztalata?
Elnézést ha rosz helyen érdeklődöm, de szeretném a segítségeteket kérni.
Egyik ismerősöm kérte segítségemet, 1 szevafém Rk-02 -es hajtóműre tegyek fel 1 B&S Sprint 40-es blokkot.
Mondom én mi sem könnyebb, mivel nem új Blokkról volt szó olajcserével kezdtem na meg a szokásos karbi tisztítással.
Össze szereltem rátettem a hajtóműre és beindítottam, erre kékes füstöt kezdett köpni de az 1 idő után eltűnt. Megnyugvás képpen levettem a hengerfejet na azt a látványt nem kívánom senkinek( takarítás összerak) erre most meg fekete füstöt okád de nagyon.
Ismerős az eset,múlthéten ez történt velem is.:-)Kiszáradt a karburátor és a szelep,amit az úszó működtett,beragadt.Nem nagy gond csak kellemetlen..:-)
Sziasztok ! Nagy szükségem volna a segítségetekre, előre is megköszönném. Vásároltam egy MTD205 ROTÁCIÓS KAPÁT Most telt le a jó tálás. Tavasszal be fejeztem vele a kerti munkát jó ideje nem használtam . Akor tökéletes volt, de most fel töltöttem benzinnel, be is indul csak folyik a karlburátorból rendesen az üzem anyag. szerintetek mi a baj ? Az úszó nem zárna valamiért ? Volt már valaki hasonló helyzetben ? Műanyag úszója van nem tudom az meghibásodhat e még nem volt időm átnézni teléjesen . Amit az úszó működtet szelepet még esetleg erre tudok gondolni .
Igen. Két-két kapataggal használom, kerék nem kell rá. Burkolat nélkül is működik (ami gyakorlatilag egy-egy lemez a kapatagok felett), de összeveri homokkal a motort.
Olvastam, hogy találomra bekötöttél néhány vezetéket. Ezekből az egyik a leállító is lehet, lehetséges azért nem indul.
a probléma az hogy ha adok neki gázt akkor felpörög aztán magától leesik a fordulat, majd újra felpörög. így ingázik. milyen időpontban kereshetlek? bármikor? Jövőhéten felhívlak, mert most holnap elutazom és csak jövőhéten jövök haza! előre is köszi!
Hali! rég nem voltam erre nemsok időm van mostanság!
Rex akkor tudsz nekem mondnai egy jó szerelőt nyíregyen aki nem dolgozik túl drágán és ért a terrákhoz? vagy ha van időd te is megnézheted, csak monnd a tarifát!:)
Ezt akartam neked ajánlani 150000Ft-ért hely kihasznátság miatt volt eladó,de már elkelt!Már csak azért gondoltam volna mert most ha megveszed a szentkirályi dragont,gondolom olyan 120000Ft-ért,ahoz még veszel 2db 5.00x12 es kereket már ott is vagy hogy 150ezer ft,vagy még lehet több is!Na de így már mindeggy!
Többet megyek vele én is azt lehet mondani mint rotálok!Igazad van mert a nagyobb kerékkel egy kicsit veszít az erejéből,de 1-2mázsát nem fog megérezni,annyit könnyedén elhúz a nagy kerékkel is!Én már vittem vele 5mázsa fát,4mázsa műtrágyát föld úton!Annál a súlynál már érezhető hogy erőlködik a motor,de viszont mivel hogy gyorsabban megy így lendületesebb is és könnyebben átszalad egy gödrön vagy huppanón!Ha meg úgy látom akkor lefelezem a sebességet!Van itt nállunk is a tüzépen egy eladó Robi 250T,de azon 11,5Le-ős Briggs motor van,önindítós,utánfutóval,kapával,váltva forgós ekével,sorközművelővel és töltő ekével eladó 250000Ft!!!
Ez mindíg rajta van a traktoron!Ez úgy működik hogy kettes ékszíjtátcsa van a hajtó tengelyen és a hajtott tengelyen is!Annyi az egész hogy át kell rakni az ékszíjat egyik tárcsáról a másikra ez kb egy fél perc!
Bocs, de azt még elfelejtettem megkérdezni, hogy ezt a felező masinát hogyan képzeljem el!? Ez állandóra a kistraktorra van felszerelve, és az éppen aktuális igénynek megfelelően, egy mozdulattal átkapcsolható a lassító fokozatra? Vagy ezt a felező szerkezetet, fel és le kell szerelgetni , pl. ha gyorsabban akarsz haladni a kistraktorozáshoz akkor leszereled, ha pedig nagyobb terhet szállítasz, vagy burgonyát tölteszz, sorközművelőt használsz, akkor felszereled a traktorra? Ha így van mennyi idő ennek a felszerelése? Ne haragudj, hogy téged bombázlak a kérdéseimmel, de sokmindenhez nem értek! Vásárlás előtt jobb ilyen dolgokkal tisztában lenni, mert utánna már késő a bánat!!!
Üdv! Tegnap, volt szerencsém élőben látni egy Robi Rekord 250T-t! Hatalmas masszív gépezet, ennek is 5,00x12 -es kerekei vannak! A kerekek mérete is, erőt sugároz! Ebben még a régi 8 lóerős motor van! Azt szeretném tőled kérdezni, hogy a te 6,5 lóerős kistraktirod nem veszít az erejéből sokat kiskocsizáskor!?Arra gondolok , hogy, ugyan gyorsabban tud üres kocsival haladni a nagy kerék miatt, de ha a kocsira pl. 150 kg-ot pakolsz azt még el tudja húzni, a 6,5 lóerős motor!? Vagy ez miatt úgy legyengúl, hogy nem is nagyon használod nagyobb teher húzására? Azért kérdezem, mert lehet, hogy a Szentkirályi Dragon 6,5 lóerős Honda GCV 190 motoros rotációs kapa megvásárlása mellett döntök! Ebben ugyan nincs hátrameneti sebesség fokozat, de erős a motorja! Én többet használnám kistraktorozáshoz, mint rotálásra! Számomra fontos lenne, hogy viszonylag gyorsabban haladjon, erre kellene az 5,00x12 kerék, de az is jó lenne ha 1-2 mázsát könnyedén elhúzna!!! Bocs a sok kérdésért! Válaszod előre is köszönöm!
Robi 50 (francia 2 ütemű) -el rendelkezők vannak itt? Sikerült összerakni egyet, csak beindítani nem. Kapa burkolatot és első kereket nem kaptam, ezek nélkül használható?
Üdv!Az enyém nem ilyen az házi gyártmány!Vastag alumíniumból van!SEGÍTHETNE nekem valaki!Nem vagyok buta ember,de van amit én sem értek!A Briggs 675-ös motoromnak valami lett a regulátorával!Hiába húzom oda neki a gázt nem engedi a regulátor,tehát nagyon erősen húzza visszafelé a karbi pillangó szelepét!Nincs semmi probléma a gázkarral a bovdennal!Ha a regulátor rugót leveszem és kézzel tolok gázt a pillangó szelepnél felpörög,de nagyon nehéz tartani annyira húzza vissza!Ez belső röpsúlyos regulátoros ma már szétszedtem kimostam benzinnel a regulátor kereket meg az olajteknőt is,de semmi!Ha meg kikötöm a regulátort és össze kötöm direktbe a gázt a pillangószeleppel 0-tól a csutka gázik,akkor viszont meg semmi erő nincs benne!
Érdemes foglalkozni vele szerintetek? Sorközzé gondoltam bár azért a 151-es remmaxi gép igen magasra tette a mércét nálam az ilyen gépekkel kapcsolatban.
Légy nyugodt a csoroszlyatartó jó ha elfordul, könyebb vele dolgozni. A kilógó kábelvéghez nem tudok hozzá szólni, nem az én asztalom, pláne a Robi 50-es esetében.
Üdv!Én ezt a traktort így vettem a sebességfelező közdarabbal eggyütt,de ez rá van építve a Robi 55-ös hajtóműre ez nem gyári!Így a nagy kerékkel olyan 13-15km/h-val megy ha pedig lefelezem akkor meg egy kicsit tempósabban kell sétálni utánna ha odahúzom neki a gázt kb4-6km/h lehet!Annyit módosítottam rajta hogy elől a motor alatt lévő ékszíjtárcsát nagyobbra csináltattam!
Van ilyen többféle traktor, hondák, japán gépek, meg van kínai is, használt leharcoltak 40-től vannak, egészen a jó állípotú sok adapterres és kiegészítős gépekig, amik akár fél misibe is kerülhetnek.
