Nézegettem pár leírást, az a valószínű, hogy felszereltség függő a hűtés ott, ha nincs dugo - persze nem elveszett - elképzelhető, hogy nem az. Pack-ra irják ezt az opciót gyárilag.
La version Pack reçoit les équipements supplémentaires suivants : Climatisation et filtre habitacle Boîte à gants réfrigérée Lève-vitre conducteur électrique et à impulsion avec anti-pincement Contrôle dynamique de conduite ESP avec contrôle de sous-virage et antipatinage ASR (motorisations 1.9 dCi et 2.0 16V)
Köszi. Nincs kék dugó. Gondolom elveszett az évek során. Megpróbálok akkor szerezni egyet valahonnan.
Leragasztani nem akarom. Mert hátha jól jön egyszer. Viszont kicsit érdekes, hogy ha szinte minden gombnyomásra elektronikusan megy, akkor ez miért nem...
Ablakmosó tartály üres - vagy legalábbis annak tűnik.
Fogom a tartályt, öntök bele... a lötty kábé 3-4 deci (!) után megjelenik a beömlőcső tetején! WTF???
Majd 2-3 másodperc múlva elkezd bugyogni és lefolyik (gondolom bele a tartályba).
Újabb 3-4 decit töltök rá, mivel újra megjelent a lötty a beömlőcső tetején.
Gondoltam, majd megint elkezd bugyogni... hát nem.
Elkezdtem hintáztatni a kocsit, akkor bugyogott, aztán lefolyt.
Akkor még öntöttem hozzá, 3-4 decit.
Most már erősebb hintáztatás kellett, de nagy nehezen lefolyt.
Aztán összesen kábé 1-1,5 liter lötty beöntése után már nem tudtam úgy hintáztatni a kocsit, hogy több lemenjen.
Az ablakmosó meg néha szép határozott sugárral, néha "pulzálva", néha meg sehogy se nyom ki magából löttyöt.
Ötlet?
Azt a tippet kaptam, hogy eltömődött az ablakmosó szűrő. Viszont akkor nem értem, hogy miért bugyog... Hol található ez a szűrő? Van ilyen egyáltalán Scenic II-ben?
1.6-os boci 120e km-es vezérléscseréjénél szerintetek indokolt az okoskerék cseréje?
Ajánlják, de 60e kicsit sok, ha nem muszáj...
Először is, a 60 ezer elég borsos ár. Maga az alkatrész 35-40 között van márkaszervizben, a cseréje pedig -- ha a csere miatt már úgyis meg van bontva a vezérlés -- mindössze egyetlen csavar ki és becsavarásával több.
Másodszor: alkatrészt akkor cserélünk, ha elromlott. Egyáltalán nem biztos, hogy el fog romlani, különösen ha 2005 utáni az autó. Ha elromlik, akkor valóban lesz plusz munkadíj, mert ugyanúgy vissza kell bontani a vezérlést. Jobb helyeken 15-25 között megcsinálják, ennyit tudsz bukni.
Én most nem piszkáénám. (De ügyelnék arra, hogy jó olaj legyen betöltve -- az okoskereket kenési hiányosságok végzik ki.)
Auto módban hűt/fűt ha kell, lényeg, hogy a beállított hőmérséklet meglegyen...és mindenhova fúj a cél érdekében
Használati útmutatód van hozzá?
Ha nincs akkor írsz a Renault Hungáriának egy e-mailt benne az alvázszámmal és pdfben szinesben küldi, vagy a megane fórumon is fent van, vagy küldhetek át egyet..., vagy küldenek át neked (valaki) :)
Köszönöm. Akkor lejtőn állva ne nagyon húzkodjam, ha jól értem. :)
Másik... A hűthető kesztyűtartó az hogyan működik? Mikor hűt, mikor nem hűt? Sejtem, hogy valahogy a klímával van összefüggésben, de nem teljesen világos, hogy hogyan. Persze majd nyáron lehet, hamar kitapasztalom, de így télen nehezebb tesztelni. :)
És apropó. A digitális klíma az hűt/fűt vagy csak hűt? És mi az az AUTO mód? Ő dönti el, hogy hova mennyi levegőt fújjon?
Komolyra fordítva a szót a kézifék kioldó vész esetére...bár nekem nincs ilyen jó helyen...nekem a kocsi alján a pótkerék és a kipufogó dob között van egy kis pöcöknek mondható valami.../még sosem teszteltem.../
A csomagtartóban a takaró lap alatt középen van egy műanyag téglalap alakú rekesz. A hátuljához közelebbi kis részen egy 6-8 centiméteres kis lepattintható fedéllel az alatt pedig egy meghúzható kar, fogantyú, akármi. Valami bovden végén lehet, vagy nem tudom. És azt sem tudom, hogy mire is jó az. Valaki tudja?
Konklúzió: bárki lehet felkészült, meg okos, meg szép, de senki nem tudja előre megmondani, hogy egy adott motor hogyan fog reagálni, ha átírják a programját. Ha erősebb motort akarsz, vegyél olyat.
Érdekes vita ez a chiptuning, őszntén szólva most sem olvastam a kardcsörgést el, mert nem érdekelnek az érvek.
Jómagam járműelektronikai végzettséget is szereztem a Kandón, és arra határozottan emlékszem, hogy a tuningműhelyben tett látogatásunkkor elmondták, hogy a chiptuning "hardveres" módosítás nélkül szart sem ér, sőt ellentétes hatást is kiválthat.
Fentiek alapján én biztosan nem nyúlok a 2.0 dCi-hez, mert a +25LE ugyan mozgatta a fantáziámat, de ismereteim szerint több ponton eltér a két motor egymástól, igy marad az egyébként bőséges 150LE.
Az viszont hozzátartozik az igazsághoz, hogy sok esetben a gyártók különböző környezetvédelmi előírások figyelembe vételével állítják be e vezérlő elektronikát, így a -nevezzük így- finomhangolásnak nem lesz súlyos károsító következménye.
A mostani idojarashoz kapcsolodoan a kovetkezo hiba lepet fel. A kilincsben levo kapcsolo elkezdett nem mukodni. Eddig csak az egyik nem mukodott, de most a maradek ajtoknal sem. Eloszor azt hittem kozponti hiba, de a csomagtartoajtonal mukodik. A kilincset kb. 3-4mm jeg boritotta, ami ma elolvadt.
Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata? Hogyan javithato?
A vitahoz meg annyit. Optimalizalas az jo, de a teljesitmeny noveles, ha ki is hasznaljak -anelkul meg minek- eletartam csokkenest jelent.
Ígéretemhez híven erre a bejegyzésre nem reagálok, és ezzel a kérdést lezártnak tekintem.
Akit a chiptuning lehetőségei érdekelnek, annak az a javaslatom, hogy alaposan nézze át mindkettőnk hozzászólásait, és az érvek alapján döntse el, ad-e ki pénzt a "motoroptimalizálásra."