Köszi a választ. Nekem szerencsém volt, mert tavaly októberben csináltam meg a nemzetközi vizsgát, ott nagyon elmondták az érvényes AETR szabályokat. Alapvetően nem vagyok hülye, tisztában voltam a pihenőidőkkel, be is tartom őket. Nem jó ezzel hazardírozni. De valóban jó lenne Tőletek is tanulni dolgokat. Ha valaki tud olyat, amire érdemes odafigyelni, vagy csak JÓ TUDNI, írjon már ide dolgokat please! Nem akarok elszarni semmit. :)
Nálunk itt a battai oldalon régen nagy divat volt a lambéria darabot teli vertek szöggel és letették az avarba. A nyomvonalat teli hordták betontörmlékkel ( nem mintha az nem szennyezné a környezetet). Meg 1x bepróbálkoztak a nyakmagasságban kifeszített damillal is.
No de befejezem az Offolást mielőt szó érné a ház elejét:D
Értem. Nem tudom mit fizetnek sose ültem 4 kezes járaton. Nagyon sok apró dolgot itt is eltanuhatsz ha végig olvasod a fórumot unalmas pillanatodban. Vagy ha kulturáltan kérdezel biztos lesz aki segít.
Azért ovatosan azzal a "kinyomtatom ráírom" dologgal. Mert hatóságtól is függ hogy hogyan miként fogadják el, és nem 10 ből 10szer.
Saját vélemény: nem biztos, hogy egy 4 kezes járaton olyan sok " trükköt, praktikát" meg tudsz tanulni. Függ a járattól és a másik soförtől.
Nekem volt olyan kolegám aki a mai napig is kiveszi úgy a puhenőt, hogy 3x15 perc vagy először a 30 és utána a 15 perc. Fingja sincs az érvényben lévő szabályokról, egyszerűen csak mákja van, hogy nem fogták még meg.
Nem nem jó, mert tök elvagyok (egyedül a család hiányzik), csak jó lenne pár dolgot, okosságot kifigyelni valakitől, hogy ne b.sszanak meg semmiért. Ezért van bennem para. Pl. azt sem tudtam mostanáig, hogy a digit tacho-nál van olyan, ha bemozdulsz a pihenődbe, ki kell nyomtatni egy papírt, arra ráírni az okát és mindjárt nem büntethet meg a rendőr. Km.-ben átlag mennyit fizetnek az ilyen cégek?
Régen jártunk át, de mostanában mióta már üldözik a motorosokat nem eröltettük.
Vagy Marton felé szoktunk tekeregni egy kcisit vagy ha úgy van idő akkor fel a futóra és Inotáig le szoktunk menni és ott már békén hagyják az embert szerencsére.
4 kézben azért kell egy kis mák hogy olyan mebert fogj ki akivel jól kijössz. Mért nem jó 1dül? nemkell osztoznod a fülkén... Asszem a gartner is vesz fel 4 kezes járatra embert.
Nem tud valaki valami infot négykezes melóról? Mennyit fizetnek átlagban kilóméterenként? Tud-e valaki valami korrekt céghez most ilyen melót? Nincs még túl nagy tapasztalatom külföldben, most egyedül vagyok kint. Bírom, csak hát a para... :)
Szia! Te a Sila transnál dolgozol? Ha igen, akkor írnál nekem infót a cégről? Tudod a szokásos dolgok érdekelnének. Ha e-mail-be jobb, akkor itt a címem. btamas20@citromail.hu. Köszi.
Szerintem a vezetés is eléggé le tudja fárasztani az embert. Sok vezetés után már néha felüdülés ha kicsit ponyvázni vagy békázni kell.
Én majdnem azon a szinten vagyok , hogy a kész pótkocsit húzom, mert a töltésnél is csak állok a töltő állványon a be-ki szerelés ( kb 5perc) ami fizikai munka. A lefejtésnél is max 5-10 perc ami munka a többi " láblógatás" . Mégis eléggé el szoktam fáradni a nap végén.
Igen láblógatás van. Amit a nyári nagy hajtásban összeszed az ember azt most szép lassan... Van némi kis mellékes, meg amúgy se vagyok az a kétsége esős itthon ülő fajta feltalálom magam. Természetesen jobb lenne,ha véggi dolgozhatná az ember az egész évet, de ahogy mondani szokták " ilyen a pop szakma" :D
Egyik kolegám mondta anno mikor szóba került ez a mágneses téma:
" Ha szabályosan vezetek azért alszok nyugtalanul mert nem tudom it adok holnap enni a családnak, ha szabálytalanul akkor nem tudom, hogy mikor fognak meg, de addig megadok nekik mindent amit lehet"
Természetesen ha az ember abból a kb 100-120e ft ból meg tud élni amit a nyugodt és tiszta munkájával keres akkor nem szabad bevállalni a csalást. De amíg a csalással meg tudja keresni a 200-230 e ft ot és az kell a megélhetéshez akkor ugyis azt fogja csinálni.
Természetesen ez csak az én 25 éves fejem szüleménye. Se kutyám se macskám ( és ne legyek kemény) így nem udom milyen mikor az embernek a családját is el kell tartani.
Türelmes vagyok, mint Buddha csak könnyebb megkerülni :) Sokat tanultam férjtől, aki egyik évben meg is kapta a cég legtürelmesebb sofőrje díjat:) Járt vele egy üveg pezsgő vagy valami ilyesmi. Bár ifjabb korában jobban ment neki, talán nekem is sikerült alakítanom rajta az elmúlt években :D
Egyszer régebben volt emberrel erről egy elbeszélgetésünk itthon, mikor még irodás voltam, szerinte a monitor bámulás nem munka, szerintem meg a szélvédőbámulás :D