Van kínai kipor, azon dizel moci van, természetesen ha veszel egy szakadt hondát azt te is fel tudód újítani, akár remotorizálni egy dizel motorral.
Szia! Igen ez az a kistraktor ami megtetszett! Köszi, hogy felraktad a videót! Gondolom akkor ez egy régebbi tipus! Láttam egy új honda F 560 -at (persze csak képen) az nem ilyen volt!
Egyébként egy F 400 -at, mennyiért lehetne venn? Az Új Hondák szinte megfizethetettlenek!!!
Szia! Láttam a traktorodról a fényképet! Láttam, hogy lassító, szerkezetre raktad rá a motort. Azt szeretném kérdezni, hogy így kb. hány km/órás sebességgel tud közlekedni!?
Illetve mielőtt a lassító szerkezetet felszerelted mennyi volt a haladási sebessége? Válaszod előre is köszönöm!
Mint már írtam rotációs kapa vásárlás előtt állok! Az interneten a youtube-n, néztem egy videót ahol megtetszett egy rotációs kapa. Sajnos a márkáját és a tipusát nem tudom megállapítani. Ebben kérném a segítségeteket. Ez a kistraktor előre és hátrafelé is tud menni! Ami legjobban tetszik benne, hogy az előre és hátramenetet, a gépen elhelyezett sebességváltó karral tudod kapcsolni! Ha jól megnézed a videót látni fogod, hogy a fiú milyen ügyesen a lábával váltja a sebességváltó kapcsolót!!! Igazi Profi. Egyébként ha a youtube keresőjébe beírod, hogy " rotációs kapa " akkor megtalálod! Kisagyas 10 töltötte fel. Ja és Magyar fiúk készítették a felvételt!!! A videóben szereplő kistraktor sárga színű, járókerékkel van felszerelve, utánfutó van utánna kapcsolva és egy sáros, földúton közlekedik!!!! Itt többször vált sebességet előre és hátramenetbe is! Ha valaki felismeri a traktor márkáját, tipusát, kérlek irjátok meg!!! Válaszotokat előre is köszönöm!!!!
Tudom, a legegyszerübb az lenne ha feltölteném ide a kisvideót, de sajnos nem értek az ilyen dolgokhoz!!!
Üdv!Én a traktoromra ilyen motort vettem és az én gépem is röpsúlyos!Ez a tipus autómata szivatós és nem kell csutka gázon indítani!Ennek a motornak is 22-es a tengelyátmérő és 50mm hosszú!190ccm és 6-6,5Le!Az ára:56600Ft!
Kösz a választ, igen Robi 50. A gépkönyv is jó lesz, biztos segít. Email: klmnpter@gmail.com Csak most ismerkedek vele, használtan vettem, szétszedve tudta csak elküldeni sajnos.
Ez egy Robi 50 ha jól látom. Gépkönyvem sajnos nincsen hozzá. A motor fonákul van a hajtóművön, az olaj felöntő nyílásnak elől kell lennie. A motortartó bilincs meglazításával körbe tudod forgatni a hajtóművön, de jobb ha leemeled nehogy eltörjön a motortartó közdarab aluja. Az alsó képeken látható csapok közül a két kisebb 10mm átmérőjű az a kapatagok összeillesztéséhez kell, a nagyobbak pedig a hajtómű vonószemébe illenek bele. Ha gondolod Robi 52 gépkönyvet tudok e-mailben küldeni, annak is ugyanez a hajtóműve, de azon Tomos motor van.
Egy francia motoros 2 üteműt szeretnék összerakni:Nem tudom, hogy a 2 vas elemet hová kell illeszteni és mivel.Vannak még csavarok és egyebek ezekkel se tudom mit csináljak. Kösz...
Jelenlegi Briggs motorok nem alkalmasak röpsúlyos hajtáshoz. A tengelyhossz alapvetően befolyásoló, de a ami szintén fontos, a hidegindító a gázkarra került a MAXi gáz után. Tehát, ha a gázkart hidegindító helyzetbe állítod, a motor teljes gázon idul és a röpsúly azonnal hajt. Nekem 675S Briggsem van (ROBI 156DM), aminek már ettől is más a hidegindító rendszere, de ez is emelt fordulaton indul. Van egy 24 éves RK-02-m is. Erre kerestem 1,5 éve új motort, mert a hajtása nagyon kiváló. Telefonon hívtam a SZEVAFÉM-et, ott tudtam meg ezeket a dolgokat.
Azért előfordulat, hogy lehet rá új Briggs motort kapni. Illetve nekem a szerelők akkor 30eFt körüli árat mondtak egy teljes generálra. HA érdekel, tudok címet adni.
Bocsi a lámaságért, de a 4HP briggs motornál melyik a levegő illetve az alapjárat állító csavar? Az alsó, vagy a felső? Egy képet is elfogadnék, illusztrálván. Köszi! Rotikapáról van szó.
Megint igaz a régi mondás. A réginek párja sincsen. Én is szemeztem anno egy uj Honda gvc rotával. Ellenben maradtam egy 10-20éves Robi 151 nél. Hidd el, ez még engem is túl fog élni. Egyszerü, igénytelen, de szuper.
Szerintem mindenképp csak röpsúlyos mocit. A legjobb ha 2üteműt teszel rá, de függ mire akarod használni? Tudni kéne róla mindent. Miről lett levéve, miért lett levéve stb stb stb.
Vettem egy hibás Robi 50 -es (francia motoros) rotációs kapát a Vaterán. Eléggé szétszedve kaptam meg, nem tudom, sikerül -e összerakni. Szolnokon van, esetleg van valaki aki itt lakik és segít összerakni? Kösz.
Helló ez egy robi 155 ösé volt ami gyárilag terra motoral szerelt de ere a váltosnak a motorát nem lehet ráteni mert más a közdarab amivel csatlakozik a hajtáshoz
Már nem használom az RK-t, mert eladtam-elcseréltem, egyébként 4x8-as kerékkel használtam. Ha csak futózásra szeretnéd használni és most kell venned én a helyedben Robi 151 Rekordot vennék. Igaz, hogy ezek már "öreg" gépek, de 3+1 sebesség van bennük, 5,5LE-s, kétütemű a motorjuk, és csigahajtóműves. Azokra fel lehet tenni az 5x10-es kereket is. Strapabíró, jó gépek, és nem mellékes, hogy 40-50 körül megkapod őket. Egyszerű és robosztus felépítésűek, egyszerű a javításuk, a váltójuk gyakorlatilag megegyezik a Robi 250 váltójával csak más a motorjuk, és majd tizedannyiba kerülnek, mint a 250 újonnan. Nekem is van itthon egy váltós is, de még teljeskörű felújításra vár. Az RK-k óta röpsúlyos Robi 151-est használok, ebben nincs csak előre, de nagyon elégedett vagyok vele.
Köszi a válaszod! Arra azért kíváncsi lennék, hogy az Rk-05b rotációs kapát mekkora méretű kerékkel használod, és mekkora a haladási sebessége!? Szoval te azt mondod, hogy minden aggodalom nélkül lehet kistraktorozásra használni a Robi 202 LX-es rotációs kapát?
Én javarészt kistraktorozásra használnám, rotálásra csak nagyon keveset! Egyébként ha ezzel a Robi 202 LX-el nem lehetne kistraktorozni, akkor a Szentkirályi Dragon 65 mellett döntenék! Igaz ez nem megy hátra felé, de jó erős, megbízható Honda GCV190 tipusú 6,5 lóerős motor van benne! Ja és ez csigahajtóműves, ezt biztosan lehetne kistraktorozáshoz használni. Arra gondoltam, hogy a motor nagyobb teljesítménye miatt, akár 5,00X12 traktormintás gumit is lehetne rárakni, igy talán gyorsabban tudna menni! Te melyik mellett döntenél? Várom válaszod!
Tapasztalatom a 202LX-el nincsen, csak az RK 05B-vel, ami Szevafém gyártmány, de szintén ékszíj-lánc hajtóműves az is. 15 évig nyűttem azokat és ez idő alatt mindösszesen egy db lánc és két szimering volt cserélve a hajtóművében, vegyes használat mellett. It értem a rotálást, futózást és szántást. Ha ésszel csinálja az ember , akkor nincs gond velük. Van ugyan itthon egy régebbi Robi 202L, de az még nincs készen. Azt csak rotálásra fogjuk használni, mert csak 3,5Le-s motor lesz rajta.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy tud-e valaki valami információt adni a Robi-202 LX tipusú lánchajtású rotációs kapáról!? Ez a gép előre és hátra is tud menni, vásárlás előtt álok ezért döntenék-e mellett! Szeretném járókerekel is használni , hogy kistraktorozhassak vele! Írtam levelet a Robix-nak amiben azt kérdeztem, hogy milyen méretű járókereket ajánlanak ehez a géphez!? A válaszukban azt írták, hogy ezt a gépet nem ajánlják kistraktorozni, mert ez csak rotálásra fejlesztették ki! Kistraktorozáshoz csak a csigahajtóműveset javasolják, a lánchajtásút nem!
A kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek ilyen tipusú rotációs kapája, és ha van használja-e járókerékkel kistraktorozáshoz? Illetve ha kistraktorozáshoz használja mi a véleménye? Nehezen akarom elhinni amit a gyártó irt, hogy nem lehet használni kistraktorozáshoz! Válaszotokat előre is köszönöm!!
Gyári , szakkönyvből néztük ki . Championt tettünk bele, mert a létező legjobb -Tudomásom szerint-és egyébként más gyertyákkal is ment és minddel ugyanaz a tünet.
Elektronikus a gyújtása-tirisztoros- és a szakik azt mondják, hogy ha az ha rossz akkor egyáltalán nem megy. Lehet még a kondi is , bár ilyenkor ugyanolyan tuti a szikra.
Van egy kisebb gépparkom Terrákból. 3 motor, T20, T19 hajtómű, alternáló kasza adapter, fűnyíró adapter, eke , töltögető kapa, borona, kultivátor, rota. Az a gondom, hogy az egyik motorról hiányzik a fél kormány. Konkrétan a szarv és acsukló rész. Esetleg nem lenne valakinek eladó? No meg egy tanksapi is kellene. Jó rá a simsoné is.
Nem forgalmazzák már sehol sem! A cseheknek volt egy gyára (Agrozet -> Agrostroj Jičín -> AGS Jičín / Seco GROUP) amit 1888-tól gyártott gépeket, aztán '94-ben egy tengerentúli multi kezére játszották akik autóipari beszállítóvá degradálták. Ma már csak 2 féle csillivilli fűnyarótraktort gyártanak : (
Kár hogy itthon nem forgalmazza senki ezt a cseh (vagy szlovák?) gépet, pedig igen szimpinek tűnik, kiváncsi lennék az árára.
Amúgy az olasz MPM kapának is van Kipor/Kama dizel motoros változata, azt itthon is árulják, az agroforgban, igaz az ára elég magas, ez is mutatja, hogy nem gagyi kínai mociról van szó, ezek a kisgép gyártók azért elég nevesek...
A tengelyátmérő az stimmel (általában) alapesetben mindkettő 25mm. A Robi 202, 151T tengelycsonk átmérője 30mm, az RK-k 25mm. A másik tényező a porvédő kialakítása, és utoljára, de nem utolsó sorban a kapatagokon lévő csapszegfuratok porvédőtől való távolsága. Mindenképpen fel kell próbálni vétel előtt. Nekem volt két RK 05B-m, egy 95-ös és egy 96-os és a két kapasort nem tudtam variálni, mert nem stimmelt a tangelycsonk hossza, és így a csapfurat távolsága sem.
Ez kérem a nálunk is ismert MF-70 utódja, úgy hívják hogy UNI System MT7-032. Baromi jó kis cucc, hihetetlen sok mindent lehet hozzá kapcsolni, az ekétől a hómaróig. Akit érdekel ezen az oldalon megtalálja az infókat:
nemrég vettem egy Robi55-ös gépet és szükségem lenne hozzá pár alkatrészre. szeretnék hozzá egy első támasztókereket, meg kapatagokat a szélső tárcsával. ha valaki tudna eladót pesten vagy környékén az ne tartsa magában:)) előre is köszönöm
Milyen talajtipus ez egyébként??Mert azért nem irigyellek ha ezt kiszántod!tavaly ősszel csináltam énis bérbe egy ilyen darab földet mint a tiéd,igaz ez homokos talaj volt tehát könnyű volt szántani és azt hiszem hogy 6óra alatt megcsináltam,ha jól emlékszem!
Nekünk 1700nm-es földünk van és azt ősszel 4500ftért szántják ki és tavasszal pedig 3000ft ért kombinátorozzák el és 4000Ftért veti el a kukoricát úgy hogy ő adja a vetőmagot is!Egyébként nagyon jó ötlet amit írtál,erre felénk is úgy csinálják a parlagon álló szántóföldekkel!Ha legyomírtóztad várjál vele hagy vigye ki teljesen és utánna vagy szántzsd ki te vagy szántazsd ki és ha azt akarod hogy szép legyen a gyeped és hamarabb meginduljon akkor robizás vagy boronálás előtt szórd meg műtrágyával dolgozd bele a földbe és utánna vezsd bele a fűmagot!Mamámnál a libák az udvaron voltak tarra rágták a pázsitot és én is robizás előtt megszórtam utánna bele a fűmag és már 1 hét múlva kezdett zöldelni nameg persze minden este egy kicsit meglocsoltam!
Mert "sosem" volt még felszántva. Régebben mindig rotálva volt, majd édesapám lebetegedése után évekig parlagon hevert. Most lekaszáltam, mikoror megindult a gyom ismét akkor legyomirtóztam és azt a javaslatot kaptam egy kertészmérnök barátomtól, hogy feltétlen szántsam-szántassam át, mert szüksége van a földnek a bemosódott tápanyagok miatt az átforgatásra. Ezt pedig a rotálás nem oldja meg. Mivel én nem igazán parasztizáltam eddig - maximum ott álltam, ahováagyatlan erő kellett - megfogadtam a tanácsát, csak megrettentem a kapott ajánlatoktól. Értek én mindent, de azért 40e a 2000m2-ért szerintem is sok, még ha utána el is boronálja. Mondjuk a Szevafémes eke 22e-ért se semmi! Meg is fogadtam, hogy ha azt mondjátok, hogy lehet, akkor veszek ekevasat és csinálok magamnak.
6.000 nm-t füvesítettem be azután, hogy művelés alatt (szántás, vetés, aratás) volt. 4-szer átrotáltam (mindig amikor elindultak a gyomok), kétszer legyomirtóztam, minden rotálás után egy deszkadarabot húztam a kapálóval, ami elsimította a területet. azóta a szomszédaim csodálják a gyepemet.
Mint láthattad, lehet rotációs kapával is szántogatni, de abban megegyezhetünk, hogy speciel neked nem igazán érdemes belevágni mert:
- anyagilag nem éri meg a szükséges eszközöket (felező, eke, súly) megvenni egyetlen szántásra
- a te hardvered simán bírná, van egy baromi tartós RK hajtóműved (becsüld meg, mert ilyet manapság nem kapsz, a mostaniak törnek, kopnak szakadnak!), a kuplunk is bírná (a videón a betonkockával terhelt Robi 151T Rekord is röpsúlyos) meg van egy újszerű príma motorod...de kár kockáztatni az épségüket, mert esetleg egy jó kapálógéped se lesz!
Az én gépemen most 6,5Le-ős briggs motor van és egy ékszíjmeghalytásos közdarab felezővel,meg 5.00x12 es traktormintás gumis kerekek!Amikor szántok vele felteszek még az orárra+20kg súly és így nem kapar el!Az én ekém is teljesen házi készítésű még az ekevasat is mi vágtuk ki kazánlemezből!Íme pár kép:
Lehet!Kell hozzá egy sebességfelező közdarab meg kb 50kg-pótsúly ha a 4.00-8 as gumis kerékkel akarod csinálni mert az könnyen elrugja magát!Nekem is röpsúlyos kuplungom van meg robi 55-ös hajtómű és azis bírja!
Az IGEN!!!40000FT?????Normális?A 2000nm az 560-an négyszögöl!Nekünk 470 négyszögölunk van és azt szokta a traktoros 4500Ft ért kiszántani 82-es mtz-vel!
No most akkor lehet, vagy sem? :) Bizonygatjátok, hogy nem lehet/nem érdemes és közben mindenki csinálja...
Mi a gyenge pont?
- A csigás áttétel? Azt nehezen hiszem.
- A röpsúlyos kuplung? No ezt már inkább... Volt vele valakinek valami konkrét gondja?
- A Honda GCV160 moci? Ezt is nehezen tudom elképzelni, mert ég és föld az előd Briggs-el szemben. Ahogy elnézem a legtöbb kis váltós traktoron ettől soványabb motorok vannak...
