Laikusként a folyamatosan tönkre menő kipufogóba dugott szondára az lenne az 5letem, hogy egyik hengernél a kupufogó oldali szelep nem zár jól és telibe veri a robbanás.
Erre egyszerü ellenörzés lehet hogy a leömlőket a hengerfejnél megtapogatva beinditás után az egyik neme melegszik túl gyorsan.
A cserék többségéhez nem kell márkaszervíz, meg másfajta szervíz sem. Légszűrő, pollenszűrő, gyertyacsere saját kezűleg 5 perc alatt, bárhol.
Olajcsere: Van multiknál olyan mobil műanyag olajcsere kanna, amit egy parkolóban is oda tudsz tolni a kocsi alá, leereszted, aztán meg majd kiöntöd egy olajgyűjtő helyen.
Amit spórplsz a munkadíjon, azt ráköltöd olajra (bár a castrol ok), fincsi adalékra, vagy meghívod egy-két sörre a szervízes bandát. Spicces állapotban biztos elmesélik, hogy hány olyan Feliciás ügyfelük van, aki még nem nyitotta fel a motorháztetőt :)
Köszönöm a tippeket. :) Az alkatrészek, motyók mind megvannak már, a márkaszervizzel úgy beszéltük meg, hogy mindent én fogok vinni. Nem lesz gond belőle.
Az autót olyan tulajdonostól vettem, aki kizárólag márkaszervizben volt hajlandó javíttatni, ebből nem engedett, és én is tartom magam ehhez. Eddig tényleg nagyon rendesek voltak ebben a szervizben - tuti nem lesz gond.
Na azért már le lehet az üzemanyagszűrőt is, a fagyállót és a fékolajat is le illene 3 évente... A gyertyákat is ki lehet cserélni.
Az olajcserénél tényleg vigyázni kell, az a biztos amit te viszel (persze ezt a megoldást nem díjazzák szerizek, mert akkor nem tudnak felárat rakni az olajra). Na és tényleg ajánlatos végignézni a cserét, mert trükközhetnek a szerelők.
Az ilyen lelkiismeretes autósnak örülnek a szervizek, szépen le lehet húzni.
:((
Kcs:
40.000 km-nél a felicián maximum olajcserét szabad és persze légszűrővel+olajszűrővel eszközölni. minden egyéb más felesleges és 100% lehúzás.
vezérműlánc cseréje 90.000km-nél. gyertyák 60.000-nél esedékesek, de nem biztos.
maximum a fagyálót cseréltesd le.
vigyázz a márkaszervízre mert lehúznak!
sima oljcserénél beszámlázzák az 5-6 liter full szintetikus olajat, közbe lehet hogy nem is nyúl az autódhoz. csak úgy szabad olajat cseréltetni a szerelővel ha te viszed a olajat, olajszűrőt, légszűrőt és megvárod hogy előtted lecserélje max 1500ft-ért.
de ennyiért az ember már aláfekszik, és magadnak is letudod cserélni kb 30perc az egész.
Nem tudom mennyit adnak érte, de azt tudom, hogy autóbontóban nem lehet kapni, mert a fogorvosok mind felvásárolják! Kerámia, platina, szilícium van bennük. A te 8000 Ft-os katalizátorodból simán kiárulnak majd 200 ezret protkó formájában :))
Szia! Vigyázz azzal a szervizzel, mert ha ezt mind ki akarják cserélni, akkor kissé átvernek! Azért kérdeztem, hogy 1.6-os -e a tiéd, mert az 1.3- asban nincs vezérműszíj, (láncos a vezérlés) ha pedig csak 40-50 ezer km. van az autódban, akkor vezérműláncot még felesleges cserélni.
A vízpumpa cserét pedig végképp nem értem! Mi a baja? Egy vízpumpa simán el megy 200ezer km-t is... szóval ez csak pénzlenyúlás.. (1.6- os motornál szokták cserélni a vezérműszíjjal együtt 100ezer km. után).
Nem tudom mennyibe fog ott kerülni, de a szűrők és az olajok valamint a féltengelygumiharang kb. 30 ezer forintba van benne.
Munkadíjat nem tudok mondani, mert ezeket otthon sajátkezűleg szoktuk cserélni, de egy "korrekt" szerelő szerintem nem kér többet érte 15-20 ezernél.
Szia! Ilyen tartóra nem emlékszem hogy lett volna az autón! Ilyen a szervó nélküliben is van???? Én szervó nélkülit bontottam!! ha van a szervó nélküli 1,3asban is akkor holnap megpróbálom megkeresni!!!
Hihetetlen hogy miket produkál a kocsi....Mióta nálam van az autó,ez a 3.-ik lambdaszonda cserém, kb 20 ezer km-er alatt.1 gyári(bosch)2 utángyártottat megzabált:(mert mikor berakom az autóba a rohadékot akkor kb 1000 km-ig szépen muzsikál.utána előjön a fenevad(zabál9-10 litert,és harmatgyenge) és a gépre rádugva már mutatja is a lambdahibát.az autót hibásan vettem,mert utólag kiderült hogy a visszajelző sárga ledet is kiszedték belőle gondolom azért mert ők se tudtak mit kezdeni vele.azóta természetesen én is csak szenvedek az autóval.persze millió alkatrészt vettem már hozzá szerelő se tudott változást hozni az életünkbe és ez nagyon dühít..most a kérdésem végülis az lenne hogy az elvágott kábelemet hova hegesszem vissza?hátha esetleg valaki tudja a megoldást.sok jó ötletet adtatok már amit köszönök most is de a hiba oka sajna még keresendő:S
jol van na:))) Arthúr csak vicceltem amikor mondták,hogy wika 5000 lengyel 500 götz 13000 akkor tudtam,hogy melyikre mutassak:)de ez az alufóliás poén sztem világklasszis:)) köszi..esetleg valaki aki már szedte szét gyrűméretre 1.5-1.5-3mm?
kihagytam a wikás féktárcsákat erre kinyitom a dobozt egy másik gyártó terméke rajta felirat made in china.pfff .már megijedtem,hogy hamisitvány:))
Pálinkás jóreggelt!:) imént vettem észre a kocsin hogy a lambdaszonda felé menő kábel egyikét elvágták,vagyis így vettem az autót.Kérdés az lenne hogy van e szerepe a normális működéshez.a kábel ami a csatlakozó előtt 2 cm-re el lett vágva az a hőfok jeladómhoz vezetett a négy kábel egyikéhez(Feketén indul,majd a hőfok jeladónál már barna a kábel?)előre is köszönöm.