Gyerekek, nem is olyan rég volt téma, hogy a neten fillérekért lehet kapni olyan berendezéseket, amivel a Renault-kat gyerekjáték elvinni.
Van védekezés!
40-120 e ft között lehet olyan védemi rendszereket kiépíteni, amivel a lopás gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
1) zárdugózás (hogy a hagyomásnyos módszerrel (zártöréssel) ne jusson be az utastérbe)
2) gyári OBD-csatlakozó blokkolása (a tolvajok a gyári diagnosztikai csatlakozón támadják a vezérlő kompjútert)
3) egyedi, hardverkulcsos + tudásbázisú immobilizer, ami nem tápot szakít meg, hanem kommunikációt (pl. olyan jeladóktól zárja el a kommunikációt, amelyek nélkül a vezérlés nem tud befecskendezési jelet generálni). A hardverkulcs azt jelenti, hogy kell egy "tárgy," amivel a tulaj indulás előtt deaktivizálja a rendszert, a "tudás" pedig azt jelenti, hogy ezzel a tárggyal valami trükkös dolgot kell csinálni. Azaz hiába kerül illetéktelen kezébe a hardverkulcs, nem tudja, hogy azt hogyan kell működtetni.
4) motortérzár - hogy a motrtérbe beépített immobilizerhez és OBD-megszakításhoz ne lehessen hozzáférni
5) egyéb kiegészítők: sebváltózár, hagyományos riasztó, hagyományos immobilizer, nyomkövető rendszer...
Persze, rendben van. De a hátsó gyerekzárat sem kapcsolgatom össze-vissza minden nap, mégis elektronikusan megtehető. Azért ez a kék kupak (vagy ha nincs ragasztószalag) megoldás kicsit fapados ehhez képest.
Majd valahonnan szerzek egy ilyen dugót. Ilyen időben egyelőre amúgy is tök mindegy, hogy ott van-e vagy sem...
Gyerekek nagy bajom van. Itt a puszta közepén menet közben leállt az autó, mintha le vettem volna a gyújtást. Semmi előjele nem volt, pöccre indult, szépen ment. Semmi hibakijelzést nem ad. Vanvalakinek tipp hova nyúljak? Gázolaj van benne.
1.5 dci 106 ló