Köszi!Igen volt az enyém marci 55h-volt!Hát próbáltam azzal is a szántást,gumiskerékkel és sebességfelező nélkül de sokat rá kellett segíteni a gépre!Ki akarom majd próbálni hogy a fűnyírós kistraktor elhúzza e a kis ekémet!Kíváncsi vagyok rá mert 5mázsa fával simán szaladt!meg valószinű hogy majd a télen átalakítom traktor alakúra!Ilyesmi elképzelésem lenne:Nem pont ilyen,de hasonló!(-:
Nekem a 4Le-ős briggs motor 1óra 15-20perc alatt 1liter benzint szántásba meg robizásban is eggyaránt!A 2ütemű motor szerintem többet eszik mint a 4ütemű!Igaz a 2ütemű motorok jóval strapabíróbbak!
Üdv!Én is elég sokat szántok ősszel!Ha jól be van állítva az eke nyugodtan el lehet engedni a traktor szarvát megy magától:Íme az én videóim!Ez most készült a nyáron körbe szántottam a kukoricást!
Bocsi, hogy beleokoskodok, de ha lovas emberrel beszélnél, akkor biztos vagyok benne, hogy bő harmad áron kiszántja neked a terepet, már persze ha nem rétet kell feltörni. Véleményem szerint ha füvesíteni akarod, akkor nem biztos, hogy jó neki a mély szántás, vagy hagyni kell ülepedni a talajt a fű vetése előtt.
A Robi felező kompatibilitását nem tudom, de szerintem nem csak a tengelyméret számít, így elég kicsi az esélye, hogy jó a szevafém hajtőműhöz.
A súlyok a megfelelő tapadást és a kiegyensúlyozást segítik. Egy komoly ezköznél az eke-függesztés és az orsúlyok állíthatósága megteremti a lehetőséget, hogy úgy ki lehessen egyensúlyozni a gépet egy adott szántási mélységhez, hogy a 150 kg-ra felsúlyozott gép szarvkormányt nyugodtan el is lehet engedni, a gép irányatása gyakorlatilag kislánynak való gyerekjáték. Csak az a baj, hogy ez már nem a rotációskapák terepe.
Itt van még egy videó, amiben a végén teljesen kezdők szántanak,remélem értesz csehül :)
"a gép orrára erősített - talán beton - tömböt" szia ne haragudj h idézlek de az a gép elején az nem súly hanem a 3 dik kerék ami arra szolgál h azon tudod tolni a gépet !! és nem tudom hány hektáros kerted lehet amit több mint 40 ezer ft ért akarnak felszántani !!?? mert amit 1 nagy traktor felszánt neked 40 ezerér 12ezer /ha áron az annyi mint 3.3 ha te azt a rotáciodal 2évig fogod szántani meg 100liter benzinel és 3 rotát használsz addigra el!!!!!üdv!!
A fordulatszám-probléma jól mutatja magát. Érdekes viszont, hogy a videón nem bajlódnak körmös fémkerekekkel, nekimennem csak úgy, némi plusz súly applikálása után. A második videón jól látni a keréksúlyok mellett a gép orrára erősített - talán beton - tömböt. Nem kicsit vagyok tapasztalatlan földművelésben, eláruljátok, hogy a súlyozás pontoson mit szolgál?
- Kiegyensúlyoz? - Leszorít, hogy mélyebbre tudjon szántani az eke?
- Esetleg azért van, hogy ne forogjanak meg a kerekek? Ha körmös fémkereket használok, akkor nem kell (ennyi) súly?
Az az igazság, hogy több, mint 40000.- Ft-ért akaja szántani a srác a kertet, amit sokallok - ezért is indultam el ebbe az irányba. Nem idegen tőlem a fémmunka, teljes felszerelésem van - autószerelő lennék eredetileg - ezért arra gondoltam, hogy veszek egy ekevasat és elkészítem magát az ekét. Bevallom őszintén a Szevafémnél és a Robix-nál látott körmös fémkerek elkészítése sem riaszt el - szeretek barkácsolni. A videók alapján úgy látom, hogy abszolút abszolválható a szántás.
A lényeg, hogy érdemes-e megvennem a Robix felezőjét, azonos-e a tegelyek mérete?
Szia. Ezzel a géppel legfeljebb csak homoktalajon próbálkoznék szán-to(!)-gatással, mert baromi hamar ki lehet nyírni a masinát. A te esetedben viszont mindenképp felejtős a projekt, mert minimum szükséged lenne egy sebességfelező hajtóműre, ekére, egy pár körmös-vaskerékre és lehet, hogy némi plusz súlyra is. Nos ezek akkora összegbe kerülnek (csak a szevafém felező 43ezer), hogy ebből az összegből többször is megszántják neked a 2000 m2-t, pedig, ha jól értem, csak egyszer kell, mert jön a pázsit. : )
Aha, ahogy keresgettem a témában találtam válaszokat is: Ha midnen igaz, gumikerékkel és lassító áttétellel szántanak. A Szevafémes lassító azonban alsó hangon 43000.- Ft.!
Találtam az expressz.hu-n egy Robix LR-56 lassító reduktort - így az lenne a kérdés, hogy a már említett Szevafémes rotátoromra felszerelhető-e ez a tartozék?
Van egy tökéletes állapotú Szevafém röpsúlyos-csigahajtásos rotátorom, pont olyan mint ez ITT a videón. Annyi különbség azért van, hogy már nem a régi Briggs motor van rajta, hanem egy új 5,5 LE Honda. Remek gép, csendes, erős, könnyen indul és emellett sokat bír - teljesen elégedett vagyok vele. Van hozzá ilyen gumikerekem és töltőekém is, ezeket krumplizáshoz használtuk, míg a szüleim aktívan kertészkedtek. Úgy alakult azonban, hogy a szokásos kapálás mellett egyebekre is használnám: Fel szeretném a kb 2000m2-nyi kertemet szántani vele az ősszel, mert megszüntetem a háztáji kertészkedést és gyepet vetnék bele. Találtam is hozzá szántóekét a Szevafémnél, de kételyeim és ezzel együtt törvényszerűen kérdéseim is lennének.
Mivel szántunk? A gumikerekek vagy a kapafejek vannak fenn és amögé, a csoroszlya helyére kerül az eke?
Nekem gyorsnak tűnik a kimenő forulat, ahhoz, hogy lehessen mögötte menni, szerintem inkább futva lehet követni a gumikerekekkel. Ha csökkentem a fordulatot akkor vajon a röpsúly át tudja adni a nyomatékot ami szükséges a normális mélységű szántás elvégzéséhez? Mik azok amire oda kell figyelni egy ilyen kombináció összerakásakor? Ajánljátok egyáltalán ezt a módot, vagy inkább béreljek fel egy hagyományos traktorost?
nemrég vettem egy Robi55-ös gépet és szükségem lenne hozzá pár alkatrészre. szeretnék hozzá egy első támasztókereket, meg kapatagokat a szélső tárcsával. ha valaki tudna eladót pesten az ne tartsa magában:)) előre is köszönöm
34°ba szép is lenne munkavédelmi cipőbe krumplit szedni ! xD Meglepődtem a termésen mahógam is , de a Kleopátra burgonyafajta elég jo . Nyár végén kiszedem az Aladin-t is , ha az alatt is lesz bőven akkor szép igazán az idei termés .
Üdvözlök mindenkit!1000év meg 1nap hogy nem jártam itt!Mi ujság zajlik az élet a fórumon?Kaptam a szomszédomtól egy ráülős fűnyírót csak úgy ajándékba!Majd csinálok rólla képeket és teszek fel némi alakítást már végeztem rajt a két hátsó kereket körmösre cseréltem!Le is teszteltem 5mázsa fát simán elvisz!5sebesség van benne előrre+1 hátra és az én régi 4Le-ős briggs motorom!
Ok, de ez már csere érett. Nem érdemes reszelni, mert a csorba résznél kiugrik a lánc, és annyi mindennek. Ezen nem spórolok!!!! A reszelési útmutatót pedig megköszönöm.
A vezetőlemezt kézi reszelővel meg lehet reszelni, persze nyilván függ az állapotától, ezt te látod, majd lefényképezem a reszelés leírását, valahol egy régi mcculloch gép használatijában van. (bár nem is olyan régi, max 10 éves)
A gépem egy Sahs Dolmár 120-as. A lánc még uj, 1x volt élezve, de a vezető meg van égetve, és ki van csorbulva. Ezért kéne másik. Az előző tulaj szart rá nagyívben. Van nállunk egy barkácsbolt, árul Oregont, majd átviszem a régi lapot és öszenézzük, meg rápróbálom a láncot is. Köszi a tanácsot.
A legfontosabb, hogy a láncfeszítő furat és stimmeljen, ez úgy a legegyszerűbb, ha elviszed a régit és hozzánézed az újat.
