Én 9:45 körüli kormányfogást használok, és tény, hogy a kopás 9 óránál van. A gyűrű nem oda eseik, ahol a kopás van. Érdekes.
Feleségem többet használja, de ő is 9:45 szerint, ő is gyűrűt visel, de miért csak a bal oldalon, és pont ott. És akkor más autóimon miért nem hagyott nyomot?
Mindezt nem a Honda iránti kritika miatt írtam le, inkább azért, hogy ha garanciális igényem lehetne, erre kérdeznék rá (pl. hogy volt-e ilyen probléma ennél a típusnál, mert más autómnál volt már rá példa, hogy kormánykereket cseréltek garanciában, merthogy tudtak a beszállítói hibáról, de az bőrkormány volt, nem műanyag, és sok helyen foszlott a bőr felső rétege, függetlenül az igénybevételtől)
Egy helyen (KB 10 óránál) nekem is megkopott, a tenyérrel történt kormányozás miatt. Nekem most 50 ezer van benne a gépben és a kormányban, de már kb 20 ezernél éreztem a kopást. Azóta leszoktam róla, de a seb nem gyógyul be sajna.
egy esetben érdemes: ha most esetleg még van valamilyen garanciális igényed. Ha nincs, akkor anyagilag nem érdemes. Megbízható szervízbe kell vinni, az a lényeg (ez akár márkaszervíz is lehet, ne zárjuk ki ezt a lehetőséget).
Én még 3 évesen elvittem márkaszervízbe, de a 4 évest (ami ugye műszaki vizsga) már nem ott tervezem csináltatni. pedig most egy kormánykerék-csere nem ártana (elkopott 1-2 helyen, miközben ~16 ezer km van az autóban)
Én is hátra szoktam hajtani teljesen. 2003-asban szerintem nem is lehet előre, legalábbis én nem találtam rá megoldást. De mivel kb. vizszintesig lehet hátradönteni ez bőven megfelel hosszú lapra szerelt dolgokhoz. Esetleg a fejtámlát ki lehet szedni, ha zavar valamiben.
hát ez szerintem nem kimondottan megoldott... Én úgy csináltam legutóbb (240 hosszú pultlappal), hogy hátrahajtottam teljesen a jobb első ülést (hátsók persze előtte lehajtva). Így be lehetett rakni, csak alá kell támogatni, mert értelemszerűen a síkhoz nem sok köze lesz.
Ha meg tudod magad csinálni, vagy tudsz olcsóbb jó szerelőt, akkor nem érdemes, mivel 3 év után lejár a garancia.
Én 2 évesen vettem a Jazz-t és a 3. évi szervízt már magam csináltam. Semmi különös: olajat, olaj-, lég- és pollenszűrőt kell cserélni ha még a 20000 km-t sem érted el.
Bő egy hete mikor már jó hidegek voltak és reggel nyökögve indult a Jazz feltöltöttem a 8 és fél éves gyári akksimat és adtam neki desztvizet. Azóta, a még hidegebb időszakot simán átvészelte kint az utcán és tökéletesen indít, pedig mióta nagy hó van csak városban használjuk néha, jellemzően pár kilóméteres távokra (max. 10 km).
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem biztos, hogy egyből a boltba kell rohanni új akkuért.