Ha találsz olcsó és jó vezetőt, de a furat nem stimmel, akkor némely esetben át lehet alakítani a furatot.
Ajánlom az agroforgot, akik a windsor vezetőket forgalmazzák, az oregonhoz tartozik, de annál jóval olcsóbb.
A hermes meg a carlton-t forgalmazza, az is olcsó az oregonhoz képest.
Egyébként a normálisabb boltokban van egy nagy könyv, ez majd minden nagy márkánál létezik, amiben szinte minden láncfűrész benne van, hogy milyen vezetőlemez és lánc kell hozzá, természetesen a gyári méretekekkel.
Milyen fűrészed van?
Át lehet ám alakítani másmilyen lánc-vezetőlemezre is, ha nem cserélhető betétes a lánckereked, akkor azt érdemes lecserélned cserélhetőre, mert úgy sokkal olcsóbb azt cserélni, a cserélhetőnél külön van a lánckerék, a nem cserélhetőnél egybe van a kuplungharanggal.
Manapság sajnos nem is a termékek árával van a gond, hanem hogy elmenni érte elég sokba kerül, és az már annyira megdrágítja a dolgot, hogy úgy már nem éri meg, postával küldeni meg megint irreális költség.
Gondolom 10-ért odaadják, ennyiért tőlem biztos nem vehetnéd meg :) szóval korrekt ár ez, hisz nincs kockázat, a keréksúly nem tud elromlani. Én úgy emlékszem, hogy 2x30 kg.
Igen, pont ezt az egyte találtam én is, az új árához képest olcsó, de biztos lehet néha ennél még olcsóbban is találni, ezért is kérdeztem, hogy mennyi szokott az ára lenni.
Én ettől nem félnék, az agroforg nem egy sumák cég, régóta a piacon van, ráadásul a szomszédos országokban is lehet kapni, nem mellesleg egyenesen kínából is tudsz alkatrészt rendelni, igaz akkor meg kell várni a szállítást.
Én egy légszűrőt kértem és leemelték az agroforgban a polcról, kompletten vmi 6 ezer körül volt, a kipor is komoly márkának tűnik, főleg agregátorokban nyomulnak, nem is akár hogy, érdemes azokat is megnézned, hondát igencsak szorongatják.
kezelőszervek a következők:
Van két "kuplung"kar, ezekkel lehet oldani a hajtást kerekenként, így lehet fordúlni (a tolókar alján ezt meg lehet fordítani, így ha a tolókart a gép másik végére fordítjuk, akkor a bal oldali kuplungkkar marad a bal oldali, a jobb oldali úgyszintén)
Bal oldalon van egy gázkar, ezzel lehet leállítani is a gépet.
A két középső kar a kerék hajtását és a kihajtás sebességét állítja, "felező" szerűségek, használatával iszonyat lassan is képes menni a gép.
Jobb oldalon van három kar, ezekkel a hajtást lehet a motortól a váltóhoz juttatni, tehát ezekkel indul el a gép, lehet a felső karral fokozatosan állítani, vagy a másik kettővel ki és be kapcsolni, utóbbiakkal úgy, hogy közben a gépet fugjuk és irányítjuk.
És még van a váltókar, de az nem a tolókaron van, hanem oldalt.
Van egy kulcsos önindító és egy fényszoró kapcsoló, tompított-országúti állással :-)
Van még a gépen egy üzemanyag csap (elzáró) egy dekó szelep ez a kézi berántós indításhoz kell.
Nagyjából ennyi.
Egyébként érdemes megnézni a gépet, ez nem egy kategória a kis kapálókkal :-)
Pár kép:
A légszűrő olajfürdős, a házzal és a szívócsonkkal együtt 6 ezer az ára áfásan.
Kecskeméti vagyok, szerinted az alkatrészellátása milyen lesz? Ettől félek, mert 10 év múlva lehet, hogy semmi nem lesz hozzá. Különben ezen van valami biztonsági kar, vagy kuplung amit működés közben állandóan behúzva kell tartani?
Több mint 120 kg a gép, teljesen visszatartani nem tudom (pedig én is 105 kg vagyok), csak visszafogni, de akkor elkezdi lefelé magát ásni (úgy megy szépen előre és közben lefelé ássa magát), ez dizel, iszonyat nyomatékos és én nem is szoktam ráadni a gázt (még bejáratós) :-)
A gép tengelye szögletes, méretét nem tudom, erre még rá lehet rakni két kerek tengelyt, erre jönnek a járókerekek, ezek természetesen alapból járnak a géphez.
A talajmaró adapter annyiból jobb, hogy ezen a gépen külön sebességet tudsz beállítani a kerekeknek és külön sebességet a talajmarónak, de a kereke helyére rakhatsz kapákat is.
Az expresszen van fennt egy olyan gép mint az enyém, idén vette a csóka, múltkor még 300-ért árulta, most levitte 250-re az árát, garanciális a gép és ad hozzá futót és egyéb dolgokat is, én a helyedben megnézném, illyetve ha én most vennék, akkor előtte megsasolnám ezt, lehet hogy semmi baja.
Én hosszú távra szeretnék venni, de nem szándékozom bérmunkát végezni. Főleg pótkocsit vontatna, túlzottan sok adapterre nincs szükségem. Eddig a Szevafémes RK08-at néztem, az erős, de 440-ért drága, vagy ma láttam egy Grillo 3500-at ez olasz állítólag ipari az ára kb 370, de ez inkább egy váltós rotakapa.
A csomagolásnál az egyik bovden külső burka sérült, nekem ennyi gondom volt, egy másik embernek ugyanez a bovden meg is tört, sajnos vmi bibi van a csomagolásban, de ez elnézhető probléma.
Én 277-ért vettem áfásan, (elektrogoldmix)
Sajnos a garipapírra és a leírásra több hetet kellett várnom, mert elfelejtették elhozni a gép kiszállításásnál, ha kell, akkor a leírást el tudom küldeni neked.
A gép nem indult önindítóval, de végül meg lett csinálva, bagatel hiba volt, én csesztem el :-)
Az én gépemen egy hiba van, a váltóját kicsit nehéz sebességbe rakni (mondjuk ki mihez van szokva...) :-), lusta voltam elvinni a szervizbe, majd amúgy is lesz hozva pestre és akkor beviszem a szervizbe is, másnál amúgy semmi gond a váltóval, szóval egyedi gyártási hiba lehet.
A gépet máshol 320-ért láttam, az agroforgban régebben 277-nél is jóval olcsóbb volt, vmi 250 körül lehetett, de nekem idén azt mondták, hogy 350 körül lesz, ha megérkezik a rendelt mennyiség, nem tudom, hogy megérkezett-e már, ha nem, akkor szerintem csak az elektrogoldmixnél van raktáron, de az agroforgtól vették ők is.
Ahol 320 ezer, ott beüzemelve adják annyiért, beüzemelni nem nehéz, 4-5 ezer forintból kijön az olaj ami kell bele, viszont annyiból jobb beüzemelve venni, hogy akkor már eséllyel nem hoznak ki ilyen "nehezen váltható" gépet, vagy ha igen, akkor kipróbálom és át se veszem tőlük, hozzanak egy másikat....
Sajnos az agroforg nem hoz be hozzájuk túl sok adaptert, végülis csak a talamarót (65 ezer forintra emlékszem) meg egy kipor töltögető ekét, pedig gyártanak hozzá egy rakás hasznos adapert, pl. szivattyút is.
Talán azért sem hoznak be kínából adapter, mert nem akar összekapni a hazai gyártókkal, robix, szentkirályi, stb., biztos hogy az adapterek is nagyon jó áron lennének, de a vontatott adapterek közül a fenti gyártmányok is jók, sokat még át se kell alakítani.
Hondaának is van olyan adaptere ami jó, igaz legtöbbön némi átalakítás szükséges.
Nem tudom, hogy mennyi pénzt akarsz a gépre szánni és hogy pontosan mire kellene neked a gép, vagy kell-e számla a vállalkozásodnak, régebbi gépet is fel lehet újítani, illetve lehet dizelesíteni, mondjuk egy új robi250-hez képest ez a kipor kb. féláron van, a vicc az, hogy ehez alap az orsúly, ahoz meg külön kell megvenni 27 ezer forintért :-( és ugye az egy benzines gép, ez meg egy dizel, nyilván van amiben az a jobb, és van amiben ez, de azért a dupla rat semmi sem indokolja....
Mostanában kezdtem el nézegetni az egytengelyes trakikat, láttam, hogy Te a Kipor mellett döntöttél. Megtennéd, hogy leírod az eddigi tapasztalataidat?
Pannónia P-125V vagy CSK-03 rotációskapát keresnék, működőképes, megkímélt állapotban. Régen nagyapámnak volt ilyen, és mindíg mondtam neki hogy szóljon ha dolgozik vele hogy láthassam még gyerekként. Tudom már ritkaság számba megy, de remélem be lehet még szerezni egyet.
Arra a két csapágyra gondoltam ami ott van ahol viszintesen van a tengely és oda fogatod fel a kereket és a kapákat.
A fügőleges tengelynél is van két csapágy. Én a kf lehajtásnál a kuplung alatti csapágyal szenvedek. Megragad álandóan és most legutóbb úgy hogyha ráengedtem a kuplungot akkor leált a motor. Nézd meg az alsó csapátyat is.
Helló enek a gépnek könyedén vinije kel 1tonátis látam a faluba ojat aki az 1000 literes tartájt ijenel vite tele permetezni ha minden jol van öszerakva simán lehet vele szántani
2 dologra tippelek még: van benne egy 7203-as csapágy, ami a lehajtó tengely alsó végén van, azt nem cseréltem mert jónak tűnt, illetve egy tűgörgős csapágy nem volt cserélve, mert az is jónak tűnt.
Hétvége felé lesz időm, szétszedem és tájékoztatlak benneteket.
Köszönöm az eddigi infókat.
Arra a kérdésemre, hogy esetleg ennek így ennyit kell bírni nincs valakinek válasza, tapasztalata? Sohasem használtam ilyen gépet, nem tudom mennyit kell neki bírni..
a kis kar könnyen jár, a karburátort szétszettem összeraktam 3 karbiból egyet, hogy ne legyen sehol lógás, akadás minden pöpecül működik a karbin új gyertya van benne de akár mit csinálok vele ugyan azt csinálja fordulat megemelkedik a lapátot kitolja az ugye elveszi a gázt, majd ha a fördulat csökken a lapátot visszahúzza a rugó ami megint gázt ad neki a lapát ismét kifordul ami elveszi a gázt szall nemtom a rugó vagy a rudazat lenne rossz helyen, mert azokat is rakosgattam más helyzetbe az eredmény ugyan ez maradt. nemtom mit csináljak már vele. Nem tudsz/tudtok egy jó kisgép szerelőt nyíregyen? aki nem dolgozik kúrva drágán?
A kuplung is fel lett újítva teljesen. Csapágyak, szimeringek, tűgörgős csapágy stb. minden új benne, ráadásul SKF (ezt tudom olcsón beszerezni).
Az átmenő csavarral kapcsolatosan arra gondolsz, ami a kuplungpofákon megy keresztül és a két tolórugó van rajta? Ha igen, akkor azzal sem lehet gond, mert újat (gyárit) kapott mind csavarból, mind rugóból.
Amikor össze lett rakva a hajtómű, akkor kézzel meg tudtam forgatni viszonylag könnyedén a kuplungcsészét.
Viszont ami érdekes számomra, hogy minden sebességben "sír" (ezt nem tudom másképp megfogalmazni) a váltó. Főleg 1-esben. Ez érthetetelen számomra.
Szóval tanácstalan vagyok teljesen.
Amúgy mondom, ha felpörög a motor, akkor viszi, nincs gond.
Nemrég vettem egy Terra-t. 10 évig állt. Szerelő összerakta, azt mondja kib...t jó benne a kompresszió, nincs fúrva. Gyári méretű benne a dugó.
T20-as váltóval van szerelve.
Kövesúton, üres gyári futóval úgy, hogy én rakta ülök (130 kg) 2-esben is elindul.
Viszont homokon ha ráülök, akkor 1-esben sem. Olyan, mintha valami fogná a motort. Kicsit meglököm, és felpörög a motor, akkor megy rendesen. A regulátor rugó a legszélső állásba van rakva.
Az egész gép darabokra lett szedve, váltó, motor, porlasztó minden. Mindenből újat kapott, ami kellett bele.
A kérdésem az, hogy ez normális? Azt gondoltam, hogy ezt ha berakom 1-esbe és nem bírja a terhet vinni, akkor inkább elássa magát, nem pedig erőlködik és meg sem mozdul a kerék. :-(( ezért vettem. Szántogatni is akarok vele. Tudom, hogy gyárilag ennek azt írják, hogy szántani motor megfordítással, lükvercben kell, de azért üres pótkocsival csak el kellene indulnia neki homokon is egyesben?
1-esben ha megfogom a pótkocsit, vissza tudom tartani a gépet úgy, hogy nem is kapar el. Persze, ha menet közben van, akkor nem, de indulásnál...
Mi a véleményetek?
A szerelő srácnak van egy ugyanilyen motorja, csak az a 3+1-es DMJ-317??? váltón van rajta.
Kipróbáltuk, átraktuk egyikről a másikra a motort. Az ő motorjával ugyanezt csinálta a gépem az én váltómmal, ergo a motor nem igen rossz. Az én motorommal az ő váltóján meg ment rendesen.
Ez normális? Ez ennyit tud? Ha ténylg ennyit tud, akkor eladom a francba. Pedig jutányos áron jutottam hozzá.
90 eFt volt. A gép, 8 kapataggal, gyári súlyokkal, szinte új gumikkal, keréksúlyokkal, váltvaforgatós ekével, kultivátorral, boronával, az eke adapterrel, meg egy gyári Robi (vagyis szerintem az, Vasipari Szövetkezet által gyártott) pótkocsival. Ráköltöttem 30 eFt.ot.
Pöcc röff, szép hangja van, de én többet vártam tőle.
Van valami ötletetek, vagy akinek van ilyen gépe T20-as váltóval, írja már meg nekem a tapasztalatait, akár privát mailben is legyen szíves.
Megpróbálok csatolni egy képet is ha sikerül.
A csúnya fejemet kitakartam. A háttérben lévő kék pótkocsival és a rajta lévő cuccokkal vettem.
A gyári pótot rá egy héttel vettem... Olcsóért... :-))
Előre is köszönöm a véleméyneket, ötleteket, segítséget,
Láttam már ilyet a jutubon, azt valami diesel hajtotta, tán MIA. Az akác jól hasad egy jó fejszével is és kondiban is tart. Így viszont könnyebb. De ha megáll a Briggs ..., elő kell venni a jó kis fejszét és az ember nyelve földig lóg.
csatlakozom,kíváncsi lennék hogy egy 40-50 derékkal mit tud,mert ez igen vékony és halott derék volt,de egyépként jónak tartom ezt az eszközt tovább fejlesztésre is!
Üdv mindenkinek,kérdésem lenne a robi 53-ról,minden infó,vélemény érdekel róla,nem ismerem a tipust a gyári kocsim elé jó lehet-e.régi gyártás az biztos 80-as évek.ki mit tud? hallott róla?köszönöm!!!!
Miért is ??? 400 kg -ot vontathat, annyi meg megvolt biztosan :D :P XDXD Volt mikor a két saját pótja volt megrakva csöves kukoricával, meg egy üres 5 tonnás Ifa pótot húzott, persze csak betonon. Az már a kuplung határait feszegette.
Ez három darab egytengelyes pót, de a harmadik gyengécske és mikor istenesen megraktuk mint az első ketőt, földet fogott a tákolmány rajta. Platónak nem igazán nevezném. Holnap majd lefotózom uresen, még holnap is széna hordás lesz. Még fért volna rá bőven, de már kapirgált, mert nem volt rajta súly. Tavaly volt hogy keréksúlyokkal és én a gép elején csimpaszkodva jöttunk le a tarlóról... Vagy 3 órán keresztül raktuk a kazalra az anyagot róla. Tolatni sem rosz vele :D
Sziasztok,én Lacek vagyok és egy robi156dm gépem van!Az iránt érdeklődöm,hogy a hajtóművében a bronzkerék hány fogu? Az igazi probléma a tengellyel van mert a kerék vagy kapa rögzitő csavarfuratok már nem furatok!Tehát ki kell cserélnem a tengelyt a bronzkerékkel és csigás tenlyejt is csapággyal és szimeringel eggyütt.Csak egyenlőre nem akarnám szétszedni amíg az alkatrészek meg nincsenek.Köszönöm előre is!
Nekem is van egy DMJ-315-ösöm. Használtan vettem kb 10 éve. Sokat szántok vele ,így azért kijönnek a gyári hibái: a lehajtó tengely túl hosszú és csak alul-felül van csapággyal megtámasztva, ezért beremeghet. Hamar tönkreteszi a csésze alatti csapágyat. Ha nem veszed időben észre kiveri a szimmeringet, olajos jesz a röpsúly, a széteső csapágyrészek hazvágják a váltómű csapágyait és a közös olajozás miatt a hajtóművet (csigakerék, kihajtócsapágyak..) is. Nekem más jelentős problémám nem volt vele, de ez kb 100 üzemóránként előjön, ígyhát inkább előbb széthúzom és lecserélem a csésze alatti kb 800 Ft-os csapágyat megelőzve több 1000 vagy 10.000Ft-os kárt.
Viszont az érdekelne, hogy a motor rész átrakható-e a T-20 aljára, váltójára.
Én saját magamnak csináltam ilyen táblát sima fényes matricapapírra nyomtatva . Gépen megszerkesztettem , nyomdába haver kinyomta és kécc kivágtam aztánn mehet fel !
Ha lenne a közelembe nem fényvisszaverős, akkor azzal is kiegyeznék, de nem értem, hogy miért nem lehet kapni fényvisszaverőset, sőt, simát se :-(
Amit belinkeltem, az nagyon komoly fényvisszaverős alapra van nyomtatva, olyan, amilyen a rendőrségi, tűzoltó, stb. járművek matricázása, iszonyat messziről észre lehet venni sötétben.
Az a kis tengely könnyen jár? Karburátorba a benzinszint bevan állítva rendesen? Milyen gyertya van a gépben?
Sokan nem hiszik el de érdemes a gyertyacserével kezdeni. A szonszédom is szenvedet a fűkaszávan mert nem akrt neki beindulni ha beindult járt 30mp-t és leált. Mondtam cserélje ki a gyertyát. Vett bele másikat és lás csodát mostmár álandóan itt zúgat a kaszával.
Megcsináltam amit mondtál, levettem a karbit, kipucolta átpucoltam azt a tengelyt is kicseréltem benne amin van a kis pillenpátyú amit bekarikáztál. Már jobb lett, de nem az igazi. Most az van hogy alapjárata van szépen de ha gázt adok neki a motor felpörög majd visszaesik a fordulat majd megint felpörög, szóval mintha gyorsan játszanék a gázzal, pedig nem. most mi lehet a baja?
tudnál nekem segiteni a váltoval kapcsolatban a P jelzés az mi cél jah és az a kis fekete kihuzhatos elfordithatos valami aminél egyik álásban csak R,0,1, kapcsolhato de a másik álásnál meg az összes a P -t is beleértve
Helló a gumiskerék gyári 10e /pár a házikészitésü 8e/pár az öszes kerék 4x8 as van amejik uj gumival szerelt van 1 pár ojan ami a kocsira valo fékdobal együt uj gumival az 10e vaskerék tengejel 6e
Köszi, bár ritkán járok arra, de felírom és ha arra járok, akkor veszek párat, korrekt vállakozás lehet, ha ennyiért adják, sajnos felénk az 1000 forintos belső is már jó árnak számít.
Segitségeteket szeretném kérni. Van egy robi kapálógépem aminek a motorjával szeretnék meghajtani egy mulcsázó gépet de a pobrémám az hogy a két gépnek ellentétes a forgásiránya. Azt tudom hogy egy 1:1 átételű fogaskerékkel meg tudnám oldani de nem találok semmi olyan szerkezetet ami olajba futna mivel 3000-es forgulaton kellen végrehajtani ezt a forgásirányváltást.
1500 forintból igen neccesen kapsz 2 belsőt, felénk a legolcsóbb is 1000 forint, de felétek biztos van 750-ért is, majd írd meg, hogy merre veszed, mert én is vennék annyiért.
A 380 mililiter 2 gumihoz elég.
És a lényeg felett iszonyatosan elsiklotttál, ez nem egyszeri "defektmentesítésről szól", hanem 2 éven át tömítí a legfeljebb 3mm-es lyukakat.
Ellenpédaként inkább a gumifoltozót hozhatnád fel, de a két dolog teljesen más, az egyik magától teszi a dolgát ÉS DOLGOZHATSZ TOVÁBB A GÉPPEL, a másikhoz le kell szedni a kereket, gumit és foltozhatsz, pumpálhatsz, stb.
És ugye van amikor a kerékjavítás macerás, pl. közuton hazafele egy rakott utánfutóval, de még akadhat más példa is, szóval szerintem nagyon más a két dolog, bár én is megfoltozom a belsőimet, de most kipróbáltam ezt, szerintem se olcsó, de az áráért ad plusz "szolgáltatást" is és összehasonlíthatatlan a két dolog (szerintem)..
fordulatszám szabályzó?? magának szabályoza a fordulatot mint a 4T-k? ez érdekes na de akkor ez is 8 lovas lenne mint a T20 -as ? mindegy remélem a kis tomos -tol már csak erősebb lessz bár annak meg irtó jó a fogyasztása
Ha áll a motor, és behúzom a gázt akkor az a pillenpátyú amit bekarikáztál(azon van a vezérlőrűd) mozog kifelé. ha visszatolom a gázt akkor nem megy vissza teljesen. viszont ha jár a motor, és húzom a gázt akkor az a kis pillenpátyú nagyon keveset mozog, gondolom a levegő nem engedi. de viszont tudok fordulatot növelni, van az a kis fésűs ferdewfogazású akármi amibe a rugót akasztam, a másik végét pedig a lapátba. annak van 3 állása, és azokkal tudom növelni a fordulatot, ha a 3 állást változtatom. lehet ha lefényképezném könnyeb lenne? mit fotózzak le ha nem sikerűlt érthetően elmagyaráznom?
Nekem is ilyen gépem van, igaz nem rég vettem, berántó és fordulatszám szabályzó hibája volt, illetve van, alkatrészeket viszonylag olcsón be lehet szerezni, meg kicsit ügyeskedni kell, a berántót nem vettem meg hozzá, mertz a gyári egy körmös megoldás mindíg kitört ezért egy robi fűnyíróét tettem bele. A pontos tipusát kérdezted ha jól emléxem. ez Terra Vari Dmj 315 elvileg majdnem ugyan az mint a t20.
Én KENDA terméket vettem, 380ml van benne, ez kb. két 400x8-as gumiba elég, 1500-1800 körül van az ára, az Atra nevű cég, akciósan 5888.-ért tölt fel egy ekkora gumit, akciós nélkül 7360.-, bár nem tudom, hogy az ő feltöltésük mennyivel tud többet....
Az árakat amit írtál abbol tudok venni két belsőt a 4.00X8-as kerékhez. Igaz azt szerelni kell.
A másik ár az szerintem meg megint marha sok mert akkor a személykocsi abroncsot menyiért töltenék fel? Nekem a kocsin a defektet általában 1500ft-ért szerelik. Igaz elkell vinni.
Biztos nem lehet rossz csak én egy kicsit értelmetlennek látom. De ez az én véleményem.
Próbálta már vki közületek a defekmentesítő folyadékot?
Vannak cégek, akik műhelyben töltik fel ezzel a cuccal a gumikat, lehet kapni házi használatra is flakonban, én tegnap próbáltam ki, egy defektes talicska kereken, nem volt túl nagy lyuk a gumin, a szelep helyén beleöntöttem a kék folyadékot, visszaraktam a szelepet, felfújtam a gumit és megforgattam a kereket, a kék folyadék azonnal kitömte a lyukat, a leírás szerint a folyadék még 2 évig defektmentesítí a gumit (nyilván csak kisebb lyukaknál, 3mm-ert ír a legnagyobbra amit még képes betömni), végülis hasonló módon működik, mint a spray gumijavítók, de ennek a ragasztója csak levegővel érintkezve köt meg, így tud hosszú távon "készenlétben" maradni a gumi belsejében, szemben a spray-s változatokkal, amik pár perc múlva megkötnek, ráadásul összeragasztózzák a szelepet, felnit, stb.
Azt írják, hogy ez a cucc, a belső nélküli gumiknál sem hagy nyomot a felnin és maradéktalanul lemosható-letöröhető.
és mivel nincs hajtógáz, környzetebarát termék.
Én KENDA terméket vettem, 380ml van benne, ez kb. két 400x8-as gumiba elég, 1500-1800 körül van az ára, az Atra nevű cég, akciósan 5888.-ért tölt fel egy ekkora gumit, akciós nélkül 7360.-, bár nem tudom, hogy az ő feltöltésük mennyivel tud többet....
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a váltós Robi Rekordokhoz kapcsolható Robix M-600 mulcsozó adapterrel? Jól használható konstrukció? Bírja az elvadult gyomot is? A kétsebességű TLT melyik fokozatán kell hajtani? Mire kell vigyázni ?Esetleg nincs valakinek kezelési útmutatója hozzá?
Ha fel van újítva az utánfutó is, akkor csak a 4 gumira legalább egy tizest költött, de ha nem a legolcsóbb gumikat vette, akkor simán benne van a négy gumi 20-ba, szerintem árába próbálja eladni, az eladó nyilván nem akar rajta sokat bukni, a vevő meg szeretné a lehető legkevesebbet fizetni.
Nem tudom, hogy te honnan túrtál magadnak 40-ért mindenestúl robi151-est 40 ezerért, én egy nyamvadt váltvaforgó ekét nem tudok korrekt áron találni.
hozzám ez tul messze van és az ára is több én futo nélkül minden cuccával olyan 70-80 körül veszem
öürülök hogy azt mondod jo kis gép mert már alig várom hogy elhozam azt hogy hány lovas nem tudod ? meg hogy ez milyen tipus mert amiket látok a neten hogy t-20 as azok nem hasonlitanak ez régebi vagy ujab azoknál szted?
Hol találtad ezt a szép gépet? Szépen felújították. Alkatrész még van hozzá, de ha vigyázol rá akkor hű barátod lessz, és nemigen kell semmi hozzá. Tisztítsd a légszűrőt rendesen alaposan, és figyelj az üzemanyag keverékre!!!!
Igaz, és én is tapasztaltam már, hogy a magas ár, vagy a jól csengő márka sem garantál manapság semmit. Sok szerencsét az olcsókhoz, őszintén remélem, hogy nálad beválnak!
segítséget szeretnék kérni, hátha valaki tud nekem segíteni. van egy terra vari dmj 315ös gépem nem rég szereztem kissé hiányosan. az lenne a gondom vele, hogy a gázra nem reagál. hiába húzgálom. pedig a damil mozgatja a kis kart. A fordulatszám szabályzásnál lehet a gond? pedig minden új benne, a rudazat a rugó a légterelő. minden szépen is működik, csak mégsem. mi lehet a gond, hol keressem a hibát? ha valaki tud segíteni azt nagyon köszönöm!
Nameg attól, hogyha használt, akkor előtte milyen keverékkel és mennyit ment a gép, a modern olajokban sok adalék is van, ezek meg leoldhatják a régi ásványi olajok lerakódásait, amiből akár gebasz is lehet, de egy komplett belső tisztítás után emiatt sem lehet gond.
Létezik 1:100-as kétütemű olaj is, a modern olajakat elvileg 1:50-be kell keverni, de inkább 1:40-en az ajánlott, így van egy biztonsági tartalék.
Arol 2T meg a többi fos ásványi olajat 1:25-be, 1:33-ba szokták keverni, de nem éri meg ezeket venni, mert ma már olcsón hozzáférhetők a félszintetikus olajok is.
Nekem is ezt válaszolta a Kukuma,amikor dokumentumot kerestem hozzá.Ott van minden,több nyelven is.Persze a magyar nincs közte.Most újítom fel én is a terrát.
Nincs-e valakinek olyan gépkönyve TERRA-hoz, ahol ábrásan be lenne mutatva minden, pl. hogy milyen munkaeszközt, hogy kell felszerelni?
Vettem egy TERRA-t. Van hozzá 1 pótkocsinyi vas. Mindenféle eke, borona, kultivátor, stb. Plusz van hozzá csomó konzol, tengely, stb. Na azokat nem tudom pontosan, hogy hova kell szerelni, mihez milyen munkaeszközt, s hogyan kell felfogatni.
Szeretnék építeni egy robikapát,csak kerékkel használnám és nem is tennék rá kapát.Van több mz ts blokkom.Valami ötletet...esetleg fényképet szeretnék kérni.hogy miképp oldjam meg a lehajtását(hogyan forgassam meg a kerekeket). Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat.
Amúgy nem lehet, hogy ez az M-forg készíti a Kf kapálógépek alkatrészeinek egy részét?
Mert azt írják, hogy szinesfém öntéssel-forgácsolással foglalkoznak és kerti kisgép kisgépek gyártásával, a webáruházukban pedig leginkább Kf kapa alkatrészeket-részegységeket árulnak.
Gondolom, te a hajtott kerékre (rotációs gépre) keresel ilyen "körmös" traktor-mintázatú gumit, de leírom az én tapasztalatomat, hátha tanulságos:
Az általad belinkelt olcsó kínai gumira kísértetiesen hasonlító abroncsot raktunk fel kényszerűségből egy 1 személlyel és kb 200 liter permetszerrel megterhelt utánfutóra. Pár használat után kukába ment: a körmök átszakadtak a diagonál abroncsszerkezeten! A képen látszik, hogy 265 kg max. teherbírást ígér ez az abroncs (PR számot vagy terhelési indexet nem is láttam rajta), de jó, ha a felét elbírja valós körülmények között! (Végül mi egy pár 6PR (71J) utánfutóabroncsot vettünk, az gond nélkül bírja)
Igaz nem kerti gépnél, de egy csúszókormányzású mini-rakodóval használtam már Mitas-t és kínai gumit is. A Mitas kb.600 üzemóra alatt ment le, a kínaiba nem volt 100 és már slick volt! (A kínainak újkorában egy hétig olyan szaga volt, mint az új tornacipőnek.) Azok között árban 45 és 31eFt volt a különbség. A kínai nagyon puha volt és "nyúlt".
Nem mondom, hogy a kínai csak rossz lehet. Lehet éppen ilyen gépnél nem nagy a különbség.
Sajnos mostanában nagyon sokszor rácsesztem a netes vásárlással :-(
Amúgy nézegettem a nagyobb traktor gumikat, ahoz képest, hogy azok mennyivel nagyobbak, a mi kis gumiaink nem valami olcsók.
Leginkább nem is erre a 2250 forintosra gondolok, de akad a neten 5-8 ezerért is ilyesmi gumi, igaz, az Mitas gyártmány, bár kiváncsi lennék egy valós tartóstesztre :-) kedvem lenn az egyik oldalra egy 8 ezres Mitas gumit venni, a másik oldalra meg egy 2250 forintosat :-)))
Nekem sima csigahajtásos gépen van , nem váltóson . De a keréknek 3 állása van ... -előre -üres -hátra ha a váltós gépre rakod fel és a gép van üresbe akkor a kerekek elvileg nem engednék hátragorúlni , de a kocsin van fék :D
Én se tudom hogy mi értelme van neki, de drágább mint egy rendes kerék! Ha van a traktoron hátrameneti fokozat akkor egy rendes kerékkel sokkal könyebb váltani rendes esetbe beakja a sofőr hátrameneti fokozatba a traktor és mén is hétrafele nem kell még a kereket is babrálni!!
Nekem ilyen van , de ezt felénk szabadonfutósnak nevezik . Akkor szokták irányváltósnak neveznni ha olyan gépre rakják , amin van hátrameneti fokozat , de akkor a felniben lévő csapot ellentétes irányba kell fordítani!
Semmi problémám nem volt vele . Bírja a kiképzést . Használlom kapálásra, töltésre,burgonya kiszántásra és kocsit húzogatok vele ...és hozzá kell tennem , hogy felénk nem homokos a talaj , hanem hontos agyag !!!
Azért olyan kínai dolgokat nem szeretem ami fontos hogy hosszútávra jó legyen PL:autó,kistraktor autóguni,autóalkatrész kapálógépre símán megveszem pl a kímai gumikóppenyt,gumikat kerekeket azok annyira rosszak nem lehetnek. szóval valamire megveszem valamire nem !!
Én simán megveszem a kínai gumit a traktorra, meg más kínai holmikat is, persze ha van hazai, vagy európai konkurencia és az bevállalható áron van, akkor azt választom.
Viszont sokan ódzkodnak a kínai gumitól, mondjuk személyautóra én se biztos, hogy vennék kínai gumit, főleg ha csak kicsit lenen olcsóbb a márkás társaitól.
KF ...pontos számot nemtudok,de asszem KF 04, nem tuti !!! Nekem pont ilyen gépem van , nagyon megvok vele elégedve , csupán a kuplungját alakítottam át , mert ez a fajta konstrukció szerintem szar . Átépítettem úgy mint a régieken ...ha kiengedem a kart a rugóerő hatására van hajtás , ha behúzom oldja ...
Egy fontos kérdésem lenne.Van egy robi 50-es kapam és a gyújtást menniyre kell beállítani.Mert én probáltam az előgyútást 2mm-re , a megszakítót meg 0.3mm-re állítani de nem akarja az igazságot:( Meg a karbit mennyire tekerjem ki.(4felet ekerem ki)